18 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de deskbird

La solution de gestion des espaces de travail la plus intuitive et puissante — une solution de réservation de bureaux que vos employés adopteront dès le premier jour.

Que ce soit pour repérer l'endroit où votre équipe est assise et réserver un bureau à côté d'eux ou pour réserver votre place de parking préférée, deskbird simplifie le processus de réservation pour les employés.

deskbird s'intègre parfaitement avec MS Teams, Slack, les SIRH, et d’autres, ce qui assure un taux d’adoption élevé. Le logiciel est à 100 % conforme au RGPD et certifié ISO 27001.

Qui utilise deskbird ?

Plus de 5 000 bureaux utilisent déjà deskbird dans le monde entier. Des clients comme AON, Unicef, Samsung, Heineken, et Decathlon font confiance à deskbird pour une meilleure expérience de travail hybride.

Où peut-on déployer deskbird ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • deskbird

Assistance deskbird

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Australie, Canada, Espagne et 13 autres

Langues

allemand, anglais, espagnol, français, hongrois et 4 autres

deskbird - Prix

À partir de :

2,80 €/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Oui, version gratuite disponible

deskbird est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de deskbird est disponible à partir de 2,80 €/mois.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

À propos de l'éditeur

  • deskbird

Assistance deskbird

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Australie, Canada, Espagne et 13 autres

Langues

allemand, anglais, espagnol, français, hongrois et 4 autres

deskbird en vidéos et en images

deskbird Logiciel - 1
deskbird Logiciel - 2
deskbird Logiciel - 3
deskbird Logiciel - 4
deskbird Logiciel - 5
En voir 6 de plus
Vidéo de deskbird
deskbird Logiciel - 1
deskbird Logiciel - 2
deskbird Logiciel - 3
deskbird Logiciel - 4
deskbird Logiciel - 5

Fonctionnalités - deskbird

  • Accès et contrôle à distance
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Booking Management
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Gestion de l'occupation
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des ressources
  • Gestion des réunions
  • Gestion des sessions utilisateur
  • Interface utilisateur personnalisable
  • Outils de collaboration
  • Planification
  • Planification des installations
  • Planification en temps réel
  • Plans et cartes de sol
  • Portail libre-service
  • Rappels
  • Rapport d'utilisation
  • Rapports et statistiques
  • Real-Time Updates
  • Rendez-vous récurrents
  • Réservation d'espace
  • Réservation en ligne
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Synchronisation du calendrier
  • Third-Party Integrations

Alternatives à deskbird

Envoy Desks permet aux employés de réserver facilement un bureau à la journée, à l'heure ou à l'avance, directement depuis leur téléphone.
Planification en temps réel, tableaux d'état et cartes pour les salles de réunion, les bureaux et les collaborateurs dans votre bureau. Utilisez n'importe quel appareil ou calendrier.
Solution web d'aide aux massothérapeutes professionnels et thérapeutes corporels visant à simplifier les fonctions de planification, marketing et commerciales en ligne.
La solution basée sur le web pour les réservations en ligne et toute la gestion. Créez votre propre site web, utilisez efficacement vos ressources et gagnez un temps précieux.
Avec Skedda, gérer la demande pour vos espaces de travail tels que les bureaux, les salles de réunion et les zones de présentation devient un plaisir.
Othership est le logiciel de réservation de bureau qui ne perd pas de vue qu'il s'agit avant tout du personnel.
Logiciel de réservation de bureau avec une interface utilisateur mobile et web simple à utiliser et des analytics axés sur les données pour s'adapter aux besoins de vos employés.
Outil de réservation de bureau intelligent pour un travail hybride sans effort. Réservez des salles de réunion, des bureaux, des places de parking, etc.
Une plateforme de planification pour l'équipement, les laboratoires, les salles de réunion, les bureaux, les infrastructures, les installations de fitness et plus encore.

Avis sur deskbird

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
73%
4
25%
3
2%
Ada
Ada
Product Tester and Reviewer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Recherche, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Such a lovely companion

5,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : I find it very and actually enjoyable to schedule meetings with different teams and finding conference rooms for in-person meetings using deskbird. It is user friendly, very easy to work with and makes team management really smooth.

Avantages :

It is very user friendly and makes it easy to schedule team meetings and booking conference rooms. Especially for those of us working remotely, it is a convenient way to manage schedules and meetings.

Inconvénients :

I think the logo could be better. It is funny and cute but I am sure, it could use some work to become even nicer.

Carly
Team PA (R.-U.)
Services financiers, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Deskbird is great!

5,0 il y a 12 mois

Commentaires : Cannot fault my experience with deskbird, very friendly, helpful and on hand.

Avantages :

Easy to use, modern looking and has an app and in Teams usage. My team love it!

Inconvénients :

Would have liked it to include a simple in house floor design tool when designing our floor.

Alternatives envisagées précédemment : Robin

Pourquoi passer à deskbird : Easier to use, nicer look, doesn't overcomplicate and more cost effective.

Réponse de l'équipe de deskbird

il y a 11 mois

Thanks for sharing your positive experience!

Leigh
Administrative (É.-U.)
Immobilier, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Your team will fly when you use deskbird

3,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : Deskbird is good for a small/medium team. Having desk availability at my fingertips with the neat filters worked very well.

Avantages :

What I liked about deskbird is the ease of use to integrate with our team calendar.

Inconvénients :

What I liked least about deskbird is that if our team was much bigger there might be limitations for use. We also have multiple locations that I think might be a challenge to integrate as well.

Joao gabriel
Recepcionist (Italie)
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Amazing software to organize workplace, I recommend it!

5,0 la semaine dernière Nouveau

Commentaires : In the office I work there are many activities happening at the same time, we are divided by teams and the teams need to use the same space. There was a problematic of scheduling the workplace spaces before and now it is easier to organize the offices by schedule and booking with anticipation. I really like it!

Avantages :

It is a software which really helps to organize the space-use in the office. After starting using our schedule of workplace management in the office became very efficient and organized.

Inconvénients :

So far it does not present any problem, i appreciate how it is.

Gabriella
Communications Executive (Pays-Bas)
Vente au détail, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great desk and schedule booking app

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : Great desk booking and schedule managing app, very clear overview of staff working remote or at office. Also a great app for booking meeting rooms since it synchronizes with Outlook Calender.

Avantages :

The ease of use and overall clear UX and UI

Inconvénients :

Some additions needed to be added by customer support in order to view our employees the presence of safety staff when booking (i.e. fire evacuators, emergency staff etc.) This set up took a bit of long time, but when done it was fully operational.

Elizabeth
professional accountant (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Organization of work desks

4,0 la semaine dernière Nouveau

Commentaires : A fabulous work design that allows for more order and the certainty that the reserved work space is waiting for me and I will not be left out.

Avantages :

Reserving desks and meeting rooms from the app is very simple and visually very modern and attractive. It is very well structured as I can choose the desk I want on the map and know if there is availability so I don't waste my time attending and then not have anywhere to work. It is a good way to keep an entire work team more organized by reserving the desk in advance before attending.

Inconvénients :

The registration with the QR code does not always connect the first time. Sometimes I have had to try up to three times.

Mrunmayee
self employed (Inde)
Développement de programmes, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Flexible Workspace Management

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Simplifies desk bookings and keeps the team connected in hybrid workplaces.

Avantages :

Booking desks for our hybrid work setup was quick and easy, and the app helped everyone know who’s in the office each day.

Inconvénients :

It would be great if the app showed more analytics on desk usage, but the core functionality works well.

Ashley
Head of Workforce and Development (R.-U.)
Administration publique, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Office Booking with Ease

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : very efficient and organised way of booking and seeing who is in the office.

Avantages :

Easy use. Clear and concise. Not too many clicks needed to record and book what you want.

Inconvénients :

Email confirmations of bookings. It can be annoying to have to bin them and clogs up email feeds. I assume there is a setting option I can change to do this but have not yet had the time to explore.

jessica
Owner (É.-U.)
Restaurants, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Efficient Product

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

This product helps to organize appointments for the user and the customer.

Inconvénients :

It is harder to use on a cellular device than on a computer, but still managable.

Braedon
Master Trainer (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Satisfaction

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : Overall satisfied with the product and experience.

Avantages :

Excellent accessibility and organization.

Inconvénients :

The setup process is pretty long. Could remove some steps in my opinion.

Annie
Office Manager (É.-U.)
Musique, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Solid Product!

4,0 il y a 11 mois

Commentaires : We were looking for a desk booking software as out company returned to office. We had a few key issues when considering what product to go with - a tight budget, employees on several (5+!) Google acccount instances as well as a part of the company on Microsoft. Getting employees onboarded via QR for the most part was very smooth, although manually uploading employees was a bit of a pain as it was through .csv file only. Employees adapted to the app pretty quickly and required very little reminding on how to use it.

Avantages :

Intuitive interface, great customer support, easy install/onboarding, great price compared to competitors.

Inconvénients :

Some tasks like deleting bookings takes a long time, only being able to upload users via .csv is a little bit of a pain, some data is difficult to access (specifically bookings that auto-cancel due to not checking in)

Réponse de l'équipe de deskbird

il y a 11 mois

Thanks for your feedback. With the latest release, now you can choose between the automatic provision of users through SCIM or CSV1, making it easier to edit, delete, or add multiple users at once!

Suzanne
Office Manager (R.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great experience!

5,0 il y a 12 mois

Commentaires : Very pleased with how quick and easy it has made the whole process of working a hybrid model and accessing spaces in the office!

Avantages :

How it looks, how easy it is to navigate and use, how simple the process of booking and cancelling was!

Inconvénients :

I would love to be able to tag staff to show which staff have key responsibilities in the office e.g Suzanne, First Aider

Réponse de l'équipe de deskbird

il y a 12 mois

Thank you for your positive review! User-friendliness is our priority, and we're glad it made your hybrid work model easier. We will pass your suggestions to the team.

Jennifer
Students Service Specialist (Pays-Bas)
Gestion de l'enseignement, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Nützliches und anwendungsfreundliches Tool

4,0 il y a 8 mois

Avantages :

Deskbird eignet sich besonders gut, um den eigenen Arbeitsplatz zu reservieren und um Räume zu buchen (für Büro-Gebäude/-Flächen). Man kann auch seine Arbeitszeiten im Überblick behalten. Führungskräfte können außerdem nachvollziehen, wie hoch die Auslastung von Räumen oder Gebäuden ist, wenn sich Mitarbeitende in Büros (Präsenz) einbuchen. So erkennen auch andere Mitarbeiter: innen wer am Standort ist und wo diese sitzen.

Inconvénients :

Ich bin zufrieden mit Deskbird. Man könnte eventuell einige Funktionen in andere Programme integrieren. Über MS Outlook ist es aber zum Beispiel bereits verknüpft.

Carola
Teamlead (Autriche)
Gestion de l'enseignement, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Gutes Raum- und Tischbuchungstool

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

Vor allem die Möglichkeit, meine favorisierten Schreibtische zu hinterlegen und über die Schnellbuchung zu buchen, ist toll. Außerdem kann ich immer nachschauen, wer noch alles am Standort ist, und wo die Person gerade sitzt, sollte ich etwas mit ihr auf dem kurzen Dienstweg besprechen wollen.

Inconvénients :

Ich bin an vielen verschiedenen Standorten unterwegs und die größte Challenge ist dabei nicht, die Tische und Räume zu buchen, sondern diese dann auch vor Ort zu finden. Sehr oft scheitert man schon daran, dass der Eingang zum Gebäude nicht auffindbar ist, und selbst wenn, die Eingänge bzw. Bürotüren nicht offen sind. Dies ist mit Sicherheit kein Software-Problem, aber durchaus ein Problem in der Realität, das nachträglich die Experience kaputt macht, weil man die gebuchten Räume und Tische nicht nutzen kann. Hier vielleicht die Verantwortlichen mehr schulen, wie sie Möglichkeiten schaffen und kommunizieren, dass wirklich alle MAs die Tische, die sie buchen, auch nutzen können.

Natalie
Büroleitung Kaufmännische Geschäftsführung (Allemagne)
Services financiers, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Deskbird Fan fast der ersten Stunde

5,0 il y a 12 mois

Commentaires : Insgesamt sind wir mit deskbird super zufrieden und möchten es nicht mehr missen

Avantages :

Deskbird bietet uns einen unglaublichen Mehrwert bei der Organisation unseres Büros nach "clean desk Prinzip". Bereits seit 2018 haben wir ein komplett flexibles Büro ohne feste Arbeitsplätze. Da ist Deskbird ein unerlässliches Tool, um die Arbeitsplätze zu organisieren und einen Überblick zu geben

Inconvénients :

Verfügbare Plätze/Räume könnten übersichtlicher , auf einen Blick, angezeigt werden

Réponse de l'équipe de deskbird

il y a 11 mois

Thanks for sharing your review. We are glad to know deskbird is helping your manage your hybrid workplace with ease!

Colm
Exec Director of Strategy and Business Services (Irlande)
Administration publique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Does what is says and is easy to use

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : Straightforward app that works really well.

Avantages :

This platform is easy to use and is mobile friendly. The app makes the process of booking desks and rooms a breeze.

Inconvénients :

Sometimes it can be hard to see who's where after you have booked your desk or room. You can see who's booked to be in the office but you cannot see where they are. Sometimes having booked a desk and where you're at an early offsite meeting, it would be great to have other options to hold the booked desk as you were going to use it after 11am.

Jordi
Quality Coordinator (Espagne)
Recherche, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

My daily routine

5,0 il y a 7 mois

Avantages :

The ease of booking my favourite spaces. The ease of modifying my booking calendar.

Inconvénients :

It should be possible to book within 30 days. Although I suppose this is an internal criterion of my company.

Nico
Manager Strategische Projekte (Allemagne)
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

deskbird für IT Dienstleister

4,0 il y a 12 mois

Avantages :

Die Einfachheit der Bedienung ist der größte Vorteil für unsere Mitarbeitenden. Der fantastische Support unserer Key Account Managerin ist essentiell gewesen für die schnelle Einführung und anschließende Betreuung.

Inconvénients :

Das Set an Features ist über die Buchung von Arbeitsplätzen hinaus sehr limitiert. Uns würden konfigurierbare Rollenprofile helfen, um verschiedenen internen Stakeholdern unterschiedliche Bereiche des Admin-Centers zur Verfügung zu stellen und eine kleine Workflow Engine, um Arbeitsprozesse nach der Buchung von Besprechungsräumen auslösen zu können. Aktuell kann deskbird nicht das zentrale Tool für die interne Bewirtung/den internen Service werden.

Réponse de l'équipe de deskbird

il y a 12 mois

Thanks for your review! Your feedback helps us improve and will be passed onto the team.

Natika
Office Manager (R.-U.)
Formation professionnelle et coaching, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Would recommend to any Operations team or Office manager to help navigate days in the office as a Hybrid Company.

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : Fantastic! Our account manager and the support team have been very positive throughout our interactions, helping us out with issues quickly and problem solving with ease.

Avantages :

Ease of set up, ease of on boarding users. Low cost and low annual charge. Helps us plan days in the office more effectively, ordering supplies as and when needed helping us prevent waste and over ordering.

Inconvénients :

Nothing noticed so far, our only con is reminding team members to sign in weekly and schedule their calendars.

Réponse de l'équipe de deskbird

il y a 11 mois

Thanks for the great feedback, we appreciate it!

Peder
Head Lab and Site Management (Suisse)
Biotechnologie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

FlexOffice Desk Reservation using DeskBird

4,0 l’année dernière

Commentaires : Super handy and useful addressing all our use cases and gives us peace of mind when it comes to desk reservation.

Avantages :

- Ease of use - SSO - Integration with Outlook

Inconvénients :

- Reporting not too intuitive - Overview of bookings by people

Réponse de l'équipe de deskbird

il y a 12 mois

Thanks for your positive feedback! We're glad deskbird meets your needs.

Kamal
Treasury and Risk Analyst (Pays-Bas)
Vente en gros, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Efficient hybrid working with Deskbird

5,0 il y a 9 mois

Avantages :

Easy to use. Good overview and quickly installed.

Inconvénients :

Sometimes deskbird allows double bookings. Which can lead to confusion on bookings.

Johannes
Teamlead (Allemagne)
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Deskbird - der Weg zurück in die Firma

4,0 il y a 11 mois

Commentaires : Bestes Tool zum Sitzplatzreservieren mit einer einfachen Oberfläche

Avantages :

Die einfache Nutzung im Admin Portal Die einfache Anmeldung über das Azure Portal

Inconvénients :

Supportwege sind meistens etwas schwer und teilweise in Englisch

Réponse de l'équipe de deskbird

il y a 11 mois

Thanks for your feedback. Our support is available in multiple languages, please feel free to reach out to us at support@deskbird.com

Janina
Veranstaltungsplanung (Allemagne)
Gestion de l'enseignement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Super Preis- Leistung

5,0 il y a 11 mois

Avantages :

Einfach, unkompliziert und zu jeder Zeit ein Ansprechpartner erreichbar.

Inconvénients :

Wir sind sehr zu frieden und es gibt nichts negatives

Réponse de l'équipe de deskbird

il y a 11 mois

Thank you, we appreciate your feedback!

Veera
SAP Analyst (R.-U.)
Logiciels, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Deskbird review by Veera

5,0 il y a 6 mois

Commentaires : Overall it is good tool for the purpose.

Avantages :

Very user friendly and very efficient. The tool does what is needs to do.

Inconvénients :

It allows one user to book multiple desks which should not be possible for every user (if Manager can do it, it is reasonable). I also noticed if someone cancels the desk for a day, it still appears as they are in at a glance view, but when we click on floor plan it does not appear.

Noemi
Assistentin (Suisse)
Cabinet d'avocats, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Cooles und einfaches Platzbuchungstool

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : Super - sehr tolles Tool und sehr nette Mitarbeiter. Support ist auch immer sehr freundlich und schnell.

Avantages :

Man kann seinen eigenen Platz ganz einfach und schnell buchen. Wenn man einen freien Platz oder Parkplatz sucht, zeigt es direkt den nächst-besten Platz an. Das Design ist schlicht aber übersichtlich. Das Tool ist sehr selbsterklärend.

Inconvénients :

Keine Programmierung im Hintergrund möglich für Mitarbeitende, die Teilzeit arbeiten. Ausserdem finde ich persönlich den "Speichern"-Knopf im Admin-Teil etwas schlecht platziert. So passiert es mir oft, dass ich das Speichern vergesse und wieder von Neuem beginnen muss.

Réponse de l'équipe de deskbird

il y a 11 mois

Thanks for the great feedback!