17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Icon

VoiceFriend est une plateforme cloud d'automatisation et de gestion des communications conforme à la loi HIPAA, conçue pour les entreprises qui s'occupent des personnes âgées.
VoiceFriend facilite la communication avec les résidents, les membres de la famille et le personnel via la méthode de communication qu'ils préfèrent : téléphone, SMS, e-mail, appel à la demande ou appareils compatibles avec Alexa. Les entreprises utilisent VoiceFriend pour communiquer les politiques en matière de COVID, annoncer les urgences météorologiques, promouvoir les activités, informer le personnel des quarts de travail ouverts, etc.

Qui utilise Icon ?

Établissements d'hébergement indépendants Installations d'aide à domicile Organismes de soins infirmiers spécialisés Programmes PACE (Program of All-Inclusive Care for the Elderly) Organismes de soins à domicile.

Icon Logiciel - 1
Icon Logiciel - 2
Icon Logiciel - 3
Icon Logiciel - 4
Icon Logiciel - 5

Icon ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Icon

Icon

4,7 (25)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
11
Intégrations introuvables
4,6 (25)
4,4 (25)
4,6 (25)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
39,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
278
90
4,6 (2 115)
4,5 (2 115)
4,4 (2 115)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Icon

Jotform
Fonctionnalités les mieux notées
Champs personnalisables
Création et conception de formulaires
Formulaires personnalisables
Connecteam
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
StoriiCare
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des dossiers patients
Sécurité des données
InTouchLink
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Cubigo
Fonctionnalités les mieux notées
Planification
Planification de contenu
Suivi des visiteurs
ShiftCare
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des calendriers
Planification en temps réel
ECP
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Graphiques
Suivi des activités
Caremerge
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Aline
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des dossiers patients
Graphiques

Avis sur Icon

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
76%
4
20%
2
4%
Jacqueline
LNHA (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Delivers instant communication with staff and families

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : While we typically use VoiceFriend for staffing purposes it became an invaluable tool for notification during the Covid pandemic to inform both family and staff about exposure. The ability to instantly notify all parties of any pertinent information has been streamlined due to VoiceFriend. We do all family, patient and staff notifications through VoiceFriend.

Avantages :

Our facility uses VoiceFriend daily to communicate staffing openings for our nursing department. We are able to instantly contact all staff in a seamless manner to alert them for availability to work.

Inconvénients :

The formatting is all screwed up when you cut/paste from a Word doc into Voicefriend. Groups could be easier to format.

Réponse de l'équipe de Icon

il y a 3 ans

Hi Jacqueline -- Thank you for sharing your feedback with us. Much appreciated! I will share your insight on challenges related to cutting and pasting from Word with our product team so they can develop a solution.

Shareen
Dir. Wellness and Resident Services (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

It's everything we need

5,0 l’année dernière

Commentaires : Customer service is wonderful. I have made suggestions of something that I think would be useful and they take that information to their team and have incorporated or made the changes. They listen. And they are very timely in their responses.

Avantages :

Icon captures everything our organization needs and it is so easy. I really like that I am able to retrieve so much information once I schedule an activity on the calendar. I can take attendance, assign dementions of wellness, retrieve data and run reports. It is extremely efficient and very user friendly.

Inconvénients :

I can't think of a thing I don't like. It does it all.

Michelle
Life Enrichment Director (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Basic use is fine, missing opportunity for higher quality product

2,0 il y a 2 ans

Commentaires : Nice people. Product seems to be underdeveloped prior to being rolled out. Changes as so slow to take place.

Avantages :

Offers different calendars. Does not have any major bugs. I like the groups and community engagement.

Inconvénients :

Print formatting limited and comes out terribly for weekly and daily. We have to copy and paste into a different document and format EVERYTHING. No customizable options to meet our community's needs. Its a boxed program with limitations for improvement. Unable to avoid residents signing up for activities in future months. No easy way to view calendars and staffing scheduling - color calendars differently to help would be great but not an option. The app is terrible. Residents deeply dislike the dining reservation option. Also there is no easy way to view attendance on the app. You can easily take attendance, but cannot view the people that signed up. Also, the app and website both time out and log you out within 5-10 minutes causing you to log in and start over going through the many screens. Minor things include where the save button is. It is easy to miss and often things don't get saved because it is not visible.

Tamara
admissions coordinator (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great product

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : i have used VoiceFriend for over 4 years and i have trained many many staff on how to use this great software.

Avantages :

i like the fact that i can communicate with the staff about important meeting reminders, scheduling, and many other key topics when i cannot get them all in the building at once.

Inconvénients :

i wish they had a mobile app feature that could be utilized for remote purposes.

Réponse de l'équipe de Icon

il y a 3 ans

Hi Tamara, Thank you for sharing your feedback. Much appreciated! VoiceFriend has a mobile app that you can use. If you need help accessing it please feel free to send an email to support@voicefriend.net and we'll be happy to get you set up. Regards, Bonnie

Angela
Property Manager (É.-U.)
Eau/gaz/électricité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great for getting out messages to a large group

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Its been a great asset to our property. I used to print out notices for all residents now I can just type in a VoiceFriend message and click send. and I can send it when I want at any time I want.

Avantages :

I like that I can enter a message and get it to all my residents for events, activities or any emergency situation

Inconvénients :

I cannot say that I have anything that I don't like about the software, other than maybe the option to leave the calendar on monthly at all times

Réponse de l'équipe de Icon

il y a 3 ans

Hi Angela, Thanks so much for sharing your feedback. Much appreciated!