Description de LS Retail

LS Central est une solution logicielle tout-en-un qui étend Microsoft Dynamics 365 Business Central et réunit des fonctionnalités de PDV (point de vente) et d'ERP (Enterprise Resource Planning) dans un système unifié.

En d'autres termes, un seul logiciel complet suffit pour gérer les finances (ERP [Enterprise Resource Planning] Microsoft), le PDV (point de vente), les opérations en magasin, la gestion de la chaîne d'approvisionnement, l'inventaire, l'e-commerce et la fidélisation des clients.

Qui utilise LS Retail ?

Un système idéal pour les commerces de détail, les restaurants, les hôtels, les pharmacies et les stations-service

LS Retail Logiciel - 1
LS Retail Logiciel - 2
LS Retail Logiciel - 3
LS Retail Logiciel - 4
LS Retail Logiciel - 5

LS Retail ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

LS Retail

LS Retail

4,3 (124)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
152
Intégrations introuvables
4,1 (124)
4,1 (124)
3,6 (124)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
79,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
110
58
4,2 (914)
4,0 (914)
4,1 (914)

Alternatives à LS Retail

Lightspeed Retail
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Gestion des stocks
Point de vente (PDV)
Vend
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des bons de commande
Gestion multicanal
Suivi des coûts
Stratus Enterprise
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des cartes cadeaux
Gestion des remises
Lecture de codes-barres/tickets
ERA-IGNITE
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des stocks
Pour les concessionnaires automobiles
Sage Business Cloud Accounting
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Grand livre général
Reporting financier
SambaPOS
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
myPOS Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements en personne
Point de vente (PDV)
Signature électronique
Spark Loyalty
Fonctionnalités les mieux notées
Carte de fidélité
Gestion des récompenses
Suivi des activités
GoFrugal
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des contacts
Rapports et analyses

Avis sur LS Retail

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
3,6
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
43%
4
47%
3
10%
Srinivas
Srinivas
Business Analyst (Émirats arabes unis)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Pétrole et énergies, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Ls NAV is very good application for retail mgt. Most of the features & functions are out of the box

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Easy to implement
Easy to manage
Easy to configure
Easy to Monitor
Easy to evaluate

Avantages :

Many of the functionalities are driven by setup. Its just plug and play. LS DD Powerful tool for the data replication. It is a complete package for retail. Customizations to suit desired needs are 1% maximum since all functionalites are out of the box

Inconvénients :

There are no much concerns about this software. The one and only difficulty is training. It is hard to find the Training and the Trainer.

Dilanka
Project Manager (Sri Lanka)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

All-in one Retail Solution for a plug and play action

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Retail Business in Sri Lanka is not well-managed when it comes to Resource Planning and Finance Management. Sri Lankan IT Industry is highly competitive in introducing a modernly made Retail Management Software Solution to make things go ahead in Retail sales industry with efficiency and good standard, and herewith LS Retail and its business logic designs as an Implementation person I did see bigger advantages to follow a well-developed framework. LS Retail was a Thumbs up from both the Implementer and the End-Customer.

Avantages :

Wide-spread Configuration capability is a huge plus point selecting this as the main Retail Solution for a Retail operations-driven Business or an Enterprise. LS Retail has the capability to deploy as a vertical software solution for Microsoft Dynamics NAV/Business Central which makes the solution proposals more competent and viable. In terms of UI/UX, the user-friendliness is an achieved goal metrics here at LS Retail.

Inconvénients :

Although the capacity to configure the system is given at a performable level as a Deployer I am keen for good development capabilities to be carried out, overlayed or extended. At the moment the pricing structure is not that viable for South Asian Market from implementation and proposal development experience.

Jaganath
Jaganath
Solution Delivery Manager (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Working with LS retail since last 17 years long journey with summary below.

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : Amazing product with both pros and cons. Product carries history with great experience from implementers. As a core product there are lots of features missing for mid-size retailers. Other competitive products in the market supply lot of these features and we haven’t seen in LS yet.
LS central become lot more difficult to Quicker deployments with customisations and lot of dependencies and also un availability of LS Retail support
I know LS is investing lot of inputs but it is not catching up with market speed.

Avantages :

1. Built on Business Central 2. Compatible with SQL 3. Uses Microsoft AZURE & Cloud 4. Rich features with integrated ERP 5. Best fit for mid and small retailers and quick setups to go live 6. Good replication tool 7. etc. etc. i have a massive list to go

Inconvénients :

1. NOT User friendly on POS configurations, too many complicated setups involved behind scenes 2. NOT easy to install and deploy 3. Hard for low end retailers to maintain and manage 4. Lack of training materials in latest versions. 5. Lack of integration to other channel platforms. 6. Lack of localisations in some countries and partners are not up to date.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Value for your dollars!!!

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : The solution was implemented in a multidimensional organisation with POS's, backend and frontend users. The ability to have everything (>90%) of your needs fulfilled is a fantastic feat.

Avantages :

The ability for the software solution to work for you straight out of the box and then provide the adaptability and also extensive modularity is amazing.

Inconvénients :

The lack of a Human Resources aspect. Well there is HR involved but its very limited.

Fernando
Executive Director (Guatemala)
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great business value

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Customer service, replenishment, retail operations, accounting, inventory, store management

Avantages :

Integrated solution, ease of use, world-class product, great functionality

Inconvénients :

Some tardiness in the technical response