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à choisir le meilleur logiciel

Description de Practice Pro

PT Practice Pro est la nouvelle évolution des logiciels de gestion de cabinet. Ce système web entièrement intégré permet à votre cabinet de gérer la documentation, la planification, la facturation et les rapports de manière transparente. Sans avoir besoin de gérer plusieurs systèmes simultanément ! De plus, grâce aux fonctionnalités telles que la publication automatique d'enchères électroniques, la documentation entièrement personnalisable et une interface intuitive facile à utiliser, il est facile de comprendre pourquoi PT Practice Pro est l'un des systèmes les plus fiables et les plus performants sur le marché actuel.

Qui utilise Practice Pro ?

Les cabinets qui se concentrent sur le secteur des sciences de la rééducation. Le logiciel est utilisé dans toutes les disciplines, de la kinésithérapie à la thérapie en milieu aquatique.

Practice Pro Logiciel - 1
Practice Pro Logiciel - 2
Practice Pro Logiciel - 3
Practice Pro Logiciel - 4
Practice Pro Logiciel - 5

Practice Pro ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Practice Pro

Practice Pro

4,4 (155)
0,01 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
54
4
4,2 (155)
4,3 (155)
4,3 (155)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
149,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
43
1
4,0 (81)
3,2 (81)
4,0 (81)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Practice Pro

Therabill
Fonctionnalités les mieux notées
Dossier médical informatisé et partagé
Facturation
Gestion des assurances
Practice Fusion
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des dossiers patients
Prescription électronique
WebPT
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des rendez-vous
Pour la kinésithérapie
Microsoft Excel
Fonctionnalités les mieux notées
Accès hors ligne
Importation et exportation de données
Outils de collaboration
TheraOffice
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de cabinet
Graphiques
Planification des patients
Prompt
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Dossier médical informatisé et partagé
Planification des patients
Athena
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
SimplePractice
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Dossier médical informatisé et partagé
Gestion des rendez-vous
Epic
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des bons de commande
Gestion des demandes
Gestion des fournisseurs

Avis sur Practice Pro

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
41%
4
47%
3
10%
2
3%
Dr. Jeanette
Dr. Jeanette
Owner; Doctor of Physical Therapist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

PT Practice Pro is a very efficient, user-friendly EMR experience

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Excellent experience with excellent customer service. Great onboarding experience as well.

Avantages :

User-friendly, intuitive system. Love the SOAP notes with exercise flowsheet on the same webpage so you don't have to open a new tab and toggle in between; love the ability to create your own templates for evaluations and SOAP notes; also love that the EMR works for different disciplines since we offer physical therapy, personal training, and massage therapy services - everyone can be on the same system! Also, love how it integrates with Physiotec for a completely online HEP services that you can email or text the HEP directly from the software without having to open another tab or switch between software systems.

Inconvénients :

I don't like how the patient portal is not user friendly for patients. I also wish that patients could schedule online and that the scheduling synced with Google calendar.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

PracticePro is a great product in many ways, a few areas need some attention.

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Our providers can get the most work done and get back to patient care thanks to the documentation system. Our billing process and claims management are easy thanks to the financial side of the product, as well as the robust reports related to claims and billing which allow us to forecast and budget. Much of the insurance and authorization system is very easy to navigate and makes it much easier to manage patient cases. The intake system, scheduler (specifically the waiting list), and some of the ways that data is accessible in the product need work. Some of the reports simply do not work or are not adjustable. What has been disappointing is the lack of support for some of the feature and enhancement requests we have made. While this is understandable considering the size of the development team at PracticePro, it can be frustrating.

Avantages :

The billing/claims system is great, as is the documentation system for daily notes, evaluations, and progress reports.

Inconvénients :

The intake system, waiting list, and multi-location arrangement need some attention.

Jeanette
Jeanette
Speech-Language Pathologist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Comprehensive but complicated

3,0 l’année dernière

Avantages :

Overall, Practice Pro offers an array of documentation, scheduling, billing, etc. options all in one place. It is easy to find all relevant information and documentation about a given patient/client once you figure out how to navigate the system.

Inconvénients :

Overall, PracticePro is a too busy and difficult to navigate. There are too many document options, some of which convey the same information, so it should be pared down to be simpler and easier to find. The reports don't quite fit how I would like to convey evaluation information about clients/patients, so I end up using my own report templates.

Kenneth
Business Administrator (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great EMR

4,0 l’année dernière

Commentaires : Practice Pro is a solid EMR choice. User friendly, large feature set to help workflow, and customizable. The support team is great and very responsive.

Avantages :

We moved to Practice Pro about 18 months ago. The transition was difficult, but I expected that and appreciated large amount of effort the practice pro team put into making the process as smooth as possible. They have a very nice onboarding program. The EMR itself filled many of the shortfalls we had in our old EMR. Virtually everything automatically saves, there is a wide set of features and reports (tons of reports). The support team works hard to understand your process needs and help find workflows in practice pro that work for you.

Inconvénients :

It's not the cheapest software, especially if you need customization, but you get what you pay for.

Alescia
occupational therapiest (É.-U.)
Cabinets médicaux, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Very expensive but robust program

5,0 l’année dernière

Commentaires : I like the system but it's not financially worthwhile for smaller practices. I consider making a change from this EMR because of the excessive cost and fees. It's a more robust system than many out there but the patient portal is clunky and needs more features. Customer service is quick to respond when issues arise.

Avantages :

The interface is perhaps more complicated than other EMR systems and you need ongoing training to maximize the features available - many that you won't use and others that take a long time to customize, however the reports and templates are very helpful. Customer service is responsive.

Inconvénients :

Practice Pro is one of the most expensive EMR systems when you add up the annual fees, $1 per visit charges plus $ per claim, $ per location. The system can be overwhelming and it requires extensive staff training. The patient portal needs updating to accommodate for annual forms, uploading of patient insurance directly into the system.