Connect First

Qui utilise Connect First ?

Architecture, fiabilité et évolutivité de niveau entreprise pour le marché des PME, allant de 30 à plus de 10 000 agents.

Description de Connect First

Le logiciel de télécommunication Connect Firsts a été créé pour offrir une approche révolutionnaire à la technologie de centre d'appels. Grâce à cette solution basée sur le cloud, weve a développé une réponse rentable et fiable aux besoins de centres d'appels des entreprises de toutes tailles. Fondée en 2004 et basée à Boulder, dans le Colorado, cette entreprise privée de SaaS propose ses services à plus de 500 clients dans le monde, avec un taux de fidélisation de la clientèle de 97 %. Avec une disponibilité de 99,999 % et une solution conviviale pouvant être entièrement personnalisée.

Informations sur Connect First

RingCentral

http://www.ringcentral.com/

Fondé en 1999

Connect First Logiciel - 1
Connect First Logiciel - 2
Connect First Logiciel - 3
Connect First Logiciel - 4
Connect First Logiciel - 1 - aperçu
Connect First Logiciel - 2 - aperçu
Connect First Logiciel - 3 - aperçu
Connect First Logiciel - 4 - aperçu

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s/o
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19,00 $US/mois
100,00 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non

Connect First - Fonctionnalités

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Automate d'appel
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • CTI (couplage téléphonie informatique)
  • Chat et messagerie
  • Communication multicanal
  • Distribution automatique des appels
  • Distribution des appels
  • Données en temps réel
  • Enquêtes et feedback
  • Enregistrement des appels
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des contacts
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des listes d'appels
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion multicanal
  • Historique des clients
  • Identification de l'appelant
  • Intégrations de tiers
  • Journalisation des appels
  • Messagerie SMS
  • Messagerie instantanée
  • Messagerie vocale
  • Monitoring
  • Notifications en temps réel
  • Numéroteur prédictif (predictive dialer)
  • Personnalisation de la voix
  • Planification des rappels
  • Prise en charge de plusieurs scripts
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports sur les appels
  • Reconnaissance SVI et vocale
  • Routage des appels
  • Saisie téléphonique
  • Scripts d'appel
  • Suivi des activités
  • Suivi des appels
  • Suivi des appels
  • Suivi des interactions
  • Surveillance en temps réel
  • Synthèse vocale
  • Tableau de bord d'activités
  • Transfert d’appel
  • API
  • Analyse en temps réel
  • Automate d'appel
  • Automatisation des processus et flux de travail
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • CTI (couplage téléphonie informatique)
  • Chat et messagerie
  • Communication multicanal
  • Distribution automatique des appels
  • Distribution des appels
  • Données en temps réel
  • Détection du répondeur
  • Enregistrement des appels
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des contacts
  • Gestion des intégrations
  • Gestion des leads
  • Gestion des listes d'appels
  • Identification de l'appelant
  • Identité de l'appelant local
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie instantanée
  • Messagerie vocale
  • Mode d'aperçu (preview dialer)
  • Mode progressif (progressive dialer)
  • Monitoring
  • Numéroteur automatique
  • Numéroteur prédictif (predictive dialer)
  • Planification des appels
  • Planification des rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports sur les appels
  • Reconnaissance SVI et vocale
  • Routage des appels
  • Saisie de leads
  • Scripts d'appel
  • Suivi des activités
  • Suivi des appels
  • Suivi des appels
  • Suivi des interactions
  • Surveillance en temps réel
  • Synthèse vocale
  • Tableau de bord d'activités
  • Transfert d’appel
  • API
  • Analyse en temps réel
  • Automate d'appel
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • CTI (couplage téléphonie informatique)
  • Chat et messagerie
  • Communication multicanal
  • Conformité FCC
  • Conformité FTC
  • Distribution automatique des appels
  • Distribution automatique des leads
  • Distribution des appels
  • Données en temps réel
  • Enregistrement des appels
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des leads
  • Gestion des listes
  • Gestion des listes d'appels
  • Gestion multicanal
  • ID d'appelant spécifique à une campagne
  • Identification de l'appelant
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie instantanée
  • Messagerie vocale
  • Mode progressif (progressive dialer)
  • Monitoring
  • Numéroteur prédictif (predictive dialer)
  • Planification des appels
  • Planification des rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports sur les appels
  • Reconnaissance SVI et vocale
  • Routage des appels
  • Saisie de leads
  • Scripts d'appel
  • Suivi des activités
  • Suivi des appels
  • Suivi des appels
  • Suivi des interactions
  • Surveillance en temps réel
  • Synthèse vocale
  • Tableau de bord d'activités
  • Transfert d’appel
  • API
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Analyse en temps réel
  • Automate d'appel
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • CTI (couplage téléphonie informatique)
  • Centre d'appel mixte
  • Centre d'appels entrants
  • Centre d'appels sortants
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Communication multicanal
  • Distribution automatique des appels
  • Données en temps réel
  • Enregistrement des appels
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des listes d'appels
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des performances
  • Identification de l'appelant
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Journalisation des appels
  • Messagerie instantanée
  • Messagerie vocale
  • Mode progressif (progressive dialer)
  • Monitoring
  • Numéroteur manuel
  • Numéroteur prédictif (predictive dialer)
  • Planification des rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports sur les appels
  • Reconnaissance SVI et vocale
  • Routage des appels
  • Scripts d'appel
  • Suivi des activités
  • Suivi des appels
  • Suivi des appels
  • Suivi des interactions
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
  • Transfert d’appel

Déploiement et prise en charge de Connect First

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Service de support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mac (ordinateur)
  • Windows (ordinateur)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

Connect First - Alternatives

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Avis sur Connect First

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Note globale

4,5/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,2
Service client 4,8
Fonctionnalités 4,2
Rapport qualité-prix 4,3

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Jeffrey B.
Account Manager
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/08/2018

"Best Customer Service Ever!!!!!!!"

Commentaires: Connect First has been a strong partner of ours for over the past 4 years. As our business has grown, the platform has grown with us and we continue to see the CF team innovate to ensure that we have the best possible tool for our future. The Customer Service (Customer Success Managers) and Technical Support Desk (Customer Service) is the best I have ever experienced. I know the majority of the team on a first name basis, and when I call I get to speak to someone "live" without having to wait and without having to go through an obnoxious IVR selection. This company takes Customer Experience to the next level. Great leadership and support all around.

Avantages: The software continues to evolve and adapt to different industry needs while providing a cloud based VoiP set-up for our business. We have worked with Connect First for the past 4 years and have seen continuous improvements both in design and functionality with the end users in mind.

Inconvénients: There are a few elements that work differently with Connect First which sometimes is frustrating. The system has a lot of robust tools and options, functions and features but does require a proper set-up to take full advantage of the platforms value. There is nothing wrong with the way Connect First functions, its simply different which requires a bit of a learning curve to know what set-up needs to be created in order to get the outcome and performance you come to expect from the system.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/08/2018
Carlos C.
ACD Administrator
Télécommunications, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/10/2019

"Good outbould dialer"

Commentaires: it has been a good experience a few bumps during the implementation but it has been getting more stable.

Avantages: we acquired the ring central blended solution and its a very easy platform to configure, it's very intuitive and the management portal it's very stable and reliable.

Inconvénients: shared username database amongst all their clients, lack of documentation of the product for those who like to learn on their own, integrations can take time.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/10/2019
Chris M.
IT Administrator
Services aux consommateurs, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    1 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/01/2017

"Good Support, Poor Product"

Commentaires: Having used a variety of phone platforms in the past, I would have to say ConnectFirst has been one of the most frustrating. Doing the simplest of tasks is incredibly convoluted, non-intuitive , and needlessly complex. When the platform is working, it is great, it just takes far more work than it should to set up. Custom reporting is by far the most frustrating part of the system. There is virtually zero documentation to any part of the system and the metrics are often confusing, or inaccurate based on the database they're being pulled from. This is a problem that could easily be eliminated with good documentation. Fortunately, support is generally quick to respond and helpful, but the fact that I have to contact support so frequently is telling. Documentation is needed. Considering setup and management of the system is not intuitive, I would think documentation would be a priority, it is disappoint that it isn't.

Avantages: I do not find any redeeming qualities in the software.

Inconvénients: The custom reporting is severely lacking, to the point of ridiculous. It is not in real time, building anything requires comparing it with the live pre-built reports in the management platform just to make sure it is accurate. Using a platform that cannot do much in the way of bulk editing has wasted a lot of time. Live telemetry has a significant latency, stats are often reported inaccurately.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Connect First le 20/01/2017

Thanks for your feedback, and thanks for being a customer!
We're very sorry to hear you've been frustrated with our system. We've been working with our customers to identify areas of the system that could use improvement, with the result being a complete platform overhaul (keep an eye out for ANSEL: coming very soon!), with special attention paid to ease of use, intuitiveness, and logical grouping of settings and features. The release should make it to you within the next month or so, and will feature updated documentation, easier configuration, and faster performance overall.
The release includes a bulk editing feature and updated reporting, and live telemetry (now a part of our highly customizable dashboard feature) has received a significant upgrade as well. We sincerely hope these changes address your needs; try out the new platform and let us know what you think! You can always reach us with your feedback and comments.
-CS Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/01/2017
Greg C.
V.P.
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/06/2017

"There is nothing better than working with a forward thinking company that provides great service!"

Commentaires: Working with a forward thinking company like Connect First as an integrator allowed us to build our business utilizing their underlying technologies. The software allows us to manage multiple customers within the call center and lead management space.

Avantages: Connect First has been a solid partner for us, providing our customers with an innovative diverse product suite. With our customers demanding more real time data, their open API offerings rise to the challenge to meet these demands. The new admin and agent UI are intuitive and allow for the customization of campaigns and security features allowing management to provide views and alerts of real time campaigns and data to the appropriate managers. List management is intuitive and allows for a good workforce management flow. The IVR and Scripting drag and drop solutions allows our customers to easily make real time changes to their solutions without generating additional customer service requests. Web service integrations are easy to setup and manage allowing us to pass the requested data to multiple endpoints. Easy configurations to manage all aspects of campaign, audio , email tfn , did and scheduled tasks. Tons of canned reporting, with the ability to customize and schedule ad hoc reporting to manage any business case.

Inconvénients: CRM integration could be made more intuitive. Integration with some pre integrated a third party marketing apps would bring some additional value. Would like to see add ons for some AI and channel integration.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/06/2017
Morgan T.
Director of Customer Experience
Services financiers, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/10/2018

"Incredible Support for an Intricate Product"

Commentaires: Overall the support and reporting data is what keeps me loyal to Connect First. They are an amazing company with wonderful employees.

Avantages: Connect First's ability to create customized changeable experiences for customers by phone line is revolutionary. Emergency flooding that causes your company to shut down its phone lines? No problem. Remotely you can access their system and quickly change your greetings with the upload of a recording. You can change hours, messaging, hold times, etc. very easy. Connect First's dashboard feature is fantastic for agencies. You can create a real-time view of the amount of calls received by agent, amount in queue, and show flashing alerts for your team. As a manager it makes your job seamless because it provides a real-time view of how long your agents have been logged in as well as their status. This takes the burden of questioning work off of my hands.

Inconvénients: While the reporting is abundant, it is all self-analyzed. You can download the data but will need to know how to interpret it. These files are extremely large, so it can be frustrating not being able to pick and choose your column values. Creating new agents and lines can be very cumbersome. It requires contacting support and one wrong switch can skew the entire process. A guided process or a functionality that allowed it to be "tested" would be fantastic. For example, if the user had not been switched to active on the main page, or if you answered questions in the beginning, it would be helpful.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/10/2018