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Description de ReferenceEdge

ReferenceEdge (SM) est une application Salesforce (R) native spécialement conçue pour gérer les informations de référence/préconisation client et automatiser le flux de travail de demande de référence. Suivre les références, la raison pour laquelle elles le sont et à quelle fréquence elles peuvent être utilisées. Émettre et échanger des points de récompense pour les activités de référence terminées. Mesurer l'impact du programme grâce à des rapports détaillés et des tableaux de bord. Améliorer les ventes et l'efficacité du marketing, raccourcir le cycle "devis à cash" et conclure plus de marchés.

Qui utilise ReferenceEdge ?

Entreprises B2B avec 50 vendeurs ou plus vendant des produits assez complexes avec des cycles de vente de 60 jours ou plus ; où les idées préconçues sont des différenciateurs inestimables.

ReferenceEdge Logiciel - 1
ReferenceEdge Logiciel - 2
ReferenceEdge Logiciel - 3
ReferenceEdge Logiciel - 4
ReferenceEdge Logiciel - 5

ReferenceEdge ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ReferenceEdge

ReferenceEdge

4,7 (20)
999,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
18
3
4,5 (20)
4,7 (20)
5,0 (20)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
59,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
119
11
4,6 (95)
4,5 (95)
4,8 (95)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à ReferenceEdge

Kangaroo
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Carte de fidélité
Gestion des récompenses
monday sales CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des leads
Gestion du pipeline de ventes
ReviewFlowz
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commentaires négatifs
Notification en cas d'avis émis
Surveillance des avis émis
Salesforce Sales Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Contacts partagés
Pour organisations et équipes commerciales
Suivi des clients
RO Innovation
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Preferred Patron Loyalty
Fonctionnalités les mieux notées
Carte de fidélité
Cartes de fidélité
Gestion des récompenses
Keap
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Confirmation et rappels
Gestion des campagnes e-mail
Orca
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
InviteReferrals
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des affiliations
Gestion des récompenses
Intégrations de tiers

Avis sur ReferenceEdge

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
5,0
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
65%
4
35%
Wendi
Wendi
Senior Customer Advocacy Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

If You Use Salesforce, Then ReferenceEdge Is It!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Great experience with the software. I've used it for many years, at many different sized companies. I can't imagine doing this job without it.

Avantages :

ReferenceEdge is a native app in Salesforce, and it works seamlessly. It's easy to install, easy and flexible to use. It makes managing customer references and customer reference content extremely easy and has powerful reporting and dashboards.

Inconvénients :

I don't have any 'cons' for this software. It does exactly what it's meant to do. That said, it would be nice to have "community" functionality to interact with customers within the tool.

Jeanne
Jeanne
Director of Customer Marketing (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Must-Have Technology for B2B Marcom Stack

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : I have used ReferenceEdge at two separate companies since 2005. I'm an extremely experienced ReferenceEdge user and yet I've only scratched the surface of what's possible. ReferenceEdge is the foundation of my program. It allows me to stay organized and tightly linked to our sales goals. The team at ReferenceEdge has also been very responsive to my feature requests. I've brought many suggestions to the engineering team and many of those have made it into production.

Avantages :

Customer evidence and advocacy is a requirement in B2B software sales, but keeping your program aligned and in sync with your account strategy is paramount. Spreadsheets just don't cut it. Integration with Salesforce is no longer optional. ReferenceEdge is a native Salesforce application so you don't have to worry about syncing data and it keeps your reference information right where your salespeople "live" ... inside Salesforce. I was an early adopter of ReferenceEdge back in 2005 and have used it as the foundation of my reference programs now at two companies - one was a Fortune 500 leader and now with a fast growing start up. ReferenceEdge is also committed to success and has assigned account directors who deliver incredibly responsive service. It's part of the offering and not an additional cost.

Inconvénients :

It's a double-edged sword! ReferenceEdge is so powerful that it's sometimes difficult to administer. You've got to have an administrator who will dig into the software and get comfortable with the interface. A tight linkage with your company's Salesforce admin is also key. That will make upgrades super easy!

Valeria
Sr Customer Marketing Manager (É.-U.)
Logiciels, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Customer Reference Management for the Enterprise

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

ReferenceEdge is natively integrated with Salesforce which helps linking data easier. I like the search functionally because it lets me segment the data to find the appropriate reference for all sort of requests. I also like that I can keep track of all customer engagements, which you can tailor based on the activities tracked while assigning rewards for the activities participated in. I also like that I can link an activity with a sale opportunity to determine how these references help influence sales pipeline which it is so valuable when showing the benefits of the software.

Inconvénients :

ReferenceEdge is not a buy, plug and play kind of software- because it is in Salesforce, you need a dedicated team of experts to deploy the product. if you need to customize a workflow, you would need professional services .

Katie
Sr. Customer Advocacy Manager (É.-U.)
Logiciels, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

The best tool to optimize the reference process for sales

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : There may be other tools out there that draw you in with a fancier UI, but that's all you get. This tool is smart, responsive, and gives your reference program a reliable platform. Invest in a tool that gives your program a place to grow, you won't regret it.

Avantages :

The integration into SalesForce is key to optimizing the reference process for your sales team. ReferenceEdge integrates reference prompts on the opportunity page so the sales user can seamlessly move into the request search portal to select the best reference account for their prospect. The reference portal is intuitive and precisely designed to make shopping for a reference swift, while the tool's automation significantly reduces time in the reference process. Reference tracking back to the opportunity and to the referenceable account keeps your reference process transparent and clear of reference burn out! This process simply works!

Inconvénients :

A crowdsourcing feature for the times when you just can't find a match. Although it's not best practice it does still happen and it would be nice to work within the tool to find a new reference. Plus, it keeps crowdsourcing out of email and drives users back to the tool!

Barbara
Global Reference Lead (France)
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Breaking down silos and transforming advocacy for a huge corporation

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : While we are still working on adoption, the user feedback has been great!

Avantages :

The software/process is robust even for a very complex organization. But mostly I would like to compliment the team that has been with us through out the selection, integration, and deployment phases. Every concern or suggestion has been addressed quickly and creatively. The team has been a true partner in our journey. As it is native to Salesforce, it eliminates the need to maintain/update attributes and confidential contact information outside of our CRM which is extremely important in our changing market.

Inconvénients :

Due to our complex attribute structure, we were not able to exploit all directly. This could have been the end of the deal. However, the RefEdge team acted quickly to develop nested displays, dependency mapping, special reports, and more.