Description de Autotask PSA

Autotask est un logiciel web tout-en-un qui aide les revendeurs de produits à valeur ajoutée, les prestataires d'infogérance et les fournisseurs de services informatiques à vendre, mettre en œuvre, gérer et facturer leurs produits et services informatiques. Les modules intégrés d'Autotask incluent un centre de service, la gestion des contacts, un CRM, la sous-traitance, la gestion de projet, l'administration des contrats, la gestion du temps, la facturation, le reporting et l'analyse commerciale, le tout à partir de la même base de données, disponible partout et à tout moment.

Qui utilise Autotask PSA ?

Non fourni par l'éditeur

Autotask PSA Logiciel - 1

Autotask PSA ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Autotask PSA

Autotask PSA

4,3 (111)
Indisponible dans votre pays
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
88
36
3,9 (111)
3,9 (111)
4,1 (111)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
180
26
4,8 (179)
4,7 (179)
4,8 (179)

Alternatives à Autotask PSA

NinjaOne
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Alertes et remontée des problèmes
Rapports et analyses
Wrike
Fonctionnalités les mieux notées
Données en temps réel
Gestion des formulaires
Notes et commentaires
ConnectWise PSA
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
ConnectWise Automate
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Déploiement automatique des patchs
Gestion des correctifs
ConnectWise ScreenConnect
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Chat en temps réel
Partage d'écran
Striven
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des stocks
Gestion financière
Exercise.com
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Plan de remise en forme
Suivi des présences
SolarWinds Service Desk
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des billets
Notifications en temps réel
MSP Manager
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Portail libre-service
Rapports et statistiques

Avis sur Autotask PSA

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
3,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
51%
4
32%
3
14%
2
3%
1
1%
Kavindu Githsara
Kavindu Githsara
System Specialist (Sri Lanka)
Utilisateur LinkedIn vérifié
E-learning, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

The Inside Scoop on Autotask PSA

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : While Autotask PSA isn't perfect, it has definitely improved the way we manage our projects and services. The centralization of data, scheduling, resource management, and integration capabilities are all great features that have made our lives easier. However, it's important to be prepared for the software's complexity and occasional performance hiccups. If you can navigate these challenges, Autotask PSA can be a valuable tool for managing your professional services.

Avantages :

I've been using Autotask PSA for some time now, and I must admit that it has made a difference in how we manage our projects and services. One of the things I appreciate the most is the centralization of all our data in one place. It has made it much easier to track and manage our projects, resources, and clients. The scheduling and resource management features have been a game-changer, helping us allocate the right resources to the right tasks and projects. I also love the integration with other software we use, like our CRM and accounting tools. It has simplified our workflows and made everything more seamless.

Inconvénients :

Despite the benefits, Autotask PSA does have a few downsides. The first thing that comes to mind is the complexity of the software. It took me quite a bit of time to get comfortable with all the features and options. I wish they had more straightforward tutorials or help guides to make it easier for new users. Another issue I've encountered is the occasional slow performance, especially when generating reports or loading large amounts of data. It can be a bit frustrating when you're trying to get work done quickly.

Simon
Director (R.-U.)
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Autotask a sledge hammer for a nut?

4,0 il y a 7 mois

Commentaires : Overall its doing the job so we continue to use it. It is expensive for what it is but if its not broke don't fix it.

Avantages :

Its thorough and excellent when working with multiple organisations.

Inconvénients :

Its very convoluted. This means its very flexible for sure but it can also be a bit of a mine field.

Pablo
VP products and services (É.-U.)
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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It's a leading PSA that needs work

3,0 il y a 5 ans

Avantages :

The integration of multiple components (sales, ticketing, RMM, leads, quotes) is nice to have and is ideal in today's world where managed services providers need all innone solutions

Inconvénients :

Every feature unfortunately seems half baked. Some examples of this are: There is no direct integration with quoting resellers like Ingram to get sales data (unless you buy a 3P module such as QuoteWerks), deleting tickets is a colossal nightmare which can't be done via their API. Their APIs in general are fairly poor as they don't let you do basic functions such as deleting configurations or tickets, setting a ticket creator or setting the name of the person that is doing a note or comment (these features are only available via their email gateway or through the portal itself. There is no ability to truly lock down a user account, help desk users are able to pull reports of other members utilization and work being performed even if they are not queue owners.

Elizabeth
Owner (É.-U.)
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Alternatives envisagées :

Great for Large Teams

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Overall I enjoyed using the Autotask PSA for most things, but it was not a good fit for the team I was working with.

Avantages :

Autotask PSA is a great option for large teams. It is fully customizable, offers a wide array of features, and has an excellent, hands-on onboarding process. It is a great option for large teams.

Inconvénients :

This software required quite a bit of manual set up for tasks I needed -- things such as automatically sending emails to clients on ticket updates, changing fields from required to not required, etc. For a very small team, onboarding was a bit onerous.

Ben
Director (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Autotask Tops CW and other Ticket Systems

5,0 l’année dernière

Commentaires : Autotask is a clean solution to IT ticketing needs that can otherwise be a complete mess to sort through.

Avantages :

Autotask is highly customizable and sorts everything into queues easily. AT tracks more aspects of the business than other ticketing platforms I've used.

Inconvénients :

Autotask has an intricate back-end with many rules and settings... sometimes the rules can overlap each other and it's not always clear where to find the solution if a taskfire is misfiring or failing.