15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

En savoir plus sur VoIP.ms

Plateforme complète de communication en libre-service offrant une solution téléphonique hébergée et une liaison SIP avec une tarification à la carte.

En savoir plus sur VoIP.ms

Avantages :

Ease of purchasing numbers and getting them integrated with my PBX.

Inconvénients :

Reports online of fraud callers using account balance, some on otherwise unused sub-accounts, so not a local leak.

VoIP.ms - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
4,8

Probabilité de recommander le produit

9,3/10

VoIP.ms a reçu une note globale de 4,8 étoiles sur 5 d'après 690 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (690)

Daniel
Founder
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great VOIP service

5,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Andy
Secretaire-tresorier (Canada)
Équipements publics, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Accessible a petit prix

5,0 il y a 9 mois

Avantages :

La migration vers VOIP.ms a pris quand même un peu de temps. Mais une fois en place, tout fonctionne très bien. Nous avons la ligne téléphonique pour tous nos employés et avons également prix le service de ligne pour le fax. Tout fonctionne à merveille.

Inconvénients :

En fait, je n'ai rien à dire sur ce que j'aime le moins. Je dirais d'améliorer le temps de connexion au début du service (dans la transition).

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 6 mois

Bonjour Andy, merci pour votre fidélité et vos aimables paroles. Nous espérons pouvoir continuer à vous servir pendant de nombreuses années.

Dany
Directeur (Canada)
Assurance, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Téléphone a peu de frais

4,0 il y a 9 mois

Commentaires : En général c'est très bien pour un prix très bas

Avantages :

Très efficace a peu de frais. Facile a utiliser et permet l'enregistrement et le blocage de numéro. Parfait pour moi

Inconvénients :

Les options de renvoie sont plus difficile a comprendre que les autres mais efficace

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 7 mois

· Bonjour Dany, merci pour votre fidélité et vos aimables paroles. Nous espérons pouvoir continuer à vous servir pendant de nombreuses années.

Bernard
proprietaire (Canada)
Immobilier, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

J'adore VoiP.ms

4,0 il y a 9 mois

Commentaires : j'en fait une utilisation quotidienne sur 3 appareils

Avantages :

le prix est super et le service est incroyable en français

Inconvénients :

seul point négatif : les Mms sont difficiles a configurer

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 7 mois

Bonjour Bernard, merci pour votre fidélité et vos aimables paroles.

Marc Antoine
It Director (Canada)
Agriculture, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Meilleur service VOIP

5,0 il y a 9 mois

Avantages :

Service fiable et facile à configurer , excellente valeur

Inconvénients :

Rien à redire sur aucun point, peut-être que l’interface pourrait être plus sexy

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 7 mois

Bonjour Marc Antoine, merci d'être un client de VoIP.ms!

Caroline
Conseillère (Canada)
Organisme social ou civique, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Excellent service à la clientèle

4,0 il y a 9 mois

Avantages :

Je trouve que les options sont facilement manœuvrables. La réception est bonne également. Lorsque j'ai eu besoin du soutien à la clientèle, ce service a été efficace et supportant.

Inconvénients :

Je trouve que les options sont facilement manœuvrables. La réception est bonne également. Lorsque j'ai eu besoin du soutien à la clientèle, ce service a été efficace et supportant.

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 6 mois

Bonjour Caroline, merci pour votre fidélité et vos aimables paroles. Nous espérons pouvoir continuer à vous servir pendant de nombreuses années.

Anthony
Product owner (Canada)
Électronique grand public, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Pas cher pour la qualité du service

5,0 il y a 9 mois

Avantages :

Tout ce gère directement par leur page web.

Inconvénients :

Pas beaucoup de support pour du voip sur Android

Jonathan
Directeur de compte (Canada)
Services financiers, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Meilleur service VOIP

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : Plus que satisfait, je recommande à n'importe qui avec un besoin de service VOIP.

Avantages :

Super fiable, le réseau est robuste et les tarifs très raisonnables. On paye pour les minutes qu'on utilise, rien de plus!

Inconvénients :

La procédure de connection demande un peu de connaissance et de temps, mais les explications sont super claires.La plate-forme client demande un peu d'adaptation et on cherche un peu, mais une fois qu'on s'y habitue ça va bien.

Sylvain
Courtier (Canada)
Services financiers, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Merveilleux

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : J'ai trouvé un service personnalisé et efficace de raliser mes appels et maximiser le développement de mon entreprise

Avantages :

facilité d'utilisation et le couts d'utilisation

Inconvénients :

aucun.parce que deja j'utilise le fax mais tres peu souvent

Francis
Propriétaire (Canada)
Construction, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Beau produit

4,0 il y a 9 mois

Avantages :

Le nombre d’intégration possible me fait aimer cette entreprise

Inconvénients :

Complexité à programmer les fonctionnalités

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 7 mois

Bonjour Francis, merci pour votre fidélité et vos aimables paroles.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Organisme social ou civique, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Meilleur VoIP québécois

5,0 l’année dernière

Avantages :

Nous avons notre ligne sans frais avec eux. C'est relativement facile à configurer.

Inconvénients :

Il faut s'y connaitre un peu. Sinon, il y a des tutoriels qui nous aident.

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

l’année dernière

Merci pour votre fidélité et vos aimables paroles.

Ian
Ian
Owner (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Informatique et sécurité réseau, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Best platform I've found!

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Great overall experience - support is amazing - makes sure it works, knows how to fix whatever you've done wrong and make things work in moments. Uptime is phenomenal.

Avantages :

It's a cut and dry VoIP service that provides exactly what I need, how I need without burdensome interfaces.

Inconvénients :

Needs a little more public info on new features with clear pricing such as virtual PRI's where you can figure it out yourself without having to contact sales.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Comptabilité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

I am a very happy home user.

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : I have been with VoIP.ms since 2015 and I've always been very happy with the service.

Avantages :

I like having VoIP service available for a low fixed monthly rate.

Inconvénients :

I don't have any complaints about VoIP.ms. Perhaps what few difficulties I have are due to connectivity issues, and not VoIP.ms' service.

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 7 mois

Hello! Thank you for your kind words! We're happy to hear you're satisfied with our service.

Wendy
secretary (Canada)
Institutions religieuses, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Review of VOIP.ms

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : We are able to have a VOIP system over a very slow DSL internet connection because this voip system is not big and bulky. Overall, it works well enough.

Avantages :

It is a powerful software that gives lots of options and functionality with VOIP. It is lean and does not have a lots of bulk so it can be used over phone lines without using lots of bandwidth. The wiki is helpful and the customer service has always been willing to help. It is great that you don't need to purchase customized equipment to use VOIP.ms. Now with the self isolation it has been great to have the option to forward the phone numbers.

Inconvénients :

- There are lots of dropped or lost calls - There are lots of unconnected calls - At times the quality of calls are very poor - It is complicated to make changes and not always clear the order or process - The registration of users is not always clear - Sometimes there is a problem, but I don't know all the technical terms to ask about the problem.

Alexander
General Director (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

So Glad We Found This Telephony Solution!

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : While telephony is imperative to our operation, we don't have the volume that makes our VoIP.MS cost even a significant fraction of what other providers were charging for similar services. LOVE IT.

Avantages :

VoIp.MS provides us security, effective, reliable communications at the lowest cost of any of the options we've tried before. It has been very gratifying to see that even when the system was maliciously attacked, VoIP.MS responded quickly, professionally and effectively. I can't praise this service highly enough.

Inconvénients :

As a non-techie responsible for purchasing and setting up the system, it was intimidating to start. I needed an experienced tech to hold my hand, but I would urge anyone concerned about cost-effective business communications to read the wiki and tutorial helps and give it a try.

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 7 mois

Hello, Alexander, We're grateful for the trust you've placed in us. Thanks for the positive review!

Ryk
CEO (Canada)
Informatique et sécurité réseau, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Good value, reliable service

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : Typically our experience has been good, despite a few minor hiccups. In al, the service provides good value.

Avantages :

VoIP.MS provides us a means to rapidly deploy service in any location for short or long term use. The simple to use features make VoIP.MS the platform of choice for our needs.

Inconvénients :

We have had some difficulties in matching inbound services on end points with the right servers. I single config page with all the parameters for each line provisioned would be a HUGE help.

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 7 mois

Hello, Ryk, Thank you for taking the time to share your positive experience with our VoIP services.

Marc
Salesforce developer (Canada)
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Perfect if you know what you are doing

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : I would not change for any provider even for free.

Avantages :

Setup is very complete. You can tweak anything with your phone lines.

Inconvénients :

Billing in USD. Not for everyone. You need to know about networking and telephony before going with them. This is not a service for end users without technological knowledge.

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 6 mois

Hello, Marc, Your feedback is invaluable to us. Thanks for taking the time to write a review!

Hunter
Proprietor (É.-U.)
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Customizable experience for your users, if you have a little know-how.

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : I would say VoIP.ms is the perfect service for a somewhat-experienced consultant or employee to deploy a customized VoIP solution for their customer/company.

Avantages :

VoIP.ms gives you power tools and "just enough" customizable features to deploy unique solutions for your customers, but you don't have to learn the guts of Asterisk or another overly complicated phone system.

Inconvénients :

There is not a ton of polish in the admin UI, so it can be confusing sometimes.

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 7 mois

Hello, Hunter, thank you for your support and trust in our services. We truly appreciate customers like you!

Brendan
Director of Business Development (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best VOIP In Town

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : Outside of the DDOS attack it has been the best service around. I have tried many others and they are either more expensive or very difficult to setup properly with our PBX system.

Avantages :

I have looked over all the VOIP providers and checked price. They are the lowest and easiest to setup.

Inconvénients :

The only thing I didn't like was when they had the DDOS attack and my phone lines were down and we did not have any alternative.

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 7 mois

Hello, Brendan, We appreciate your review and are delighted to hear you're satisfied with our VoIP solutions.

Alex
Owner (É.-U.)
Développement de programmes, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great Service, Great Price

5,0 il y a 9 mois

Avantages :

The SIP trunking provides great rate, great wiki documentation to setup everything, no restrictions such as verified caller IDs on outbound (making it useful to forward calls to another phone and preserve caller id)

Inconvénients :

The SMS/MMS UI is often delayed, has storage time limits, and is just somewhat unreliable in general.

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 7 mois

Hello, Alex, Thank you for taking the time to share your positive experience with our VoIP services.

Jean Rene
Jean Rene
CTO (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great VoIP supplier

5,0 il y a 9 mois

Avantages :

The online portal offers many features and the billing is clear.

Inconvénients :

Can be overwhelming to setup for someone with little VoIP experience

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 8 mois

Hello, Jean Rene, Thanks for choosing us! We appreciate your positive review.

Matt
CEO (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

DIY Full-Featured VOIP at a Great Price

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : VoIP.ms powers all of our individual phone lines as well as our sales and customer service phone trees (IVR). We also use it for text messaging with customers.

Avantages :

VoIP.ms is totally customizable and has more features than the major brand-name voip SaaS platforms, at a fraction of the cost. All of our users can pick their own setup (physical VoIP device, softphone, call forwarding) and change whenever needed. Call quality is consistently great (much better than previous companies we tried) and we've never experienced an outage.

Inconvénients :

There is a learning curve to the admin panel but that's balanced by the potential for customization.

Matt
Captain (É.-U.)
Génie mécanique ou industriel, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

VOIP.MS, the best voip solution for both individuals and businesses, hands down.

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Originally, I had sought out a way to keep my own land line number. After using VOIP.MS for a while and realizing how simple and rock solid it was, I began transitioning my family off of the expensive telco's and into sub accounts on VOIP.MS. They can't tell the difference (it just works) except for the huge savings they're seeing. I am now transitioning our small church to VOIP.MS and expect to save several hundred dollars a month for them.
Tech support has always been responsive. Feature requests are always considered, though to be honest, most of things I have requested were already available and I just didn't realize!

Avantages :

A vast array of features that, while overwhelming at first, are fully explained and easy to implement with the great support site and help files. And you can beat the pricing. Anywhere!

Inconvénients :

Because there are so many features and tools, the dashboard can be quite intimidating.

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

il y a 4 ans

Hi Matt, thanks for being a VoIP.ms customer and for your honest review!

KK
President (É.-U.)
Formation professionnelle et coaching, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Solid, reliable service ... great value

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Extremely satisfied; have already recommended the service to several others in my industry.

Avantages :

Interactive voice response menus, call routing and blasting, ability to specify "allowed" and "not allowed" countries to prevent fraud

Inconvénients :

This service is more do-it-yourself than others of its type, but I suspect its users are seasoned corporate customers. Also, good quality tech support is always available via chat and email. So this has not been a problem.

David
CEO (Canada)
Hôpitaux et soins de santé, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great value for the money!

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : This is a very cost-effective service that I have recommended to many people. It's simple enough to use that I have even recommended the service to several friends who are not computer knowledgable.

Avantages :

Having the option to retain an existing phone number was very important. The fact that VOIP.MS ported the number as part of their initial service was a bonus. Call quality is excellent, with no lag or echo, or fading! Having multiple servers in several major cities allows VOIP.MS to distribute the network traffic and maintain system stability. The customer web portal is intuitive and easy to use, so managing your account is relatively easy. Setting up new a ATA device, for a home consumer, is easy with the How-To instructions provided in the HELP section.

Inconvénients :

The most difficult part of the service is the initial setup - i.e. creating your account. No where does it mention that you must add a minimum dollar amount to your account - $15.00 US, I think. Make this requirement known early in the process so people don't become frustrated when they think all the steps have been completed, but they can't add their device and/or activate the service.

Jocelyn
President/Owner (Canada)
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Amazing value and features. They really care about their customers' experience.

5,0 l’année dernière

Commentaires : I have switched my personal and business phone service to VoIP.ms about 5 years ago. I saved a lot of money while gaining a ton of features compared to traditional telephony service providers.

Avantages :

I have an incredible control and visibility on inbound and outbound call routing to trunk, voicemail, IVR, forwarders, etc.Customer portal is well organised, configuration is quick and efficient.I only pay for what I use in terms of DID, e911 and minutes.Call quality is the same as traditional phone lines. This is NOT a cheap internet phone service.

Inconvénients :

Service cuts for a few minutes during the day around once a week. During that time SIP disconnects and phones cannot make or receive calls. Not a big deal for inbound, voice mail still works. But no outgoing calls means that it is also impossible to dial 911 in case of an emergency. Setting up high availability is not documented, I had to figure something out myself.Conferencing is limited (requires a dedicated DID, control panel cannot be delegated to a conference owner, etc.).

Réponse de l'équipe de VoIP.ms

l’année dernière

Hello Jocelyn, Thank you for your glowing review! We are so glad that you are enjoying our product/service. We highly value having you as our customer.