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à choisir le meilleur logiciel

Description de SalesPad

Simplifiez votre processus de saisie des commandes tout en augmentant l'efficacité et la visibilité avec SalesPad de Cavallo, conçu pour les utilisateurs de Microsoft Dynamics GP. Avec la saisie des commandes SalesPad, vous pouvez facilement créer des commandes, des factures et des retours, rechercher la disponibilité des stocks, accéder à l'historique des ventes et générer des devis fiables en une fraction du temps nécessaire dans GP. Accélérez les ventes et augmentez la satisfaction des clients grâce à des processus automatisés qui détectent les erreurs pour vous.

Qui utilise SalesPad ?

SalesPad Desktop est l'outil idéal pour les entreprises de distribution et de fabrication.

SalesPad Logiciel - 1
SalesPad Logiciel - 2
SalesPad Logiciel - 3
SalesPad Logiciel - 4

SalesPad ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

SalesPad

SalesPad

4,3 (135)
65,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
41
9
4,3 (135)
4,2 (135)
4,2 (135)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
476,00 €
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
350
13
3,8 (1 535)
3,8 (1 535)
3,7 (1 535)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à SalesPad

NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Plan comptable
Rapports de paie
Rédaction de chèques
Fishbowl
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Gestion des stocks
Prophet CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des contacts
Gestion du pipeline de ventes
QuickBooks Enterprise
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité
Reporting financier
Revenu et bilan comptable
SAP Business ByDesign
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des stocks
Gestion financière
SYSPRO
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la chaîne logistique
Prévision
Suivi des interactions
ProgressionLIVE
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Dynamics 365
Fonctionnalités les mieux notées
Création des factures
Gestion des bons de commande
Reporting financier
OrderWise
Fonctionnalités les mieux notées
Achats et réceptions
Suivi des commandes
Traitement des commandes

Avis sur SalesPad

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
46%
4
46%
3
6%
2
1%
1
1%
J. Power
J. Power
Vice President of Operations (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Appareils médicaux, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A solid front-end tool for companies using Dynamics GP

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : We use SalesPad as our primary interface for our Customer Service department, order entering, and on-the-fly sales and inventory analysis. We have made numerous customizations to aid our business processes, and SalesPad support (along with healthy support from our VAR) has made this pretty easy and inexpensive. We have rarely had issues that caused work-stoppages or other serious reductions in workflow. Rather, I would say the SalesPad interface has been a boon to increasing productivity and reducing errors.

Avantages :

Much easier interface than the default GP one. License costs are half what a GP seat takes, which is an added plus. SalesPad windows are based around grids that are easily editable and export straight to Excel format. Excellent high-end features like item restrictions, complex pricing down to address card and/or item levels, automated item and customer notes, workflows, etc. Solid CRM functionality for Customer Service and Accounts Receivable activities. Unlimited user-defined fields fixes a long-term issue with the GP ERP.

Inconvénients :

SalesPad tries to be THE primary interface for GP users. By taking on such a large task, there are certain things it does excellently, and others it does, well, less so. For example, it's inventory analysis is fantastic for items that you SELL. But since it draws this analysis solely from the sales history, components for finished products end up with no analysis regarding usage. It's salesperson level CRM is substantially slower than that provided for Customer Service and AR, and seems frankly to be an afterthought. We've also found its CRM to be poorly-suited for tracking sales leads and opportunities.

Wassim
Consulting Manager (Canada)
Formation professionnelle et coaching, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

The way forward for GP users

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : SalesPad offers the logical path for Dynamics GP users to become more efficient, take advantage of modern technology and grow their business with the least cost and effort

Avantages :

The software offers Microsoft Dynamics GP users an easy and natural evolution into modern technology. It spares GP users wishing to evolve their ERP the huge cost and disruption associated with changing from one ERP to another.

Inconvénients :

The software does not offer a start to end user experience. It still depends on the users performing sevarl back end processes directly in Dynamics GP

PAUL
IT (É.-U.)
Vente en gros, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great interface, good to write reports, but poor, yet expensive support,

3,0 il y a 6 ans

Avantages :

Good interface, easy-to-use, easy to write reports and templates and quick queries.

Inconvénients :

Salespad inability to "Stick" with supporting 3rd party options, then wanting you to pay for them to develop updates to something you paid for when you bought it. Salespad use of 3rd party "partners' which rip people off (SPS Commerce). Salespad use of batches is in conflict with GP, which makes it a Salespad or GP option, hard to work with both.

Réponse de l'équipe de Cavallo

il y a 6 ans

Thank you for your review! It takes a lot of development time on both our side and our partners' sides when forming a seamless integration. We strive to partner with the best companies in their market, including SPS Commerce, who has the largest network of any provider. As far as the workflow batches, you can synchronize these between SalesPad and GP by naming them exactly the same in both systems, that way you won't have conflicting batches. We are happy to help work with your team!

Alan
General Manager (É.-U.)
Vente en gros, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Good for Disttibution

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

Ease of Use and adaptability Speed Level of Detail Good tutorial videos are available Minimal Training requires

Inconvénients :

Analysis and reporting is cumbersome to set up and repeat Inventory management could be more robust CRM functionality is weak Would enjoy stand alone RMA functionality

Réponse de l'équipe de Cavallo

il y a 4 ans

Hey Alan, Thanks for the detailed feedback. The feedback you gave helps drive our product development to be the best that we can be. Thanks, SalesPad

Colin
EDI Specialist & Mass Retail Support (É.-U.)
Cosmétiques, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Sun Bum SalesPad Desktop Review

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : My overall experience has been great. For the most part I remain in the Application or Inventory portion of the program. Upon filling out this survey it has given me the idea to browse around and explore more of the program. Customizable themes allow you to setup a personal layout which may seem small but can be very nice to change views up every now and then.

Avantages :

The software flows very well and is easy to learn your way around. The customization is very helpful to setup windows best suited to your needs. Organization is key and easy to manage with customizable tabs and folders.

Inconvénients :

There are fields that can be easily changed by accidentally scrolling over them with a mouse and can be hard to detect until too late i.e. payment terms, ship method or sales rep and territory. I have made it a habit to triple check these fields as in the past I was finding while moving the mouse I would occasionally make changes to some of these fields unknowingly.

Réponse de l'équipe de Cavallo

il y a 4 ans

Hey Colin, We are pumped to hear that you have been enjoying SalesPad and learned how to use it pretty quick. Your feedback has been passed onto our product development team to help make the best product we can. Thanks, SalesPad