17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de ConnectWise PSA

Contrôler votre entreprise, c'est comprendre où va l'argent. ConnectWise met les données financières importantes à portée de main plutôt que sous clé. Du devis à la facturation, l'éditeur facilite les paiements grâce aux fonctionnalités de facturation entièrement automatisées de ConnectWise. Grâce à l'automatisation, tout l'historique des services est suivi et les factures sont envoyées à temps avec un niveau de détail que les clients apprécient.

Qui utilise ConnectWise PSA ?

Conçu pour les entreprises qui vendent, entretiennent et prennent en charge des technologies, notamment les prestataires d'infogérance, les fournisseurs de services de cloud computing, les revendeurs de produits à valeur ajoutée ainsi que les services d'impression gérés et de VoIP.

ConnectWise PSA Logiciel - 1
ConnectWise PSA Logiciel - 2
ConnectWise PSA Logiciel - 3
ConnectWise PSA Logiciel - 4
ConnectWise PSA Logiciel - 5

ConnectWise PSA ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ConnectWise PSA

ConnectWise PSA

4,1 (249)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
93
27
3,7 (249)
3,8 (249)
3,7 (249)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
15,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
113
85
4,5 (3 323)
4,4 (3 323)
4,5 (3 323)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à ConnectWise PSA

Freshdesk
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Messagerie client en temps réel
Xodo Sign
Fonctionnalités les mieux notées
Authentification
Signature de plusieurs parties
Signature électronique
ServiceNow
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des incidents
Gestion des tickets de support
Kaseya VSA
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Contrôles/Permissions d'accès
Suivi des serveurs
Spiceworks Cloud Help Desk
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des billets
Gestion des incidents
Yapp
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Alertes/Notifications
Planification des événements
QuickBooks Desktop
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Grand livre général
Suivi des frais
Autotask PSA
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Suivi du temps et des dépenses
Rev.io Billing
Fonctionnalités les mieux notées
Achats et réceptions
Devis
Suivi du temps et des dépenses

Avis sur ConnectWise PSA

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
3,7
Service client
3,7
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
40%
4
39%
3
14%
2
3%
1
4%
Laureine Claire
Laureine Claire
Manager (Cameroun)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Agriculture, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Nous recommandons ConnectWise PSA pour les PME

4,0 l’année dernière

Avantages :

La gestion des ressources de ConnectWise PSA est très bien implémenté

Inconvénients :

La facturation n'est pas juste le plus souvent

Jared
Jared
NOC Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

CRM for the Best in the Biz!

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : With ConnectWise Manage behind us, we've spent the last 6+ years blazing a trail in our local market. Taking on client for year over year growth. And not enough thanks can be given to the tools that helped us get there. With a friendly (now giant) team behind it, ConnectWise Manage integrates with, and has truly become a standard in the industry. You've been with the rest, now get with the best.

Avantages :

ConnectWise Manage has enough features to essentially run your entire business out of! When it comes to tracking issues, maintaining inventory and documented details across many partners/clients/sites - this is THEE tool. Abundant resources to learn the tool exist including certification learning courses. (You're going to want to take them).

Inconvénients :

Interface has been ignored for a long time - its universally uglier than ALL of its competitors. This has been massively improved over the last year and continues to get better as it is finally a focus for them after the many recent developmental hurdles they need to address from the various M&A from the last 4 years. Some more advanced features really require some 'higher' learning to understand and best implement. Thankfully they have many MANY resources for this.

Carl
President CEO (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Connectwise PSA provides complete automation

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Comprehensive and easy to use once it is configured.

Inconvénients :

While it is extremely powerful it does take a fair amount of time to set up and configure.

Seth
President (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Our ConnectWise Experience

1,0 l’année dernière

Commentaires : In 2007, we started as a computer repair shop and evolved into an MSP with 20 technicians. This year, I made a regrettable decision: we transitioned our entire tech stack to ConnectWise, moving away from Autotask, N-able, and Zomentum. Since then, we've invested over a thousand man-hours just trying to get the system functional.We took an objective approach, documenting ConnectWise's limitations, missing features, and bugs. Our conclusion: it's a step backward from the tools we used before. Details available upon request, as we're not sharing the document publicly due to legal reasons.To make matters worse, we're in a three-year contract with little flexibility from ConnectWise to find a solution. We're even considering paying for the software without using it. If you're contemplating a switch, I implore you to learn from our mistakes. Our experience can hopefully help others make more informed choices.

Avantages :

- The ability to easily create recurring service tickets

Inconvénients :

-Workflows run on a 10-minute timer rather than constantly-Ticket templates can only be applied after creating tickets-Opportunity templates don’t exist-No way to standardize note creation that impact status and email CC-No way to standardize time entry creation using templates that impact status and email CC-Client’s e-mail address does not appear on opportunities-No way to add in-line pictures to opportunities. Only downloadable attachments-No way to add multiple resources to an opportunity’s activities-No standard approval function for approve and post process-No notify resource option for individual notes-No way to edit schedule entry descriptions-No way to add multiple tickets to a service call-No way to bookmark or favorite a client-No way to edit items added by exchange-No way to view a 5-day work week on the calendar-No way to add opportunity pods-Ticket automation regarding changing boards doesn’t allow for simply changing boards and keeping other settings on the ticket, such as status and work type-Services and products do not group under one invoice without creating an additonal invoice-To give a discount you must create a line item specifically for this.-Default billable rates changes when board changes-Can’t add more teams to the Dispatch Calendar list. (known issue)-Agreements and time/tickets can’t be invoiced together-No support for browser based predictive textNo characters for the additional 40 items on my list.

Nicholas
IT Project Manager (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Connectwise Suite for MSP

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

I love how much you can do in this software. I feel like everything you need is in connectwise manage and its a great way to keep an MSP's cost down by adding this to complete everything you need from sales to tickets to project portals.

Inconvénients :

The support can be a bit off most of the time its guesswork. Which is done by the IT person usually first but the chat option can be tiresome sometimes.