BlueFolder

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par BlueFolder

Qui utilise BlueFolder ?

BlueFolder is an excellent fit for medical equipment maintenance, facility management, industrial/manufacturing equipment service, or any organization needing equipment-centric field service software.

Description de BlueFolder

BlueFolder is a web-based maintenance management solution that offers a unique blend of ease-of-use and breadth of functionality. Along with features such as unlimited work orders, scheduling/dispatch, and billing, BlueFolder stands apart with a powerful customer portal, asset/equipment tracking, and customer notifications. Try it free for 15 days (no credit card required) and find out how easy and powerful it is to use!

Informations sur BlueFolder

BlueFolder

http://www.bluefolder.com

Fondé en 2003

Prix de BlueFolder

BlueFolder est disponible à partir de 79,00 $US/mois. BlueFolder n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. Voir plus d'informations concernant le prix de BlueFolder ci-dessous.

À partir de

79,00 $US/mois

Prix

Plans start at $79/mo for three users.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation en ligne en direct

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

BlueFolder - Fonctionnalités

Logiciels d'affectation du personnel
Accès mobile
Base de données de clients
Facturation
Gestion des centres d'appel
Gestion des contrats
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Planification
Portail libre-service
Routage
Suivi de l'historique des services
Suivi des tâches
Accès mobile
Facturation
Gestion des clés et des serrures
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des étalonnages
Maintenance préventive
Suivi de l'historique des services
CRM
Facturation
Gestion de projets
Gestion des devis
Gestion des documents
Gestion des portefeuilles
Gestion des ressources
Génération d'offres
Outils de collaboration
Portail client
Suivi du temps et des dépenses
Accès mobile
Facturation
Gestion des clés et des serrures
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des étalonnages
Maintenance prédictive
Maintenance préventive
Planification
Suivi de l'historique des services
Suivi des ressources
Accès mobile
Base de données de clients
Devis
Envois
Facturation
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Planification
Planification de la maintenance
Routage
Suivi de l'historique des services
Biens commerciaux
Gestion de l'espace
Gestion des fournisseurs
Gestion des immobilisations
Gestion des incidents
Gestion des inspections
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des visiteurs
Gestion des équipements
Maintenance préventive
Planification des installations
Planification des salles
Pour écoles
Propriétés résidentielles
Accès mobile
Base de données de contacts
Devis
Expédition
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Planification
Recouvrement des paiements sur le terrain
Routage
Signature électronique
Suivi de l'historique des services
Suivi du temps en ligne
Base de données de clients
Création de bons de travail
Devis
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des stocks
Gestion des tâches
Maintenance préventive
Planification
Rendez-vous récurrents
Routage
Catalogue de services
Gestion des billets
Gestion des connaissances
Gestion des contrats
Gestion des incidents
Gestion des ressources informatiques
Gestion des versions
Portail libre-service
Rapports de service
Accès et contrôle à distance
Audit des problèmes
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion de la conformité
Gestion des capacités
Gestion des correctifs
Gestion des licences
Gestion des stocks
Planification de la maintenance
Base de données de clients
Biens commerciaux
Coût des tâches
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des tâches
Gestion des équipements
Planification
Planification de la maintenance
Propriétés résidentielles
Routage
Suivi des ressources
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des tâches
Planification de la maintenance
Suivi des garanties
Suivi des équipements
Alertes/Notifications
Emplacements multiples
Gestion des réservations de chambres
Planification automatisée
Planification des cours
Planification des groupes
Planification des installations
Planification des rendez-vous
Planification des ressources
Planification du personnel
Planification en temps réel
Gestion de la configuration
Gestion de la disponibilité
Gestion de projets
Gestion des changements
Gestion des contrats/licences
Gestion des incidents
Gestion des problèmes
Gestion des versions et du déploiement
Portail libre-service
Suivi des ressources

Avis sur BlueFolder

Afficher 5 avis sur 21

Note globale
4.8/5
Facilité d'utilisation
5/5
Service client
4.9/5
Fonctionnalités
4.8/5
Rapport qualité-prix
4.6/5
Publié le 12/03/2018
Elger S.
Sales Manager
Logiciels, 2-10 employés
Provenance de l'utilisateur 
Source : GetApp
5/5
Note globale
Facilité d'utilisation
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix

BLUEFOLDER WILL HELP YOU GROW YOUR BUSINESS

Publié le 06/04/2017
Paula C.
Service Manager
Services aux consommateurs
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix

Commentaires: We have been using BlueFolder for five years to schedule and manage a very, busy elevator service department. Without BlueFolder we would not have been able to grow our company by 50%, It allows us to provide the type of information that the technicians need in the field to do their job and the home office to manage all of the customers and equipment. The System has a lot of ways to customize the information specific to your company's needs. Their customer support is extremely helpful and always accessible when needed. This was the single most effective decision we have every made and I highly recommend this system.

Avantages: The ease of data entry. The ability to manage technician's in the field and provide them with the information to do their job. The ability to integrate with QuickBooks for billing. This system has enabled our company's department to grow by 50%...

Inconvénients: Would love to be able to link multiple data sets for custom reports.

BlueFolder is easy to use to manage work orders.

Publié le 05/09/2017
Kristy H.
Property Manager
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
4/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: The software is easy to use and has some great functions. The best feature is being able to sort by job, property, etc. I LOVE having the search bar - I use this every time I enter a new service request. It helps being able to go back and see all the jobs for a specific property - or even all the jobs with one specific issue.

Avantages: It's easy to look up past work orders (so I can see when something has been previously done with a property). It's very simple to set up new properties and contacts. The invoices are very professional looking and transfer nicely to QuickBooks.

Inconvénients: I wish this software would integrate with Buildium - would be much easier to use if I didn't have to export to QuickBooks, download, then reupload to our management software. I also find it a pain to contact customer support to do basic functions like adding a user or removing a user.

Very easy to use and to the point.

Publié le 04/03/2016
Robert B.
Services et installations de loisirs, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
Source : GetApp
4/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
Fonctionnalités
5/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix

Commentaires: I have been a user of Blue Folder since 2009. I have always kept an eye out for other applications to make sure I was get the best bang for my buck. I have spent hundreds of hours testing other systems and I can tell you this app is the only one that makes it easy and a very short learning period on how to use the app. The best feature they have is the customer notifications. That alone is worth the price. They make it so easy to communicate to my customer and they tell me that they love it!! Our customers are aware of what is going on every step of the way.

Avantages: Customer Notifications
Ease of use
Very pleasing to look at
The customer support team treats me like a family member and not just another customer. The get customer service beyond just being there when needed.

Inconvénients: At the time there is no way to accept online payments. But they have told me that is in the works.

Réponse de l'éditeur

envoyé par BlueFolder le 23/03/2016

Thank you for your positive review and being our customer for the last 7 years. We are pleased that we have made such a positive impact on your business and the service you provide your customers. We hope you are enjoying all of the enhancements in the software update that we deployed last week. And thanks for your suggestions – they are helpful as we work to make BlueFolder better with each new update.

Meets our industry need like no other program

Publié le 17/12/2015
Deb M.
Office Manager
Conseil en gestion
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
4.5/5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: The website is easy to use and intuitive. We have never experienced any downtime with it and find their customer support helpful and responsive. We have a unique niche in the senior service industry and found that this software meets our needs like no other.

Inconvénients: We like least the cost per user since we don't take advantage of much that the site offers. It would be nice is the fees could be based on what functions we use. The capability to upload documents and photos would also be a plus. Additionally, there is currently no access to the mobile app for our "technicians", only "administrators".