CanadaHelps Donor Management System

Description de CanadaHelps Donor Management System

Purpose-built for small to medium-sized charities, CanadaHelps Donor Management System will save you time and unlock opportunities for more donations. By automating manual tasks like processing donations, sending receipts and managing spreadsheets, your entire team has more time to spend on the thing that matters most: your cause. CanadaHelps DMS provides a 360-view by integrating all donor and donation data including powerful reporting, audience segmentation, email capabilities and more.

Qui utilise CanadaHelps Donor Management System ?

Small to medium-sized nonprofits across Canada who need a simple to use, yet robust donor management system.

Où peut-on déployer CanadaHelps Donor Management System ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • CanadaHelps

Assistance CanadaHelps Donor Management System

  • Support téléphonique

Pays disponibles

Canada

Langues

anglais, français

À propos de l'éditeur

  • CanadaHelps

Assistance CanadaHelps Donor Management System

  • Support téléphonique

Pays disponibles

Canada

Langues

anglais, français

CanadaHelps Donor Management System en vidéos et en images

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CanadaHelps Donor Management System

CanadaHelps Donor Management System

99,00 $CA/mois
Version gratuite
Essai gratuit
Tarif non fourni par l'éditeur
Version gratuite
Essai gratuit
30,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
99,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - CanadaHelps Donor Management System

  • CRM
  • Don en ligne
  • Don récurrent
  • Fonctions pour organ. à but non lucratif
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des contacts
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des reçus
  • Gestion des subventions
  • Gestion des événements
  • Rapports et analyses
  • Suivi des dons
  • Traitement des paiements
  • e-mail marketing

Alternatives à CanadaHelps Donor Management System

EveryAction propose des outils de collecte de fonds, d'organisation et de défense des droits numériques et multicanaux, sur un CRM unique et unifié.
Un logiciel sur cloud tout-en-un simple et abordable pour gérer et développer votre communauté.
De "nouvelles solutions normales" intégrées pour gérer votre prestation de services : visioconférence, messagerie, SMS, fonctionnalités mobiles, etc.
Almabase est une solution d'engagement des anciens élèves. Les écoles constatent une augmentation jusqu'à trois fois supérieure de la participation des anciens élèves au cours de la première année.
An affordable, truly all-in-one cloud management software for busy nonprofit managers. Manage your mission in the cloud.
Système de collecte de fonds qui vous aide à communiquer avec vos parties prenantes et à prendre de meilleures décisions.
Tithe.ly a été créé pour encourager les dons et la générosité en apportant l'innovation technologique dans l'Église. Démarrez gratuitement en quelques minutes !
Plateforme de collecte de fonds utilisée par des groupes, des équipes, des entreprises et des organismes à but non lucratif pour collecter des dons, organiser des campagnes de collecte de fonds et vendre des billets.
iMIS est l'une des meilleures solutions pour la gestion, dans le cloud, des organismes à but non lucratif, des associations, des syndicats et des adhésions.
Inscription en ligne et traitement des paiements pour les événements et programmes virtuels ou présentiels. Gérez vos données de manière productive avec Regpack.
Un logiciel conçu pour les organismes à but non lucratif et les églises avec des fonctions de comptabilité de fonds, de gestion des contacts, de suivi des dons, de reporting, etc.
Salesforce for Nonprofits est l'ensemble des solutions de bout en bout nécessaires à tout organisme à but non lucratif pour devenir connecté.
Un logiciel de dons par SMS, de collecte de fonds virtuelle et de pages de dons mobiles pour les organismes à but non lucratif et les organisations confessionnelles.

Avis sur CanadaHelps Donor Management System

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
5,0
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
64%
4
36%
Alistair
Alistair
VP Development (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Enseignement supérieur, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Another Home Run for CanadaHelps

5,0 l’année dernière

Commentaires : The CanadaHelps team has been an incredible partner and a significant resource for our charity. They are personable, responsive and capable. We feel privileged to have a partner that truly "gets" the charitable sector, understands our challenges and promotes our causes.

Avantages :

Modern, intuitive, powerful, backed by a technical and customer service team that is second to none.

Inconvénients :

The Opportunities tab has lots of room for development as a recurring grant management tool.

Réponse de l'équipe de CanadaHelps

il y a 12 mois

Thank you for leaving a review Alistair, our Product Team always appreciate your thoughtful feedback. We are so happy to hear that you regard us as a partner and the feelings are mutual - we look forward to our continued partnership!

Roxanne
Director of Inventory, Outreach and Communications (Canada)
Bibliothèques, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

CanadaHelps DMS review from The Children's Book Bank

4,0 il y a 10 mois

Commentaires : I was part of the planning and the beta-testing of the DMS. It was a fun experience and really great to be a part of this new feature of CanadaHelps from the start.

Avantages :

So far the DMS has been very helpful for our team to organize and execute fundraising campaigns - including the MailChimp integration. We also like being able to process a cc donation, issue a tax receipt and know that all the information is already logged into our system.

Inconvénients :

It would be nice to have a monthly payment feature for the DMS - the once a year payment can be hefty, especially for smaller organizations. There are still some bugs - duplicate contacts from importing our original lists. But over time these kinds of bugs get worked out.

Réponse de l'équipe de CanadaHelps

il y a 10 mois

Hello Roxanne, thank you for taking the time to leave us a review. We're happy to hear you found the DMS helpful for organizing and executing your fundraising campaigns. We have noted the demand for monthly payment options and are looking into ways to make the DMS more accessible in this regard. Thanks again for leaving your feedback.

Kathy
National Director of Operations (Canada)
Relations publiques et communications, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

New to DMSing

4,0 il y a 10 mois

Commentaires : We are able to start generating regular newsletter and fundraising campaigns with greater ease. The on boarding process was longer than expected but the support staff have been great in helping us get to where we need to go.

Avantages :

It is great to have all our contacts in one place. There is a steep learning curve but I am hopeful it will be worth all the effort! I am grateful for the super support staff helping us along.

Inconvénients :

We are working to create new business processes around the DMS. There are a few key part of the software that I would like to see improved including uploading new contacts in bulk (without having to use another email communication program). The placement of 'unsubcribe' feature of the bulk email templates needs to become more flexible so people are unsubscribing to communication without taking the time to even scan it.

Réponse de l'équipe de CanadaHelps

il y a 10 mois

Hi Kathy, thank you so much for leaving us a review. We're happy to hear our support team is helping you with the learning curve, that's what we're here for. Also great to hear that newsletter and fundraising campaigns have gotten easier with the CanadaHelps DMS. The feedback you are providing us is very useful. I'm happy to share that we are working on a bulk import tool for the DMS in the near future and the placement of the unsubscribe position should be fixed this or next week so stay tuned! Do reach out to us if you have any other feedback. Thanks again for taking the time to leave a review.

Kimberley
Fund Development Specialist (Canada)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Quick customer service

5,0 l’année dernière

Commentaires : Sending out our newsletter to over 1400 people is easy and efficient. This is much improved from the system we were using before.

Avantages :

This software is easy to use. It makes sending out our quarterly newsletter fast and efficient. Responding to donors from the Donor Management System is a breeze as is the ability to customize letters. I would highly recommend the CanadaHelps system to colleagues.

Inconvénients :

It can be difficult to customize reports and the information I have to sift through is very extensive.

Réponse de l'équipe de CanadaHelps

il y a 12 mois

Thank you for taking the time to leave us a review Kimberley! It's great to hear that we're helping to make things like donor communication easier for your organization and that you would recommend the DMS. We have heard your feedback and improving the reports is in the pipeline! Thanks again for this feedback.

David
CFO (Canada)
Défense et aérospatiale, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Guild of the Royal Canadian Dragoons

5,0 l’année dernière

Commentaires : We looked at commercial software and we stumbled across the DMS after asking CanadaHelps if they knew of a a provider. Perfect solution for our charity given those who work for us are located across Canada. We needed something simple to understand, cloud based and flexible.

Avantages :

Ease of use, cost, flexibility and support .

Inconvénients :

Took a little while to become comfortable using it - takes time to learn anything!

Réponse de l'équipe de CanadaHelps

il y a 12 mois

Thank you Dave for leaving a review. We're proud to be serving Canada's charitable sector. We look forward to continuing to support you and the Guild of the Royal Canadian Dragoons.