15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Kantata

Découvrez une solution de gestion de projet conçue par des professionnels des services, pour les professionnels des services. Mavenlink transforme votre activité en réunissant la gestion de projet, la collaboration, la gestion du temps et des ressources ainsi que les finances en un seul emplacement. Les utilisateurs bénéficient d'une meilleure exécution opérationnelle, d'une plus grande agilité commerciale et de meilleures performances financières. Nommée première solution de gestion de projet par Gartner.

Qui utilise Kantata ?

Mavenlink est idéal pour les entreprises de services professionnels, notamment dans le marketing, la publicité, les relations publiques, l'architecture, l'ingénierie, les services informatiques, le consulting et l'éducation.

Kantata Logiciel - 1
Kantata Logiciel - 2
Kantata Logiciel - 3
Kantata Logiciel - 4
Kantata Logiciel - 5

Kantata ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Kantata

Kantata

4,2 (613)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
136
21
4,0 (613)
4,0 (613)
4,2 (613)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
10,99 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
236
92
4,4 (12 676)
4,4 (12 676)
4,3 (12 676)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Kantata

Asana
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Gestion des évaluations de la performance
Planification et programmation de projets
Wrike
Fonctionnalités les mieux notées
Affichage de page unique
Création de tableaux de bord
Workflow configurable
Shortcut
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Modification de tâche
Suivi de la progression des tâches
Taskworld
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Gestion des tâches
Outils de collaboration
Smartsheet
Fonctionnalités les mieux notées
Champs personnalisables
Planification et programmation de projets
Suivi des projets
Workamajig
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des feuilles de temps
Projets multiples
Suivi du temps en ligne
Basecamp
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Outils de collaboration
Reporting et suivi de projet
ClickUp
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Planification et programmation de projets
Projets multiples
Hive
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Outils de collaboration
Reporting et suivi de projet

Avis sur Kantata

Note moyenne

Note globale
4,2
Facilité d'utilisation
4,0
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,0
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
44%
4
40%
3
11%
2
3%
1
3%
Mustafa
Practice Manager
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Mavenlink review

4,0 il y a 4 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Andy
Andy
VP, Services and Support (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Automatisation industrielle, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Professional Services Automation and Project Collaboration in One Package

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : The overall experience was positive - the implementation went well and the consultant kept us focused on the core items we wanted to implement first.

Avantages :

The best feature of Kantata is that is provides a combination of Professional Services Automation (the ability to track time, assignments, tasks, project margins, etc.) along with an end-customer collaboration capability to jointly track project task progress, shared documents, and shared task progress.

Inconvénients :

The more challenging part of Kantata is the custom reporting aspects. During implementation, we have several custom reports built by the Kantata team. These are working acceptably, but if you want to modify or change those reports it takes a pretty high level of knowledge and experience.

Denise
Denise
Marketing Specialist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

It's a fantastic time and task management system

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Mavenlink sits directly on our Salesforce platform, and it has been great for our business to have a more comprehensive perspective from Pre-Sales through project close-out ever since we implemented the product about three years ago with the help of Mavenlink's amazing support. From the perspective of Resource Management, I find everything about Mavenlink to be extremely well executed.

Avantages :

My preferred time management application is extremely feature-rich, allowing for extensive customization of how time and money are spent. Mavenlink is a great addition to our corporate finance tools since it provides us with a new way to examine data and monitor progress on several fronts simultaneously. For me, it's a plus that Mavenlink is always working to enhance its platform and provide new educational resources for its users.

Inconvénients :

I haven't utilized many goods or features, but it would be helpful to have a consolidated dashboard where I can observe how everything is interacting with one another.

Brendan
Associate (Canada)
Conseil en gestion, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Good system but some frustrating issues

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : Useful overall, but the more time I spend with it the more I realize it is missing some key functionality that would save a lot of time. It's much more difficult to update a project in Mavenlink than past systems I've used, and I think there are some beneficial tweaks that could be made

Avantages :

From an ease of use standpoint, time entry and project creation is fairly straightforward. It's also nice to have access to so many reporting features, although I imagine that's even more valued by the leadership team rather than staff.

Inconvénients :

Three major issues stand out to me and my colleagues: 1- the software is very slow at times, and the more time I spend making edits to a project the longer it takes. In some cases, the lag is so bad that a task that should take 10 minutes ends up taking 30 since I wait so long for the system respond. The more tasks and individuals assigned to a project, the worse it is. Customer service suggested I delete my cache, but this was a temporary and fairly ineffective solution 2- It'd be great to have a simple place where I can see exactly how many hours a team member has on a project. Right now, we can only see time assigned to individual tasks, and then need to calculate the total manually 3- When tasks get extended or shortened, it'd be great to have a way to have Mavenlink automatically distribute time accordingly. For example, if I have 1 hour assigned for a 1-week long task, it'd be nice if I could automatically change this to 30min/week if that task were extended to being 2 weeks long. I know time can move automatically if the gantt is updated, but that only works if the task stays the same duration and hasn't started yet. Other systems offer this feature

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great time tracking but has many bugs

4,0 il y a 3 mois

Avantages :

Great to track / approve timesheets and allocate resources in your plan

Inconvénients :

Bugs stands forever and it’s not easy to use and navigate for first time users.

Andrew
Head of Group Operations (R.-U.)
Marketing et publicité, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Effective tool with ease of use and a broad range of features

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : Very good. We have made suggestions that have been listened to and implemented, we have worked with their customer success team extensively to our benefit. Their help support is excellent when you encounter problems and the software was adaptable to all our needs.

Avantages :

There is a lot to like about the product. Easy task management with lots of capabilities, time and expense tracking that is simple. Extended resource management options for minute details or broad allocations and a really engaged Customer Success team.

Inconvénients :

Not a lot to write here. I think the only issue is that it is hard to use at a hourly scale where you need to set time deadlines in the day.