Description de Nextpoint

Nextpoint est un logiciel intelligent qui automatise les projets d'e-discovery pour les équipes juridiques de toutes tailles. Cette solution cloud hautement sécurisée permet à votre équipe de commencer à examiner des documents en quelques minutes grâce à des outils d'analytique de données performants, une interface conviviale et un accès collaboratif depuis n'importe où. Les fonctionnalités innovantes de préparation d'affaires juridiques de Nextpoint vous montrent tout le potentiel d'un logiciel d'e-discovery intelligent.

NE PAYEZ PAS POUR LES DONNÉES : téléchargement, traitement, hébergement, OCR, imagerie et production de données gratuits et illimités.

Qui utilise Nextpoint ?

Les avocats et les assistants juridiques nécessitant une solution simple, abordable et complète pour évaluer, préparer et traiter des affaires juridiques.

Informations sur Nextpoint

Nextpoint

Fondé en 2001

Nextpoint en vidéos et en images

Vidéo de Nextpoint
Nextpoint Logiciel - 1 - aperçu
Nextpoint Logiciel - 2 - aperçu
Nextpoint Logiciel - 3 - aperçu
Nextpoint Logiciel - 4 - aperçu
Nextpoint Logiciel - 5 - aperçu

Informations sur Nextpoint

Nextpoint

Fondé en 2001

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À partir de

175,00 $US/mois
s/o
s/o
35,00 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de Nextpoint

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mac (ordinateur)
  • Windows (ordinateur)
  • Linux (ordinateur)
  • Chromebook (ordinateur)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

Nextpoint - Fonctionnalités

  • API
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Analyse visuelle
  • Archivage et rétention
  • Authentification à 2 facteurs
  • Catégorisation/regroupement
  • Classification des documents
  • Clustering thématique
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Détection de doublons
  • Examen de documents
  • Extraction de données
  • Extraction de métadonnées
  • Extraction en texte intégral
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la rétention des données
  • Gestion des audits
  • Gestion des cas
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des métadonnées
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion du stockage de données
  • Imagerie de documents
  • Importation et exportation de données
  • Indexation
  • Intégrations de tiers
  • Marquage
  • Monitoring
  • Notes et commentaires
  • Outils de collaboration
  • Piste d'audit
  • Projections
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche de mots-clés
  • Recherche en langage naturel
  • Recherche en texte intégral
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance optique de caractères
  • Saisie et transfert de données
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Suivi des activités
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation de données

Logiciels d'e-discovery : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Archivage et rétention
  • Authentification à 2 facteurs
  • Automatisation de documents
  • Champs personnalisables
  • Classification des documents
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Enregistrement et sortie des documents
  • Examen de documents
  • Facturation
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cas
  • Gestion des clients
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des délais
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des tâches
  • Génération de documents
  • Intégrations de tiers
  • Modèles de documents
  • Modèles personnalisables
  • Outils de collaboration
  • Partage des fichiers
  • Piste d'audit
  • Portail client
  • Pour les professionnels du secteur juridique
  • Rappels
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance optique de caractères
  • Saisie de documents
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Workflow configurable

Logiciels de gestion de la documentation juridique : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Automatisation de documents
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Champs personnalisables
  • Comptabilité
  • Comptabilité de fiducie
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Facturation
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cas
  • Gestion des clients
  • Gestion des conflits
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des délais
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des tâches
  • Importation et exportation de données
  • Intégration Microsoft Outlook
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Modèles de documents
  • Modèles personnalisables
  • Notes de cas
  • Portail client
  • Rappels
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Stockage de documents
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi des éléments facturables
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Workflow configurable

Logiciels de gestion des cas juridiques : afficher la liste complète

Nextpoint - Alternatives

Plus d'alternatives à Nextpoint

Avis sur Nextpoint

Lire les 192 avis

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par note

5
94
4
82
3
14
2
2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Utilisateur vérifié
Foreign Attorney
Services juridiques, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/12/2018

"Great legal support software"

Avantages: What I love about this software is that it allows you to review legal documents with unilimited data hosting and it allows you to organize it and modify it the way you want to and is easier for your team to view. It also allows you to keep track of all the documents, mails, attachments and threads. It also gives you the tranquility that the uploaded files are secure.

Inconvénients: It is not a very friendly software, for me and my team it was a little bit hard to take control over the platform.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/12/2018
Susan C.
Susan C.
IT Specialist/Office Manager
Cabinet d'avocats, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/10/2019

"Processing Big Data Made Easier"

Commentaires: We have experienced wonderful customer service with NextPoint, and are constantly in touch with our representative (or she frequently checks in with us to hear how things are going). The service and support is much different from our previous product, where it was very difficult to speak with our representative or receive help as needed. Our team has been glad to grow with NextPoint, even though many other ESI providers often contact us.

Avantages: We like that we have the ability to load, organize, and sort large amounts of data. This is our second ESI software to work with, and it is much more robust in its capabilities with managing data. It has the ability for trial presentation which essentially combines two products into one, and saves our smaller, boutique firm from needing to purchase multiple types of software for various legal tasks.

Inconvénients: The ability to process some Auto Cad files without customer support. As we mainly handle construction law matters, we work with multiple AutoCad files. We need the ability to process them independently and efficiently.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/10/2019
Brett S.
NCC Paralegal
Cabinet d'avocats, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/03/2021

"Next Point"

Commentaires: It's been good though frustrating at times.

Avantages: It's fast. The process is usually very quick which is a huge bonus for us. The main database we use has about half a million documents, even more pages, and the database can give us results quickly. In addition, there are filter features allowing us to presort information that can be quite helpful for abbreviating searches.

Inconvénients: It's not necessarily accurate. We rely on coding in particular to find out whether a document is relevent or not. OCR isn't nearly as useful given the documents we have are historical and some hand written. The OCR confuses words and phrases sometimes. Also, I don't like the Boolean searches. There are times when the word 'and' or an ampersand is in the name of a company and there is no good way to add that to Boolean searches making them worthless.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/03/2021
Mark J.
Attorney
Cabinet d'avocats, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/09/2019

"Best-in-Class Client Service, Very Effective Tool, Affordable/Viable Cost"

Commentaires: My experience with Nextpoint has been a tremendous one. Before I entered the law, I worked in sales/service in multiple positions within the banking/financial and professional sports industries, which gives me a different vantage than perhaps most attorneys who went straight to law school after college and their entire career is comprised of legal/lawyer work. It is from that vantage I truly appreciate the warm, friendly, and accommodating personality/culture of Nextpoint. And my primary point-of-contact over at Nextpoint, the rep, is in every sense of the word magnificent. She's consistently tuned in and makes you, as a client, feel your needs are at the top of her list. But not only is she attentive and timely, she goes above and beyond the call of duty and delivers high-quality service to help you better understand and learn how to use all of Nextpoint's many tools. The others on her team embody this same client-focused drive and it really shows you "who" Nextpoint is. They are a great company with the right product/tools, but better yet, the right mindset. They are a pleasure to work with, and blow all the other e-Discovery companies my mailboxes are littered with e-mails and voicemails from. If I could give other litigators a point of advice: Forget the AONs, Relativity, etc., and get to know Nextpoint.

Avantages: Nextpoint's software is highly intuitive, and it's easy to use. I'm an attorney without an "IT" background, but acclimating to Nextpoint really was seamless. I most appreciate the simple way a non-tech person like myself can execute comprehensive, extensive document reviews, and effectively make document productions.

Inconvénients: There are certain tools/features Nextpoint should implement: - Nextpoint needs to roll out better sub-foldering options/features in the Review space (especially given batching limitations) to help simplify things from an organizational standpoint both on document reviews and throughout case workup. This *has* to happen. - Nextpoint should implement tracking features to allow lead counsel to measure a document review team's pace (necessary on large document reviews, and has been available on Relativity for some time). - It's difficult to tell how effective the de-duplication tool is really working. I've lately suspected this could use some re-vamping.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/09/2019
Kellie K.
Paralegal and eDiscovery Administrator
Cabinet d'avocats, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/03/2021

"Great eDiscovery tool for learning how to work in eDiscovery"

Commentaires: We have worked with great people from all levels at Nextpoint. Very approachable and responsive.

Avantages: We don't have a lot of cases that require eDiscovery, but we've noted a definite uptick in the need. I'm only a couple months into using this product and am the administrator. I had very little experience with other platforms run by third-party vendors. What drew us to NextPoint was the ability to manage our matters on our own, which we didn't have when working with vendors. I like how easy it is to set up matters and to customize to each matter's needs. Support is great to work with. I like the Advanced search feature for my new users, it helps them learn how to build searches until they get used to working directly in the search bar. Categories are a nice feature for grouping like items. The new load mapping for load files is great!

Inconvénients: Articles in your support center need to be updated. There were many that reference the same types of information, but are different from what the features include now and can contradict information or lead a user to utilize the steps, only to find a process was updated. I've also run into help articles that link to more information and the links no longer work or direct to "page not found" even in some of your more recent articles.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/03/2021