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à choisir le meilleur logiciel

Description de Asset Essentials

Asset Essentials est une solution de gestion de la maintenance sur le cloud conçue pour prendre en charge les opérations centrées sur les actifs. Grâce à ce logiciel, les utilisateurs peuvent améliorer leurs processus avec des flux de travail rationalisés et une maintenance avancée. Sa fonctionnalité principale est conçue pour accompagner les équipes opérationnelles de tous départements confondus en leur offrant une visibilité en temps réel sur leurs ordres de travail. Améliorez vos opérations, gérez l'inventaire et prolongez la durée de vie de vos ressources grâce à une solution agile et conviviale.

Qui utilise Asset Essentials ?

Dude Solutions est utilisé par divers professionnels des opérations dans de nombreux secteurs. Les secteurs visés par l'éditeur comprennent la fabrication, les soins de santé, l'éducation, le secteur public et les organisations associatives.

Asset Essentials Logiciel - 1
Asset Essentials Logiciel - 2
Asset Essentials Logiciel - 3
Asset Essentials Logiciel - 4
Asset Essentials Logiciel - 5

Asset Essentials ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Asset Essentials

Asset Essentials

4,4 (257)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
63
5
4,2 (257)
4,3 (257)
4,6 (257)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
43
Intégrations introuvables
4,0 (26)
4,2 (26)
4,4 (26)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Asset Essentials

Facilitron
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la maintenance
Gestion des ordres de travail
Planification des installations
Project Planning Pro
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des ressources
Gestion des tâches
Outils de collaboration
FaciliWorks CMMS
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
ePACT
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
MPulse
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des ordres de travail
Maintenance préventive
Planification
FTMaintenance Select
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
IBM Maximo Application Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la maintenance
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
SAP Concur
Fonctionnalités les mieux notées
Demande de remboursement des frais
Suivi des frais
Traitement des factures
Eptura Asset
Fonctionnalités les mieux notées
Création de bons de travail
Maintenance préventive
Planification de la maintenance

Avis sur Asset Essentials

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
55%
4
32%
3
9%
2
1%
1
3%
Jorge
IT Manager
Utilisateur LinkedIn vérifié
Matières plastiques, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Robust and Intuitive Asset Management

5,0 il y a 3 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Darryl E.
Darryl E.
Chief Operating Officer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Aviation et industrie aéronautique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

The Dude IS on your side !!

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Uptime !! Real time maintenance requests. Mobile apps and the ability to track labor and costs. Not to mention spare parts and inventory. Our production folks can't believe the response team from maintenance! Let me know what maintenance people are doing without having to ask. I love being able to assign them work no matter where the are.. I do recommend buying tablets for them... I use $120 tablets. One or two hours of uptime pays for those quickly !

Avantages :

This software is truly the answer to maintenance and PM programs. Every machining and manufacturing plant in America should use this. If you have 5 or 5000 pieces of equipment, facility, or anything needing maintenance this should be your software. I have had to use ERP maintenance add ons that never allowed real TPM quality support. This software is designed SPECIFICALLY for maintenance. It is easy to use and learn. It pays for itself in the first 3 months. I have implemented this software 3 times. I am not paid by them, but I would recommend them to any company. I have been in Manufacturing for just over 30 years, and this is the best software for this I have seen! IT works !

Inconvénients :

I would like an add on that lets operators enter simple daily PM's and simple checks that can be tailored for each asset.

Charles
Business Analyst (É.-U.)
Automobile, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Maximize your Preventive Maintenance program with Asset Essentials.

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : I am an administrator who also manages use cases and internal development and could not be more satisfied with our company's decision to go with Asset Essentials over some of the other more costly players in the maintenance management space. The higher the cost does not necessarily equal higher value.

Avantages :

Asset Essentials helps to streamline the core functions of maintenance management into an easy to use, intuitive software solution at an incredibly attractive price point. The customer service is world class, and the feedback loop allows for meaningful dialogue between the Brightly team and our organization.

Inconvénients :

Early adoption was tough, and a path to scale was not clear. This became way easier as time progressed and our userbase's skill set matured.

Arthur
Maintenance Technician 2 (É.-U.)
Relations gouvernementales, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Love asset essential

3,0 il y a 11 mois

Commentaires : We benefit from the overall idea of the entity. It helps organize our day. It gives us uniform structure for customers to request work.

Avantages :

The ability to see my work an know my work will in the field. I love haveing my assignments at my fingertips. The mobile app is a life saver. I wish it notified you better with new work orders.

Inconvénients :

It lags alot. The notification feature is terrible. My boss can send me a high priority work order an I won't see it or hear a notification for it for hours after it has been sent sometimes a whole day. And the work order has generated it just doesn't notify. So I could be in the same building but won't even know he just sent a critical work order until I open the app.

Réponse de l'équipe de Brightly

il y a 11 mois

Hi! We're sorry to hear of your frustrations with the notification feature and any lag you're experiencing, and we would like to find a solution. We really value your feedback and would appreciate the opportunity to discuss it more deeply with you. Would you please reach out to support@brightlysoftware.com, so we can help?

Jason
Director of Facilites and Grounds (É.-U.)
Hôtellerie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Solid System

5,0 l’année dernière

Commentaires : I enjoy using Asset Essentials. Have not had a bad experience with the program or Customer Support since we became users.

Avantages :

Setup was easy with a little leg work, especially adding assets and equipment, BUT putting that work in on the front end saves you a lot of time in the field, ie. if you need a pump serial and model numbers, you could just grab it from AE. I like how you can customize reporting. I also like that you can update work orders with parts on order info or scheduling info, and the submitter gets an email of the update. Great feature.

Inconvénients :

Asked all of my staff, and no one had any response for this question.

John
Sr Director of Facilities Mgmt (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Well worth the time & money investment

5,0 l’année dernière

Commentaires : Our overall experience with Asset Essentials has been wonderful. The team at Brightly has always been helpful when I've called with a question, or needed help with a feature. They've never left us hanging!

Avantages :

Asset Essentials has revolutionized how we track maintenance in our facility. It has made record keeping and KPI tracking in our facility so much easier.

Inconvénients :

The mobile app has been a consistent pain point with Asset Essentials since we implemented in 2020. Our users have had zero issues or complaints about the website, but we have had constant reports of the mobile app not working. I wish there was a proper mobile website for Asset Essentials for us to send our team to when the app isn't working