Description de ConnectWise Manage

Contrôler votre entreprise, c'est comprendre où va l'argent. ConnectWise met les données financières importantes à portée de main plutôt que sous clé. Du devis à la facturation, l'éditeur facilite les paiements grâce aux fonctionnalités de facturation entièrement automatisées de ConnectWise. Grâce à l'automatisation, tout l'historique des services est suivi et les factures sont envoyées à temps avec un niveau de détail que les clients apprécient.

Qui utilise ConnectWise Manage ?

Conçu pour les entreprises qui vendent, entretiennent et prennent en charge des technologies, notamment les prestataires d'infogérance, les fournisseurs de services de cloud computing, les revendeurs de produits à valeur ajoutée ainsi que les services d'impression gérés et de VoIP.

Où peut-on déployer ConnectWise Manage ?

Cloud, SaaS, web, Mac (ordinateur), Windows (ordinateur), Windows (sur site), Linux (sur site), Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • ConnectWise
  • Situé à Tampa, É.-U.
  • Fondé en 1982
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Canada, Irlande, Nouvelle-Zélande et 2 autres

Langues

anglais

À propos de l'éditeur

  • ConnectWise
  • Situé à Tampa, É.-U.
  • Fondé en 1982
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Canada, Irlande, Nouvelle-Zélande et 2 autres

Langues

anglais

ConnectWise Manage en vidéos et en images

ConnectWise Manage Logiciel - 1
ConnectWise Manage Logiciel - 2
ConnectWise Manage Logiciel - 3
ConnectWise Manage Logiciel - 4
ConnectWise Manage Logiciel - 5
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Vidéo de ConnectWise Manage
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Comparez le prix du logiciel ConnectWise Manage avec ses alternatives

ConnectWise Manage

s/o
Version gratuite
Essai gratuit
N/A
Version gratuite
Essai gratuit
110,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
3,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - ConnectWise Manage

  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Audit des problèmes
  • CRM
  • Catalogue de services
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de l'assistance téléphonique
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la configuration
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des billets
  • Gestion des capacités
  • Gestion des changements
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des tâches
  • Intégrations de tiers
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Planification de la maintenance
  • Portail libre-service
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports informatiques
  • Sauvegarde et récupération
  • Suivi des interactions
  • Suivi des ressources
  • Surveillance et gestion à distance
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives à ConnectWise Manage

Naverisk est une solution robuste de surveillance et de gestion à distance tout-en-un (RMM) conçue pour les prestataires d'infogérance (MSP) et les équipes de services informatiques, doté d'un système intégré de surveillance et de billetterie.
L'outil d'automatisation des services professionnels nouvelle génération. Package PSA complet pour les sociétés commerciales et les entreprises spécialisées dans le logiciel.
HaloPSA regroupe tout ce dont un MSP a besoin dans un emplacement centralisé. En savoir plus sur HaloPSA
EcholoN, la suite logicielle de gestion de service, constitue une solution complète pour les services, la prise en charge et le service client.
Application de gestion des services informatiques de classe professionnelle, conçue pour les multinationales sur le principe de l'intégration et de la gestion des services.
Deepser est une solution ITSM et ITAM complète développée pour optimiser les demandes d'assistance, les processus organisationnels et la gestion des actifs.
Service Cloud 360, la plateforme de service client parmi les meilleures au monde, permet aux entreprises de stimuler un engagement transparent pour l'ensemble du parcours client. En savoir plus sur Salesforce Service Cloud
HaloITSM regroupe tout ce dont vous avez besoin en matière d'assistance informatique dans une seule solution centralisée. En savoir plus sur HaloITSM
VIZOR est une solution de suivi des problèmes d'assistance certifiée ITIL pour l'utilisateur final informatique et le support client. Essayez-le gratuitement dès maintenant.
USU IT Service Management is a modular, fully ITIL-compliant software suite. It offers everything IT organizsations need.
Une plateforme SaaS qui propose la gestion des services d'entreprise grâce au routage automatisé, aux alertes, au suivi des interactions, etc.
A ticket management and RMM solution helps in productivity and control of IT assets for service providers and internal
Gérez facilement toutes vos activités de Help Desk avec cette solution informatique éprouvée. Vous trouverez tous les éléments essentiels dont vous avez besoin dans un seul tableau de bord. En savoir plus sur SysAid

Avis sur ConnectWise Manage

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
3,6
Service client
3,8
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
40%
4
38%
3
16%
2
3%
1
3%
Jared
Jared
NOC Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

CRM for the Best in the Biz!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : With ConnectWise Manage behind us, we've spent the last 6+ years blazing a trail in our local market. Taking on client for year over year growth. And not enough thanks can be given to the tools that helped us get there. With a friendly (now giant) team behind it, ConnectWise Manage integrates with, and has truly become a standard in the industry. You've been with the rest, now get with the best.

Avantages :

ConnectWise Manage has enough features to essentially run your entire business out of! When it comes to tracking issues, maintaining inventory and documented details across many partners/clients/sites - this is THEE tool. Abundant resources to learn the tool exist including certification learning courses. (You're going to want to take them).

Inconvénients :

Interface has been ignored for a long time - its universally uglier than ALL of its competitors. This has been massively improved over the last year and continues to get better as it is finally a focus for them after the many recent developmental hurdles they need to address from the various M&A from the last 4 years. Some more advanced features really require some 'higher' learning to understand and best implement. Thankfully they have many MANY resources for this.

Glenn
IT Analyst (É.-U.)
Vente en gros, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Alternatives envisagées :

Good Product, Deployment Can Take Some Work

4,0 il y a 10 mois

Commentaires : We used a consultant to help us get going, which was a godsend. If you're looking at this product, get a consultant to help you through implementation. Also the chat support through ConnectWise is very good, so if you have questions that's the first place I would turn after looking through the University and forums.

Avantages :

Our company came onboard with Manage and Automate at the same time, so once we had the integration between them set up it made service tickets very easy to work. It's very customizable for however your business operates with support for the whole service lifecycle, from sales and quoting new customers all the way through to invoicing. We use it for an internal IT solution so that part isn't as important for us, but good to know it's there. Also the ConnectWise University has a lot of good material to help get you going, with training in nearly every aspect of the system.

Inconvénients :

There are so many things to set up in the beginning, depending on the complexity of your business it could take months before you're ready to go live. Also, because it's meant for MSPs there are a lot of things like on the financial side that we don't need for internal IT.

Brian
Escalation Engineer (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

CW Manage is our Mission Critical Ticketing Solution

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Overall, the product works as we need it to work. When there is a problem, it is normally handled well with some exceptions. The overall customer service experience could be better. Have also read some nightmare stories about the process of leaving / migrating away from CW Manage. Hopefully we don't need to go that route in the future, as most of our processes depend on CW Manage working as expected.

Avantages :

There is a learning curve, mainly due to how much the software can do. That does mean it can be a little complex at times, but at the same time makes it extremely powerful and flexible to fit our needs. We are able to manage tickets across our client base, including project tickets. We can create and edit configurations and attach them to the tickets (example: a server or printer), and then go back and track down ongoing/consistent issues with specific pieces of hardware or software easily. Outlook calendar integration is nice (when it works as expected). We can send out mass email communications to our client base on demand. We utilize this software in so many ways, it can be daunting to a newcomer.

Inconvénients :

There is a more recent track record of updates breaking crucial things, such as Outlook calendar integration. Our on-prem instance (not cloud) of CW Manage ceased to function some months ago due to an Amazon Web Services outage, which should not have been an issue with an on-prem server instance. Level 1 support can be laughably bad at times. The company seems to be making a serious effort to improve on these things, but they still appear to have a ways to go until they are at that point of having a consistent and stable product (especially when updates are involved).

Christopher
IT manager (É.-U.)
Agriculture, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Okay for the price

3,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : We are using ConnectWise Manage to manage out Help Desk (Support), Maintenance, and Project tickets within our organization of abour 200 end-users. I was not part of the selection & vetting process, so I cannot speak to that.
In day-to-day usage, the interface is okay once you learn it, but it takes some effort to teach new users how to use the software. The administrative & management of the software is broken up in a way that can be confusing as well. They have extensive training videos, but I would rather have something I can figure out without having to watch hours of videos to learn the software.

Avantages :

It is scalable in a technical sense since it is cloud based, and it is affordable compared to other solutions.

Inconvénients :

The UI in my opinion needs to be overhauled and could be much better and more user friendly.

Warren
General Manager (R.-U.)
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A great solution to combine all the needs of an MSP

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : We signed up with Manage over 12 years ago and have never looked back. It is constantly being improved, it links our RMM tool with the CRM capabilities and provides all of our staff with their base Software to be running day in, day out.

Avantages :

We primarily purchased Manage for its Ticket facility. It now integrates all of our departments, including finance, support, sales and procurement.

Inconvénients :

Most of the gripes over the years, have been resolved to be honest, though regular updates. In terms of pricing, it's not the cheapest out there. But it does the job well. I guess the support has been better in the past. More often that not now, if you get a problem, it's rarely a quick fix. It has to get escalated etc.