Hotello PMS

Hotello PMS

par Mingus Software

Qui utilise Hotello PMS ?

Hotello est un système de gestion hôtelière de choix pour les hôtels et établissements de 20 chambres ou plus. Hotello est disponible en français et en anglais.

Description de Hotello PMS

Hotello, de Mingus Software, gère tous les aspects de votre hôtel en un seul endroit : moteurs de réservation, GDS, CRS, revenue managers, gestionnaires des tâches, e-mail marketing, etc. En associant une solution cloud aux outils marketing et statistiques les plus avancés du marché, Hotello fournit un logiciel flexible et fiable qui optimise les performances des hôtels.

Informations sur Hotello PMS

Mingus Software

http://mingus-software.com/en/hotello/

Fondé en 2001

Prix de Hotello PMS

Hotello PMS n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. La version payante de Hotello PMS est disponible à partir de 180,00 $US/mois.

À partir de

180,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Hotello PMS - Fonctionnalités

Logiciels de gestion hôtelière
Automatisation du marketing
CRM
Carte de fidélité
Comptabilité intégrée
Gestion de la maintenance
Gestion des employés
Intégration GDS et OTA
Point de vente (PDV)
Pour locations saisonnières
Prise en charge de plusieurs établissements
Propriété unique
Réservation en ligne
Séjour prolongé
Traiteurs

Avis sur Hotello PMS

Afficher 5 avis sur 61

Note globale
4,5/5
Facilité d'utilisation
4,4/5
Service client
4,6/5
Fonctionnalités
4,3/5
Rapport qualité-prix
4,3/5
Hans N.
Owner/Manager
Hôtellerie
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/07/2018

"A great option for a more traditional PMS"

Avantages: It functioned as expected. A very mature product, so it's very stable, and has all the features to compete with Opera et al. Definitely a whole lot cheaper. If you're planning to use a server or workstation based PMS, there's really no reason not to consider Hotello.

Inconvénients: Even though they now have a cloud based option, it's not natively cloud, a bit of a workaround.
Still a server based PMS that will forever be catching up to native cloud solutions.
Not enough integrations, especially to modern products. Reports were customize-able, but very difficult to do so. No drag and drop calendar.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/07/2018
Emilie G.
Chief Receptionnist
Hôtellerie, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 21/02/2017

"The customer service alone makes this a wonderful product!"

Commentaires: Hotello is without a doubt a great software that meets and even exceeds our needs. It's various features are really helpful at managing our establishment as a whole. It does require a little bit of practice to fully understand it and it's interface could be slightly more user friendly, but its customer service is by far one of the best we have ever experienced.

Avantages: The customer service! Prompt, efficient, and friendly, it is by far one of the best!

Inconvénients: The learning curve can be difficult.
It's different reports can be customized but there is no easy way to do so by ourselves.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Mingus Software le 20/03/2017

Thank you for taking the time to give us your feedback! We are happy to read that you are enjoying Hotello and that the support team is up to your expectation.

The support team is happy to customize the different reports for you. As the reports gather a lot of information as you say, there are no easy way to do it.

Thank you again!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 21/02/2017
Djenabou B.
Marketing Director
Hôtellerie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 14/03/2017

"A very Good tool"

Commentaires: It is a good tool to ensure we don't have overbooking. It is accessible for all staff members and accountance.

Avantages: Easy to use

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 14/03/2017
Frédérick M.
Reception manager
Hôtellerie, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/02/2017

"Good for Hôtels with not a lot of meeting space"

Commentaires: It is a well presented, easy to use and fun to work with Software for the room management. It lacks on the banquet management since the Platform looks like it was a "copy and paste" from the room Platform, without the adjustments needed for the banquets. If you have 5 and Under meeting space to manage, this software is perfect. If you have more than that, wait until they make serious changes on the Platform. I do love the software, but its not convenient enough to manage 18 meeting rooms.

Avantages: The overall room management platform

Inconvénients: The banquet Platform prevents me from effectively managing all my congress floor.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Mingus Software le 20/03/2017

Thank you for taking the time to give us your feedback!

We are trying to consistently improve our plateform. You are more then welcome to send us (support@mingus-software.com) your different need that you have so that we can send it to the developers.

Thank you again for your review!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/02/2017
Guillaume D.
eCommerce manager
Hôtellerie, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/08/2016

"Easy to use and evolutive software for Hotelier"

Commentaires: As my position of ecommerce, revenues and distribution manager, I am asked on a daily basis to manage the rates, the inventory and the numerous 3rd parties the Hotel works with. Hotello is a easy to use, evolution according the new trends and designed to manage Rates and Inventory easily.

Avantages: Yield Management module is perfect to manage all rates, availabilities and restrictions for all rate plans, and for all channel managed rates. The Marketing features is also extremely convenient for our sales team, for our markets scopes and for our emailing campaing.

Inconvénients: The software would definitively gain in value if the Software would have a Rate Optimization System that would be able to recommand rates and inventory mangement based on : previous year performances, on the book forecasts, outliers, city compression demands, remaning demand, etc.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/08/2016