Qui utilise MyCase ?

Les petits cabinets d'avocats qui recherchent un logiciel de gestion de cabinets facile à utiliser pour gérer les informations des cas, les documents, les contacts, le suivi du temps et la facturation en un seul endroit.

Description de MyCase

MyCase est une solution complète de gestion des cas pour votre cabinet d'avocats. Elle vous fournit les outils nécessaires pour améliorer votre organisation, accroître votre efficacité et faire évoluer les opérations de votre cabinet. Avec MyCase, tous les détails importants de vos cas (documents, contacts, calendriers, e-mails, tâches, factures) sont disponibles dans un seul et même endroit organisé. Essayez gratuitement MyCase sur mycase.com (aucune carte de crédit n'est nécessaire).

Informations sur MyCase

MyCase

http://www.mycase.com

Fondé en 2010

Prix de MyCase

MyCase n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de MyCase est disponible à partir de 49,00 $US/mois.

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À partir de

49,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

MyCase - Fonctionnalités

  • Calendrier du personnel
  • Chronométreurs définis en fonction des cas
  • Gestion des conflits
  • Gestion des tâches
  • Planification basée sur les règles
  • Prise en charge de plusieurs bureaux
  • Rappels
  • Suivi de la progression
  • Suivi des statuts

Logiciels d'agenda pour avocats : afficher la liste complète

  • Calcul et validation des frais
  • Comptabilité d'exercice
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des reçus
  • Rapports de gains et de pertes de ressources
  • Relevés clients
  • Rédaction de chèques
  • Suivi des activités
  • Validation croisée de la comptabilité

Logiciels de comptabilité fiduciaire : afficher la liste complète

  • Facturation automatique
  • Gestion de la comptabilité
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cas
  • Gestion des documents
  • Portail client
  • Suivi des frais
  • Suivi du temps

Logiciels de facturation pour le secteur juridique : afficher la liste complète

  • CRM
  • Comptabilité de fiducie
  • Facturation
  • Gestion de cas juridiques
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des conflits
  • Gestion des contrats
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des tâches
  • Portail client
  • Suivi du temps

Logiciels de gestion de cabinet d'avocat : afficher la liste complète

  • Archivage et rétention
  • Assemblage de documents
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion de versions
  • Gestion des contrats
  • Indexation de documents
  • Outils de collaboration
  • Recherche en texte intégral

Logiciels de gestion de la documentation juridique : afficher la liste complète

  • Comptabilité de fiducie
  • Facturation
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des conflits
  • Gestion des contrats
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des tâches
  • Notes de cas
  • Suivi des frais
  • Suivi du temps

Logiciels de gestion des cas juridiques : afficher la liste complète

  • Base de données des employés
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Facturation
  • Gestion des feuilles de temps
  • Heures facturables et non facturables
  • Saisie automatique du temps
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps hors ligne
  • Suivi du temps mobile
  • Taux de facturation multiples

Logiciels de gestion du temps : afficher la liste complète

  • Facturation
  • Gestion des brevets et des marques déposées
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cas
  • Gestion des documents
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des tâches
  • Recherche de dossiers judiciaires
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Système de calendrier et de rappel

Logiciels de suivi des dossiers à la cour : afficher la liste complète

  • Facturation
  • Gestion des remboursements
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi des projets
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps par client
  • Suivi du temps par projet

Logiciels de suivi des notes de frais : afficher la liste complète

MyCase - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à MyCase

Avis sur MyCase

Afficher 5 avis sur 343

Note globale
4,7/5
Facilité d'utilisation
4,7/5
Service client
4,7/5
Fonctionnalités
4,4/5
Rapport qualité-prix
4,7/5
M. wayne T.
Co-Owner, Attorney
Cabinet d'avocats, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/11/2018

"Easy and Efficient Case Management"

Commentaires: I began using MyCase when it was relatively young. As a result it has been easy to master each new feature as it has been introduced. Tech support is responsive and helpful when needed. MyCase continues to add features based on input and suggestions from users and there seems to be a focus on staying current and relevant to demands of law office management.

Avantages: From the beginning, it was easy to use, and as it has evolved, it remains user friendly. It eliminates the need for a paper file. One of the best features is that clients have access to their case, documents, calendar, billing and to their attorney. The messaging function eliminates voice messages and most phone calls. Clients can leave questions at any time of day or night and will have a documented answer without telephone tag. Overall case management is significantly more efficient than paper files.

Inconvénients: The creation of Automated documents has been disappointing. The feature exists but is not as user friendly as the rest of the software. The recent integration with Dropbox is confusing as well but I suppose that may be my lack of familiarity with how it functions.

Réponse de l'éditeur

envoyé par MyCase le 05/12/2018

Thank you for your review. We are always grateful for customers like you that have been with us since the beginning, and who help us continue to improve and grow. We are sorry to hear that you have been having difficulties with the recent document and Dropbox updates, and a member of our product team has reached out to hear your feedback in more detail. We look forward to many more years of partnership and continuing to improve your experience!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/11/2018
Alan D.
Attorney
Cabinet d'avocats, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/11/2019

"MyCase Legal Case Management Review"

Commentaires: MyCase has allowed us to provide more detailed information internally for each case, given our clients more interaction with their case, and communication flows well using the messaging function, payment can be easier (we use the e-check function, which is currently free with the software), and having a central system for the office makes it easier for us to work from multiple locations. There are many features we use, including the MyCase app for our firm, tasks, calendar, notes and checklists for each case, and many others. Although there are some features that need work to be useful to our firm (reporting, intake forms, and tasks, and some integrations), MyCase overall is well worth it for our small firm. MyCase is very open and eager to receive feedback from users, and incorporates updates regularly, which improves the system, and have seen my feedback implemented into the system. Customer Service in my experience is excellent, and timely. I highly recommend MyCase.

Avantages: Bank grade encryption of data and documents. Ability to give clients access to their own portal, which is very easy to use, and allows them to upload documents directly to the system with drag and drop function. Clients can message securely, have their own calendar for case related events, our firm can task clients with a checklist, and they can pay online. The Client secure access was a major reason we switched to MyCase in 2012.

Inconvénients: I prefer to have more robust reporting functionality as it relates to managing cases by dates, and other case data. The reporting function exists but is not developed enough to capture all the data I prefer in my case management reports. Email integration is not ideal, but I understand a major upgrade is coming soon.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/11/2019
Rachael A.
Managing Attorney
Services juridiques, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/07/2020

"4 Years and Counting..."

Commentaires: Legal problems in family law and mediation.

Avantages: What I like most are the E-signature and web payment.

Inconvénients: MyCase continues to improve its software and has been very useful and effective in the legal industry. What I like the least is the 'workflow' - most likely because I don't understand how to use it yet. I prefer to open a new case, set the workflow, and it automatically checks the box on what needs to be done next.

Réponse de l'éditeur

envoyé par MyCase le 26/08/2020

Hello Rachael, thank you for sharing your review! It is great to hear how MyCase has increased your client retention for an affordable price. Please do not hesitate to reach out to our support team at support@mycase.com with any questions or feedback regarding Workflows. We appreciate your continued partnership and feedback!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/07/2020
Erin B.
Office Manager
Cabinet d'avocats, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    1/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/06/2020

"Okay for a very small firm"

Avantages: The client portal feature of the software is great. (Although we got a lot of complaints about the app.)

Inconvénients: The company rolls out updates CONSTANTLY and they don't seem to beta test any of them first! There are constantly issues. I can't even pull accurate reports, I informed the company of the issue over a year ago and they still haven't corrected it, so I can't pull accurate income or billable reports. They seem more interested in releasing "the next big thing" rather than focusing on basics and standard functionality, which is disappointing. Such as the calendar- it seems standard to be able to drag an event to a new time frame, have alerts, etc, but features on basics like that are missing. We tried to work with the developers and made the software work as long as possible, but in the end we made the decision to switch.

Réponse de l'éditeur

envoyé par MyCase le 29/06/2020

Hi Erin, thank you for your honest review. We are sorry to hear about your experience, it is one of our primary goals at MyCase to add high-value features based on feedback from customerrs like you. A member of our product team has reached out to hear more about your firm's needs so that we can better partner with you moving forward. We hope to continue our partnership and greatly appreciate your feedback.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/06/2020
Brian R.
Attorney at Law
Cabinet d'avocats, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/06/2020

"Fantastic Product"

Commentaires: Excellent.

Avantages: MyCase greatly improves productivity, case management, document management, time tracking, document access and is easy to use. It was especially helpful during the pandemic in that I was able to send new clients contracts for their electronic signature, which is date and time stamped, and integrated into the file. This is a great product and I use it all day everyday. I wish I had started using it a long time ago.

Inconvénients: There is nothing I do not like about the product as it is customizable to my needs.

Réponse de l'éditeur

envoyé par MyCase le 26/08/2020

Thank you, Brian, for your review and for sharing how you chose MyCase to help your firm transition to a paperless management system and improve productivity! Thank you for partnering with us and we look forward to many more years to come.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/06/2020