Description de Spiceworks

Le logiciel Spiceworks IT Help Desk est spécialement conçu pour les professionnels de l'informatique. Il dispose de tout ce dont vous avez besoin pour gérer un meilleur service d'assistance informatique interne et une meilleure activité. Commencez à traiter les cas d'assistance en quelques minutes avec le logiciel de helpdesk gratuit (sur votre serveur ou dans le cloud). De plus, il ne s'agit pas seulement du suivi des cas d'assistance : comprenez (et modifiez !) le comportement de votre équipe et présentez votre valeur à votre entreprise. Obtenez la solution gratuitement dès aujourd'hui !

Qui utilise Spiceworks ?

Les pros de l'informatique ! Il n'y a rien de mieux que de faciliter la vie des professionnels de l'informatique. Que vous soyez directeur technique, gestionnaire informatique, spécialiste en assistance informatique ou administrateur système, Spiceworks saura répondre à vos besoins.

Spiceworks Logiciel - 1
Spiceworks Logiciel - 2
Spiceworks Logiciel - 3

Spiceworks ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Spiceworks

Spiceworks

4,4 (541)
Indisponible dans votre pays
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
55
Intégrations introuvables
4,3 (541)
4,6 (541)
4,2 (541)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
19,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
96
26
4,6 (556)
4,5 (556)
4,6 (556)

Alternatives à Spiceworks

SolarWinds Service Desk
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des billets
Notifications en temps réel
ManageEngine AssetExplorer
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des audits
Rapports et analyses
Suivi des ressources
GLPi
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la maintenance
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
OTRS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des e-mails
Gestion des tickets de support
Asset Panda
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des stocks
Suivi des ressources
Network Detective Pro
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Données en temps réel
Rapports et analyses
Lansweeper
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Rapports et analyses
Suivi des ressources
aPriori
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Gestion des fournisseurs
Rapports et analyses
ManageEngine ServiceDesk Plus
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la base de connaissances
Gestion des billets
Gestion des tickets de support

Avis sur Spiceworks

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
48%
4
40%
3
9%
2
3%
1
0%
Frederic
Frederic
CEO (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

L'outil d'inventoring parfait

5,0 il y a 5 mois

Avantages :

La possibilité de deployer le logiciel client automatiquement et sans effort.

Inconvénients :

La latence du logiciel est parfoit frustrante, cependant l'outil est transparent pour l'utilisateur final.

Robert
Robert
Systems Administrator (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Ideal free helpdesk for small to medium businesses

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Avantages :

It's impossible to beat the cost of free. The product is well designed and functions extremely well for the job it is designed for.

Inconvénients :

Larger IT departments won't be able to route tickets to specific teams. It would be very nice if spiceworks could expand its offering to include sub service desks etc.

john
IT Consultant (Pays-Bas)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Réseaux informatiques, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

SpiceWorks Cloud IT helpdesk for free!

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Spiceworks IT Helpdesk Cloud version does everything I want from a cloud based Ticketing system so even though its lacking some features which I hope will get added soon as ive mentioned earlier it does do everything you would expect from a basic IT Support helpdesk ticketing system. So if your looking for a free IT helpdesk solution I would really try out Spiceworks offering and also take a look at there cloud hosted version which I use myself.

Avantages :

Spiceworks ive used the community for years now so when I found there IT Helpdesk I started to use it but I then stopped for a while until there cloud IT Helpdesk came out which for me works best as I dont need to worry about hosting anywhere. So now I have a great IT helpdesk for my clients to log tickets with all for free!

Inconvénients :

The only Con to Spiceworks IT Helpdesk was that I was initially released as a windows installer which didnt really work for my business as I dont have my own servers, it wasnt until the Cloud IT helpdesk version came out that I then started to use Spiceworks IT helpdesk again as my client IT helpdesk solution. Its also lacking some features you would see in premium solutions but it does the basics and works for my IT Consultancy business.

Sandeep
Sandeep
SYstem Support Engineer (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Immobilier commercial, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Ticketing Tool

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : We are using Spiceworks for ticketing day to day issues where users are facing and for regular follow-up of any tasks assigned.

Avantages :

I liked the ticketing process or features that were available when creating tickets, as well as the email alerts for each follow-up.

Inconvénients :

The least i like was server availability, Some times due to work load the server gets crashing and after restarting all the services only it will work without any issues.The initial stage of setup using authentication was difficult.

Josh
IT Support Specialist (É.-U.)
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Awesome IT Help Desk software, horrible inventory system.

2,0 il y a 6 ans

Avantages :

Spiceworks is great for managing help desk tickets. Using HTML we've been able to customize our end-user portal. Create multiple ticket templates to capture the details we truly need from end-users. We have found that the mobile application for iOS and Android to be the best on the market. It has a great GUI, very user friendly, informative, and easy to set up.

Inconvénients :

The inventory system is lacking when it comes to producing accurate information. At one point this year we were upgrading our end users to dual monitors. We attempted to use Spiceworks to produce the make and model of the current monitor the end users were using. It came back telling us a generic description. I ended up writing a batch file that would obtain them remotely and that was accurate. We've also had issues where it would scan a computer that had 2 monitors but would only show one. We also went through a license key audit and thought we could rely on Spiceworks to produce accurate results. It ended up showing us that several computers had 3 iterations of office installed. I understand that these keys are in the registry but other similar scanners would only produce keys for whats actually installed on the workstation by cross-referencing installed applications and registry keys. We recently have been experiencing issues where Spiceworks would attempt to scan 180 assets and it would fail to complete the scan without errors. We found this out by using WSUS to determine how many computers we had and Spiceworks was off by 30 assets of the 180. At least twice a week it also locks up and our end users can't access the help desk portal to submit tickets. We've chosen to use LanSweeper to track assets. LanSweeper produced accurate results in a fraction of the time Spiceworks produced incomplete results. Spiceworks took 8+ hours, LanSweeper <30 minutes.