Vtiger CRM

Vtiger CRM

par Vtiger

Qui utilise Vtiger CRM ?

Vtiger est parfait pour les petites entreprises qui ont des équipes de vente, de marketing ou de service client de plus en plus axées sur la mise en œuvre des processus, le suivi des performances et la croissance des connaissances.

Description de Vtiger CRM

Vtiger est un logiciel CRM qui comprend tout ce dont vous avez besoin pour être centré sur le client dans les ventes, l'assistance et le marketing. Pour aider à vendre - gérer les contacts, envoyer des campagnes d'e-mail (25 000 e-mails/mois), suivre les offres, construire et envoyer des devis et des factures. Après les ventes, créez et suivez les projets des clients et collaborez à l'aide des outils de communication intégrés. Ensuite, utilisez la gestion de cas pour fournir une excellente assistance. Rejoignez les milliers d'entreprises qui utilisent Vtiger pour prospérer.

Informations sur Vtiger CRM

Vtiger

http://www.vtiger.com

Fondé en 2003

Prix de Vtiger CRM

Vtiger CRM est disponible à partir de 10,00 $US/mois. Vtiger CRM est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. Voir plus d'informations concernant le prix de Vtiger CRM ci-dessous.

À partir de

10,00 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Vtiger CRM - Fonctionnalités

Logiciels CRM en ligne
Analyse du service client
Catalogage et catégorisation
Contrôle des réponses par e-mail
Gestion des connaissances
Messagerie instantanée
Mesure des performances
Portail libre-service
Recherche
Suivi du support client
Accès mobile
Devis et offres
Gestion des tâches
Gestion du territoire
Intégration des médias sociaux
Intégration du chat interne
Intégration du marketing automation
Lead scoring
Segmentation
Stockage de documents
Système de calendrier et de rappel
e-mail marketing
Devis et offres
Gestion des tâches
Gestion du territoire
Intégration des médias sociaux
Intégration du marketing automation
Lead scoring
Lecture de cartes de visite et de badges
Messagerie instantanée
Prévision
Segmentation
Stockage de documents
Système de calendrier et de rappel
Distribution de leads
Gestion des campagnes
Gestion des pipelines
Lead nurturing
Lead scoring
Outils de prospection
Saisie de leads
Segmentation de leads
Suivi des interactions
Suivi des sources

Avis sur Vtiger CRM

Afficher 5 avis sur 291

Note globale
4.3/5
Facilité d'utilisation
4.2/5
Service client
4.3/5
Fonctionnalités
4.2/5
Rapport qualité-prix
4.5/5

Saved my working life!

Publié le 22/04/2019
Anna L.
CEO
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I own and run 2 companies, one together with a good friend and she has also one more company. Since we started in 2010/2011 we have been working more and more closely together and when starting to use Vtiger in… think 2013…. We share all our business information in Vtiger. This gives our small companies a great advantage and brings security to our customers. Sometime in 2014 I got sick and started to get more and more fatigued and in the end of November 2017 I was diagnosed with ME/CFS. This means my head get tired and I have problems remember things and plan my work. Without Vtiger I would have had to stop working. No, it is really the truth! From the start we have created new modules, new checklists, new ways of project management because we wanted to hire more people and wanted them to work like we do. We have modules for customer updates of Wordpress sites, for SEO management and for support. We haven’t hired a lot of people but all these adapted workflows is now an enormous help due to my cognitive issues. I can still work, not as much as before but still working. So, thank you Vtiger!

Avantages: Its ADAPTABLE!
On the first look you might get surprised of all the functions but when you start using it you will realize there are even more functions and you will love it. I do realize that if you want a CRM, support system or project management and do not want to adapt anything to your organization - then the Vtiger might not be for you. But I have never worked with a system that I didn't want to adapt.
There is always some process, some pipeline that you do different than other businesses and I was so happy when I found out that I could make the Vtiger – to be my system – adapted for my needs. And I love the fact that even if we are small companies, we get good support from Vtiger.

Inconvénients: Well actually the fact that is so adaptable and still very powerful do requires that you think and plan before you start to create new pipelines, modules. Because there are so many functions that you can create a module that serves even the most complicated process. And so even if you can make anything – take the time so write done and plan the process.

Easy to use and customizable

Publié le 09/10/2019
Paulo R.
Gerente Comercial (Ingeniero de Ventas en Telecomunicaciones)
Services et technologies de l'information, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I have all the clients info in vtiger but the more important info that I save are quotes and invoices, when I want to plan some strategy I just have to prepare some reports form the tool so I know how was the interaction with a specific client the last quarter.

Avantages: Its really easy to use and there are many options to customize the user experience

Inconvénients: As a CRM I would like more tools to show some specific info to my clients but in this field they are very limited

Vtiger is excellent now

Publié le 16/01/2020
Ashley T.
Tech Lead
Services d'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Excellent. We think we can manage everything using excel workbooks. But once we start using something like Vtiger, we understand the difference in productivity.

Avantages: 1) Features, UI, all improved in the last two years
2) Instant access to lead information for monitoring sales cycle status
3) Alerts in email the way we wANT
4) Customization to PO formats and Reports

Inconvénients: 1) Customization capabilities on UI could be little more improved, which I am sure will happen very soon

Customized CRM

Publié le 05/12/2019
Elena P.
Managing Director
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Great way of tracking current orders, quotes, opportunities, possible leads. Statistcs tools that can help you a lotboth for accounting and strategy purposes.

Avantages: Great way to follow company's quotes, orders, leads. You can customize it easily, so it can serve your needs. It can be synchronized with losts other apps. Perfect customer support 24/7

Inconvénients: Still there are some futures that can be improved - for ex we have some issues with orders that has both taxed and non-taxed items. You can add sales quotas for opportunities, but not for smaller scale - monthly orders for ex..

QTE Training likes VTiger

Publié le 25/10/2019
Thomas E.
CEO
Automatisation industrielle, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: See section pros

Avantages: one of the most reasons was the accessibility of the data from wheresoever, that'S absolutely given. Another one is the Independence from Software-Systems. We are using MS and also Apple-Systems, no Problem.
Helpful is also the VT 360 App. whereever you are, and you spare time, just check for a customer or also call via mobile. the inside Team will see your activities immediately. Information that Counts.

Inconvénients: The Adoption of the System towards some specific needs is somewhat poore. no custom Buttons available, the print-templates Editor is poor on formating and sometimes you also Need a work around for list variables to be shown.
It should have a customize package as from VT-Experts provided for teh serverbased solution (https://www.vtexperts.com/)