15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Light Blue

Conçu pour tous les photographes, des indépendants aux studios comptant plusieurs collaborateurs, Light Blue est un logiciel de gestion d'entreprise flexible qui vous offre un contrôle total de vos shootings, commandes et contacts. Light Blue regorge d'outils intelligents pour diriger une entreprise de photographie florissante et prospère : gérez vos images, publiez-les dans de jolies galeries web et vendez-les facilement.

Qui utilise Light Blue ?

Pour tout type de photographes, des indépendants aux studios comptant plusieurs collaborateurs.

Light Blue ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Light Blue

Light Blue

4,8 (8)
425,00 £GB
unique
Version gratuite
Version d'essai gratuite
6
Intégrations introuvables
4,1 (8)
4,4 (8)
5,0 (8)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
20,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
123
49
4,6 (5 624)
4,7 (5 624)
4,7 (5 624)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Light Blue

Acuity Scheduling
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Confirmation et rappels
Réservation en ligne
Tave Studio Manager
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion de projets
Gestion des contrats/licences
Studio Ninja
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Facturation
Gestion de projets
Pixifi
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des commandes
Gestion des événements
ShootQ
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des commandes
Gestion des rendez-vous
StudioPlus
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Sprout Studio
Fonctionnalités les mieux notées
Booking Management
Gestion des leads
Gestion des rendez-vous
Book Like A Boss
Fonctionnalités les mieux notées
Booking Management
Confirmation et rappels
Réservation en ligne
vcita
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmation et rappels
Réservation en ligne
Synchronisation du calendrier

Avis sur Light Blue

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
5,0
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
75%
4
25%
Tomasz
Tomasz
Professional Photographer (Pologne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Photographie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Finally app instead of web page

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

Using 'old school' app instead of a web page/application for business software feels more natural to me. Like it!

Inconvénients :

As with the other "business software" you have to learn how to use it with your process.

Andrew
Director/Photographer (R.-U.)
Photographie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Complex, but better than competitors

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : All our client management, including automated workflow and communications, are done in one place - whether it's enquiry management, bookings, emails, text messages, follow-up and feedback, quoting, invoicing - we do it all in LightBlue. I operate with wedding clients and commercial and have different contracts, workflows, and comms, and that's all easy to separate and manage in LightBlue.

Avantages :

LightBlue houses all photography client management in one box, along with finance and resource tracking, inventory, etc. The system is almost totally customisable and can be used as detailed as needed.

Inconvénients :

It is complex and daunting at first. When you install LightBlue it looks hard to use vs the competition. However, a quick video call with their support team has you up and running and knowledgable in about 2 hours.

Laurence
Owner (R.-U.)
Photographie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great client management software

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Essential for managing a photo business (especially in the UK) once you have more than a few clients

Avantages :

The ability to set up client workflows & the great customer support. There is an awful lot you can do with Light Blue.

Inconvénients :

Not always easy to find how to do something

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

We use this software to keep the team updated on client inquiries and ongoing projects

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

It provides a fair amount of customization. You are able to input a lot of different types of information from Contacts, Service Quotes, Invoicing and Payments and Scheduling. Really like being able to link contacts to all the data entries; including inquiries, sales, payments etc. I can easily open a contact and see the people they are linked to, the quotes/sales/payments/projects they are associated with. Assigning tasks to specific users and clearly listing the "to do" list on the main page. Lots of tutorials/webinars provided online by the company Shows history of logs of each project.

Inconvénients :

No decent solution to print contacts information on envelopes (no ability to customize formatting to North American style addressing) Slight learning curve. Takes time to set up custom document templates and workflows. File sharing/document contributing could be improved. No way to add customized databases, My personal need requires me to be able to list filenames that are separated into groups. The invoices must include the list of files organized by the recipient teams for the client to be able to chargeback their teams separately. Geared heavily toward wedding photographers and print selling. I have no idea what the colour coding of records means, no legend. Not sure how shoot records are sorted. They just seem to be randomly sorted if there is no shoot date added to the record. High initial cost

Jim
Owner (Canada)
Photographie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Helps manage dozens of moving targets

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : My experience with the software has been very positive. The support is extremely good - best I've ever had in this field. When I do run into a question, they are quick to help.

Avantages :

I've used several studio management platforms in the past and so far Light Blue has been the best. It helps organize all the moving parts of client management, studio assets, shoots, and sales.

Inconvénients :

It sometimes takes quite a bit of time to figure out how to do what I want to do.

Logiciel trouvé dans