Pour qui ?

Les petits cabinets d'avocats qui recherchent un logiciel de gestion de cabinets facile à utiliser pour gérer les informations des cas, les documents, les contacts, le suivi du temps et la facturation en un seul endroit.

Notes moyennes

267 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 4.5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 39,00 $US/mois
    Consulter les tarifs
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • MyCase
  • http://www.mycase.com
  • Fondé en 2010

En savoir plus sur MyCase

MyCase est une solution complète de gestion des cas pour votre cabinet d'avocats. Elle vous fournit les outils nécessaires pour améliorer votre organisation, accroître votre efficacité et faire évoluer les opérations de votre cabinet. Avec MyCase, tous les détails importants de vos cas (documents, contacts, calendriers, e-mails, tâches, factures) sont disponibles dans un seul et même endroit organisé. Essayez gratuitement MyCase sur mycase.com (aucune carte de crédit n'est nécessaire).

MyCase - Fonctionnalités

  • Calendrier du personnel
  • Chronométreurs définis en fonction des cas
  • Gestion des conflits
  • Gestion des tâches
  • Planification basée sur les règles
  • Prise en charge de plusieurs bureaux
  • Rappels
  • Suivi de la progression
  • Suivi des statuts
  • Calcul et validation des frais
  • Comptabilité d'exercice
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des reçus
  • Rapports de gains et de pertes de ressources
  • Relevés clients
  • Rédaction de chèques
  • Suivi des activités
  • Validation croisée de la comptabilité
  • Facturation des provisions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cas
  • Gestion des documents
  • Relevés de clients
  • Suivi des comptes
  • Suivi des frais
  • Suivi du temps
  • Archivage et rétention
  • Assemblage de documents
  • Ciblage de documents
  • Collaboration
  • Contrôles d'accès
  • Gestion de versions
  • Gestion des contrats
  • Indexation de documents
  • Recherche en texte intégral
  • Comptabilité de fiducie
  • Email management
  • Facturation
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des conflits
  • Gestion des contrats
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des tâches
  • Notes de cas
  • Suivi des frais
  • Suivi du temps
  • Base de données des employés
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Facturation
  • Gestion des feuilles de temps
  • Heures facturables et non facturables
  • Saisie automatique du temps
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps hors ligne
  • Suivi du temps mobile
  • Taux de facturation multiples
  • CRM
  • Comptabilité de fiducie
  • Facturation
  • Gestion de cas juridiques
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des conflits
  • Gestion des contrats
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des tâches
  • Portail client
  • Suivi du temps
  • Facturation
  • Gestion des brevets et des marques déposées
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cas
  • Gestion des documents
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des tâches
  • Recherche de dossiers judiciaires
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Système de calendrier et de rappel
  • Facturation
  • Gestion des remboursements
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi des projets
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps par client
  • Suivi du temps par projet

Avis les plus utiles sur MyCase

MyCase has made my practice workable with minimal staff and monetary investment

Traduire avec Google Translate Publié le 08/03/2018
Grace S.
Attorney
Cabinet d'avocats, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I am able to work at home and at locations and times convenient to clients; I can offer work-at-home opportunities to staff; storage is no longer an issue since my office is almost entirely "paperless"; I have been able to reduce the number of support staff; the return calls I have to make has been greatly reduced because there is no longer a need to locate files and contact others to ensure everything is up to date; I have an efficient means of tailoring case management based on the type of case or client

Avantages: --I am able to access and update my entire case files from anywhere;
--my staff can view the same information I am, when I am away from the office
--it is easy to adjust to the specific requirements of my practice; for example, I can set up a "case" for all my administrative information ("Office Admin, 2018"), including documents, time, and expenses

Inconvénients: --the software allows firm specific information to be input, but is limited on its usefulness; for example, I have a field for travel time as part of a time entry, but the invoice only shows the total time
--the inability to store documents with a contact as opposed to a case; for example, I use a particular therapist on multiple cases but I cannot attach her resume to her contact information; to be rapidly accessible, I must store the same document with every case
--the calendar can only be printed in an agenda format; to print monthly or weekly views, I must go outside the software to a sync'd calendar

Réponse de l'éditeur

envoyé par MyCase le 16/04/2018

Hi Grace, thank you for your feedback. There is a way to store documents as part of a contact, and a member of our product team has reached out to help you through the process. We have also taken note of your thoughts on calendar printing and invoicing, and will be taking it into consideration for improvements in the future. If you have any questions, feel free to reach out to our customer support team! Your continued support and feedback is appreciated.

MyCase is the most intuitive and easiest to navigate system I've tried out of many.

Traduire avec Google Translate Publié le 12/12/2017
Owner
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Primarily, the ability to run my practice as a true solo, and to be able to work from anywhere and be as responsive as my clients need and expect me to be.

Avantages: I like having everything in one place. Being able to access everything I need about my clients, opposing counsel, documents, billing, etc. makes it so I can follow up with my clients wherever I am. That's invaluable to me. My clients can pay online, I can send invoicing reminders, and now I can add interest. Calendaring is really a plus because when I enter it into MyCase it automatically sends to my clients and goes to outlook. One less thing for me to remember to do. I need to do better with tagging, but clients can send me discovery documents, I can send them documents to review, we can see the changes between versions. I upload the final product, and my clients get their entire case file as it progresses, and have one location where they can view everything that's happened. I also like that I can tell when a client has logged on, so if they haven't and I need them to respond, I can follow up. That eliminates the "lost in the ether" issues that crop up.

Inconvénients: There's nothing I dislike, but there are always room for improvements. I'd love expanded searchability for documents and enhanced sorting. The trust accounting is a bit of a nightmare for me, so that can definitely be cleaned up. More than anything, I'd like them to maybe partner with some people. I'd love to be able to scan something directly from my ScanSnap to MyCase, or even have a desktop app that I could save documents to that would automatically sync with MyCase. Last, enhanced time entry would be a godsend. If I'm sending a message, it'd be nice if something popped up when I hit send to ask if I'd like to bill for it. Same for taking notes in the clients file.

Réponse de l'éditeur

envoyé par MyCase le 04/04/2019

Thank you for sharing how MyCase helps you run your practice more efficiently. We appreciate your thorough feedback and have passed on your suggestions to our product team! We are also happy to share that we have updated our time entry so that you can now create time entries based on messages, notes, & events.

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