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Description de Autotask PSA

Autotask est un logiciel web tout-en-un qui aide les revendeurs de produits à valeur ajoutée, les prestataires d'infogérance et les fournisseurs de services informatiques à vendre, mettre en œuvre, gérer et facturer leurs produits et services informatiques. Les modules intégrés d'Autotask incluent un centre de service, la gestion des contacts, un CRM, la sous-traitance, la gestion de projet, l'administration des contrats, la gestion du temps, la facturation, le reporting et l'analyse commerciale, le tout à partir de la même base de données, disponible partout et à tout moment.

Qui utilise Autotask PSA ?

Non fourni par l'éditeur

Autotask PSA Logiciel - 1

Autotask PSA ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Autotask PSA

Autotask PSA

4,3 (131)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
85
36
3,9 (131)
4,0 (131)
4,1 (131)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
20,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
205
70
4,1 (6 659)
4,3 (6 659)
4,1 (6 659)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Autotask PSA

Zoho CRM
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Catalogue de produits
Gestion de l'assistance téléphonique
Atera
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Accès sans surveillance
Notifications en temps réel
ConnectWise Automate
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Déploiement automatique des patchs
Gestion des correctifs
Naverisk
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Accès sans surveillance
Partage d'écran
Kaseya VSA
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Notifications en temps réel
Suivi des serveurs
Kaseya BMS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des flux de travail
Suivi des activités
ServiceNow
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des accords de service
Gestion des billets
Gestion des incidents
Striven
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des stocks
Gestion financière
ConnectWise ScreenConnect
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Accès sans surveillance
Partage d'écran

Avis sur Autotask PSA

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
50%
4
33%
3
15%
2
2%
1
1%
Pascal
Pascal
Gestion de clientèle (Bénin)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Comptabilité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Logiciel de gestion de tâches automatique

5,0 il y a 5 mois

Avantages :

De très bon logiciel avec une intégration faciale facile

Inconvénients :

Les gestion des tâches par classementEt non le but du gestionnaire

Kavindu Githsara
Kavindu Githsara
System Specialist (Sri Lanka)
Utilisateur LinkedIn vérifié
E-learning, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

The Inside Scoop on Autotask PSA

5,0 il y a 12 mois

Commentaires : While Autotask PSA isn't perfect, it has definitely improved the way we manage our projects and services. The centralization of data, scheduling, resource management, and integration capabilities are all great features that have made our lives easier. However, it's important to be prepared for the software's complexity and occasional performance hiccups. If you can navigate these challenges, Autotask PSA can be a valuable tool for managing your professional services.

Avantages :

I've been using Autotask PSA for some time now, and I must admit that it has made a difference in how we manage our projects and services. One of the things I appreciate the most is the centralization of all our data in one place. It has made it much easier to track and manage our projects, resources, and clients. The scheduling and resource management features have been a game-changer, helping us allocate the right resources to the right tasks and projects. I also love the integration with other software we use, like our CRM and accounting tools. It has simplified our workflows and made everything more seamless.

Inconvénients :

Despite the benefits, Autotask PSA does have a few downsides. The first thing that comes to mind is the complexity of the software. It took me quite a bit of time to get comfortable with all the features and options. I wish they had more straightforward tutorials or help guides to make it easier for new users. Another issue I've encountered is the occasional slow performance, especially when generating reports or loading large amounts of data. It can be a bit frustrating when you're trying to get work done quickly.

Ravi
Ravi
CEO (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Informatique et sécurité réseau, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Still a good product post acquisition

4,0 il y a 6 mois

Commentaires : Autotask is great, billing processes and automation are top notch, it is a very mature platform.

Avantages :

We're able to leverage heavily ticket automation in autotask resulting in a very high revenue per technical employee. Feature rich, integration rich.

Inconvénients :

Reporting is so crappy it's barely usable, much of what we use is either basic dashboard level reporting (which is good) or built outside of autotask.

Isaac
Intern Sales Responsible (Canada)
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Precicom Review

3,0 il y a 7 mois

Commentaires : As a PSA system, Autotask is working wonderfully for its ticketing system and contract management.As a user of Autotask PSA, my experience is related to sales only and I don't have many good points for the CRM part. Implantations and Integrations are hard, sales process isn't logical and I even had to patch some intern process to make it work. The CRM moduke should receive more updates to make it simpler and more user friendly.

Avantages :

Ticketing system is working woderfully.Contract management is easy to use and can profit largely any organisation.Centralized work environnement is usefull.

Inconvénients :

CRM is not easy to use compare to other solutions on the market.The UI/UX should be improved, because a lot of actions a user has to take doesn't make any sense (for example : a new web page always pops up when clicking on a field, which creates a lot of pop up pages rapidly and reduces effeciency).Live updates should be available when updating an opportunity.Duplicate opportunities should be available in opportunity search. Also, we should be able to modify opportunity fields in the opportunity search page and not always have to open each opportunity separatly.When creating a new opportunity, the sales process and the name of the company should appear first and be the first fields to edit, not the sales category.Not easy to connect to other platforms, such as Microsoft Suite (except Outlook).We should be able to call and write to clients from the CRM and keep all these interactions in history related to the opportunity.In opportunity search view, we should have more available columns, such as To Do (which should also be editable).

Jordan
Quality Assurance Manager (Canada)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Used for Many Years, Good Product

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : Overall I enjoy using AutoTask. I have been using it for almost 10 years across two different companies and have come to know it very well.

Avantages :

The overall presentation, use and customization of Autotask is what I appreciate most. It's easy to use, provides plenty of customization options and functionality that you can tweak to suit your needs.

Inconvénients :

It can be cumbersome to find exactly where to adjust something on the backend. Due to the amount of customizations, searching can be tricky.