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Plateforme de collaboration conçue pour la gestion de la messagerie, le support client et la gestion de tâches.

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Avantages :

Non disponible

Inconvénients :

Non disponible

Rooftop - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,8
Fonctionnalités
3,9
Rapport qualité-prix
4,0

Probabilité de recommander le produit

8,1/10

Rooftop a reçu une note globale de 4,3 étoiles sur 5 d'après 9 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Note du produit

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Utilisation

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Linda
Service coordinator (Belgique)
Machines, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Mon quotidien a changé

4,0 l’année dernière

Commentaires : Expérience plus que positive vu que mon travail au quotidien a largement été améliorer grâce à Rooftop

Avantages :

L'utilisation de Rooftop dans le département de service après-vente dont je fais partie a radicalement changé mon travail au quotidien: rapidité, amélioration du suivi des dossiers, clarté. Mon travail a largement gagné en efficacité. L'interface est conviviale et facile à utiliser

Inconvénients :

Le chargement de certaines tâches est parfois lent dû probablement à la quantité d'information à charger.

Mohamed
Service Technical Support (Belgique)
Génie mécanique ou industriel, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Bon outil

5,0 l’année dernière

Commentaires : Mais en générale il fonctionne très bien , et très pratique pour gérer des emails

Avantages :

simplicité, efficacité. bon support technique

Inconvénients :

petit bug parfois , après les mises a jour parfois il y a des données ou choses manquante

Simon
syndic (Belgique)
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

.

5,0 l’année dernière

Avantages :

- Facilité d'utilisation - Interface web - Evolution du logiciel dans le temps

Inconvénients :

Rien pour l'instant

Preston
Service Dept. Manager (Belgique)
Génie mécanique ou industriel, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Very pleased

5,0 l’année dernière

Commentaires : We have been able to bring our KPI of open topics from 30% down below 15% in less than one year after launching RoofTop in our After Sales Service department.
I get contentious remarks from team members of the ease of use and remarks of 'how did we work before?'

Avantages :

Improved proactive follow-up & productivity. More detailed analysis on closure delay of tasks & other details.

Inconvénients :

Speed of the internal search engine needs improvement. Mobile app functions can be improved with push notifications to function more like a mailbox for persons on the move. It would be nice to have a more After Sales Service approach with functions like machine ID tags & checklists for team members.

Alternatives envisagées : Jira, Vision Helpdesk, SolarWinds Service Desk, monday.com, Keap et Wrike

Pourquoi passer à Rooftop : User Interface - easy to use and quick start up Local company with quick service support

Réponse de l'équipe de EASI

l’année dernière

Hi Preston, thank you so much for your review and for your precious feedback!

Musliah
Musliah
Human Resources Executive (Malaisie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Enseignement supérieur, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Rooftop is savior for project collaboration

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : It has it pro and cons, but overall, it helped us with our project in the communication and collaboration aspect without fail.

Avantages :

Helped me and my coworker manage our projects and tasks with Rooftop's aid. Conferencing and a communication system are essential features for a collaborative project, and they has both built-in. It makes it easier for us to contact one another.

Inconvénients :

It was challenging to use this software since it requires a steady connection to the internet to download all of the necessary materials. The emailing services on my smartphone also constantly malfunction whenever I attempt to modify the template.

Louis
Field service technician (Allemagne)
Produits pharmaceutiques, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Most of the options are really useful, this app allows a very professional customer support

3,0 l’année dernière

Avantages :

Clarity, the fact that any user can have access to all the email, and especially the attachements (this is very important in technical fields). The fact that anyone can answer the emails, this help us to have quick feedbacks and professional supports.

Inconvénients :

Waiting time when charging a discussion.

Utilisateur vérifié
Self Employed (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Entreposage, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Rooftop, Is it for you?

4,0 l’année dernière

Commentaires : This was one of our first experiences with this type of software. overall we were happy with this choice and it taught us a lot about what we needed so we were able to increase our workflow and keep everyone up to speed.

Avantages :

All liked that I could see all of my email accounts in one simple application. I like how you can set it up so every time you send an email to a particular client you can also automatically send it internally to only the people you need it to go to without all that cc and bcc. That really helped to streamline our flow of information.

Inconvénients :

It can be a little slow to load and I would like it to have more mobile function

Sean
Field Service Engineer (Malaisie)
Machines, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Overall it is quite useful, but sometime it maybe quite slow.

5,0 l’année dernière

Commentaires : No comment from me, it is very useful overall

Avantages :

The product is easy to use and the most important, me and my colleague will able to look at the same topic while we are having discussion.

Inconvénients :

Some time it might very slow in terms of loading

Chris
Support Specialist (Porto Rico)
Machines, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Great tool to capture every step of the journey

4,0 l’année dernière

Commentaires : Ability to track interactions with clients and quickly revert to previous discussions or promises.

Avantages :

One location to stare and document your daily interaction with clients

Inconvénients :

Find that the dates do not reflect properly when making changes.