15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Glasscubes

Glasscubes simplifie la collaboration en groupe en proposant un environnement convivial et rapide à mettre en œuvre. Créez rapidement des espaces de travail en ligne sécurisés qui facilitent la collaboration avec n'importe qui, de n'importe où. Découvrez comment les équipes intelligentes utilisent des espaces de travail en ligne pour mieux travailler et avancer ensemble. Utilisé par des entités gouvernementales britanniques et des entreprises performantes de toutes tailles.

Qui utilise Glasscubes ?

Reconnu par les administrations britanniques et les entreprises performantes de toutes tailles.

Glasscubes Logiciel - 1
Glasscubes Logiciel - 2
Glasscubes Logiciel - 3
Glasscubes Logiciel - 4
Glasscubes Logiciel - 5

Glasscubes ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Glasscubes

Glasscubes

4,7 (323)
35,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
106
5
4,6 (323)
4,6 (323)
4,7 (323)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
8,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
467
34
4,5 (4 234)
4,3 (4 234)
4,5 (4 234)

Alternatives à Glasscubes

monday.com
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de projets
Gestion des employés
Gestion du pipeline de ventes
Diligent Boards
Fonctionnalités les mieux notées
Archivage et rétention
Contrôles/Permissions d'accès
Stockage de documents
Microsoft SharePoint
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Outils de collaboration
Partage des fichiers
Microsoft Teams
Fonctionnalités les mieux notées
Chat en temps réel
Conférences vidéo
Partage d'écran
Smartsheet
Fonctionnalités les mieux notées
Suivi des projets
Suivi des échéances
Tâche parent
Dropbox Business
Fonctionnalités les mieux notées
Partage des fichiers
Stockage de documents
Stockage sécurisé des données
Intralinks VDRPro
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Outils de collaboration
Sécurité des données
DELMIAworks
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des bons de commande
Gestion des commandes
Gestion financière
Google Cloud Storage
Fonctionnalités les mieux notées
Sauvegarde automatique
Sauvegarde et récupération
Stockage sécurisé des données

Avis sur Glasscubes

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
72%
4
25%
3
2%
Nick
Nick
Commercial & People Director (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Glasscubes Intranet/CRM - What a find

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Our experience with Glasscubes has been an extremely positive one since the moment I first spoke to Craig. He conducted two online presentations, which having sold software for 18 years, I think are some of the best I have had. Clear, concise, informative, in plain english and no hard sell (just let the product do the work for him!). The implementation and on-boarding process is both intuitive and straight forward with lots of support both from the team and from online content, which is excellent. Nothing is too much trouble for our primary contacts. Pound for pound, Glasscubes exceeds expectation and I can only imagine will get better and better. Yes there are improvements that can be made but their 'vote for new functionality' that clients can access will enable them to prioritise and gauge what to do next. We are a team of 13 and the overwhelming feedback has been really positive from the whole company and has made us far more collaborative, centralising all our work and creating a focal point for our company. I very much look forward to working with Glasscubes for many years to come and if they maintain their standards, they will become a real force in this market and a natural choice for small SMEs.

Avantages :

- Easy of use - Breadth of Functionality - Amazing support - Great supporting documentation - Cross platform and device availability

Inconvénients :

- would like to see smoother integration with MS Office suite (both on PC and Mac). I appreciate refinements to this process are ongoing. Working on a Mac, it this is slightly clunky but really not a deal breaker in anyway.

Réponse de l'équipe de Glasscubes

il y a 5 ans

Hi Nick, Thank you for your review. Just as an update for you, we are currently developing our Microsoft Office 365 integration. We anticipate it being launched towards the end of this quarter. Best regards, The Glasscubes Team

Simon
Creative Manager (R.-U.)
Matériaux de construction, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

In house marketing production, made simpler.

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : The problem of solving a one stop shop for each specific job/campaign and associated assets for a wider marketing team. Glasscubes worked well for us. It was important that the right people could see the right task and files for the right brief.

Avantages :

Ease of use across multi-channel marketing teams. One simple place to manage and track campaign work.

Inconvénients :

The missing function would be for there to be an option where you can choose to download all files from a job rather than having to download them individually.

Réponse de l'équipe de Glasscubes

il y a 4 semaines

Hi Simon, Thank you for your review and feedback. I wanted to let you know that it is possible to download files in bulk. Please reach out to us so that we can explain how to do that. The Glasscubes Team

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Cheap and cheerful collaboration

3,0 il y a 5 ans

Avantages :

Ease of set-up and simple cost model. Sharing documents with suppliers is non chargeable license. Fast on boarding

Inconvénients :

Poor versioning, real basic desktop UI, poor integration with mobile platforms

Reza
Senior Manager - Programme Management Office (R.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Review of the system/product after 7 years of usage

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : Good product, 100% reliability and resilience in my experience and can't recall any downtime except for planned overnight downtime that did not interfere with our operation

Avantages :

This is an honest & genuine review after many years of experience with the system/product & I would highly recommend it. I have been using & administering the system for over 7 years and have not had any glitches or downtime at all. The responses to queries and issues from the team is rapid and problems are resolved quickly. They are also open to additional features and development.

Inconvénients :

We have had to come to an understanding with the finance people of GlassCubes that in NHS we take a while to pay our invoices and sometimes can't react quick enough to pay them due to internal processes

Steve
Director (R.-U.)
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Staying organised with GlassCubes

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : A little daunting at first because of it's scale, we've been using GC for a couple of years now and it's a really powerful and helpful business tool.

Avantages :

Love how GlassCubes helps to organise resources, chats and different working groups, no matter how large our community gets.

Inconvénients :

Finding the right levels for personal notifications is very fiddly. And the lack of direct chat functionality is also quite restrictive meaning we sometimes have to take conversations out of GlassCubes when we'd ideally like to keep them in.