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Description de Neon CRM

NeonCRM est une suite logicielle cloud qui fournit des outils conçus pour aider les organismes à but non lucratif dans leur travail. Quel que soit leur secteur d'activité ou leur taille, ce CRM (Customer Relationship Management) conçu pour les organismes à but non lucratif aide des milliers d'organisations et d'associations à interagir avec leurs donateurs, à gérer des adhésions, à planifier des événements, à suivre les bénévoles, etc.

Neon est conçu par et pour les personnes qui gèrent des organismes à but non lucratif et peut intégrer facilement les outils les plus populaires du secteur, notamment : QuickBooks, Constant Contact, MailChimp, etc.

Qui utilise Neon CRM ?

NeonCRM a été créé dans le but d'être le CRM intégré le plus puissant spécialement conçu pour les associations. Il offre aux organisations de toutes tailles les mêmes outils que ceux utilisés par les plus grandes associations pour réussir.

Neon CRM Logiciel - 1
Neon CRM Logiciel - 2
Neon CRM Logiciel - 3
Neon CRM Logiciel - 4
Neon CRM Logiciel - 5

Neon CRM ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Neon CRM

Neon CRM

4,4 (517)
Indisponible dans votre pays
99,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
111
26
4,1 (517)
4,4 (517)
4,4 (517)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
203
22
4,1 (733)
4,2 (733)
4,2 (733)

Alternatives à Neon CRM

Salesforce Service Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des listes d'attente
Rapports et analyses
OnBoard
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des documents
Partage des fichiers
Salesforce Sales Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Contacts partagés
Suivi des clients
MemberLeap
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Renouvellement d'abonnements
Répertoire de membres
FundRaiser
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des campagnes
Gestion des donateurs
Suivi des dons
DonorPerfect
Fonctionnalités les mieux notées
Fonctions pour organ. à but non lucratif
Gestion des donateurs
Suivi des dons
Kindful
Fonctionnalités les mieux notées
Don en ligne
Gestion des donateurs
Suivi des dons
Salsa CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des donateurs
Suivi des dons
Blackbaud Raiser's Edge NXT
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des donateurs
Suivi des dons
Traitement des paiements

Avis sur Neon CRM

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
48%
4
42%
3
7%
2
2%
1
1%
Julie
Julie
Director of Development (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion de l'enseignement, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

User Friendly

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Avantages :

I have worked in a few CRMs since starting my career, and Neon CRM is the most user friendly. Also, the help section is wonderful and easy to understand. If I cannot find an answer, customer service is prompt and helpful.

Inconvénients :

It would be nice if Neon had more capabilities for events such as a silent auction/raffle function.

Réponse de l'équipe de Neon One

il y a 4 semaines

Hey Julie, thank you so much for taking the time to leave us a review! It's so wonderful hearing how useful our help resources and support team have been for you. Thanks again!

Stuart
Director of Operations (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Fundraising, Event, and Contact management for Non-profit

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Avantages :

The built-in fundraising, event registration, and contact management features have allowed us to keep everything inside of NEON. Previously we were cobbling together data from separate systems with quite a lot of Excel exporting and importing in between.

Inconvénients :

The built-in email template creation tool is powerful, but the learning curve is a little greater compared with other platforms which specialize in email marketing. After a little effort, we were able to recreate what we needed in NEON.We have not found a straightforward, built-in feature to put multiple contacts into a dedicated group for one-off purposes. It can be done, but one higher level of organization of contacts would make contact management almost perfect.

Réponse de l'équipe de Neon One

il y a 3 semaines

Hey Stuart, thank you for leaving us this thoughtful review! I think your idea around adding the ability to add contacts to a group for one-off purposes is stellar. Have you submitted that idea to our Suggestions Portal? Our team will review it and let you know if this is something we can move forward with implementing! Thanks again :)

Selina
Executive Director (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

One-stop shop

3,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : Average. I'm invested now, but it's not my favorite product. I think there's a big learning curve. As I learn more, I'm still so-so about the software as a whole, but will keep at it for a while because it's too hard to transition to another software. The updates and new features that have come out have made some improvements.

Avantages :

I love that I can manage everything from one software platform - donor management, donation, payment processing, event registration, and email campaigns

Inconvénients :

It is frustrating that I have to go to different screens to get something done. There aren't intuitive ways to get a project done. I have to adjust a setting here, then create something, then adjust something else on another page. I also do not understand the reports. They are too complicated to get simple information.

Réponse de l'équipe de Neon One

il y a 3 semaines

Hey Selina, thanks for the review! Totally understand where you're coming from on the learning curve front. If you're having trouble with reporting, try taking a look at some of the help articles in our Support Center. There might be something useful for you there (https://support.neonone.com/hc/en-us/sections/4407397872013-Reporting). Thanks again!

Kieran
Executive Director (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Best Customer Service and Ease of Admin Stress

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : Amazing and have recomended them to most non profits researching for a new crm.

Avantages :

The customer service is what made the decision easiest for us. Responsive and listens to every concern.Administrative heachaces are lessened with automation. The CRM integrates with many programs to reduce user entry errors on the backend.

Inconvénients :

events management still needs work (9/6/23). While It is great to use and get a complete picture of the constituent, the actual designing and then the signup pages fro events is cumbersome without help.

Réponse de l'équipe de Neon One

il y a 3 semaines

Hey Kieran, Thank you so much for this glowing review! We are thrilled that your experience has been positive and that Neon CRM has helped you and your team in so many ways. Thanks again!

Hayley
Marketing & Development Manager (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Simple and Straightforward

4,0 la semaine dernière Nouveau

Commentaires : Overall, Neon CRM is a great product for the cost. As a smaller nonprofit, most of our budget goes directly back into youth programs.

Avantages :

Neon CRM is a simple, straightforward tool. It's easy to use and there are a lot of resources and tools to help onboard new users. It's cost-effective for our nonprofit and enables us to track donors, volunteers, and donations in one place.

Inconvénients :

A feature that could be improved at our subscription level is the ability to automate workflows. As it is, we have to manually pull reports to see if donors need to be contacted, moved along the pipeline, etc. It would be a huge improvement if Neon CRM offered a budget friendly alternative that enabled us to set contact on a pipeline and receive reminders when it's time to move them along.