17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Ring.io

Sortie simplifié. Ringio est une plateforme d’engagement commercial qui stimule les résultats de votre équipe grâce à des appels et des SMS provenant directement de votre CRM : HubSpot, Salesforce, Zoho, Pipedrive, Zendesk. Faites de votre processus de vente un moteur puissant grâce à un numéroteur d’alimentation fiable, une messagerie vocale transparente, des enregistrements d’appels automatisés, des SMS professionnels et une personnalisation illimitée. Il s’intègre en moins de 10 minutes. Assistance attentive et courtoise. Essai gratuit.

Qui utilise Ring.io ?

Ringio est une excellente solution de téléphonie destinée aux petites et moyennes entreprises en cours de développement. En général, il est utilisé pour les appels de vente sortants à volume élevé et les communications d’aide au client.

Ring.io Logiciel - 1
Ring.io Logiciel - 2
Ring.io Logiciel - 3
Ring.io Logiciel - 4
Ring.io Logiciel - 5

Ring.io ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Ring.io

Ring.io

4,1 (19)
69,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
102
5
4,3 (19)
3,8 (19)
4,5 (19)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
99,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
138
13
4,8 (11)
4,7 (11)
4,7 (11)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Ring.io

LeadDesk
Fonctionnalités les mieux notées
Identification de l'appelant
Journalisation des appels
Suivi des appels
Bitrix24
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Gestion des centres d'appel
Gestion des clients
inConcert Contact Center
Fonctionnalités les mieux notées
Enregistrement des appels
Rapports et analyses
Suivi des appels
CloudTalk
Fonctionnalités les mieux notées
Enregistrement des appels
Gestion des centres d'appel
Journalisation des appels
Genesys Cloud CX
Fonctionnalités les mieux notées
Connexion VoIP
Distribution automatique des appels
Rapports et analyses
Ringover
Fonctionnalités les mieux notées
Enregistrement des appels
Gestion des centres d'appel
Routage des appels
Call Center Studio
Fonctionnalités les mieux notées
Distribution automatique des appels
Journalisation des appels
Stockage de documents
3CX
Fonctionnalités les mieux notées
Connexion VoIP
Routage des appels
Transfert d’appel
Thrio
Fonctionnalités les mieux notées
Enregistrement des appels
Gestion des centres d'appel
Journalisation des appels

Avis sur Ring.io

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
47%
4
32%
3
11%
1
11%
Rod
CEO (É.-U.)
, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Ring.io for our Call Center

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and his team are very responsive, fun to work with and overall superior at customer service.

Avantages :

In 2013 my company was in search for an IP phone system that would allow us to scale for growth, save money, track our calls and production, allow us to hire globally, and also have great support and technical abilities. We research 5 companies and found Ring.io to be the best and most innovative software for our 24/7 call center team. We needed redundancy and they have it. Fast forward, I sold that company 2 years ago with 50 plus employees and Ring.io saved us thousands of dollars, sometimes monthly. The API integration was extremely easy with our CRM and all calls were attached to the correct client contact files so we could check orders in case of a dispute. Given my experience with Ring.io in the past, when i started my new company and knew that I needed simple integration and high scalability I made to call to [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]. Now currently we are suing their SMS(text) system integrated with ZOHO CRM and it is a life saver for us. As we scale in 2019 we have set the foundation to take orders globally and manage the orders with Ring.io and our in house software. As a long time entrepreneur and someone with 20 years of technology, telephony and global networking experience, Ring.io is my choice.

Inconvénients :

I would to see a mobile application for this wonderful product. Its already so easy to use, an app would just make it easier for my agents.

Rhonda Deloge
Sr. Manager, Engagement (É.-U.)
Immobilier, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Ringio Review

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall we have had a great experience. There have been occasional downtime disruptions but they typically seem to get fixed within 24 hours. Sometimes we aren't able to get a phone number for certain areas.

Avantages :

Being able to use local numbers for calling. Tracking talk time to know which callers need more training keeping people on the phone. It's an easy platform to use and train on.

Inconvénients :

Really need to be able to use the texting from the same phone number that is set up to call from. When you talk to someone from one number and have to text them from another number it gets questioned. I have one caller managing 4 phone numbers to call for 4 markets simultaneously. Being locked into using one number to text from and it can only match one city is an issue. I'm searching for texting companies that can support texting from local numbers and assigning multiple text numbers to one caller.

Réponse de l'équipe de Ring.io

il y a 2 ans

Thank you for your detailed review, it's very valuable for us, as we can prioritize our product development based on real customers reviews, like yourself. As for SMS feature, thank you for bringing it to our attention, it will be considered for our product roadmap.

Karen
Client Engagement Specialist (É.-U.)
Immobilier, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Ringio use in Call Center

3,0 il y a 2 ans

Commentaires : Glitches happen often but customer support is superior.

Avantages :

Ease of use and great customer support. Call tracking is vital to our metrics.

Inconvénients :

The text box is way too small. I need to see if any corrections need to be made without alot of scrolling. Im afraid I will accidentally hit send before proofreading.

Réponse de l'équipe de Ring.io

il y a 2 ans

Thank you for your honest and in-depth review! We've launched an iOS app that has much cleaner design and working on a web version re-design. So keep an eye on updates.

Lauren
Jr. Advisor Success Manager (É.-U.)
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

This works well if you work from home

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : This is a great service that allows everyone to work from home. It prevents us from using personal phones or having to get work phones. There are some issues with the phone freezing and not allowing you to push buttons but overall, the product does what it says it will do.

Avantages :

I appreciate that the web phone is easy to use. I like that I can click on phone numbers and have it automatically dial instead of individually typing numbers. I also like that we are able to record calls to reference previous conversations as needed. I also like that we are easily able to transfer calls to coworkers.

Inconvénients :

Sometimes I have to close the extension and reopen the extension to answer or hang up a call. It's like the buttons just don't work sometimes while you're on the line and that can be frustrating.

Réponse de l'équipe de Ring.io

il y a 2 ans

Thank you for review, Lauren. We'll look into the button freezing case and get back to you.

Michael
Direct Sales (É.-U.)
Production alimentaire, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Gets the job done

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Ability to transfer connect and work with our crm system and also transfer calls within our company.

Inconvénients :

Seems like was always changing which can be good but for me when I get used to something and like it, it is hard to change and learn updates.

Réponse de l'équipe de Ring.io

il y a 2 ans

Hi Michael, and thank you for the review. We're constantly changing the product to make it better for all the users. But we're trying to stick to the same UI.