PracticeSuite

Qui utilise PracticeSuite ?

Plus de 43 000 professionnels de la santé utilisent la plateforme technologique PracticeSuite pour gérer leurs cabinets médicaux, cliniques, centres de rééducation, installations de diagnostic et entreprises de facturation médicale.

Description de PracticeSuite

Rentabilisez votre cabinet avec PracticeSuite. Cette plateforme cloud de bureau médical offre une suite complète de logiciels d'automatisation des flux de travail ambulatoires et de services de gestion du cycle de revenus. Sa clientèle composée de plus de 43 000 professionnels de la santé comprend des cabinets privés, des entreprises de services de facturation et d'autres grandes installations de soins de santé implantés dans les 50 États américains, à Guam, à Porto Rico et dans les îles Caïmans. La plateforme est utilisée par 155 spécialités de facturation.

Informations sur PracticeSuite

PracticeSuite

http://www.practicesuite.com/

Fondé en 2003

Présentation des tarifs de PracticeSuite

PracticeSuite est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de PracticeSuite est disponible à partir de 95,00 $US/month.


À partir de

95,00 $US/month

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de PracticeSuite

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

PracticeSuite - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des plans de soins
  • Information aux patients
  • Messagerie
  • Participation des patients
  • Planification des rendez-vous
  • Portail des patients

Logiciels de communication avec les patients : afficher la liste complète

  • Avis de versement
  • Clôture de réclamations
  • Devis
  • Gestion de cabinet
  • Gestion des demandes de paiement
  • Gestion des réclamations
  • Historique des factures
  • Saisie de codes et de frais
  • Suivi de la conformité
  • Tableau de bord personnalisable
  • Vérification des assurances

Logiciels de facturation pour le secteur médical : afficher la liste complète

  • Conforme HIPAA
  • Dossier médical informatisé et partagé
  • Facturation médicale
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des stocks
  • Inscription de patients
  • Planification des médecins
  • Planification des patients
  • Portail des patients
  • Prescription électronique
  • Prise en charge de plusieurs bureaux
  • Prise en charge de plusieurs médecins
  • Vérification de l'admissibilité à l'assurance

Logiciels de gestion pour cabinets médicaux : afficher la liste complète

  • Conforme HIPAA
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des enseignants et du personnel scolaire
  • Gestion des médecins
  • Gestion des non-présentations
  • Planification des gardes
  • Planification des rendez-vous
  • Portail libre-service
  • Rendez-vous récurrents

Logiciels de planification pour cabinets médicaux : afficher la liste complète

  • Cabinet de plusieurs praticiens
  • Conforme HIPAA
  • Conférences vidéo
  • Facturation médicale
  • Formulaires en ligne
  • Gestion de cabinet
  • Messagerie personnelle
  • Planification des rendez-vous
  • Plans de traitement à distance
  • Prescription électronique
  • Rappels de rendez-vous
  • À des fins médicales

Logiciels de télémédecine : afficher la liste complète

PracticeSuite - Alternatives

Plus d'alternatives à PracticeSuite

Avis sur PracticeSuite

Lire tous les avis

Note globale

4,2/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,2
Service client 4,4
Fonctionnalités 4,1
Rapport qualité-prix 4,3

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Margaret F.
Cabinets médicaux, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 23/05/2017

"Practice Suite"

Commentaires: I really love using this software. I found this software easy to learn.

Avantages: Practice suite saves information which allows you to copy your last billing. This saves time when you are billing the same codes. I like that I can use UB or HCFA forms. The prices of this software is very affordable.

Inconvénients: Sometimes setting up the patient cases can be confusing. Or when adding new insurances. The flow of this process could be easier to read.
Some of the reports could be better.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 23/05/2017
Gary G.
Systems Implementation
Cabinets médicaux, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 16/12/2016

"Practice Suite"

Commentaires: One of the few, if not only, EMR that resembles an actual paper chart. Its intelligent design, intuitive navigation, flexible setup and seamless interface between our clinic management and billing systems make it the perfect and most complete choice for the non-profit healthcare agencies we serve. As a non-profit EMR installer/trainer/consultant, I’ve personally assisted over 80 clinic locations implement Practice Suite for various public health specialties and am proud to report that every install went as planned and ALL sites continue to successfully utilize the program.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 16/12/2016
Catherine H.
Medical Billing Specialist
Services financiers, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 24/02/2017

"Practice Suite NOT for PT"

Commentaires: Practice Suite is a cloud-based Medical Office Management and Billing program. Practice Suite works with the Clearing House Relay Health to electronically process sending and receiving of billing statements.
The features for running your medical office include Patient Information, Appointments, Visits (based on Case: diagnosis and/or insurance), Patient Payment, Insurance Payments (electronically or manually), with multiple Office Locations and Providers.
There is also the ability to add Insurance Companies, CPT Codes, and Referring Physicians.
Using these features are easy, to begin with, but soon get tricky and cumbersome.

Avantages: Practice Suite has a wonderful Customer Support Team that can be contacted by phone or Live Chat. They use Team Viewer to access your screen to demonstrate how-to's and to view your issues. They are quite proficient and communication is easy and not at all stressful.
Practice Suite also has a quite responsive Programming Team. They are actively fixing or correcting program issues. Tickets are creating and addressed quickly. Programmers will call and speak to you to clarify your issue and to make certain their proposed fix will meet your needs.

Inconvénients: The Reporting system has a Favorite CPT Report but does not keep track of or report your favorite CPT codes. You have the ability to add a CPT Code, but not Save it for future use.
The Patient Case feature has a place for Diagnosis, Insurance, and Notes. Yet, on the Encounter screen, even though Notes appear at the bottom of the screen, your notes do not appear. This makes tracking KX and G-Codes difficult to locate and cumbersome. Therefore Billing correctly is an issue.
Also, even though CPT Codes were correctly added with Modifiers and G-Codes for Medicare, Practice Suite (in all its wisdom) separates each line and electronically submits it to Medicare. This means Medicare overpays you and then takes the money back on a future transmission. Practice Suite cannot handle this is Posting. Practice Suite has the ability to allow you to Post Secondary Insurance before Primary. But if you do, you will need to access each and every line and Reverse the Adjusted Amount one line item at a time. Sometimes this works and sometimes it doesn't. This means you may repeat these steps multiple times.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 24/02/2017
Lukas F.
Office Manager
2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 21/12/2016

"Excellent product, excellent customer service"

Commentaires: I am in the process of implementing PracticeSuite at my small medical practice. While I would certainly say that there is a learning curve (the dashboard layout is a bit complicated and the processes aren't always intuitive), this minor drawback is more than offset by the advanced functionality and feature set of the product. Most importantly, the customer service has been stellar - any time I ask a question, I get a prompt response and often an impromptu coaching session to help me solve whatever difficulty I was having. Overall, great product - and I would prefer to have a steeper learning curve with a better product than an oversimplified or "dumbed-down" set of features.

Avantages: - Extremely strong customer service
- Rich and well-developed feature set
- Detailed reporting available

Inconvénients: - Interface is not always intuitive
- Fairly steep learning curve

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 21/12/2016
Corey H.
Owner
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/03/2020

"Outstanding product for small practices"

Commentaires: This product helps me run my practice by aiding in collection/billing and tracking the new and established patients which helps with

Avantages: This product is visually appealing and the functionality is outstanding. It is easy to use and navigate. The support is excellent as well.

Inconvénients: Reporting is customizable but can be made easier. There could be easier connection from the reporting directly linked to individual patient charts/records.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/03/2020