FieldEdge

Qui utilise FieldEdge ?

FieldEdge propose un logiciel pour interventions disponible à un prix avantageux et accompagné d'un support client haut de gamme. Découvrez pourquoi FieldEdge est le partenaire de confiance des fournisseurs de services CVC et de plomberie depuis plus de 35 ans.

Description de FieldEdge

Le logiciel de gestion des interventions idéal pour gérer l'ensemble de votre entreprise et celui que le propriétaire, le personnel de bureau et les techniciens trouvent réellement utile ! Suivez facilement l'historique des clients, les interventions, les finances, les accords de service, etc. Dîtes adieux aux doubles saisies : FieldEdge est idéal pour les entrepreneurs ; il permet au personnel de bureau de gagner plus de 20 heures par semaine grâce à une intégration transparente à Quickbooks. Cette application mobile fournit aux techniciens toutes les informations dont ils ont besoin pour fournir un excellent service client et être plus efficaces sur site.

Informations sur FieldEdge

FieldEdge

https://fieldedge.com/

Fondé en 1980

Prix de FieldEdge

FieldEdge n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

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FieldEdge video
Play
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Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

FieldEdge - Fonctionnalités

Logiciels d'affectation du personnel
Accès mobile
Base de données de clients
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Portail libre-service
Routage
Suivi de l'historique des services
Assemblage préconstruit
Base de données des coûts
Commerce et industrie
Devis et offres
Estimation des frais généraux
Fonctions pour entrepreneurs
Gestion des raccords
Importation et exportation de données
Ordres de changement
Relevé des matériaux
Accès mobile
Base de données de clients
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Planification
Planification de la maintenance
Routage
Suivi de l'historique des services
Accès mobile
Base de données de contacts
Devis
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Planification
Recouvrement des paiements sur le terrain
Routage
Signature électronique
Suivi de l'historique des services
Suivi du temps en ligne
Base de données de clients
Création de bons de travail
Devis
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des stocks
Gestion des tâches
Maintenance préventive
Planification
Rendez-vous récurrents
Routage
Base de données des coûts
Commerce et industrie
Devis et offres
Entretien des équipements
Facturation
Gestion du financement
Importation et exportation de données
Planification
Relevé des matériaux
Taux de travail
Accès mobile
CRM
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Planification
Suivi GPS
Traitement des paiements
Application mobile
Base de données de clients
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Planification
Routage
Suivi de l'historique des services
Coût des tâches
Facturation
Gestion des clients
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des stocks
Planification
Suivi des garanties
Suivi des équipements

Avis sur FieldEdge

Afficher 5 avis sur 243

Note globale
4,3/5
Facilité d'utilisation
4,2/5
Service client
4,6/5
Fonctionnalités
4,1/5
Rapport qualité-prix
4,1/5
Erin S.
Director of Business Operations
Services aux consommateurs, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/01/2020

"FieldEdge transformed our business"

Commentaires: Since day 1, working with FieldEdge has been a delight. Every person we have encountered has been positive, knowledgable and helpful.

Avantages: The ability to manage the entire customer experience from lead to invoice all the way into quickbooks has streamlined our workflow and allowed us to take on significantly more work. Our success manager and the tech support teams are phenomenal.

Inconvénients: The software is still lacking some features to be able to manage larger more complex quotes and project management.

Réponse de l'éditeur

envoyé par FieldEdge le 15/01/2020

Thank you so much for your kind words, Erin. We really appreciate you taking the time to share your FieldEdge experience with us.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/01/2020
Haley D.
Office Manager
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 11/03/2020

"Great software for a smaller company & cost effective"

Commentaires: Overall, it is a good system for the price. It gets the job done, syncs with quickbooks online, and is rather user friendly.

Avantages: I like the amount of options the overall program offers; such as tracking call sources, maintenance agreement tracking, installation/equipment tracking, general layout of the software itself.

Inconvénients: Some cons for me would be the lack of in depth or interactive reporting; I would like to see them roll out the option to pull custom report vs the built in ones. We have encountered multiple issues with "downtime" when the FieldEdge system gets interrupted & the office and technicians cannot login, this causes many issues and is very inconvenient. They do actively try to get it resolved, but when you're in our industry any downtime can cause major disruptions. I would like to see more options for the communication templates as well - such as being able to send appointment booking confirmation & reminders (as well as more interactive edits with the emails i.e. being able to decide when to send the appointment reminder rather than it just being a day before reminder.)

Réponse de l'éditeur

envoyé par FieldEdge le 26/03/2020

Hi Haley - A member of the Customer Success team will be in touch regarding your requests. We really appreciate you taking the time to share your feedback on FieldEdge!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 11/03/2020
Mark P.
Vice President
Construction, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 23/07/2020

"Field Edge Review"

Commentaires: Overall Field Edge has worked great for us over the last 2 years. I've recommended it to several colleagues in the service business. While no software is a perfect fit for all companies, FE is always listening to the users and making improvements.

Avantages: FE was the easiest software implementation we've done in 35 years. (We were coming over from Wintac) Customer support is top notch and my reps are super responsive. Constant updates and improvements. There is an "idea board" where members can post features/tweaks they would like and all members can vote on the idea. Mobile app is intuitive and user friendly.

Inconvénients: Reporting is a weak area. Would also like to see some options to custom how the data, and how much data, is shown for customers and inventory.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 23/07/2020
Louis O.
President
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 04/05/2020

"Great Staff and Growing Platform"

Commentaires: Overall the team at Fieldedge is willing to work with you which is something you don't often find when working with a vendor. They are flexible, friendly and generally pleasant to work with, which helps make up for some of what the service may lack. There are plenty of options out there but if you're looking for a partner instead of a rigid behemoth, Fieldedge is a great choice.

Avantages: The system is relatively simple to use and the support staff is almost always fantastic to work with. Grace, my CSM is practically a member of our team and goes way above and beyond to help us with anything we need. She's a big part of the reason why we're still with this system.

Inconvénients: Reporting leaves a lot to be desired, and overall, the system needs polishing along with a heavier, more focused approach to developing from the end user's needs. I feel like they'd gain 10x the insight into how to measurably improve the product if they spent some time with a company who uses it regularly.

Réponse de l'éditeur

envoyé par FieldEdge le 05/05/2020

We really appreciate you taking the time out of your day to share your thoughts with us, Louis! We are continually working on enhancements to our software and take all feedback into consideration. We'll be sure to pass all of your comments along to the appropriate teams :) Looking forward to continuing to support your business in any way we can.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 04/05/2020
Utilisateur vérifié
Owner
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/11/2019

"FieldEdge great for small to medium sized companies"

Commentaires: Fieldedge helped streamline our company and operations substantially from our paper invoice and reporting previously. The basic functions were easy enough to train someone on in a day. Some of the more integral functions were a bit confusing and required technical help. The technical help for fieldedge is outstanding.

Avantages: Ease of learning curve on basic functions was very manageable
scheduling is straightforward and can be accomplished with a few simple clicks
researching a customers history is an integrated tool and very easy to navigate

Inconvénients: Overall the software seems a bit dated
some features and functions many new estimating/scheduling software packages are implementing are not included such as text notifications for customers.

Réponse de l'éditeur

envoyé par FieldEdge le 04/12/2019

Thank you for providing your feedback, we always appreciate our customers letting us know how we can further help them! If you contact your Customer Success Manager they will be more than happy help you troubleshoot this issue.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/11/2019