Description de SendGrid

SendGrid vous aide à vous concentrer sur votre activité en éliminant les coûts et la complexité liés à la possession et à la maintenance d'une infrastructure de messagerie garantissant la livrabilité. SendGrid gère tous les détails techniques, notamment la mise à l'échelle de l'infrastructure, le contact avec les fournisseurs de services Internet, la surveillance de la réputation, les services de liste blanche et les analyses en temps réel.

La plateforme SendGrid améliorera la livraison de vos e-mails transactionnels et marketing et s'adaptera facilement aux besoins de toute entreprise.

Qui utilise SendGrid ?

SendGrid s'adresse à tous, des développeurs indépendants aux grandes entreprises. Toute personne qui doit envoyer des e-mails de manière fiable à partir de son application peut utiliser SendGrid.

Où peut-on déployer SendGrid ?

Cloud, SaaS, web, iPhone (mobile)

À propos de l'éditeur

  • Twilio
  • Situé à San Francisco, É.-U.
  • Fondé en 2008
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Argentine, Australie, Autriche, Brésil et 17 autres

Langues

anglais

SendGrid - Prix

À partir de :

14,95 $US/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Oui, version gratuite disponible

SendGrid est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de SendGrid est disponible à partir de 14,95 $US/mois.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

À propos de l'éditeur

  • Twilio
  • Situé à San Francisco, É.-U.
  • Fondé en 2008
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Argentine, Australie, Autriche, Brésil et 17 autres

Langues

anglais

SendGrid en vidéos et en images

SendGrid Logiciel - 1
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Vidéo de SendGrid
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Fonctionnalités - SendGrid

  • API
  • Actions découlant d'un événement
  • Champs personnalisables
  • Conformité CAN SPAM
  • Détection des e-mails temporaires
  • Détection des serveurs attrape-tout (catch-all)
  • E-mails optimisés pour format mobile
  • Gestion d'équipe
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des campagnes e-mail
  • Gestion des contacts
  • Gestion des listes
  • Gestion des modèles
  • Gestion des réponses
  • Modèles d'e-mails
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Personnalisation de messages
  • Rapports et analyses
  • Recherche/Filtre
  • Routage
  • Récupération de données
  • Répondeurs automatiques
  • Segmentation de la clientèle
  • Simple Mail Transfer Protocol (SMTP)
  • Suivi des clics
  • Suivi des e-mails
  • Tests A/B
  • Vérification de domaine
  • Vérification de la syntaxe
  • Éditeur WYSIWYG

Alternatives à SendGrid

Obtenez tous les outils dont vous aurez besoin pour renforcer les relations client en ligne via une plateforme unifiée. En savoir plus sur Sendinblue
Outil cloud de gestion de messagerie qui aide les entreprises à créer des modèles, à distribuer des e-mails et à tirer parti de l'analytique.
Il s'agit pour eux de transformer les prospects passifs en clients fidèles grâce à des outils d'automatisation et de marketing par e-mail faciles à utiliser, avec le bénéfice d'un support client en direct.
Une solution de marketing multicanal qui aide à gérer l'engagement client grâce à des notifications push personnalisées, des messages intégrés à l'application, etc.
Mailjet est la solution emailing leader en Europe à destination des spécialistes du marketing et des développeurs.
Une plateforme d'engagement des ventes qui automatise l'envoi d'e-mails personnalisés, les appels et les tâches pour permettre au service commercial de se concentrer sur les ventes.
Des fonctions d'e-mail marketing et de marketing automation faciles à utiliser et conçues pour les PME du monde entier. 9 langues disponibles
ActiveCampaign combine la puissance de l'email marketing, du marketing automation et de l'automatisation des ventes/CRM. En savoir plus sur ActiveCampaign
Amazon Simple Storage Service (S3) est une plateforme de stockage d'objets cloud conçue pour collecter, stocker et analyser des données de manière facile et sécurisée.

Avis sur SendGrid

Note moyenne

Note globale
4,2
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
3,8
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
53%
4
30%
3
7%
2
4%
1
7%
Vishal J.
Vishal J.
Technical Manager (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

SendGrid - Best Email API for sending marketing emails

5 il y a 9 mois

Commentaires : I use SendGrid for sending communication and marketing emails to thousands of customers every day. Sending close to 100,000 emails per month and the quality of service is quite good. Must say I am happy to use SendGrid.

Avantages :

The best thing about using the SendGrid Email API was the performance measured in terms of email deliverability and server uptime. The dashboard provides good insights with respect to number of emails sent, delivered and opened. Thus helps a great deal in improving marketing campaigns. From the deployment point of view, the integration of SendGrid with the existing email service was quite easy and can be completed easily without great efforts.

Inconvénients :

As far as technical aspects are concerned, there is nothing which I don't like. On the pricing front, would like to add my views. Currently, the pricing plans are available as Free (100 emails per day), Essentials and Pro. The Essentials plan starts from 14.95$ per month for upto 40,000 emails a month and the Pro starts at 89.95$ per month. These plans are good for small and medium size websites. Would be good to see if a new Basic plan is introduced for a low starting price of 4.95$ per month and offering upto 10,000 emails a month. Such a plan would be highly suitable for extra small website applications who have a limited customer base.

Alternatives envisagées : Sendinblue

Pourquoi passer à SendGrid : Going by various product reviews and comparing the various plans offered by different vendors, we decided to select SendGrid as the best choice for our email requirements.

Pius E.
Founder (Ouganda)
Internet, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

SendGrid

5 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : Sendgrid handles all my mailing campaigns and I have stuck with it from day one to date. I like the email deliverability and tracking metrics offered by SendGrid and will stick with it for the foreseeable future as everything works smoothly.

Avantages :

It was very easy to integrate with my existing stack. SendGrid has really worked hard to make sure it's easy to use their software with other services out there. Most website builders by default ask you to integrate Sendgrid as your emailing service, and that was the case with my website builder. It was really easy for me to get started as all I had to do was add an API key in a provided input field. SendGrid did all the heavy lifting and I did not have to do any coding or even go through the API documentation(which by the way is very comprehensive ). You fill that that is the case in so many services that integrate with SendGrid, integration is light-work.

Inconvénients :

It is a little expensive, especially when sending a tonne of emails out and having a lot of contacts. Your email totals low-key add up when you have multiple drip campaigns and transactional emails set up. If you have a small budget it's really difficult to get measurable success on SendGrid as I found out when I just started while having a very low budget. The best way to get the best out of SendGrid is with a substantial budget, and that's a bummer when starting out.

Alternatives envisagées : Mailchimp et AWeber

Pourquoi passer à SendGrid : I choose Sendgrid because it was really easy to set up with my stack of Bubble and Zapier without any code of using the API documentation.

Paul C.
Paul C.
Business Owner (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

After 10 years - they banned by account without notice

1 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : I used the service for 10 years, sending telephone call receipts and email notifications from clients sites, not had any issues, then this last year clients started complaining about receiving emails at night. I thought that was odd, turns out that Sendgrid IP address was blacklisted, very expensive to upgrade to a dedicated IP address, so put up with the multitude of issues throughout the year - then last time complained about deliverability I then suddenly got an email to say "We have reviewed your account and have determined that Twilio’s services cannot support the content and/or nature of your business. " What an absolute JOKE, never host mission-critical email with these clowns - why suddenly an issue after 10 years! and why so careless suspend my account!

Avantages :

Basic SMTP - no really a lot to like in fact it's awful

Inconvénients :

We have reviewed your account and have determined that Twilio’s services cannot support the content and/or nature of your business. SLOW support

Alternatives envisagées : Sendinblue

Pourquoi passer à SendGrid : because I thought Twilio would be reputable, I spend 3,000 a year at twilio, and they just cut my email off like that

Utilisateur vérifié
Team Lead (Madagascar)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Allows you to see how your emails perform

4 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : Great. We really love Sendgrid. We are using another different tool doing the same job, for various reason, but Sendgrid is really the one with which you can do more and analyze more.

Avantages :

We have been using Sendgrid for many things within the marketing team. We have been able to see how our emails perform in terms of sending, receiving, opening, click rate. It allows us to make bolder and assured move for the next ones we planned to have : which CTAs worked, what needs to be changed, etc. Our team in general is working with a huge data base of emails: they are able to verifiy if emails are bounced ones or if they work etc. We want to make sure that our transactional emails are efficient and Sendgrid help greatly for that.

Inconvénients :

It contains a LOT of data if you are blasting a lot of emails to a lot of different group of people. The best is to have one person dedicated in the teazm to really play with the data and share it to the team. Otherwise, each person can spend a lot of time on it.

Jamie A.
partnerships/Integrations (République dominicaine)
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Exceptional email platform that provides stellar email deliverability stats

5 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : The support was slow to respond many times, but when I connected with them, they were professional, thorough, and amazing. The platform lacks any bells and whistles, but if you are sending out cold email outreach, this is the service to use to ensure your emails make it into an inbox.

Avantages :

Low cost but high value to increase cold email outreach deliverability.

Inconvénients :

The sequence features felt like an old DOS tool. Not many functionality or creative options were available.