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Plateforme de collaboration conçue pour la gestion de la messagerie, le support client et la gestion de tâches.

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8 avis affichés

Mohamed H.
Service Technical Support
Génie mécanique ou industriel, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/05/2021

"Bon outil"

Commentaires: Mais en générale il fonctionne très bien , et très pratique pour gérer des emails

Avantages: simplicité, efficacité. bon support technique

Inconvénients: petit bug parfois , après les mises a jour parfois il y a des données ou choses manquante

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/05/2021
Linda E.
Service coordinator
Machines, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/05/2021

"Mon quotidien a changé"

Commentaires: Expérience plus que positive vu que mon travail au quotidien a largement été améliorer grâce à Rooftop

Avantages: L'utilisation de Rooftop dans le département de service après-vente dont je fais partie a radicalement changé mon travail au quotidien: rapidité, amélioration du suivi des dossiers, clarté. Mon travail a largement gagné en efficacité. L'interface est conviviale et facile à utiliser

Inconvénients: Le chargement de certaines tâches est parfois lent dû probablement à la quantité d'information à charger.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/05/2021
Simon D.
syndic
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/06/2021

"."

Avantages: - Facilité d'utilisation
- Interface web
- Evolution du logiciel dans le temps

Inconvénients: Rien pour l'instant

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/06/2021
Preston P.
Service Dept. Manager
Génie mécanique ou industriel, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/05/2021

"Very pleased"

Commentaires: We have been able to bring our KPI of open topics from 30% down below 15% in less than one year after launching RoofTop in our After Sales Service department.
I get contentious remarks from team members of the ease of use and remarks of 'how did we work before?'

Avantages: Improved proactive follow-up & productivity.
More detailed analysis on closure delay of tasks & other details.

Inconvénients: Speed of the internal search engine needs improvement.
Mobile app functions can be improved with push notifications to function more like a mailbox for persons on the move.
It would be nice to have a more After Sales Service approach with functions like machine ID tags & checklists for team members.

Alternatives envisagées : Vision Helpdesk, Keap, SolarWinds Service Desk, monday.com, Wrike et Jira

Pourquoi passer à Rooftop: User Interface - easy to use and quick start up Local company with quick service support

Réponse de l'éditeur

envoyé par EASI le 31/05/2021

Hi Preston, thank you so much for your review and for your precious feedback!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/05/2021
Louis S.
Field service technician
Produits pharmaceutiques, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/06/2021

"Most of the options are really useful, this app allows a very professional customer support"

Avantages: Clarity, the fact that any user can have access to all the email, and especially the attachements (this is very important in technical fields). The fact that anyone can answer the emails, this help us to have quick feedbacks and professional supports.

Inconvénients: Waiting time when charging a discussion.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/06/2021
Utilisateur vérifié
Self Employed
Entreposage, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/08/2021

"Rooftop, Is it for you?"

Commentaires: This was one of our first experiences with this type of software. overall we were happy with this choice and it taught us a lot about what we needed so we were able to increase our workflow and keep everyone up to speed.

Avantages: All liked that I could see all of my email accounts in one simple application. I like how you can set it up so every time you send an email to a particular client you can also automatically send it internally to only the people you need it to go to without all that cc and bcc. That really helped to streamline our flow of information.

Inconvénients: It can be a little slow to load and I would like it to have more mobile function

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/08/2021
Sean Y.
Field Service Engineer
Machines, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/05/2021

"Overall it is quite useful, but sometime it maybe quite slow."

Commentaires: No comment from me, it is very useful overall

Avantages: The product is easy to use and the most important, me and my colleague will able to look at the same topic while we are having discussion.

Inconvénients: Some time it might very slow in terms of loading

  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/05/2021
Chris H.
Support Specialist
Machines, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/05/2021

"Great tool to capture every step of the journey"

Commentaires: Ability to track interactions with clients and quickly revert to previous discussions or promises.

Avantages: One location to stare and document your daily interaction with clients

Inconvénients: Find that the dates do not reflect properly when making changes.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/05/2021