17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de charles

charles est une plateforme européenne de marketing WhatsApp et d'automatisation basée à Berlin. Elle combine de manière unique une plateforme et un support axés sur la maximisation du chiffre d'affaires pour les marques de commerce électronique. charles permet aux entreprises d'envoyer des campagnes marketing interactives sur WhatsApp, d'automatiser les conversations avec les clients, et de mesurer les performances pour optimiser les revenus.

Qui utilise charles ?

Marques de commerce électronique, entreprises européennes, agences de marketing, plateformes CRM, et marques axées sur la rentabilité.

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charles

charles

4,4 (20)
349,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
134
12
4,3 (20)
4,3 (20)
4,7 (20)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
39,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
168
41
4,4 (1 071)
4,0 (1 071)
4,3 (1 071)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à charles

Intercom
Fonctionnalités les mieux notées
Chat et messagerie
Messagerie client en temps réel
Messagerie instantanée
SimpleCRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des leads
Génération de leads
Bloomreach
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des campagnes e-mail
Optimisation mobile
User.com
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Gestion des contacts
Suivi des interactions
EQUP
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des campagnes e-mail
Gestion des contacts
Marketing 360
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des comportements
Gestion des listes
Pages de renvoi et formulaires web
inConcert Contact Center
Fonctionnalités les mieux notées
Enregistrement des appels
Rapports et analyses
Suivi des appels
Mailchimp
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des campagnes e-mail
Gestion des e-mails
e-mail marketing
EngageBay CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Base de données de clients
Gestion des e-mails

Avis sur charles

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
50%
4
40%
3
10%
Domenico
Domenico
ecommerce Manager (Italie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Textile, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Empowering Marketing and Customer Engagement with Hello Charles

5,0 il y a 11 mois

Avantages :

What I liked most about Hello Charles is its remarkable capability to manage marketing campaigns on WhatsApp. This feature has been a game-changer for us. The ability to interact with our customers in real-time has not only streamlined our communication but also significantly boosted our conversion rates. The platform's intuitive design and efficiency in handling customer queries have greatly enhanced the quality of our customer dialogues, fostering a stronger connection with our brand.

Inconvénients :

As of now, I am thoroughly satisfied with Hello Charles and its offerings. It has seamlessly integrated into our workflow, and we haven't encountered any major issues. However, as with any software, there is always room for enhancements. I look forward to seeing future updates that might bring even more innovative features or improved user experience.

Peter
WhatsApp Marketing Manager (Allemagne)
Textile, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Using Charles to convert website visitors to customers

4,0 l’année dernière

Commentaires : Overall, it's all about using Charles in the right way for your business. This could mean sending out newsletter only during sale events or doing it weekly. It all depends on your average order value and your community.

Avantages :

The ability to automate flows makes Charles a very strong tool! Another great use-case, that has been overlooked by many users, is the power to convert website visitors to customers. With a sign-in rate of over 10% it's much higher than in email (2%).

Inconvénients :

In some cases, Charles may have some minor bugs. Also, analytics might need some extra effort and aren't done as easy as in email tools.

Réponse de l'équipe de Charles

l’année dernière

Peter thanks so much for your review and for choosing us. We're delighted to hear our WhatsApp automation is working well for you and that WhatsApp is proving a successful channel for your business. Converting website visitors is a great insight and one we'll look into more closely. Thanks! We're working on the bugs and adding extra analytics. Keep letting your Success manager know of any problems so we can make sure we fix it. Thanks again and we look forward to working with you for a long time to come. charles

Kristin
Team Lead Customer Service (Allemagne)
Textile, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Charles is recommended

3,0 l’année dernière

Commentaires : Overall recommendable. Friendly staff.

Avantages :

Customers appreciate contact via WhatsApp

Inconvénients :

Technical problems and failures again and again

Réponse de l'équipe de Charles

l’année dernière

Hey Kristin, thanks for your comments, we're happy to hear your customers like hearing from you on WhatsApp. We're really sorry to hear about technical problems. This is not what we want to happen for our clients. Make sure you report any issues and we will do our best to fix them. Best, charles

Louisa
E-Commerce Manager (Allemagne)
Biens de consommation, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great tool, great support

4,0 il y a 6 mois

Avantages :

Compared to other tools, Charles offers the ability to seamlessly connect WhatsApp marketing with email marketing via Klaviyo. This effortless integration allows us to pursue an effective multi-channel marketing strategy for both retention and acquisition. The ease of use of the tool makes it particularly intuitive to use, and ideal for planning campaigns and aligning them with business objectives. In addition, the team is very committed from the onboarding phase to success management and is always available to provide support and maximize the success of our marketing activities.

Inconvénients :

While still being a relatively new tool, charles is on the pricier side and still needs some development in analytics for campaigns, customer insights and flows.

Laura
CRM Manager (Allemagne)
Vente en gros, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Very satisfied

4,0 l’année dernière

Commentaires : I have had a very good experience with Charles so far. You always have a fixed contact person, which I find very important.

Avantages :

I'm generally very pleased with Charles. It's easy to use and there are a lot of features that you can use to take your Whatsapp marketing to the next level.

Inconvénients :

Currently, I am still missing reporting or KPI's that can be tracked better.In addition, one or two things could be improved/added to the segmentation.

Réponse de l'équipe de Charles

l’année dernière

Thanks so much for your feedback Laura. We're happy to hear you find us easy to use and that we help take your WhatsApp marketing to the next level :) We get your KPIs comment. This is something we know is super important to marketers and is a big priority for us in 2023. Keep talking to your Success manager and we'll make sure it's on our product roadmap! charles