15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Glasscubes

Glasscubes simplifie la collaboration en groupe en proposant un environnement convivial et rapide à mettre en œuvre. Créez rapidement des espaces de travail en ligne sécurisés qui facilitent la collaboration avec n'importe qui, de n'importe où. Découvrez comment les équipes intelligentes utilisent des espaces de travail en ligne pour mieux travailler et avancer ensemble. Utilisé par des entités gouvernementales britanniques et des entreprises performantes de toutes tailles.

Qui utilise Glasscubes ?

Reconnu par les administrations britanniques et les entreprises performantes de toutes tailles.

Glasscubes Logiciel - 1
Glasscubes Logiciel - 2
Glasscubes Logiciel - 3
Glasscubes Logiciel - 4
Glasscubes Logiciel - 5

Glasscubes ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Glasscubes

Glasscubes

4,7 (376)
30,00 £GB
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
120
5
4,6 (376)
4,6 (376)
4,7 (376)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
9,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
464
34
4,5 (4 876)
4,3 (4 876)
4,5 (4 876)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Glasscubes

monday.com
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des employés
Saisie de commande
Suivi de l'inventaire
Diligent Boards
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Outils de collaboration
Partage des fichiers
Google Docs
Fonctionnalités les mieux notées
Génération de documents
Outils de collaboration
Partage des fichiers
Webex Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Conférences vidéo
Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
Partage d'écran
Smartsheet
Fonctionnalités les mieux notées
Champs personnalisables
Planification et programmation de projets
Suivi des projets
Google Sheets
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Importation et exportation de données
Recherche/Filtre
Microsoft Teams
Fonctionnalités les mieux notées
Chat en temps réel
Conférences vidéo
Partage d'écran
Dropbox Business
Fonctionnalités les mieux notées
Partage des fichiers
Stockage de documents
Stockage sécurisé des données
Procore
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de projets
Gestion des documents
Projets multiples

Avis sur Glasscubes

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
72%
4
25%
3
2%
Claire
Claire
Head of Southern Universities Network (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion de l'enseignement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A secure, reliable to allow you share and collaborate with a dispersed team

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : We are a dispersed team that work across across 130+ organisations. Glasscubes is a way that we can safely and securely store our documents and files and enable us to collaborate efficiently.
It is such a well thought out platform which, not only can users easily engage with but allows me as the manager to track version control on documents, see when staff have accessed material and track engagement with our partners.
The team at Glasscubes are also incredibly helpful, not only helping us iron out any issues but also taking on feedback as our use of Glasscubes increases. If you are working remotely and need a secure file sharing platform which also allows you to communicate easily with the team, I would highly recommend.

Avantages :

Version control - being able to see who has edited what and when, and also being able to revert to previous copies. Gives us additional peace of mind when a collaborative partner accidentally overwrites something. The online editing and editing in real time is also really useful. The security of the site and easy it is to control who sees what. Just incredibly flexible. It's an incredibly reliable site.

Inconvénients :

Difficulty to say, as the team has always been very receptive to us asking for work arounds or new features that prove popular.

Sheryl
Head of Development (R.-U.)
Produits pharmaceutiques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Highly recommended

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : I highly recommend both the team at Glasscubes and the software. Glasscubes is a simple and cost-effective way for me to manage documents/files with external vendors. I also find it more reliable as a sharing tool with external project team members than Sharepoint or other file-sharing options. With other options I usually receive a number of emails from colleagues asking for access to be "fixed" or re-sent. With Glasscubes there have been no access problems or questions about how to use the features. The tools for admin oversight are easy to use but powerful. There was no pressure with the sales experience and the technical support has been excellent.

Avantages :

Easy and fast to set up without any technical expertise needed; although support is available if it is wanted. Intuitive to use. Responsive technical support with a named person for consistency; but also lots of FAQ/training documents are easily available.

Inconvénients :

The option to use the "Tasks" function for timeline management is an excellent extra feature within the project team/workspace but is not set up as a reporting tool.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Cheap and cheerful collaboration

3,0 il y a 5 ans

Avantages :

Ease of set-up and simple cost model. Sharing documents with suppliers is non chargeable license. Fast on boarding

Inconvénients :

Poor versioning, real basic desktop UI, poor integration with mobile platforms

Ian
Project Management Director (R.-U.)
Construction, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Does everything I need

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

Simple to set-up, personalised with company branding, easy to add members, like the folder structure (rather than just a file library), easy to assign rights to users, simple to upload and share files with document control functions.

Inconvénients :

Would become fairly expensive with lots of users due to pricing structure.

Nicola
Head of Operations (R.-U.)
Services juridiques, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Very little (if any) downtime

4,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : Overall very happy. I find uploading and downloading easy to do and, once used to it, creating a shareable link.

Avantages :

There is very little downtime (if any) when using Glasscubes. It's easy to use for file sharing and can be whitelabelled.

Inconvénients :

I don't like it that there is no option to complete a quick live search - ie to jump to all files starting with J or P etc. Instead we have to page down through many files to locate the appropriate file.