Description de AccuLynx

AccuLynx est une des applications logicielles de charpente les plus fiables du secteur, conçue pour aider les entrepreneurs à gérer et développer leur activité. L'application regroupe de nombreuses fonctionnalités performantes et des outils faciles à utiliser qui aident à rationaliser les processus des couvreurs, à augmenter leurs profits et à fournir un service client haut de gamme. AccuLynx permet aux couvreurs de gérer tous les aspects de leur activité à partir d'une seule application.

Qui utilise AccuLynx ?

Les entreprises de charpente du secteur résidentiel et commercial ; les entreprises de réparation travaillant pour des compagnies d'assurance.

Où peut-on déployer AccuLynx ?

Cloud, SaaS, web, Android (mobile), iPhone (mobile)

À propos de l'éditeur

  • Exact Logix
  • Situé à Beloit, É.-U.
  • Fondé en 2008
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Canada, États-Unis

Langues

anglais

À propos de l'éditeur

  • Exact Logix
  • Situé à Beloit, É.-U.
  • Fondé en 2008
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Canada, États-Unis

Langues

anglais

AccuLynx en vidéos et en images

AccuLynx Logiciel - 1
AccuLynx Logiciel - 2
AccuLynx Logiciel - 3
AccuLynx Logiciel - 4
AccuLynx Logiciel - 5
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Vidéo de AccuLynx
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Comparez le prix du logiciel AccuLynx avec ses alternatives

AccuLynx

s/o
Version gratuite
Essai gratuit
N/A
Version gratuite
Essai gratuit
s/o
Version gratuite
Essai gratuit
99,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - AccuLynx

  • Accès mobile
  • Approbation des ventes
  • Base de données des coûts
  • CRM
  • Coût des tâches
  • Devis
  • Estimation
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des leads
  • Gestion des offres
  • Gestion des ordres de changement
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des tâches
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Gestions des permis
  • Génération d'offres
  • Intégration comptable
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Outils de collaboration
  • Planification
  • Planification de projet
  • Planification des tâches
  • Pour architecture, ingénierie et construction
  • Prise de clichés
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Suivi des clients
  • Suivi des projets
  • Suivi du budget et coût des tâches
  • Système de calendrier et de rappel

Alternatives à AccuLynx

Workiz fournit une plateforme facile à utiliser qui permet aux professionnels de la maintenance de gérer leur planning, leur facturation, leur traitement des paiements, etc.
Housecall Pro est une solution professionnelle de premier ordre pour les professionnels des services à domicile leur permettant de rationaliser la planification, la répartition, les paiements, etc.
Automated Online Banking télécharge les transactions depuis votre banque ou votre carte de crédit directement dans votre entreprise QuickBooks Online. En savoir plus sur Quickbooks Online
Un système d'automatisation des e-mails simple qui fonctionne à partir de Gmail pour les ventes entrantes et sortantes avec une API de campagnes de drip marketing pour gérer les nouvelles inscriptions d'utilisateurs.
L'éditeur a transformé la complexité du CRM en une liste de tâches, pour vous permettre de convertir des leads en clients, atteindre des objectifs et développer votre entreprise rapidement. En savoir plus sur OnePageCRM
Web-based solution that enables roofing businesses of all sizes manage appointments, client database, proposals, sales and more.
un outil de collaboration visuelle qui crée une perspective partagée pour votre équipe, quel que soit le projet d'une manière amusante, flexible et gratifiante. En savoir plus sur Trello
Fournit aux entrepreneurs de petite et moyenne envergure un accès complet aux informations commerciales et de projet.
Zoho CRM offre aux entreprises une solution de gestion complète du cycle de vie en termes de relation client. En savoir plus sur Zoho CRM
Billing and invoicing solution that helps contractors create estimates, accept online payments, manage client information, and more.
Mesurez avec précision les performances de votre flotte, découvrez les frais cachés et identifiez les opérations d'amélioration de votre efficacité avec Verizon Connect.
Helps freelancers and creative entrepreneurs organize their business with fast invoicing, time tracking, and contract management.

Avis sur AccuLynx

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

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4
34%
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1
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Andy P.
Andy P.
General Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Solid CRM

5 il y a 3 ans

Avantages :

Functionality Ordering Estimates Tracking of customers

Inconvénients :

Inability to add pictures/ reports to contract worksheet

Carolyn M.
Owner (É.-U.)
Construction, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Awesome all around system

5 il y a 7 mois

Commentaires : I've used this software at a large company, used several other systems since then. Started a company about a year ago and needed software to help keep things organized as we grow. Demo'd every software I could find and ultimately Acculynx was still the best option.

Avantages :

Everything related to the job is in one place, and it's easy to get to. The dashboard is useful and relevant, and the software is scalable from small to large businesses according to needs. Integrates with many other programs and everything works well.

Inconvénients :

Not as customizable as others, but works so well it doesn't need to be necessarily (apple vs android so to speak.) Dont like that you have to pay extra for features that I would consider essential, such as smart docs and the full scheduler/production mode.

Réponse de l'équipe de Exact Logix

il y a 7 mois

Hi Carolyn - Thanks for the 5-star review! We're glad that you've seen the benefits of AccuLynx for companies of all size.

William S.
Owner (É.-U.)
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Well Worth the Investment for Roofing

4 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

We like the fact that Acculynx makes it easy to consolidate client emails and inter-office messaging in one place. Getting to upload photos and track the status of the job is also extremely helpful and ensures that everyone is on the same page at all times.

Inconvénients :

The pricing is a bit high in my opinion.

Caleb J.
Estimating Coordinator / IT ()
Construction, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Becoming a slick system but also is less customizable every year

3 il y a 5 ans

Commentaires : It's a good program if you only price on a markup basis and if you have very little labor line items and are in the US.

Avantages :

Can access anywhere. Clean and visually easy to find the information you need on a screen (compared to many other programs) Now able to control how measurement numbers are used to generate material and labor quantities. (used to be a limited feature) Eagle views can be imported directly into estimates and orders. Estimates can transfer directly to orders. Some control of file workflow Some ability to group multiple jobs under one homeowner. Can create estimate off of mobile device. If you are a US company there is integration available with Major suppliers. Support is quick to get to problems.

Inconvénients :

The longer we stay with the program the less control we have over the way estimates, orders, and jobs are handled. New updates have made having a standard price list practically impossible within the program. By this I mean they are pushing for all quotes to be based on cost and Margin. This causes problems when there are agreed or dictated rates for work with insurance companies and contractors. Some manual over-ride of cost to state the preferred charge per unit is available but this causes job cost breakdown further down the line with the order process. Emails directly from the program are possible but are unreliable. Easily one third of the recipients will have the acculynx email end up in a spam filter and quotes are easily missed until an owner adds us to a safe list. This problem doesn't exist when emailing from our regular gmail. Any change in email subject line while replying will cause the email to be lost by acculynx. Despite being able to indicate who the primary owner and the sales owner are on a job, generating a sales report allocates all sales to the person listed as the sales owner. Should you have a production manager who would take on the job as primary owner the sales rep will no longer show this job as credited towards their sales. Effectively making either the sales or primary owner categories useless and sales reports inaccurate. Recent program changes have removed the ability to have labor and material applied to one item. They must now be show separate. Their assumption is that only one or two labor items will be used for a roofing job, siding job, etc. If you have labor rates for underlayments, accessories, flashings it becomes cumbersome to always ensure these items are added to every estimate and results in an overly wordy estimate.

Parker C.
Sales (É.-U.)
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Great Software Program but Huge Learning Curve

4 il y a 2 mois

Commentaires : Acculynx helps streamline our business operations and creates a unified platform to manage our company.

Avantages :

Acculynx has a ton of features and offers our business the tools needed to shift us into a digital age. The software is still in the early phase of deployment, but we are able to easily track and manage our job prospects and ensure that no possible lead falls through the cracks.

Inconvénients :

Generally speaking there needs to be more of a structured and hands-on approach for the implementation of the software. The one-on-one training sessions were a good base for gaining general knowledge of the software, but actually setting up the software to match the needs of our company was difficult and time consuming. The other problem with the software we ran into was the lacking of customizable options within integral parts of the program, like the estimate.