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Avis clients sur Cisco Jabber

En savoir plus sur Cisco Jabber

Le partage de bureau, la messagerie instantanée et la conférence pour les entreprises, ainsi que la possibilité de collaborer en déplacement depuis son téléphone.

En savoir plus sur Cisco Jabber

Avantages :

As someone who often works out and about in the community this software is incredibly convenient and helpful.

Inconvénients :

Losing ground due to lack of strong features provided by other vendors.

Cisco Jabber - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,1

Probabilité de recommander le produit

7,9/ 10

Cisco Jabber a reçu une note globale de 4,3 étoiles sur 5 d'après 1 331 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (1 331)

Chris
Chris
Assistant Director of Housing and Residence Life for Marketing and Communications and Technology
Utilisateur LinkedIn vérifié
Enseignement supérieur, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Taking my office phone on the go!

4,0 il y a 3 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Jean-Yves
Conseiller Immobilier (France)
Immobilier, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Bon outils de visio Conférence

5,0 l’année dernière

Commentaires : Logiciel de visio que j'utilise depuis 2020 très régulièrement sans aucun souci. Juste le tchat mériterait d'être amélioré.

Avantages :

Outils sécurisé permettant de participer avec un grand nombre de participants dans de bonne conditions

Inconvénients :

Logiciel un peu lourd à télécharger et à installer

Florida
Florida
Secret (Bénin)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Comptabilité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Meilleure logiciel

5,0 l’année dernière

Avantages :

C'est une application très simple et qui aide beaucoup

Inconvénients :

Je n'apprécie pas le faites que sa consomme trop concernant la connexion

Nicolas
Regisseur (France)
Enseignement supérieur, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Un MSN 2.0

4,0 l’année dernière

Commentaires : Jabber me rappelle beaucoup MSN. On y gagne en surface utilisable sur le bureau (avec le téléphone en moins). Je l'utilise principalement lorsque je suis en déplacement ou en télétravail. A noter que l'intégration google agenda ou microsoft outlook est possible.

Avantages :

Une fenêtre réduite sur le bureau. Les avantages de la ligne fixe sans les inconvénients. Peu s'utiliser en déplacement.

Inconvénients :

Les mentalité sont difficiles à changer en entreprise. Certains sont nostalgiques du téléphone physique qui est ici remplacé par un micro/casque.

Julie
Agente au service à la clientèle (billetterie) (Canada)
Administration publique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Un bon système

3,0 il y a 2 ans

Commentaires : Bien

Avantages :

Tous nos appels passent directement par Jabber sur nos postes de travailPlus d'appareils encombrants sur nos bureaux !

Inconvénients :

Il est parfois difficile de changer d'utilisateur sur les postes de travail. On tourne en rond quelques minutes et on finit par avoir la bonne page malgré la réinitialisation

Jamesse
Agent immobilier (Bénin)
Immobilier, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de gestion

5,0 l’année dernière

Avantages :

Ce logiciel est un outil collaboratif.Ça permet la gestion des réunions en ligne. C'est un logiciel de visioconférence.

Inconvénients :

Aucun inconvénient pour ce logiciel. J'apprécie ce logiciel qui est mis en place.Je demande à tous mes proches d'utiliser.

Paul
Responsable On-Premise & Cloud Infrastructure (France)
Vente au détail, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Outil de communication qui est ancien

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

rapidité de mise en place. il est très simple d'utilisation ca rappel un peu les vieux logiciels de messagerie instantanée

Inconvénients :

c'est un logiciel d'un autre temps, il est un peu dépasser par rapport à d'autre logiciel plus complet.

Fanny
Coordonnatrice éditoriale (France)
Administration publique, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Un très bon outil de téléphonie par ordinateur

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

Nous utilisons Cisco Jabber pour remplacer la téléphonie classique, en complément de Teams. Le résultat est exactement le même qu'avec un téléphone, on peut appeler des collègues dans l'entreprise, ou bien à l'extérieur. Il est également possible de faire des conférences à plusieurs. Il est simple à utiliser, c'est une petite fenêtre sur laquelle on cherche son correspondant ou bien on tape le numéro souhaité. L'outil, dans son ensemble, est donc très ergonomique.

Inconvénients :

Peu de problème rencontrés avec cet outil. Quelques blocages peut-être dus à des mises à jour, mais dans ce cas le fait de redémarrer l'ordinateur fait refonctionner l'ensemble correctement.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marchés boursiers, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Messagerie veillotte qui s'est laissé dépassé

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Globalement il y'a dix ans j'en etait satisafait mais aujourd'hui elle est completement dépassé

Avantages :

Une belle messagerie il y'a 10. permet de passer des appels vers des mobiles et des fixes dans le monde. gestion des conversations et des appels de groupe

Inconvénients :

Interface pas du tout intuitive, Fonction de base payante, gestion des groupes complexes, partage d'ecrans complexe à mettre en œuvre. Aucune intégration avec l'écosystème Microsoft 365

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Assurance, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Messagerie d'un autre temps

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Expérience globalement négative.

Avantages :

Permet de communiquer en temps réel De créer des groupe et de partager son écran

Inconvénients :

L'interface est d'une autre époque Ses fonctionnalités sont un peu brouillon

Sofiane
Ingénieur (France)
Génie mécanique ou industriel, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Avis !

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Facile d’utilisation, vraiment très pratique.

Inconvénients :

Pas forcément de point faible… Peut être au niveau du design

ludivine
assistante de clientèle (France)
Banque, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

utilisation quotidienne

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

le logiciel est relativement simple d'utilisation.

Inconvénients :

ne pas pouvoir transférer un appel si l'on a appelé directement le collaborateur.

Victoria
Victoria
Corporate Communications Coordinator (Argentine)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Édition, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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No distance can stop web conferencing and team messaging

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : Well designed and aimed at bringing the change. I have experienced the best.

Avantages :

This tool has really cultivated for a collaborative environment. It's presence is felt across all the departments through the unifying web conferences we hold every week. Everyone is appreciated and given the opportunity to air their ideas on such meetings. When mass messaging is needed, this software serves as the best platform for that. It is a holistic software with great vision to bring the change.

Inconvénients :

With the instant team messaging both voice and video calls, I feel that this software serves it's purpose to satisfaction.

John
ICT Director (É.-U.)
Cabinets médicaux, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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The Suitable Approach for Meeting Management

5,0 il y a 10 mois

Avantages :

Cisco Jabber makes every meeting manageable, and there are friendly screen sharing ensures.

Inconvénients :

Cisco Jabber is diverse and it creates suitable innovation for companies.

Athina
Product Development Manager (Luxembourg)
Biens de consommation, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Would never recommend

2,0 l’année dernière

Commentaires : My overall experience with Cisco Jabber can be described as frustrating. The platform has the potential to but it does not live up to expectations. The platform's interface is clunky and non-intuitive, making it challenging to navigate through its various features. Messaging and real-time notifications frequently suffer from delays and failures, and collaboration tools, such as screen sharing and file sharing get too many glitches. File sharing is slow and and most important of all, video conferencing suffers from really poor video quality, dropping calls, and audio-video synch issues.

Avantages :

It can have potential. In theory it offers a comprehensive suite of communication and collaboration tools that can be valuable for businesses seeking to streamline their operations and enhance remote work capabilities. Customer service is not too bad either.

Inconvénients :

It just feels old. It suffers from plenty of issues, from unreliable messaging & notifications to a simply bad user interface. Too many glitches/crashes for a tool that should be making your work-life balance better.

Darren
Systems Administrator (É.-U.)
Fabrication électrique/électronique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Cisco Jabber Solution

4,0 il y a 6 mois

Commentaires : Cisco Jabber was very useful to all of our employees

Avantages :

The options to talk to other employees via the app

Inconvénients :

we had to have the cisco servers for it to work

Debra
Debra
Director (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Enseignement supérieur, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Jabbing with Jabber

4,0 l’année dernière

Commentaires : Overall Jabber has been a great add-on to keep up with business while away from my desk. Definitely worth a test run to anyone who doesn't want to sit and wait for calls, etc...

Avantages :

Jabber is useful when out of the office, whether on or off-site. Works about 90% of the time when off-site.

Inconvénients :

Sometimes inconsistent, even when on-site with local wifi but could be an internal issue - yet to be resolved.

Chad
Production Partner (É.-U.)
Immobilier, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Cisco Jabber Review

4,0 il y a 7 mois

Avantages :

Integration across the company with internal messaging.

Inconvénients :

It lags sometimes which makes things difficult with speed and productivity.

Virginia
Security Specialist (Italie)
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Very simple and basic, focus on chat collaboration

3,0 il y a 9 mois

Avantages :

Cisco Jabber is very easy to use and intuitive, very simple so you can immediately chat and see the status of other users.

Inconvénients :

It is very basic, both in layout and in usage. There is no the opportunity of inserting images in the chat (e.g. print screen) or smiles or whatever. Also, I don't like that much the fact that you cannot see the previous chat maybe in other days since the data and the message are not saved.

Teresa
QA Anaylst (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Jabber is a good instant messenger software

4,0 il y a 10 mois

Avantages :

I like the ability to have video chats while sharing my screen to talk through potential issues with an app.

Inconvénients :

The only thing I found that I didn't like about Jabber is the emojis being cartoonish. I would prefer them to be a little more professional.

Jared
Jared
Marketing Specialist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Machines, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

The comprehensive unified communication solution to keep my team connected and collaborative.

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Communication between team members is more fluid and efficient, which has resulted in greater productivity and collaboration in our projects. Integration with third party applications such as Microsoft Outlook and Google Calendars has further enhanced our planning and time management capabilities. Additionally, the ability to make high-quality voice and video calls has reduced the need for face-to-face meetings, saving time and resources. Overall, Cisco Jabber has been a valuable addition to our workflow and has significantly improved the way we communicate and collaborate in our organization.

Avantages :

Since I started using Cisco Jabber at work, I have experienced a noticeable improvement in communication and collaboration with my colleagues. I love how the app integrates instant messaging, voice and video calls, and file sharing into one platform. The presence feature allows me to easily see the availability of my teammates, facilitating fast and efficient communication. Plus, Cisco Jabber's compatibility with a wide range of devices and operating systems allows me to stay connected and collaborate no matter where I am.

Inconvénients :

Although Cisco Jabber offers a wide range of features, it also has some limitations. I have occasionally experienced stability and performance issues, especially during video conferences. Also, the user interface could be more intuitive, as it is sometimes difficult to find certain features or settings. Finally, to take full advantage of the capabilities of Cisco Jabber, it is necessary to have an adequate Cisco infrastructure, which can be expensive.

Serhat
Serhat
Senior Software Developer (Turquie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Banque, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Fast and Uninterrupted Communication

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Jabber is used for internal communication in our bank. All meetings are held via Jabber. I did not encounter any problems while using Jabber for all video, audio and text meetings and chats. I didn't see a problem even in fairly crowded meetings. I do screen sharing and file sharing as part of my job. I haven't encountered any problems with these. I am very pleased.

Avantages :

We do our internal correspondence using Jabber. It provided uninterrupted communication, especially when working from home. It's great for file sharing. I don't remember ever having problems with video and audio communication. It is especially useful for mass chats. I also feel as if my friend is with me in screen sharing.

Inconvénients :

I did not encounter any negative features.

Myriam
Associate (Canada)
Cabinet d'avocats, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Cisco Jabber - Good Tool That Could Be Great

4,0 l’année dernière

Avantages :

I liked the fact that Cisco Jabber allows me to quickly interact with my colleagues and allows me to share my screen with ease. I also appreciate the call forwarding option.

Inconvénients :

I do not like how finicky Cisco Jabber's notification system is -- I often have issues receiving mobile notifications, and even experience delayed notifications.

Angel
Help Desk Technician (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Cisco Jabber can be a very useful tool.

4,0 l’année dernière

Commentaires : When most of the time that is works, it works really well.

Avantages :

I like how easy it is to login and use. The features provided for calls are simple and no extra features that cause confusion.

Inconvénients :

Sometimes it doesn’t like to connect to my computer audio. There are days that it will connect with no issue, but then there’s days I have to log out and login again to get it to connect.

Petrica
Technical Support Specialist (Italie)
Télécommunications, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

useful collaboration tool

5,0 il y a 11 mois

Avantages :

with Jabber I can see in real time the availability of colleagues

Inconvénients :

it is managed an on-premise tool, it is not managed in cloud

Amy
Board Secretary (É.-U.)
Banque, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Cisco Jabber and the Tools I use with it.

4,0 l’année dernière

Commentaires : Cisco Jabber has been a great tool for our organization. If an integration could be made with O365, I think it would be a better tool, and would lengthen our engagement with the product.

Avantages :

Cisco Jabber was a wonderful tool to use to Inner Office Calling and Messaging. It was cool that we could do a share screen on a call to show the participant what we were describing. I also like how my organization integrated email voicemail with the system.

Inconvénients :

When our organization implemented Microsoft O365, the messaging functionality in Cisco Jabber needed to be turned off, because it would not integrate with O365. Employees didn't know which platform to use for messaging and it wasn't consistent.