Qui utilise Kaseya VSA ?

Kaseya VSA est spécialement conçu pour les MSP et les professionnels de l'informatique qui souhaitent déployer de nouveaux outils pour développer leurs opérations et mieux appréhender les informations clés des systèmes.

Description de Kaseya VSA

Le système de sauvegarde et reprise après incident Kaseya fournit des solutions automatisées en temps réel de sauvegardes de disque, de création d'images disques, de sauvegardes au niveau des fichiers et de restaurations complètes pour les serveurs et postes de travail Windows. Contrairement aux produits classiques basés sur des fichiers, Kaseya BUDR crée une image de l'état complet du système, y compris le système d'exploitation, les applications métier, les paramètres utilisateur, les pilotes et les données, afin de donner aux administrateurs le cadre nécessaire pour reconstruire complètement un système en moins d'une heure.

Informations sur Kaseya VSA

Kaseya

http://www.kaseya.com

Fondé en 2004

Vidéo de Kaseya VSA
Play
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Présentation des tarifs de Kaseya VSA

Kaseya VSA n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de Kaseya VSA

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Kaseya VSA - Fonctionnalités

  • Accélération en fonction du comportement
  • Conformité Sarbanes-Oxley
  • Découverte automatique d'appareils
  • Gestion JCL
  • Gestion de l'alimentation
  • Importation/exportation de données
  • Multiplateforme
  • Piste d'audit
  • Prise en charge de plusieurs utilisateurs
  • Système de références croisées
  • Tests de diagnostic

Logiciels DCIM : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Alertes en temps réel
  • Gestion de remédiation
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion du déploiement
  • Monitoring réseau
  • Pour logiciels d'infogérance

Logiciels RMM (Remote Monitoring and Management) : afficher la liste complète

  • Diagnostic réseau
  • Gestion des ressources réseau
  • Gestionnaire de base
  • Rapports de trafic web
  • Suivi de l'utilisation d'Internet
  • Suivi de la bande passante
  • Suivi des SLA
  • Suivi des serveurs
  • Surveillance des adresses IP
  • Surveillance du temps de fonctionnement
  • Tableau de bord

Logiciels d'analyse de réseau : afficher la liste complète

  • Accès à distance
  • Assistance téléphonique
  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des problèmes
  • Messagerie instantanée
  • Planification
  • Sauvegarde et récupération
  • Tableau de bord

Logiciels d'infogérance : afficher la liste complète

  • Analyse de machines vituelles
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des informations d'identification
  • Journaux des événements
  • Planification
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des serveurs
  • Surveillance des processeurs

Logiciels de gestion de serveurs : afficher la liste complète

  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des achats
  • Gestion des audits
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des demandes
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des coûts

Logiciels de gestion des ressources informatiques : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Audit des problèmes
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des capacités
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des licences
  • Gestion des stocks
  • Planification de la maintenance

Logiciels de gestion informatique : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de la vulnérabilité
  • Approbation automatique
  • Correctifs personnalisés
  • Déploiement automatique des patchs
  • Gestion de la conformité
  • Gestion à l'échelle du réseau
  • Priorisation des patchs
  • Scans automatiques
  • Tableau de bord
  • Test de patchs

Logiciels de patchs : afficher la liste complète

  • Chat en temps réel
  • Enquêtes et feedback
  • Enregistrement de session
  • Outils de diagnostic
  • Partage d'écran
  • Partage des fichiers
  • Transfert de session

Logiciels de prise en main à distance : afficher la liste complète

  • Accès à distance
  • Assistance à distance
  • Chat vidéo
  • Collaboration
  • Conférences web
  • Gestion des réunions
  • Gestion des tâches
  • Messagerie instantanée
  • Signature électronique
  • Softphone
  • Suivi de l'activité des employés
  • Suivi des fuseaux horaires

Outils de télétravail : afficher la liste complète

Kaseya VSA - Alternatives

Plus d'alternatives à Kaseya VSA

Avis sur Kaseya VSA

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 3,6
Service client 3,6
Fonctionnalités 4,2
Rapport qualité-prix 3,7

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Rj E.
Owner
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/01/2019

"Great Product"

Commentaires: I have been using Kaseya VSA for about 10 years now. It has transformed my business. I travel less and less to clients sites and do most if not all work remotely for them. Their customer support is top notch and they work hard to help you. Their billing department could be improved, but they're working on it. They have Kaseya Connect every year in Las Vegas. I wish they would hold it somewhere other than casinos and strip clubs. Kaseya is a must for your business. They can scale with you as you grow your business too.

Avantages: Kaseya is awesome in the automation department. I am able to set scripts in place and have them run in the middle of the night. No more staying up after hours pushing out patches and fixes. I can set the patch management to scan for new updates, then push them out on a schedule that I determine.

Inconvénients: The product works great on Windows machines, but updating a Mac can be tricky. I would like to see them move into the Android field more too. There are more and more Android devices coming into the work sphere that having an option to remotely fix androids would be great.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/01/2019
Andrey G.
Kaseya and Server Adminsitrator
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/11/2019

"increasing helpdesk staff productivity"

Commentaires: -- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active remote support
Establish monitoring and maintenance necessary for new and existing clients
Monitors Server Windows Operating System performance and takes action to resolve problems
Monitors the Microsoft Exchange Service and resolved any issues regarding the email systems
Monitors Workstation Windows Operating System performance and escalate actions
Monitors network Devices status and performance and escalate actions
Monitors Storage Devices health and takes action to resolve problems
Monitors VMware Infrastructure performance and takes action to resolve problems
Prepare and present service and monitoring reports to management regularly
Documents problems and resolutions on production servers
Completes scheduled audits and provides reports to customers periodically

Avantages: Kaseya is one of the best RMM (Remote Monitoring and Management) tools in the market
we have moved from REACTIVE to PROACTIVE and now we are moving to SERVICES
related to "Service Management Maturity model"
thanks to Kaseya we achieved
1. Analyze trends
2. Set thresholds
3. Predict problems
4. measure applications availability
5. Automate (highly appreciable when you handle hundreds of devices)
6. Mature Problem Configuration, change, asset and performance management
7. Increase Security in multiple layers
8. Manage the entire Windows updates process
9. Remote Control
10. Compliance and audit Reports

Inconvénients: unfortunately using kaseya core modules, it is not stronger to manage network devices

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/11/2019
Jacob L.
owner
Informatique et sécurité réseau, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    1 /5
  • Facilité d'utilisation
    1 /5
  • Fonctionnalités
    1 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/11/2016

"Terrible support, worse customer service"

Commentaires: We paid for the 25 licenses up front and paid for the "on boarding" which they promise 8 hours of training on how to use their software. The Tech that did the on boarding had problems doing anything and said it was bug in the current system and the fix would be out in 3 months he would give us a credit and re-do the onboarding when the problems were fixed. we never heard from him again, we did not use the software as we were never showed how to use it and got next years bill on my cc and called in and spoke to a supervisor who refused to give us any kind of credit and said onboarding hours expire. So we tried using the software ourselves and called support for help. They literally just email you the link to the general help page and say figure it out or you were supposed to learn this in the onboarding (which we never got). So after calling the supervisor and telling him we have a client that is waiting for something we need their help to get it done in their software so we didn't have to manually remove a user & program to the 50+ computers we had added that week or we were leaving Kaseya. The supervisor promised to have support call us and help us with what we needed, would get us the promised credit & would have us re-do our onboarding. Except support never called us and when we called them they said they couldn't do anything but email us links. we have not gotten the credit or a response from the supervisor and the 8 hours of onboarding they promised us & that we paid for we get 2 hours instead. So if you want support they will just email you a link and say figure it out which is fine sometimes but when you need something right away and don't have time to read 50+ pages. Customer service promises the world but has 0 follow through (and yes I have all their promises in writing they don't care) the software is extremely slow and takes 1-2 minutes to load each page. (we have a 50/50 connection) you can host the software on your own server as they list the hardware requirements of a P1 (yes Pentium 1) 2.4ghz 166 fsb 4 gb of ram and 10gb of hard drive space. with requirements that low you would think their software would run fast. the licenses are expensive over $6.50 a month per computer considering they have no templates, no support, no best practices guides, nothing but instructions on how to setup massive amounts of worthless features but very little actual useful features.

Avantages: their initial sales pitch was good and convinced us to buy it.

Inconvénients: terrible customer service, NO Support, slow, lousy features for the price

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/11/2016
Charles F.
IT Security Manager
Bureau exécutif, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/07/2019

"Kaseya VSA - Not just for MSPs"

Commentaires: Kaseya VSA has helped me overcome hurdles with outdated software, missing updates, and deployment of new software. I used Kaseya to locate which devices are using old version of Office and using Windows version XP, 7 and and 8 and 8.1. This has helped me in the process of updating all of our devices to the newest Office and Windows 10.

Avantages: Kaseya VSA is not only for MSPs, but for anyone who needs help managing their assets in the office and in the field. I'm the IT Security Manager with all the hats in the IT world at a large confectionery broker. I manage over 250+ devices on my own, with the help of Kaseya VSA. I could not do my day-to-day job without Kaseya VSA.

Inconvénients: I'm not a fan of the app as the functionality seems to be spotty. Right-clicking the client app sometimes brings up a menu, and sometimes it only offers a simple selection of "Refresh". This is my only gripe in the 3 years I've been using this product.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/07/2019
Utilisateur vérifié
Chief Business Development Officer
Services et technologies de l'information, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/07/2019

"Solid RMM"

Avantages: Kaseya just scaled up on my number of end points without any issue over the years. It is stable and I hardly face any issue with the agent stability as I have bad experience other RMM that keep needing reinstallation of agent and etc. Kaseya also offers a huge range of solutions ranging from DRaaS, Network Monitoring, Ticketing and security to choose from that integrates nicely inside the RMM.

Inconvénients: Nothing much except the price is a bit steep but I guess you have to pay for solid software.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/07/2019