17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Shipwire

La plateforme Shipwire est une plateforme logicielle basée sur le Cloud qui permet à des milliers de marques et de commerces de détail en ligne de gérer leurs opérations de traitement des commandes. La plateforme Shipwire se connecte à des centres de traitement des commandes, des outils d'expédition, des services web, des outils de développement innovants et est intégrée aux principales plateformes d'e-commerce qui la placent à la pointe de la logistique du Cloud. Une évolution rapide pour créer des applications qui simplifient le contrôle du réseau logistique depuis n'importe quel appareil, n'importe où.

Qui utilise Shipwire ?

La plateforme Shipwire est conçue pour les marques et les commerces de détail de toutes tailles afin de connecter leurs produits au marché à travers tous les canaux de vente, que ce soit directement au consommateur ou d'entreprise à entreprise.

Shipwire Logiciel - 1
Shipwire Logiciel - 2
Shipwire Logiciel - 3
Shipwire Logiciel - 4
Shipwire Logiciel - 5

Shipwire ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Shipwire

Shipwire

1,3 (16)
30,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
20
25
2,0 (16)
1,4 (16)
1,2 (16)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
225,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
254
25
4,7 (15)
5,0 (15)
4,8 (15)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Shipwire

Kentro
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Sécurité des données
Neurored TMS & SCM Software
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des transports
Suivi des expéditions
Infoplus
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Gestion des stocks
ShipMonk
Fonctionnalités les mieux notées
Identification des produits
Saisie de commande
Suivi des expéditions
Logiwa WMS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Traitement des commandes
FreightPOP
Fonctionnalités les mieux notées
Calcul du prix d'envoi
Suivi des expéditions
Étiquettes d'expédition
Cristal
Fonctionnalités les mieux notées
Suivi des livraisons
Surveillance en temps réel
Étiquettes d'expédition
Shipox DMS
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des expéditions
Suivi des livraisons
NetCourier
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur Shipwire

Note moyenne

Note globale
1,3
Facilité d'utilisation
2,0
Service client
1,2
Fonctionnalités
1,9
Rapport qualité-prix
1,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

3
13%
2
6%
1
81%
Anna
Anna
Sales
Utilisateur LinkedIn vérifié
Cosmétiques, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis
Source : GetApp

losses and nightmares

1,0 il y a 9 ans

Commentaires : few years ago started with shipwire, was great, but now they lost hundreds of dollars worth merchandise of mine inside their warehouse locations, and no one compensated me that loss, and also they are badly delaying shipping out so causing me more loss of money, loss of customers, and business reputaion.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Mode et vêtements, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Do yourself a favor and use a different company

1,0 il y a 5 ans

Commentaires : Please look elsewhere for your fulfillment needs. I’ve been trying the cancel my subscription for 6 months now. Their platform is full of glitches. If you have an order with more than 50 or so line items it will crash and force you to call their customer service team for help, of which you will receive NONE. I’ve gotten my service cancellation orders cancelled by their agents twice due to “no response” when their emails were responded to right away. If you have a question that’s outside of their script or what they’re used to they will route your request to “engineering” which means you have to start all over. If you have an urgent order to get out with right turn around, good luck. They’ll take 3+ weeks to route it. Their system has often held orders because of back ordered items yet when you review your order, there’s no shortages. Do yourself a favor, and go somewhere else.

Avantages :

You can upload orders, which is convenient. You can automate fulfillment for e-commerce using a 3rd party connector. As long as the item orders per customer are 1-2 pcs the system works as it should.

Inconvénients :

If you have a bigger order, our want to transfer all of your inventory they are not capable. Your merchandise will be held hostage by a broken down system and mediocre customer service agents.

Andrea
OM (Autriche)
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Outsourced bad support, horrible experience

1,0 il y a 10 mois

Commentaires : One of the worst warehouse experiences we had

Avantages :

At first Shipwire looked great and they have a lot of features but all in all it is more of a platform, meaning their focus lies there and not in actually order dispatch or support

Inconvénients :

Outsourced support, agents are not well trained at all. Slow responses with canned responses. Horrible experience with shipping parcels Wrong stock counts Lost parcels Really bad support Long processing for work orders and many mistakes made We have been using them for about 2 years and then left. It was the best decision we have made. Shipwire seems to put their focus in trying to provide a good interface with many features but it seems their focus does not lie in the most important thing which is actually order dispatch, proper service.

jeff
owner (Canada)
Articles de sport, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Garbage Company.

1,0 il y a 6 ans

Commentaires : They will not save you money, and in fact you will lose thousands! Money and time will be spent getting far away from them. Do your own research. You'll find years of similar horror stories. People don't spend their time making websites and blogs telling people to stay away from a company unless it is seriously messed up. You've been warned.

Avantages :

at first we liked that hey linked into shopify.

Inconvénients :

I can't list all the problems with this company. Literally everything is shit, except for their service at getting you signed up and locked in. They are the best company until your products are in their warehouses.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Compagnies aériennes/Aéronautique, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Terrible on all counts

1,0 il y a 6 ans

Commentaires : Terrible - buggy system, expensive, no support for customer care at all. They simply don't care: dirty products, badly packaged, software that stops working and prevents customers from ordering for TEN DAYS, I could go on and on. First time I think I've ever written a bad review for a company. Someone please some up with an alternative company - or fire the CEO at this company and find someone capable of leadership.

Avantages :

When it works. Which is sometimes. The auto shipping calculation and international warehouses are why we use them.

Inconvénients :

When it fails. Which is frequently. With very poor service.