Description de Spiceworks

Le logiciel Spiceworks IT Help Desk est spécialement conçu pour les professionnels de l'informatique. Il dispose de tout ce dont vous avez besoin pour gérer un meilleur service d'assistance informatiq ue interne et une meilleure activité. Commencez à traiter les cas d'assistance en quelques minutes avec le logiciel de helpdesk gratuit (sur votre serveur ou dans le cloud). De plus, il ne s'agit pas seulement du suivi des cas d'assistance : comprenez (et modifiez !) le comportement de votre équipe et présentez votre valeur à votre entreprise. Obtenez la solution gratuitement dès aujourd'hui !

Qui utilise Spiceworks ?

Les pros de l'informatique ! Il n'y a rien de mieux que de faciliter la vie des professionnels de l'informatique. Que vous soyez directeur technique, gestionnaire informatique, spécialiste en assistance informatique ou administrateur système, Spiceworks saura répondre à vos besoins.

Vidéo de Spiceworks
Spiceworks Logiciel - 1 Spiceworks Logiciel - 2 Spiceworks Logiciel - 3

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Spiceworks

4,4 (527)
Spiceworks
Indisponible dans votre pays
Tarification introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
52
Intégrations introuvables
4,3 (527)
4,6 (527)
4,2 (527)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
14,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
143
40
4,4 (1 820)
4,5 (1 820)
4,3 (1 820)
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Apteriks offers hosted IP Address Management (IPAM) software, which is currently being expanded into CMDB space.
ThreatSpotter is a compliance cloud security scanner for AWS, Azure, and GCP.

Avis sur Spiceworks

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
48%
4
40%
3
9%
2
3%
1
0%
Robert
Robert
Systems Administrator (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Ideal free helpdesk for small to medium businesses

5,0 l’année dernière

Commentaires : Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Avantages :

It's impossible to beat the cost of free. The product is well designed and functions extremely well for the job it is designed for.

Inconvénients :

Larger IT departments won't be able to route tickets to specific teams. It would be very nice if spiceworks could expand its offering to include sub service desks etc.

john
IT Consultant (Pays-Bas)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Réseaux informatiques, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

SpiceWorks Cloud IT helpdesk for free!

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Spiceworks IT Helpdesk Cloud version does everything I want from a cloud based Ticketing system so even though its lacking some features which I hope will get added soon as ive mentioned earlier it does do everything you would expect from a basic IT Support helpdesk ticketing system. So if your looking for a free IT helpdesk solution I would really try out Spiceworks offering and also take a look at there cloud hosted version which I use myself.

Avantages :

Spiceworks ive used the community for years now so when I found there IT Helpdesk I started to use it but I then stopped for a while until there cloud IT Helpdesk came out which for me works best as I dont need to worry about hosting anywhere. So now I have a great IT helpdesk for my clients to log tickets with all for free!

Inconvénients :

The only Con to Spiceworks IT Helpdesk was that I was initially released as a windows installer which didnt really work for my business as I dont have my own servers, it wasnt until the Cloud IT helpdesk version came out that I then started to use Spiceworks IT helpdesk again as my client IT helpdesk solution. Its also lacking some features you would see in premium solutions but it does the basics and works for my IT Consultancy business.

Chris
Executive Shareholder (R.-U.)
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Very handy free IT tool but UI could do with improvements

4,0 il y a 4 semaines Nouveau

Avantages :

Automatic updates and notifications through email are great for us to keep on top of requirements and notify customers of progress.

Inconvénients :

Customers do not get regular updates summarising their open tickets and monthly closed tickets. Also the UI could be improved to make it easier to view tickets and update them in order.

Keith
IT Operations Manager (R.-U.)
Vente au détail, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Spiceworks - The IT Pro choice

3,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : For any IT dept that needs to keep cost low and wants to setup a helpdesk, this is a great start - the community as mentioned is second to none !

Avantages :

The Spiceworks community is second to none, there is not a day that goes by when some post doesnt help one of the team. The software is also, for SME is brilliand and you are on a budget. After initial setup and agent deployed you can monitor, have tickets and your helpdesk up and runing

Inconvénients :

Ive personally experienced a few "quirks" so dont know if its me ! Tickets taking a while to arrive, and network monitoring can be hit and miss

Donald
Technology Director (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Spiceworks Help Desk

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Spiceworks has been very good for us as a Help Desk software. My admins and users had an easy time in implementing this software

Avantages :

Of course the cost since it is Free. Easy to deploy and users to understand

Inconvénients :

Does not have all the features and reports that others have, but that is offset by the price