Avis clients sur Urbest

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Logiciel collaboratif pour la maintenance et les services.

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31 avis affichés

Francois D.
responsable équipe
Administration publique, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/09/2020

"maintenance"

Commentaires: une bonne idée au départ, la première version était plus lisible de mémoire.

Avantages: toutes les demandes sont centralisées, la possibilité de mettre des photos

Inconvénients: manque de visibilité sur smartphone en tant qu'intervenant sur les demandes.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 24/11/2020

Bonjour,
Je vous remercie pour votre retour, nous travaillions au quotidien pour ameliorer urbest et vous simplifier la vie, n'hesitez pas a nous faire par de vos remarques sur hello@urbest.io

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/09/2020
Benoit L.
Resp. Mission modernisation
Organisme social ou civique, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/09/2020

"Outil à forte valeur ajotuée pour les usagers comme pour les équipes"

Avantages: La simplicité d'usage et le gain de temps pour les équipes. Quel plaisir d'entendre les agents techniques dire que depuis qu'Urbest est déployé au sein de notre compagnie, les agents les remercient et les félicitent pour leur rapidité d'intervention.

Inconvénients: On voudrait pouvoir tout gérer dans Urbest , ou au moins aussi facilement que dans ce logiciel ...

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 30/09/2020

Merci pour votre retour Benoit. Nous sommes content d'apprendre que vous avez pu ameliorer votre reactivite grace a urbest!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/09/2020
Tom D.
DIRECTEUR DE CENTRE COMMERCIAL
Immobilier commercial, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/04/2021

"Limpide, Fluide, une évidence"

Avantages: sa fluidité et sa prise en main rapide
pour les équipes, URBEST est vite devenu une évidence car répond à une vraie problématique de préparation et reporting des sujets courants

Inconvénients: le menu recherche d'immeuble du départ, pas assez fluide comme le reste de l'appli

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 14/04/2021

Thanks Tom!
We appreciate your feedback and we are working on improving this in our next releases!

Urbest team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/04/2021
Mickaël G.
Technicien de maintenance
Machines, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/09/2020

"Le logiciel qui vous simplifie vos journées !"

Commentaires: Le logiciel est très facile à prendre en main, testé et approuvé par mon équipe de maintenance ! De plus nos clients sont satisfaits du temps qu’ils gagnent en utilisant l’application URBEST !

Avantages: Facile d’utilisation et un gain de temps pour notre équipe !

Inconvénients: Aucun problème détecté durant l’utilisation de URBEST

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 21/09/2020

Thank you for your feedback, Mickael!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/09/2020
Porteux M.
chef de service maintenance bâtiments
Administration publique, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/09/2020

"Région Normandie"

Avantages: facilité d'utilisation et rapidité dans l'exécution

Inconvénients: plusieurs demandes sur un même sujet peuvent parvenir en même temps.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 21/09/2020

Thank you Mickael!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/09/2020
Florian F.
Innovation et startups
Urbanisme et architecture, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/10/2020

"Adopté très vite"

Avantages: Nous avons beaucoup apprécié la capacité d'Urbest à travailler avec nos équipes et à évoluer dans un cadre assez restrictif qu'est le notre, tout en proposant un outil assez innovant pour un établissement qui n'était pas habitué.
Toutes les équipes qui l'utilisent sont ravies de la facilité d'utilisation et de l'efficacité de l'application.

Inconvénients: Aucun problème avec l'utilisation d'Urbest

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 09/10/2020

Merci Florian pour ce retour ! Ravi de voir que Paris la Defense apprecie l'experience urbest.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/10/2020
Toni P.
Toni P.
Responsable de secteur
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/12/2019

"Solution complète de smart building"

Avantages: Facilité de déploiement et ergonomie d'utilisation

Inconvénients: Aucune déception rencontrée pour le moment

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 06/01/2020

Thank you Toni!
We value your review and appreciate the time with this.

Best,
Urbest team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/12/2019
Romain V.
Responsable multisites
Eau/gaz/électricité, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/09/2020

"Avis urbest"

Commentaires: Gain de temps et meilleur suivi depuis l'installation sur le site.retours de clients positif.
Plusieurs options pourraient etre rajoutées
Comme la gmao ( sam fm ) qui permettrais un suivi plus poussé et une aide en plus pour nous mainteneurs a l edition de nos rapports client.
Comme une meilleure localisation des lieux d'interventions ( plan de batiment, d etage et de bureaux ).
Voir si possible de faire un QR codes pour des demandes d interventions sans besoin de cree un compte.

Avantages: Application tres simple d'utilisation.
Premet un suivi des interventions sur sites.
Les messages instantanés avec les utilisateurs.

Inconvénients: Probleme de synchronisation entre l envoie des demandes et la notification de demande recu.defois plusieur minute avant de recevoir la demande.
Retour de plusieurs locataires qui ne peuvent pas envoyer de demande quand les personnes qui sont enregistrées sont abscentes.( compliqué pour elles )

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 30/09/2020

Merci pour votre retour et vos suggestions Romain. Nous ameliorons notre produit chaque jour et ne manquerons de vous tenir informe des qu'une nouvelle fonctionnalite sera deployee.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/09/2020
Fabrice H.
CEO
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/08/2020

"Je recommande le logiciel URBEST"

Commentaires: Réactivité des équipes support et sales

Avantages: Ticketing travaux et l’arborescence proposée

Inconvénients: RAS pas de commentaire

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 16/08/2020

Thank you Fabrice!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/08/2020
Thomas O.
CEO
Immobilier, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/09/2020

"Easy to use"

Avantages: Très facile à déployer et à prendre en main pour les équipes

Inconvénients: Rien à signaler pour l'instant, nous continuons le déploiement.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 05/10/2020

Thanks you Thomas! We look forward to supporting you further and bringing more value to your teams!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/09/2020
Luc P.
Luc P.
CEO
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/12/2019

"A very good software that makes our lives easier"

Commentaires: We have several offices and Urbest helps us centralize all requests and act as efficiently as possible. This is very important for our teams.

Avantages: Very easy to use, our team is very happy to use this software daily.

Inconvénients: Nothing to say here. Everything works like a charm.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 30/12/2019

Thanks Luc,
It's a pleasure to help you along your growth and new offices.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/12/2019
Alexis V.
Product Solution Specialist
Eau/gaz/électricité, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/09/2019

"Computer Aid Facitily Mngt System: Urbest tops the league"

Commentaires: As said above, the reporting of problems is often a bottleneck in traditional systems whereby one will see the problem and will have to call/email/ or phone the helpdesk to report it. Not with Urbest. One can do it directly via its mobile-app. And this is empowering the user, giving the chance to participate in making the building a building users want to be proud of. Personally I was impressed by how easy it is to get going with the software. From taking the decision to having it running, no more than a week passed by. In fact, a couple of days after the decision, I was already accessing the software and setting up the few bits and pieces needed. A week after everyone in my organisation could go ahead and use it.

Avantages: The fact this software isn't presented as a traditional software. It is a service ; it is there ; it runs. You barely have anything to do to get it going for your organisation. That's the beauty of an easy-to-use software that sits in the cloud and can be accessed as a software-as-a-service. The graphic is great and minimalist so you see things. You don't have to learn it to get going. Simple is key and that's the main adjective to it. KISS: Keep it Simple and Straightforward fits this software perfectly. And when it comes to its core, it is great as it captures the information at source: it gives the user who sees the problem to report it directly in the system there and then. And that is the essence of a good system where the whole community is involved and one can see how her/his issue is resolved in near real time.

Inconvénients: Difficult to fault this software. Yes maybe it doesn't have all the features of a Maximo (IBM) or Planon but do we need these features? No.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 02/01/2020

Thank you Alexis! We continuously strive to improve our product and if there are other ways that you think Urbest can help solve problems for you or add more value - then please do share these with us!

Best,
Team Urbest

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/09/2019
Cécile D.
President
Immobilier commercial, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/09/2021

"Easy tool"

Commentaires: Help create a community

Avantages: Very easy to implement: no technological barrier

Inconvénients: Necessity to GO international for large groups with Many sites

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/09/2021
Catriona C.
Digital Transformation and innovation manager
Eau/gaz/électricité, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/02/2020

"Urbest is the innovation all modern Facilties Management companies needed yesterday"

Commentaires: It has solved the issue of giving building users self service reporting, not going through antequated methods of calls/emails. It has resolved the issue of being unable to capture ongoing feedback from users on our request resolution and satisfaction. It hasn't resolved our issue of having a slow/bulky CAFM that isn't lean in its workflow

Avantages: The simplicity, user friendliness, modern approach and workflow. It makes FM so simple it's a surprise that we didn't already switch to it. Giving a tool to all building users to report to FM teams their issues is like tracking a pizza order on domino's, everyone should have it. Having a simple workflow for FM teams to organise and be faster at reacting/resolving in all transparency is a step towards even having a FM as a self service linked to a marketplace for independent ad hoc workers which is where the industry may go.

Inconvénients: Integration with our existing CAFM is possible but the overlap of functionalities has made it difficult for our IS teams to draw the line. Integrating directly with our purchasing/finance system could be the solution but the build, dashboard, monitoring would need to be very robust for the teams to feel reassured. It could/should do so much more as an FM app in the future e.g. geolocalisation, way finding, community building if Urbest doesn't want to be the app that just gets integrated into other ''sexier'' apps

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 30/03/2020

Thanks Catriona! We understand the needs of customers and this is why we are building more things and expect to see very soon PO/Invoice management live in our product and a few more things up our sleeve. We look forward to helping Bouygues UK strengthen it's portfolio and services.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/02/2020
Trevor M.
Real Estate & Facilities Consultant
Immobilier, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/06/2020

"A user friendly revolution in task management software"

Commentaires: It creates a good collaborative environment for managing tasks and issues. In the examples I have seen the introduction of Urbest has typically led to work being completed 20 - 30% faster than before, with higher satisfaction in the end result.

Avantages: The strengths of this software are that it is very easy to implement and to use. It is easy to onboard service providers. You can see the status of all tasks at any point of time. It automates the collection and presentation of feedback on work done. Both planned and reactive work can be supported.

Inconvénients: The issue to be aware of is that it is not a comprehensive facilities management solution, with lots of additional different modules. Its strength is task management, if that is what you want, it will do it well.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 08/07/2020

Thanks Trevor! We look forward to bringing even more value to our users, so stay tuned for some exciting things ahead!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/06/2020
Alexis B.
Operations Manager
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/07/2020

"Urbest is a key component for us in order to organise, plan, and get feedbacks."

Commentaires: Urbest enables us to keep a close contact to the final users of this solution, and to keep every task in mind.

Avantages: Easy to use, and very efficient to have an overview of all actions to prepare for all sites. Filters are really usefull to compartiment all tasks.

Inconvénients: Some features like a planning could be usefull in order to plan in advance some tasks.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 05/08/2020

Thanks Alexis!

We appreciate your feedback!
Stay tuned as we are working on delivering (in the next few months) the ability to plan tasks!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/07/2020
Nicolas G.
Property manager
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/09/2019

"Urbest eases my life"

Commentaires: I am able to manage queries from both tenants and landlords in a third of the time previously required.

Avantages: The gain of time Urbest provides is very impressive

Inconvénients: Really innovative stuff do not have inconvenients

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 27/01/2020

Great to hear your experiences Nicolas! We look forward to helping you gain even more value through Urbest

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/09/2019
Pascal M.
Manager
Eau/gaz/électricité, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/12/2019

"As a service"

Commentaires: we were able to bring a single Customer service, we improve communication on intervention request from our customers. the traceability is much better. Customers are more satisfied. The property manager it lso is benefitting. It's a win win solution.

Avantages: ease, simplicity, efficiency , scalable , geotag , easy to implement , simple ergonomics , Advice and manager web service . The Reporting. Statistics.

Inconvénients: Obligation to be connected . You must convince the Customer and tenant . we need to be with tenants to use.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 30/12/2019

Thank you Pascal! We strive to improve our service and we look forward to hearing your thoughts about how Urbest can add more value to you and your teams.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/12/2019
Ludovic L.
Project manager
Eau/gaz/électricité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/09/2019

"You must need it"

Commentaires: URBEST is perfect to centralize, manage and follow every actions & needs of stakeholders. We are using it to manage premises buildings.

Avantages: The flexibility of the solution. URBEST can evolve following our needs.

Inconvénients: Nothing for the moment, even if we are using URBEST for almost one year

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 12/09/2019

Thanks Ludovic,
We look forward to expanding to more buildings with your team.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/09/2019
Maxime S.
COO
Immobilier, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/10/2019

"The Facility Management future is here"

Avantages: Urbest litterally hacked all the pain points related to Hard and Soft FM management. The system is 100% user-friendly and delivers the right information to the right person at the very right time.

Inconvénients: The product could be cooler by enabling more integrations

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 27/01/2020

Thanks Maxime for your review!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/10/2019
François G.
Gérant
Urbanisme et architecture, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/09/2019

"Very usefull for social hoursing refurbishment"

Commentaires: Architectural co-conception withs architects, ingeneers, contractors
Site management during construction works, interface between all actors : users, contractor, architects, client
Work management after delivery

Avantages: Very user friendly, specially for no professional users : inhabitants, workers, etc.
the software is very flexible and adaptable

Inconvénients: Nothing, except maybe the graphic interface...

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 30/12/2019

Thank you Mister Gruson,
We look forward to helping you with more projects in social housing.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/09/2019
Youcef B.
Youcef B.
COO
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/07/2021

"Easy to use"

Avantages: We highly value the ease of use and its simple integration into our work environment.

Inconvénients: The application still has a lot of development potential even if it is already very complete.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 28/07/2021

Thank you Youcef! We look forward to bringing even more services and functionality into Urbest as we continue on our mission to simplify collaboration in facilities, property management and delivery of services.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/07/2021
Romain K.
Startup manager
Conseil en gestion, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/08/2020

"Good tool to simplify communication"

Avantages: As a coworker, Urbest is very easy to use and simplifies communication with the site manager

Inconvénients: Nothing to say here for the moment

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 31/08/2020

Thanks Romain!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/08/2020
Yvan C.
Property analyst
Immobilier, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/12/2020

"Urbest Portalis"

Avantages: a better check for maintenance and a better connexion between users.

Inconvénients: work wtih others partners than ENGIE to develop more skills.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 01/02/2021

Thank you for your comment! We appreciate. For your information, you can invite any service provider from your admin panel.
Regards,

  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/12/2020
Pierre N.
Consultant
Logiciels, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/09/2019

"Very good"

Avantages: I like it because it is simple, efficient and reliable

Inconvénients: Might requires integration for equipment management

Réponse de l'éditeur

envoyé par Urbest le 27/01/2020

Thanks Pierre! We are looking into further developments and integrations on the equipment management side.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/09/2019