17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Service Pro

Le logiciel Service Pro fournit une gestion de la maintenance sur site étendue dans le cloud dans un progiciel facile à utiliser et déployer. Service Pro comprend une application mobile native et enrichie en fonctionnalités pour les techniciens des appareils Android et iOS.

Parmi les fonctionnalités intégrées figurent : call center, actifs, planification, distribution, contrats, garanties, inventaire, facturation, RMA (Return Merchandise Authorization), rapports, portails, alertes et maintenance sur site mobile. Bénéficiez du logiciel de maintenance sur site Service Pro pour les intégrations NetSuite, Sage 100 ERP et Viewpoint.

Qui utilise Service Pro ?

Service Pro automatise les processus de maintenance sur site pour toutes les entreprises qui proposent des prestations d'installation, de réparation, d'inspection et de maintenance préventive sur le terrain. Service Pro est adapté à n'importe quel secteur de services.

Service Pro ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Service Pro

Service Pro

3,0 (9)
5 000,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
25
4
2,7 (9)
2,4 (9)
3,1 (9)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
64,95 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
226
8
4,3 (270)
4,3 (270)
4,6 (270)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Service Pro

BigChange
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Planification
Planification en temps réel
Workiz
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Planification
Réservation en ligne
Commusoft
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Base de données de clients
Planification
FieldPulse
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Facturation
Planification
ServiceWorks
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des rendez-vous
Historique des services
Planification
Joblogic
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des calendriers
Planification
FIELDMOTION
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Historique des services
Planification
Less Paper
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Base de données de contacts
Planification
Field Force Tracker
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des ordres de travail
Historique des services

Avis sur Service Pro

Note moyenne

Note globale
3,0
Facilité d'utilisation
2,7
Service client
3,1
Fonctionnalités
2,9
Rapport qualité-prix
2,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
33%
4
11%
3
11%
2
11%
1
33%
Paul
Owner (É.-U.)
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Terribly problematic and cumbersome. It feels like we are beta testers!!

1,0 il y a 7 ans

Avantages :

If it worked like we were told, it would be great. We installed it with high hopes of enjoying our experience investment. The only good thing is that their customer service people are friendly and trying to help, but there are core flaws in the software and the poor service people get frustrated

Inconvénients :

It has non-stop issues and it's been over a year they have been working on it. It randomly adds or deletes line items when posting. It misses scheduled items and so we miss jobs. We just are always not relaxed using it because it is unpredictable.

Andrew
Service Manager
Électronique grand public, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Awsome !!!

5,0 il y a 8 ans

Commentaires : This software is like have it extra 5 people in the office, it is thinking of you, I didn't recognize how many things I did wrong at our office or we were missing, this software it is thinking for you and will organize the whole office more official.

Avantages :

it is integrate with other softwares like quickbook and netsuite

Paul
Project Manager (É.-U.)
Eau/gaz/électricité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Don't waste your time

1,0 il y a 4 ans

Commentaires : The sales team was very good at showing us a working system and all of the advantages to using Service Pro, so we were excited to use it. After an extended implementation period, we finally went live and it was one problem after another. The response from MSI was non-existent and with all the problems, we decided to stop using it. What a complete waste of time and money.

Avantages :

Nothing - couldn't get it to work and finally gave up.

Inconvénients :

Clumsy interface, mobile application seldom worked, heavy web service integration with Netsuite (the amount of data being constantly pulled from our ERP was astonishing).

Blake
Owner
Services aux consommateurs, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Good software

5,0 il y a 8 ans

Commentaires : Works well with our HVAC business defiantly my go to software. Use for various operations.

Avantages :

Seem less software

Inconvénients :

Little costly but well worth the money

Kenny
Owner
Construction, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Overall

5,0 il y a 8 ans

Commentaires : Great product, middle of the line for cost effectiveness

Avantages :

Ease of access

Inconvénients :

Costs

Janis
Owner (É.-U.)
Services aux consommateurs, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Beware of this Software System!!!!

1,0 il y a 5 ans

Commentaires : Again, when it works it serves it's purpose but it constantly has it's prroblems

Avantages :

When it works it's fine and it serves it purpose but it unimaginably riddled with problems which take way too long to fix

Inconvénients :

There is always problems usually requiring data or program fixes which takes months to fix

Simon
IT Consultant (Canada)
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Buyer Beware

2,0 il y a 5 ans

Commentaires : Slick sales routine as always. Very responsive implementation support. Consultant was great. Uncompromising and unresponsive management team when things went sideways. Our ERP provider was very accommodating in winding up our contract, even though not legally bound to do so. MSI, on the other hand, refused us even the smallest goodwill concession, so we're paying full price for years to come for just one very unimpressive feature of a software solution we will never use.

Avantages :

Nothing at all about the software, which was more of a necessity than a desire due to a functional gap in the host ERP system. However, the implementation support was exceptional.

Inconvénients :

It didn't support some of the basic features of the ERP system we wanted to integrate with. We needed to use only one feature of those available and that was tortuous enough, with constant sync'ing with the ERP to fake "integration". This was never never going to fly. Very expensive all or nothing solution.

Mckenzie
É.-U.
Pétrole et énergies
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

ServicePro

3,0 il y a 10 ans

Avantages :

The web portal is very useful to have a quick glance at the current situation.

Inconvénients :

I was disappointed when we transferred from the initial Sales Rep to the Project Manager. The Project Manager did not seem familiar with the product.

Thej
É.-U.
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis

Enjoying it!

4,0 il y a 8 ans

Commentaires : Works efficiently but has over heating issues. Capable of executing my requirements with ease. Overall happy with the product.