Description de Musoni

Musoni is the leading digitalisation partner for microfinance institutions across the globe, helping organisations to leverage the latest technology and digitalise their operations. By using Musoni, MFIs are better able to improve efficiency, reduce costs and grow their client numbers while maintaining a strong portfolio quality.

Musoni has consistently proven their ability to help MFIs to digitalise in under 12 months with their cloud banking system and digital field application.

Qui utilise Musoni ?

Financial Institutions, Microfinance Institutions, SACCOs, Retail Banks, Credit Co-operatives, Asset Finance Companies.

Où peut-on déployer Musoni ?

Cloud, SaaS, web, Mac (ordinateur), Windows (ordinateur), Linux (ordinateur), Chromebook (ordinateur)

À propos de l'éditeur

  • par Musoni Services

Pays disponibles

Pays-Bas

Langues

anglais, chinois, espagnol, français, portugais et 1 autres

À propos de l'éditeur

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anglais, chinois, espagnol, français, portugais et 1 autres

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Musoni Logiciel - 2 - aperçu
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Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Oui
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Essai gratuit

Essai gratuit Oui
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Essai gratuit Non

Fonctionnalités - Musoni

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes mobiles
  • Analyse en temps réel
  • Analyse financière
  • Authentification
  • Authentification unique
  • Authentification à 2 facteurs
  • Automatisation du marketing
  • Banque de détail
  • Biométrie
  • Chat et messagerie
  • Comptes clients
  • Comptes d'utilisateur multiples
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Détection de fraude
  • Emplacements multiples
  • Gestion de l'expérience client
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des cartes de crédit
  • Gestion des prêts
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion du courtage
  • Gestion du cycle de vie
  • Gestion financière
  • Historique des transactions
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie SMS
  • Messagerie instantanée
  • Monitoring
  • Paiements électroniques
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Relevés électroniques
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi comportemental
  • Surveillance des transactions
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements ACH
  • Vérification de données

Logiciels de banque en ligne : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Analyse visuelle
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données de clients
  • Calendrier d'amortissement
  • Communication multicanal
  • Comptabilité
  • Comptes clients
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Distribution automatique de fonds
  • Entreprises multiples
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des collectes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des dépôts fiduciaires
  • Gestion des emprunteurs
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des investisseurs
  • Gestion des leads
  • Gestion des pipelines
  • Gestion du cycle de vie des ressources
  • Historique des transactions
  • Hypothèques
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Modèles personnalisables
  • Options de paiement
  • Paiements électroniques
  • Piste d'audit
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prêts automobile
  • Prêts commerciaux
  • Prêts pour la construction
  • Prêts étudiants
  • Rapports d'historique
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Suivi des activités
  • Suivi des garanties
  • Suivi des statuts
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des paiements ACH
  • Traitement des prêts
  • Transfert électronique de fonds
  • Workflow basé sur les règles

Logiciels de gestion des prêts : afficher la liste complète

  • API
  • Analyse des tendances
  • Analyse en temps réel
  • Analyse financière
  • Base de données de clients
  • CRM
  • Comptabilité
  • Comptes clients
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Entreprises multiples
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des applications
  • Gestion des collectes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des expositions
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des flux de trésorerie
  • Gestion des leads
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des risques
  • Gestion des tâches
  • Gestion du cycle de vie des ressources
  • Gestion financière
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Monitoring
  • Paiements électroniques
  • Piste d'audit
  • Planification
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Structures complexes de la dette
  • Suivi des activités
  • Suivi des statuts
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des paiements ACH
  • Vérification de données
  • Workflow basé sur les règles
  • Workflow configurable
  • Évaluation des risques

Logiciels de prêts commerciaux : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Analyse financière
  • Base de données de clients
  • Candidatures en ligne
  • Comptabilité
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Entreprises multiples
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des clients
  • Gestion des clients
  • Gestion des collectes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des modèles
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des portefeuilles de prêts
  • Gestion des prix
  • Gestion des prêts
  • Gestion des tâches
  • Gestion financière
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Modèles de documents
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Piste d'audit
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Prise de décision et souscription automatisées
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Signature électronique
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des statuts
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des prêts
  • Workflow basé sur les règles
  • Workflow configurable

Logiciels pour emprunts : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Analyse des risques
  • Analyse en temps réel
  • Authentification
  • Authentification à 2 facteurs
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Banque d'investissement
  • Banque de détail
  • Banque en ligne
  • Banque privée
  • Base de données de contacts
  • Comptabilité
  • Comptes clients
  • Connexion sécurisée
  • Coopérative de crédit
  • Données en temps réel
  • Détection de fraude
  • Gestion de l'expérience client
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des audits
  • Gestion des cartes de crédit
  • Gestion des distributeurs automatiques
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des prêts
  • Gestion des risques
  • Gestion des sécurités
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion financière
  • Gestion offshore
  • Historique des transactions
  • Intégrations de tiers
  • Monitoring
  • Paiements électroniques
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Services bancaires aux entreprises
  • Services bancaires de base
  • Stockage de documents
  • Succursales multiples
  • Suivi de la conformité
  • Surveillance des transactions
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Workflow basé sur les règles
  • Évaluation des risques

Logiciels pour le secteur bancaire : afficher la liste complète

Alternatives à Musoni

Plus d'alternatives à Musoni

Avis sur Musoni

Lire les 13 avis

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par note

5
5
4
8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Duko H.
Managing Director (É.-U.)
Banque, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Intuitive and fast/responsive loan management system for both simple and complex portfolios

5 il y a 6 mois

Commentaires : Musoni is a great, solid and fit-for-purpose system with a knowledgeable and responsive team. SYPO has been able to serve thousands of clients faster and through innovative (eg, mobile money) products because of the functionality and flexibility provided by Musoni.

Avantages :

+ Fast interface + Option to keep the system simple for simple portfolios, but ability to build out for more complex portfolios + Intuitive processes + Good customer service and willingness to tailor product for individual customers + Decent dashboards and report functionality + Great and well-maintained integration with mobile money and telecom providers (eg, seamless processing of mobile money transactions, SMS messaging)

Inconvénients :

- Occasional lack of text / info fields on loan and client pages--which instead can only be accessed through report functionality (eg, reason for write-off) - Occasional outdated reporting functionality (eg, xls format, strange cell merging) - Limited self-serve loan processing automation (eg, algorithmic loan decisions or recommendations)

Réponse de l'équipe de Musoni Services

il y a 6 mois

Thank you Duko for the warm feedback. We love working with you in Uganda and have always been impressed by the strength of the team and continued growth of the company. Fantastic that you benefit from the mobile money integrations already in place, and have been able to improve efficiency & reduce risk as a result.

Randall W.
CEO (France)
Banque, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Top Class Support and Great Value for Money!

4 il y a 6 mois

Commentaires : Musoni offers top class customer service support to ensure that we are then able to serve our end users with minimal disruptions. Their Help Desk and support teams are super proactive and each engagement that I have had with them makes me feel like they understand us and are really there to help us solve our pain points. They are continuously listening to feedback from customers like us and have been quick to deploy updates to the system that we have found to be very helpful in driving overall productivity of our business.

Avantages :

The interface is simple and intuitive which means that less time is required for training staff both for staff on the back end, as well as those in the field who interface with the clients. The digital field application has been very helpful in increasing the overall productivity of our staff and we have been able to realize a dramatic reduction in stationery costs on account of the automation of the end to end loan process. The software also offers significant capability for customization to meet specific business requirements. The per customer pricing structure is also a definite plus because it is flexible enough to ensure that the marginal cost of the software is aligned to revenue growth, and therefore does not burden the business with a strict up-front fixed cost that would prove very expensive if the business does not scale rapidly.

Inconvénients :

The UI while simple enough could be updated to have a more modern and fluid feel. The analytics should also be considered for additional improvements over time.

Réponse de l'équipe de Musoni Services

il y a 5 mois

Thank you Randall for the thoughtful and detailed review. Really appreciate you taking the time and will make sure to pick up your recommendations as part of the ongoing development (both are actually already on our roadmap). Thank you in particular for the praise of our customer service - we always aim to take a personal touch and have passed on the message to our support team!

Utilisateur vérifié
IT Manager (Nigeria)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Musoni Product Review

4 il y a 7 mois

Commentaires : Improved business efficiency; achievement of our digital inclusion goals for clients and staff alike; accurate reporting and data export that meets business needs; etc.

Avantages :

Using this product at Standard Life Organization has given us the flexibility of managing several loan and savings products to suit our internal processes. The use of the DFA and CFA gives both our staff and clients alike the convenience of carrying out transactions seamlessly.

Inconvénients :

The minimal features on the CFA is a serious downside to the extension of digital services to the unbanked.

Réponse de l'équipe de Musoni Services

il y a 6 mois

Thank you for the positive review, especially on the high quality of customer support. I am sorry you are frustrated by the minimal functionality on the CFA. The Client Facing Application (CFA) is deliberately meant as an entry level application and designed to be taken over by the organisations using Musoni who can then add their own specific functionality.

Rodello M.
General Manager (Philippines)
Services financiers, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Efficiency brought by Musoni system

4 il y a 3 mois

Commentaires : Ease of doing the transactions, especially even afar. The main impact it has brought to our company is becoming time efficient in doing the daily transactions and generating necessary reports.

Avantages :

All the features and functionalities is great! We can access the system from any locations especially at this time when we are remotely monitoring here in the Philippines.

Inconvénients :

There are some generated report that doesn't match with our reportorial templates, but the good thing is that we can easily ask assistance from their support team.

Réponse de l'équipe de Musoni Services

il y a 3 mois

Thank you for the positive review Rodello! We'll make sure to pass on your kind words to our support team.

Raphael N.
ICT Manager (Kenya)
Services financiers, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

MUSONI SYSTEM REVIEW BY JITEGEMEA CREDIT

4 il y a 6 mois

Commentaires : I overall experience have been good with Musoni cant complain.

Avantages :

That is cloud-based can be accessed from anywhere provided you have internet connection and integration to their custom-made field officer app which make it easier for officers to operate from the field. The client app also makes it easier for the client to be able to access his loan details & saving details as well as apply for loans in real-time. I also like the reports being easy to retrieve or schedule for the management team and not forgetting the easy integration of the various system through their open APIs.

Inconvénients :

Lack of 2FA which I believe they are working on with projected implementation first quarter of 2022.

Réponse de l'équipe de Musoni Services

il y a 6 mois

Thank you Raphael for the positive review. Excellent to hear that Jitegemea has fully achieved all your intended goals, including digitalisation with the SMS module, CRB integration and M-PESA! Pleased to be supporting you :-)