Description de Spiceworks

Le logiciel Spiceworks IT Help Desk est spécialement conçu pour les professionnels de l'informatique. Il dispose de tout ce dont vous avez besoin pour gérer un meilleur service d'assistance informatique interne et une meilleure activité. Commencez à traiter les cas d'assistance en quelques minutes avec le logiciel de helpdesk gratuit (sur votre serveur ou dans le cloud). De plus, il ne s'agit pas seulement du suivi des cas d'assistance : comprenez (et modifiez !) le comportement de votre équipe et présentez votre valeur à votre entreprise. Obtenez la solution gratuitement dès aujourd'hui !

Qui utilise Spiceworks ?

Les pros de l'informatique ! Il n'y a rien de mieux que de faciliter la vie des professionnels de l'informatique. Que vous soyez directeur technique, gestionnaire informatique, spécialiste en assistance informatique ou administrateur système, Spiceworks saura répondre à vos besoins.

Spiceworks Logiciel - 1
Spiceworks Logiciel - 2
Spiceworks Logiciel - 3

Spiceworks ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Spiceworks

Spiceworks

4,4 (538)
Indisponible dans votre pays
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
52
Intégrations introuvables
4,3 (538)
4,6 (538)
4,2 (538)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
14,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
162
40
4,4 (2 003)
4,5 (2 003)
4,3 (2 003)

Alternatives à Spiceworks

Zoho Desk
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de l'assistance téléphonique
Gestion des billets
Suivi des tickets d'assistance
Microsoft Excel
Fonctionnalités les mieux notées
Accès hors ligne
Importation et exportation de données
Outils de collaboration
Splunk Enterprise
Fonctionnalités les mieux notées
Journaux des événements
Journaux du serveur
Tableau de bord personnalisable
ServiceNow
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des changements
Gestion des incidents
SolarWinds Service Desk
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des billets
Notifications en temps réel
aPriori
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Gestion des fournisseurs
Rapports et analyses
Lansweeper
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Rapports et analyses
Suivi des ressources
Asset Panda
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des stocks
Suivi des ressources
Freshdesk
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Messagerie client en temps réel

Avis sur Spiceworks

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
48%
4
40%
3
9%
2
3%
1
0%
Frederic
Frederic
CEO (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

L'outil d'inventoring parfait

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

La possibilité de deployer le logiciel client automatiquement et sans effort.

Inconvénients :

La latence du logiciel est parfoit frustrante, cependant l'outil est transparent pour l'utilisateur final.

Robert
Robert
Systems Administrator (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Ideal free helpdesk for small to medium businesses

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Avantages :

It's impossible to beat the cost of free. The product is well designed and functions extremely well for the job it is designed for.

Inconvénients :

Larger IT departments won't be able to route tickets to specific teams. It would be very nice if spiceworks could expand its offering to include sub service desks etc.

Matthew
Director of IT (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Help Desk Where You Want It

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Starting a new role in the organization that had no Help Desk and no history or structure; Spiceworks proved to be the single biggest one thing that could be done right that would yeild improved IT services to the organization. User responsibility shifted to reporting IT issues using email and overall satisfaction improved and service impacting issues due to weaknesses in infrastructure, bad procedures or mislaid processes were identified by the ticketing system and corrected.

Avantages :

I started using Spiceworks in the cloud and then copied the database and importing it to our VM and lost nothing. It is an efficient and easy to use platform. Adding techs and break-fix categories to track what needs to be improved proved to be successful. This allows IT to focus on root cause and then to deploy solutions to prevent the same.

Inconvénients :

The reports need to be streamlined to remove redundancy. Quantity is not always a good thing and by compressing and focusing on key areas the reporting could be a lot better and less fractured.

Shayla
Shayla
Human Resources Specialist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

It works well for a small business support desk

4,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : The UI is intuitive and easy to use, especially if you're new to helpdesk software. It's easy to use and efficient, making it ideal for a company with a small support staff. It's simple to use; I was able to set up my agents and ticket alerts and begin receiving tickets in a matter of minutes.

Avantages :

For internal clients, we rely only on Spiceworks as our ticket-based support system. If a user experiences a problem that can be resolved by IT, they need only visit the site and, in a matter of seconds, create a ticket that includes screenshots and other information that will aid us in fixing the problem as soon as possible.

Inconvénients :

My only gripe is that it is not simple to view all tickets in one place, regardless of their status, using the "my tickets" feature.

Josh
IT Support Specialist (É.-U.)
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Awesome IT Help Desk software, horrible inventory system.

2,0 il y a 5 ans

Avantages :

Spiceworks is great for managing help desk tickets. Using HTML we've been able to customize our end-user portal. Create multiple ticket templates to capture the details we truly need from end-users. We have found that the mobile application for iOS and Android to be the best on the market. It has a great GUI, very user friendly, informative, and easy to set up.

Inconvénients :

The inventory system is lacking when it comes to producing accurate information. At one point this year we were upgrading our end users to dual monitors. We attempted to use Spiceworks to produce the make and model of the current monitor the end users were using. It came back telling us a generic description. I ended up writing a batch file that would obtain them remotely and that was accurate. We've also had issues where it would scan a computer that had 2 monitors but would only show one. We also went through a license key audit and thought we could rely on Spiceworks to produce accurate results. It ended up showing us that several computers had 3 iterations of office installed. I understand that these keys are in the registry but other similar scanners would only produce keys for whats actually installed on the workstation by cross-referencing installed applications and registry keys. We recently have been experiencing issues where Spiceworks would attempt to scan 180 assets and it would fail to complete the scan without errors. We found this out by using WSUS to determine how many computers we had and Spiceworks was off by 30 assets of the 180. At least twice a week it also locks up and our end users can't access the help desk portal to submit tickets. We've chosen to use LanSweeper to track assets. LanSweeper produced accurate results in a fraction of the time Spiceworks produced incomplete results. Spiceworks took 8+ hours, LanSweeper <30 minutes.