17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de oculavis SHARE

oculavis redéfinit la manière dont les travailleurs interagissent avec les machines, les équipements et les autres actifs de l'entreprise. La plateforme de services intelligents est à l'avant-garde de la création de solutions efficaces et innovantes pour les processus de service, de maintenance et de qualité. La technologie permet aux clients de renoncer à des milliers de voyages d'affaires pour les techniciens du monde entier, ce qui permet d'économiser des frais de déplacement et d'augmenter la disponibilité des machines. En rendant les connaissances techniques des experts accessibles à distance, elle ouvre de vastes possibilités aux fabricants de produits sophistiqués. Cette approche permet non seulement de rationaliser les opérations dans les ateliers, mais aussi d'ouvrir la voie à des modèles économiques numériques et à de nouvelles possibilités de revenus.

Qui utilise oculavis SHARE ?

Fabricants de machines et d'installations, industrie manufacturière, énergie, chimie, industrie pharmaceutique, pétrole et gaz, fournisseurs de services industriels

Où peut-on déployer oculavis SHARE ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • oculavis

Assistance oculavis SHARE

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Arabie saoudite, Australie, Autriche et 60 autres

Langues

allemand, anglais, chinois, espagnol, français et 2 autres

oculavis SHARE - Prix

À partir de :

1 200,00 €/année
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Non, pas de version gratuite

oculavis SHARE n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de oculavis SHARE est disponible à partir de 1 200,00 €/année.

Plans de tarification

À propos de l'éditeur

  • oculavis

Assistance oculavis SHARE

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Arabie saoudite, Australie, Autriche et 60 autres

Langues

allemand, anglais, chinois, espagnol, français et 2 autres

oculavis SHARE en vidéos et en images

oculavis SHARE Logiciel - 1
oculavis SHARE Logiciel - 2
oculavis SHARE Logiciel - 3
oculavis SHARE Logiciel - 4
oculavis SHARE Logiciel - 5
En voir 6 de plus
Vidéo de oculavis SHARE
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oculavis SHARE Logiciel - 5

Fonctionnalités - oculavis SHARE

  • Création de contenu
  • Fonction de glisser-déposer

Alternatives à oculavis SHARE

La solution Remote Expertise vous permet de fournir une assistance "de proximité" à des milliers de kilomètres de distance.
Plateforme pour travailleurs de première ligne optimisée par RA pour numériser les processus et permettre aux fabricants de donner le meilleur d'eux-mêmes.
Assistance avancée à distance pour la gestion des comptes clients dans le secteur industriel, instructions de travail numériques et superposition de données IoT, le tout optimisé pour les environnements à faible bande passante.
DemoUp Cliplister propose une plateforme cloud sécurisée et centralisée pour contrôler et fournir facilement et en toute sécurité tous vos actifs visuels.
VSight Remote permet aux experts de se connecter au site (qui est le point d'impact) de manière instantanée et de résoudre les problèmes à distance.
Impliquez les utilisateurs avec le SDK Banuba. Intégrez de nombreux effets et des filtres de RA de haute qualité en moins d'une semaine.
VSight Workflow permet aux techniciens de se guider automatiquement grâce à des instructions interactives, étape par étape, ce qui améliore la précision opérationnelle.
Plateforme révolutionnaire d'apprentissage en réalité augmentée sans aucune programmation permettant de numériser l'apprentissage pratique pour tout le monde, pour la première fois.
Sphere est un outil de collaboration et de productivité qui intègre de manière transparente la réalité mixte dans les processus d'entreprise.

Avis sur oculavis SHARE

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,8
Service client
5,0
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
4,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
82%
4
18%
Markus
Markus
Managing Principal (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Visual Support to improve technical troubleshooting

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : Overall Ocualvis Share is a great tool for Service Providers and Maintenance People to help clients and connect workers in the field with Visual Support.

Avantages :

Easy to setup - Easy to use - Easy to troubleshoot

Inconvénients :

too many clicks when setting up a call in Share

Roland
Manager Learning and Development (Allemagne)
Pétrole et énergies, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Reliability is key

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : We realized a remote comissioning for a turbomachinery train based on Oculavis. This was done first time in the whole world of turbomachinery.

Avantages :

Along all relevant features what are included, the personal and binding comitment of all employees I was in contact with is key for a sustainable software and permanent development.

Inconvénients :

THe software has to be "opened" for more than 4 participants per call.

Rafael
Deputy Head of Site Management / Site Support (Allemagne)
Énergies renouvelables et environnement, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Most mature Remote Support application at the moment

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

The diversity of features with a knowledge database due to the case-ticketing approach. Good and fast support from oculavis

Inconvénients :

Limitation to only 4 users on one call. Will be changed by end of 2021 Generating a report with a huge file size due to high resolution images taken during session

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 3 ans

Dear Rafael, Thank you for your review. We are happy to hear that you are satisfied with our support. Regarding the multi-user video call, we are working intensively on the topic. Best regards, your oculavis team

Jay
Process Consultant Remote Service Tools (Allemagne)
Machines, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Remote Support Made Easy

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Working with Oculavis has allowed us to help our customers repair their machines and save field service missions. We love when our customers tell us that remote support was a wonderful experience for them.

Avantages :

Intuitive options for guiding the end user through a procedure. Great development team to work with. Customer service is very responsive. We are able to white label the application. They always have new use case ideas and are pushing themselves to deliver a future-proof product.

Inconvénients :

At first, we were unable to integrate it with our internal ticketing system.

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 3 ans

Thank you, Jay, for your great review. We have the topic "integration" on our plan and are working on it.

Julian
Julian
CTO (Allemagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Must have for machinery and plant manufacturers

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

All necessary features for remote service applications included!

Inconvénients :

The AR functionality can be improved - next version will bring massive improvements.

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 3 ans

Hi Julian, we are working on the AR functionality and are sure that the next major release will include the improvements you are looking for.

Jennifer
Product manager (Allemagne)
Génie mécanique ou industriel, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Usage of Oculavis SHARE

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : We are very satisfied with the product, perform many remote services and are always happy to receive updates with new capabilities.

Avantages :

The fast usability, the good service, the connection quality and the applications.

Inconvénients :

Maybe the usability for the administrators.

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 3 ans

Hello Jennifer, we are pleased to hear that you are satisfied with oculavis SHARE and that remote service is an integral part of your business.

Ryan
Digitalization Industrial Engineer (É.-U.)
Automobile, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Oculavis Share Review

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Cases - the "Case" feature is very beneficial. It allows users to attach photos / videos from a previous call or even uploaded via phone or PC to a targeted cloud source. This allows us to effectively document equipment and machine topics so we can quickly refer back to the Case for instances in which those topics arise again. Another quite useful aspect of Oculavis is the ease in which external users can be created and added - this adds no additional stress to the platform and allows the external user to easily connect with no additional costs or trouble.

Inconvénients :

Workflows - it would be of great use if a user could upload a continuous video and use this feature to then chop up the video to provide an effective work instruction.

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 3 ans

Hey Ryan, Thanks for your review.

Felix
Digital Transformation Manager (Allemagne)
Automobile, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Just simple & valuable

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : This tool is helping is alot for bridging expert distances without (expensive and long) travels between our wold-wide plants network.

Avantages :

It is very intuitive - training mainly done in 10 minutes

Inconvénients :

Integration to company AD would be nice - less user management and password handling

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 3 ans

Hey Felix, thanks for your nice review and your good experience for more than 2 years :-)

Christine
Service Manager (Allemagne)
Automatisation industrielle, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Good choice for my use cases

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

Great usability of the overall platform that offers different modules like visual assistance for remote expert guidance and step-by-step-workflows and the AR viewer for self guidance. Very flexible roles and persmissions covered all my use cases so far.

Inconvénients :

Missing mobile browser call in release 6.0 but this will be available in the upcoming release 7.0 of oculavis SHARE

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 4 ans

Thanks for your recommendation, Christine! We wish you continued success with the solution!

Jens
Managing director (Allemagne)
Énergies renouvelables et environnement, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

simplifies on-site operations

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : no more travelling. Have a video call with people on site instead.
Call your supplier if you are a customer and get help immediately.
Support your workforce on site & on work with expert knowledge from everywhere.

Avantages :

AR collaboration features during live video call. Navigation mode, pointer, screenshots and other documentation options. Multi-language text messages. Easy onboarding and invitation

Inconvénients :

Improvements can be made while navigating the "service cases"

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 3 ans

Thank you very much, Jens.

Lorenz
Specialist Smart Factory (Allemagne)
Matières plastiques, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great software to conquer shopfloor problems

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

Software is very intuitive to use, no traning required whatsoever when using the software. Features, especially annotations are helping to communicate in loud shopfloor souroundings

Inconvénients :

Only 4 user can videoconference at a time; Smartglasses, e.g. HMT-1 (not directly related to Oculavis) are not easy to use, especially if you have never used smartglasses before.

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 3 ans

Dear Lorenz, Thank you for your feedback. You are right, depending on the use case, 4 participants are not enough. Therefore, we are currently working intensively to increase the number of participants in the call without losing the video quality.

Robert
IT process planner (Allemagne)
Automobile, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

oculavis SHARE

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

- Stability - Operability - Many good functions - Overall quality

Inconvénients :

- No HoloLens Version (atm) - Some functions are still missing

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 3 ans

Dear Robert, thank you for your review. We are constantly working to improve our platform and take into account the wishes and needs of our customers. We wish you continued success with oculavis SHARE.

Johannes
Projektleiter Business Development (Allemagne)
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Accelerate training and service requests

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

The workflow manager is a powerful tool, to enable service employees and customers on technically complex use cases. Additionally, 3D models can be displayed using AR.

Inconvénients :

The ability to manage products and components. Also, an interface between oculavis and a management system (ERP, PDM) would be great.

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 3 ans

Dear Johannes, we are happy to have you as a strong partner at our side.

Philipp
Leiter After-Sales-Service (Allemagne)
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Remote-Service für größere Ressourceneffizienz und höhere Kundenzufriedenheit

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

- UI - einfache Handhabung - unkomplizierte User-Verwaltung

Inconvénients :

Wir haben bereits 3D-Animationen und haben an der Stelle schon viel Zeit investiert. Die Implementierung in den AR-Editor ist bisher noch nicht klar geregelt.

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 3 ans

Dear Philipp, thank you for your feedback regarding the AR Viewer. The next release will include some major improvements. We are happy to hear that you particularly emphasise the UI and user management.

Anna
Installed Base Manager (Allemagne)
Fabrication électrique/électronique, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Improved the way we work

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : I feel that I am in good hands, my questions are answered quickly.

Avantages :

Easy to use, intuitive. A lot of "play around" functionalities

Inconvénients :

Connection to Salesforce, Duplicate user (same customer, same rights, etc.) 'Teams' in the overall manual --> So that it would be easier to assign different cases to different (customer) teams and have it all together, instead of creating several cases An overall search function --> Search internal and external users at the same time without switching the pages.

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 3 ans

Dear Anna, thank you for your feedback, which we take very seriously, just as we always answer your questions quickly.

Ina
Chief Engineer (Allemagne)
Enseignement supérieur, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Excellent remote support tool

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Organising all information around cases is great for knowledge management

Inconvénients :

Additional features for data analysis would be great

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 3 ans

Dear Ina, thank you very much for your review. We will work on that topic.

Peter
Director Projects (Allemagne)
Machines, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Wonderful system

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : We are still implementing the software. We are using it for service contacts and installation supervison into the US.

Avantages :

It´s easy to use and our customer likes this system.

Inconvénients :

To schedule regular maintenance works would be nice. Step by step descriptions which has to be confirmed.

Réponse de l'équipe de oculavis

il y a 3 ans

Hi Peter, you can always contact us if you need support for the successful implementation in your service organisation. Thanks for having you as our client.