Description de simPRO

simPRO est une solution logicielle performante de gestion des interventions créée par des entrepreneurs spécialisés, pour les entrepreneurs spécialisés. Si vous avez des difficultés à établir des devis, à gérer des projets en plusieurs étapes, à gérer l'inventaire, à connecter le bureau au terrain ou à tout autre domaine de votre flux de travail, simPRO fournit une plateforme rationalisée pour faire face à vos défis urgents tout en vous aidant à augmenter votre productivité et vos bénéfices. Plus de 120 000 entrepreneurs spécialisés font confiance à simPRO pour la gestion de leur flux de travail.

Qui utilise simPRO ?

Le logiciel Enterprise a été conçu par des entrepreneurs en commerce et services pour le secteur du commerce et des services, dont la plomberie, l'électricité, la mise en réseau des données, l'énergie solaire, les services CVC et la sécurité.

Où peut-on déployer simPRO ?

Cloud, SaaS, web, Mac (ordinateur), Windows (ordinateur), Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • simPRO Software
  • Situé à Brisbane, Australie
  • Fondé en 2002
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Australie, Canada, Irlande, Nouvelle-Zélande, États-Unis

Langues

anglais, espagnol

À propos de l'éditeur

  • simPRO Software
  • Situé à Brisbane, Australie
  • Fondé en 2002
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Australie, Canada, Irlande, Nouvelle-Zélande, États-Unis

Langues

anglais, espagnol

simPRO en vidéos et en images

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Comparez le prix du logiciel simPRO avec ses alternatives

s/o
Version gratuite
Essai gratuit
s/o
Version gratuite
Essai gratuit
85,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
149,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - simPRO

  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Analyse spatiale
  • Application mobile
  • Automatisation des formulaires
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Base de données de sous-traitants
  • Base de données des coûts
  • Booking Management
  • Budgétisation et prévision
  • CRM
  • Champs personnalisables
  • Codes-barres et RFID
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Coût des tâches
  • Création de bons de travail
  • Création de cartes
  • Création des factures
  • Devis
  • Devis automatisé
  • Emplacements multiples
  • Entrée et sortie
  • Estimation
  • Estimation des coûts
  • Facturation
  • Facturation des projets
  • Facturation en ligne
  • Fonction de glisser-déposer
  • GPS
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de projets
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des inspections
  • Gestion des leads
  • Gestion des offres
  • Gestion des ordres de changement
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des prix
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des remises
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des ressources
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion des éléments
  • Gestion des équipements
  • Gestion du budget
  • Gestion du cycle de vie des ressources
  • Gestion financière
  • Géolocalisation
  • Historique des clients
  • Historique des factures
  • Historique des services
  • Identification des produits
  • Importation et exportation de données
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Maintenance prédictive
  • Maintenance préventive
  • Messagerie SMS
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Modélisation et conception de processus
  • Notifications en temps réel
  • Optimisation des itinéraires
  • Optimisation des stocks
  • Opérations d'entreprise intégrées
  • Outils de collaboration
  • Paiements en ligne
  • Paiements électroniques
  • Partage des fichiers
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Planification des installations
  • Planification des salles
  • Planification des tâches
  • Planification en temps réel
  • Planification et programmation de projets
  • Portail client
  • Pour entreprises de CVC
  • Pour le secteur de la plomberie
  • Pour sous-traitants en commerce/électr. industrielle
  • Prévision
  • Rappels
  • Rapports de suivi
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche/Filtre
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Relevé des matériaux
  • Reporting et suivi de projet
  • Routage
  • Réservation en ligne
  • Saisie de signature mobile
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des activités
  • Suivi des coûts
  • Suivi des frais
  • Suivi des garanties
  • Suivi des interactions
  • Suivi des projets
  • Suivi des qualifications
  • Suivi des ressources
  • Suivi des équipements
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des paiements
  • Visualisation de données
  • Workflow basé sur les règles

Alternatives à simPRO

Le logiciel de gestion de services le plus rapide, le plus facile et le plus rentable du marché, conçu pour tout automatiser, du premier contact client jusqu'au paiement.
ConnectWise réduit les erreurs d'inattention en générant des factures automatisées. Réduisez le temps de facturation à seulement quelques minutes !
Tradify est un logiciel de gestion des travaux conçu pour les petites entreprises de BTP. Faites des devis, planifiez, suivez et facturez où que vous soyez. En savoir plus sur Tradify
Découvrez la plateforme CRM n° 1 au monde. Gérez chaque étape de vos relations clients entre les services.
Fieldpoint propose des solutions prêtes à l'emploi pour les petites et moyennes entreprises, ainsi que des solutions personnalisées et robustes pour les grandes entreprises.
Idéal pour les entreprises multisites gérant plus de 500 ordres de travail par mois pour la maintenance, les réparations et les installations de nouveaux équipements.
Intuit FSM ES est un logiciel de gestion des interventions de bout en bout qui peut évoluer avec votre entreprise.
Housecall Pro est une solution professionnelle de premier ordre pour les professionnels des services à domicile leur permettant de rationaliser la planification, la répartition, les paiements, etc.
Ce logiciel basé sur le cloud et conçu pour une utilisation mobile, propose puissance, facilité d'utilisation et flexibilité totale pour une meilleure gestion des interventions.
ServiceNow Customer Service Management is built for the digitally connected service economy.
Plateforme d'opérations de services la plus flexible, puissante et automatisée pour les entreprises de services, Accelo vous aide à garder le contrôle.
Automated Online Banking télécharge les transactions depuis votre banque ou votre carte de crédit directement dans votre entreprise QuickBooks Online. En savoir plus sur Quickbooks Online
Fournit des solutions automatisées en temps réel de sauvegarde de disque, de création d'images disques, de sauvegardes au niveau des fichiers et de restauration complète pour les serveurs et postes de travail Windows.

Avis sur simPRO

Note moyenne

Note globale
4,2
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,0
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
57%
4
25%
3
7%
2
4%
1
7%
Lori M.
President (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Sécurité publique, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Best overall Service/Project Software on the Market

5 il y a 3 ans

Commentaires : It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.

Avantages :

simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.

Inconvénients :

It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".

Réponse de l'équipe de simPRO Software

il y a 3 ans

Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO

Rob H.
Vice President (É.-U.)
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Robust and intuitive field management software

4 il y a 3 ans

Commentaires : Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor ordered and we are very happy with the choice. The simPRO team has been rock solid, supportive, knowledgeable, and fun to work with from day 1.

Avantages :

When it comes to field service management this is custom software which is hard to beat. simPRO is bringing a new level and caliber of organization and efficiency to our business and we are still implementing all that it offers. Our field techs now have vastly more relevant information at their fingertips than ever before which is empowering them to be more productive, efficient, and professional.

Inconvénients :

There are a few confusing aspects of the contacts database and how it relates and connects to jobs, quotes, customers, etc. There are a number of static fields which do not populate from the existing customer database when it seems they should. For instance, if we have an existing contact, we can not simply lookup and connect it to a site contact or invoice contact without some hoops and hurdles.

Réponse de l'équipe de simPRO Software

il y a 3 ans

Hi Rob, thanks for taking the time to review simPRO! We're glad to hear that simPRO is helping your business become more organized and efficient. We encourage you to submit your ideas in regards to the contacts database to the Ideas Portal (go to "Help > "Suggest an Idea" in your simPRO build). Our dedicated product development team uses customer suggestions to regularly enhance simPRO features. If you need any other assistance, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources. Best, Team simPRO

Jaroth M.
Student (Mexique)
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

simPro to manage like a professional

5 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : I like it, it's a great software, but in some things it need to be better.

Avantages :

I really love and like the way that you can use the functions and the tools to manage your business in a great way, I like that the graphic interface it's professional and the way that you can order your business, it's absolutely good

Inconvénients :

I don't like that some functions and tools don't have the best use, or are obsolete, because there are some functions that comply with the the use of other function.

Réponse de l'équipe de simPRO Software

la semaine dernière

Hi there Jaroth, Thank you so much for this kind review! Your feedback is greatly appreciated and helps us to constantly improve. We look forward to continuing to support your business growth. Wishing you all the best!

Russell T.
Partner (Canada)
Construction, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Customer Service is horrible, lots of broken promises.

2 il y a 2 mois

Commentaires : Our experience with Simpro started out great. The sales person promised us the world and we bought in. The onboarding process was partially hampered by Covid so the whole process was done online. We worked our way though that and started to use the program. We even switched our accounting software to one that was compatible with their system. A lot of the features that they promised to be seamless were not and I kept getting told that it would get better and that they would work on it. The tax features were not compatible in Canada, even though we were assured numerous times that they were and when they finally admitted that they weren't they promised they would fix the issues. We limped along with the software for about 6 months all the while being promised that the issues were being fixed. During this time we saw a definite drop in revenue, that corrected itself when we cancelled the software. We eventually got in contact with upper management, they promised to work with us and make things right. Unfortunately that is all it was, promises that were never followed through on. After cancelling Simpro we were promised that they would keep in contact and even potentially talk about refunding some money. From that point on they refused to reply to emails or phone calls. Stay away. They only care about collecting your money and will say whatever they need to to do this.

Avantages :

The Quote features and catalogue worked well.

Inconvénients :

Time entering, looking back on jobs, live time costing

Réponse de l'équipe de simPRO Software

il y a 21 heures

Hi there Russell, Thank you for your candid feedback and details in regard to your experience with simPRO. We are deeply saddened to hear that you had a less than ideal experience with our software and team. We understand the implementation process can be a lot of work for your business. Our training process is robust and can take a significant amount of time, however, it is essential for long-term success with our software. We are also disappointed to hear that you were not pleased with the experience you had with our upper management; serving our customers is a top priority of ours, and we want to make sure it is being showcased through all of our simPRO departments. We have reached out to your Account Management team to have them assist you in any way possible. Once again, we would like to sincerely apologize for any negative experience you have had, and we wish you all the best in your future endeavors.

Pippa T.
Director (R.-U.)
Sécurité et enquêtes, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Excellent Product & Support

5 il y a 2 mois

Commentaires : From the first contact with Simpro, they were excellent. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] who was great, came to see us and showed us what it could do for us, so having to consider very carefully following a failed software implementation with another provider, we decided to proceed with them. They weren't the cheapest but we got a good feel for the company and we haven't been disappointed. It wasn't an easy task transferring our data to Simpro and was very time consuming but has been completely worth it now it's up and running.

Avantages :

It's very user friendly and just works for our business

Inconvénients :

Occasionally we find there is no fix for something we want to change to suit our needs but there is usually a way around it and support are very helpful with suggestions. I am able to submit suggestions to a forum in which they consider putting changes in place if they can.

Réponse de l'équipe de simPRO Software

il y a 2 mois

Hi there Pippa, we cannot thank you enough for your kind words and feedback! Success stories like this inspires our team everyday. We look forward to continuing our partnership. Wishing you all the best!