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à choisir le meilleur logiciel

Description de Amazon Connect

Amazon Connect : offrez un service client de qualité supérieure à moindre coût grâce à un centre d'appels cloud omnicanal facile à utiliser.

Économisez jusqu'à 80 % par rapport aux solutions de centre d'appels traditionnelles, sans frais minimum, engagements à long terme ou frais de licence initiaux. Évoluez facilement à plus grande ou plus petite échelle pour répondre à la demande, avec la possibilité d'intégrer des dizaines de milliers d'agents travaillant de n'importe où.

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Qui utilise Amazon Connect ?

Non fourni par l'éditeur

Amazon Connect Logiciel - 1
Amazon Connect Logiciel - 2
Amazon Connect Logiciel - 3
Amazon Connect Logiciel - 4

Amazon Connect ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Amazon Connect

Amazon Connect

4,4 (18)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
9
45
4,5 (18)
4,7 (18)
4,6 (18)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
15,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
133
28
4,5 (571)
4,4 (571)
4,6 (571)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Amazon Connect

Freshservice
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des incidents
Gestion des tickets de support
Salesforce Service Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des listes d'attente
Historique des clients
Avaya UCaaS
Fonctionnalités les mieux notées
Chat et messagerie
Enregistrement des appels
Gestion des centres d'appel
Talkdesk
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des flux de travail
Rapports et analyses
Genesys Cloud CX
Fonctionnalités les mieux notées
Connexion VoIP
Distribution automatique des appels
Gestion des centres d'appel
Twilio Flex
Fonctionnalités les mieux notées
Communication multicanal
Rapports et analyses
Suivi des interactions
Google Meet
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Conférences vidéo
Partage d'écran
RingCentral Contact Center
Fonctionnalités les mieux notées
Enregistrement des appels
Journalisation des appels
Suivi des appels
VICIdial
Fonctionnalités les mieux notées
Distribution automatique des appels
Enregistrement des appels
Journalisation des appels

Avis sur Amazon Connect

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
50%
4
44%
3
6%
Jérémie
DG (Bénin)
Mode et vêtements, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Amazon connect la gestion de la communication

5,0 il y a 9 mois

Avantages :

Les appels automatisé et rapide des clients

Inconvénients :

La perte de la communication avec le client

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Reduce cost in your organization.

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : it makes job easier and manage agents performance on a daily basis.

Avantages :

In terms of management everyone in staff can download KPIs or the KPIs that they wanted to coach to their agents.. Operation managers can have a clear understanding and a full view of the projects.

Inconvénients :

it has a lot of feature, a lot of information that i think i still have to discover.

Shubham
Manager of Engineering (Malte)
Logiciels, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A brilliant platform for contact centers

5,0 il y a 9 mois

Avantages :

The pay-as-you-go pricing is very enticing, and so is the ability to customize the UI of the agents and provide them with real-time advice on how to deal with various calls.

Inconvénients :

There is no SMS support. You have to use Amazon Pinpoint for that, but the number you purchase in Pinpoint, can't be used in Connect. That leads to a very awkward experience.

Darian
Team Lead of Internal Tools (É.-U.)
Assurance, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Review of Amazon Connect

3,0 il y a 3 ans

Commentaires : I think Amazon Connect is good as a phone tree, especially if you need any kind of automatons built in. Asking callers for info, parsing it through chatbots, routing speech into code to handle some sort of logic, things like that. I also think AC is good for speech and call tree analysis. That being said, it couldn't really fit our use case where it had to be an office user's main phone system. If you are using agents who take calls in a round-robin manner like a standard call center, it could work but we weren't doing that so it didn't work for us.

Avantages :

We liked how Amazon Connect allowed us to interact with custom code written on AWS Lambda along with the chatbots. We first prototyped using Amazon Connect with having an automated payment system and automated call trees. When the pandemic hit, we were able to quickly setup users to use it as a cloud-based phone system due to the simplicity of the UI. I think its one of very few phone systems / contact center solutions that allow for writing any kind of custom logic while a caller is on the phone.

Inconvénients :

At the time, we didn't like the small feature set of Amazon Connect in regards to being a contact center / phone system solution. A lot of the features we required could not be handled, such as voicemails and recorded statements. Additionally, we had problems with connectivity and reliability which frustrated our users. We had only been using Connect as an interim solution to our contact center needs while we figured out a more permanent fix.

Jhon
Jhon
Master of Information Technology (Colombie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Télécommunications, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

The contact center able to offer a unique user experience

4,0 il y a 10 mois

Commentaires : Amazon Connect is the evolution for forward-thinking contact centers interested in providing their customers with a pleasant and interactive experience, Through its programmable IVR and thanks to the help of AI it allows to incorporate programmable and informative messages to customers in a matter of minutes and thanks to the robust integration of other Amazon services allows access to metrics with detailed graphs (Amazon Quicksigth) and a huge storage capacity (Amazon EC2) capable of saving the recordings of all calls without the risk of data loss, for reasons like this make Amazon Connect an ideal choice for contact centers in the cloud.

Avantages :

Since the implementation of Amazon Connect we have been able to experience some of its most notorious features, we can have any number of telephone agents providing technical support from anywhere in the world since the tool does not require licenses tied to physical machines, the tool being an on-premises solution allows us to continue with the attention to users even when there were connection problems in the datacenter where the server of the old platform for receiving calls was hosted, large data storage capacity which is usable to store the number of calls that minute by minute enters our operation, detailed and configurable metrics that allows us to analyze the status of the operation in real time.

Inconvénients :

The graphical user interface is one of the points that has had more criticism from our team, it is clear that Amazon Connect has the functions to configure and monitor the operation in real time but the interface does not offer the intuitiveness that is required to perform some actions that require immediate response such as (display of ID_REMOTE, customized alerts for exceeding some metrics such as TMO, HOLD, call duration), additionally the diffusion of messages or notifications to the agents (pop-up) are help tools within the operation in which within Amazon Connect is not available.