17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de VendorPanel

VendorPanel est une application SaaS maintes fois primée qui simplifie la façon dont les entreprises gèrent et font appel à des fournisseurs et sous-traitants privilégiés. VendorPanel offre : une liste de fournisseurs plus intelligente, une gestion des listes de fournisseurs et de sous-traitants, un processus de devis transparent et concurrentiel, des outils performants de gestion de la performance et de la conformité des fournisseurs, un contrôle total sur l'accès aux offres pour les fournisseurs et des capacités de collaboration et de contrôle de l'approvisionnement sans précédent. Un outil d'approvisionnement que le personnel VEUT utiliser.

Qui utilise VendorPanel ?

Les organisations qui font régulièrement des achats auprès d'un groupe de fournisseurs sélectionnés ou qui utilisent des listes de fournisseurs et de sous-traitants privilégiés. VendorPanel est particulièrement utile pour les entreprises qui ont recours à des processus de cotation décentralisés.

VendorPanel Logiciel - 1
VendorPanel Logiciel - 2
VendorPanel Logiciel - 3
VendorPanel Logiciel - 4
VendorPanel Logiciel - 5

VendorPanel ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

VendorPanel

VendorPanel

4,7 (15)
5 000,00 $AU
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
76
24
4,7 (15)
4,6 (15)
4,7 (15)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
38,90 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
365
14
4,0 (1 206)
4,1 (1 206)
3,9 (1 206)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à VendorPanel

Surefront
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des changements
Nomenclatures
Tarification et calculs des coûts
Odoo
Fonctionnalités les mieux notées
Intégration comptable
Optimisation des stocks
Suivi de la progression des tâches
e-Procure
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Rapports d'achats
Traitement des factures
A1 Tracker
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Données en temps réel
Règlement des réclamations
Docusign
Fonctionnalités les mieux notées
Authentification
Signature de plusieurs parties
Signature électronique
Jotform
Fonctionnalités les mieux notées
Champs personnalisables
Création et conception de formulaires
Formulaires personnalisables
Medius
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôle du processus d'approbation
Historique des factures
Traitement des factures
TYASuite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des données des fournisseurs
Gestion des stocks
Paiement des fournisseurs
Scanmarket
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des documents
Signature électronique

Avis sur VendorPanel

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
73%
4
27%
Marnie
Coordinator Contracts and Procurement (Australie)
Relations gouvernementales, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

VendorPanel was a Game Changer!

5,0 l’année dernière

Commentaires : VendorPanel makes purchasing simple, but enables compliance and good governance. Staff are always super responsive if we have any issues or enquiries

Avantages :

VendorPanel was easy to implement. It really is like following a bounding ball. Most staff took to it straight away. We had a lot of positive feedback about how easy it it to use. Staff have a whole marketplace at their fingertips so they can always find suppliers.

Inconvénients :

I have nothing negative to say about VendorPanel.

Paul
Procurement & depot Coordinator (Australie)
Administration publique, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

CTRC REVIEW

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Vendor Panel has assisted this organistaion to transition from a manual tendering process to an electronic one. The system has also provided officers with a simple method of sourcing quotes and evaluating the responses.

Avantages :

Ease of use for non procurement officers

Inconvénients :

Reporting/analytics is an additional cost. Would be nice if this was included in the standard subscription.

Malcolm
Internal Audit Officer (Australie)
Administration publique, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Vendor Panel review

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Works very well when seeking quotes from audit panel members. However, we tend to evaluate quotations/tenders offline

Avantages :

Very easy to seek quotations from audit panel members

Inconvénients :

Not so staightforward if need to communicate with vendors during a RFQ process (eg, to responsd to a vendor question where all vendors must receive the same info). I like the ample warning messages prior to uploading/publishing material to vendors.

Candice
Contracts Officer (Australie)
Administration publique, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

User friendly, logical, seamless

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Vendor Panel is a phenomenal software provider, from a user friendly site with logical lay out, to step by step instructions, a wonderful support team, and features that drastically improve business flow. I thoroughly enjoy using Vendor Panel every day, I wish all the systems I used were as seamless and effective as this platform!

Avantages :

Vendor Panel is incredibly easy to use and logical in its layout and functionality.

Inconvénients :

I genuinely have sat here trying to think of something I don't like about Vendor Panel and can't come up with anything.

Nicole
Senior Procurement and Purchasing Officer (Australie)
Relations gouvernementales, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Vendor Panel

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : My overall experience has been fantastic, I think Vendor Panel ticks all the boxes for ensuring sound procurement.

Avantages :

Vendor Panel really is superior in ensuring compliance, streamlining the process and overall safeguards procurement functions. There are many pros, some of which are: - It’s very user friendly - Increases fairness and impartiality - Ensures transparency & accountability - Ensures confidentiality and security of information - Reduces risk - There is a fantastic support team

Inconvénients :

I’d like it to be integrated into our accounting system.

Elise
Contracts Officer (Australie)
Administration publique, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

General Review

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

I like how easy this software is to use and is great for anyone (with or without training) to be able to hop on and get things done.

Inconvénients :

I don't like the VendorPanel search bar as you must have the company name exactly right for it to recognize it. i.e. if the company is Bill.Bob it wont show up if you just type Bill Bob

Peter
Operations Engineer (Australie)
Administration publique, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Motor Vehicle and Plant Purchasing

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

Satisfy Council's probity standards. As a lot of my purchases are for similar motor vehicles, I can use the COPY function. This is a great time saver when creating requests.

Inconvénients :

All good, no issues with it.

Dale
Procurement Officer (Australie)
Administration publique, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Department of Agriculture

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : I would like to see greater usage from this agency. I know that we are currently looking to expand Vendor Panel functions which i hope will create an uptake in usage.

Avantages :

Evaluation tools and simultaneous notifications

Inconvénients :

Does not capture the business reach of the suppliers. Search results are based on the location of the business.

Michael
Project Officer (Australie)
Administration publique, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Vendor Panel takes the problems out of running a RFQ.

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : After a once every two to three year renewal of contractors, it takes little time to use and manage, saving man power.

Avantages :

All vendors on panel have been pre-qualified in the area you need. The system is easy to use effectively. The system is low cost. If you regularly call RFQ it saves many hours per call. It allows the LGA panel to be used as part of process, expanding availability. It follow up on you if you fail to make a decision on time.

Inconvénients :

It is difficult to integrate non qualified vendors into a RFQ

Peter
Procurement Manager (Australie)
Administration publique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great Software

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Vendor Panel have the best staff who are willing to take you through step by step as you gain confidence.

Avantages :

It is the easiest way of covering Governance issues in Procurement including an open market offering, fair trading, risk management and probity.

Inconvénients :

Takes a little learning but once established easy to use.

Neil
Manager Fleet (Australie)
Administration publique, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Vendor Panel in Local Government Fleet

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : For myself it has enabled me to manage my tenders at the time that I require them and to be able to open and close and select within the month.

Avantages :

Step by step easy to use, templates already prepared for use, and or the legal side completed and approved prior to tendering.

Inconvénients :

Have not found anything that I dont like about this program, more suppliers would be nice in the future

Dale
Sustainability Coordinator (Australie)
Services environnementaux, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Intuitave and practical

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Transparent and compliant procurment

Avantages :

Tender assessment options are fantastic, such as matrix

Inconvénients :

Clearer options for sending communications to vendors

Douglas
Poject Manager (Australie)
Équipements publics, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Douglas Boggis

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Easy to use, effective and accountable way to manage the tendering process

Avantages :

Very easy to control the whole tender process. Good accountability for public servants. Provides access to most suppliers through market place.

Inconvénients :

Sometimes hard for the specialist subcontractors / contractors to follow

gus
Senior project engineer (Australie)
Transport routier/ferroviaire, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

good and required

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : good

Avantages :

easy access to current vendors ensure within procurement policy

Inconvénients :

I don't really have any cons to mention for this

Penny
Digitalisation Program Manager (Australie)
Gestion de l'enseignement, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Great system

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Gives us a consistent approach to market no matter what directorate you are in

Avantages :

Gives me lots of information on the panels

Inconvénients :

IT doesn't allow for administration approval on the system