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France Produit local

Avis clients sur Urbest

4,8 (33) Donnez-nous votre avis ! France Produit local

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Logiciel collaboratif pour la maintenance et les services.

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Avantages :

The simplicity, user friendliness, modern approach and workflow. It makes FM so simple it's a surprise that we didn't already switch to it.

Inconvénients :

Difficult to fault this software. Yes maybe it doesn't have all the features of a Maximo (IBM) or Planon but do we need these features.

Urbest - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,8

Probabilité de recommander le produit

9,5/10

Urbest a reçu une note globale de 4,8 étoiles sur 5 d'après 33 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (33)

Romain
Responsable multisites (France)
Eau/gaz/électricité, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Avis urbest

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Gain de temps et meilleur suivi depuis l'installation sur le site.retours de clients positif.
Plusieurs options pourraient etre rajoutées
Comme la gmao ( sam fm ) qui permettrais un suivi plus poussé et une aide en plus pour nous mainteneurs a l edition de nos rapports client.
Comme une meilleure localisation des lieux d'interventions ( plan de batiment, d etage et de bureaux ).
Voir si possible de faire un QR codes pour des demandes d interventions sans besoin de cree un compte.

Avantages :

Application tres simple d'utilisation. Premet un suivi des interventions sur sites. Les messages instantanés avec les utilisateurs.

Inconvénients :

Probleme de synchronisation entre l envoie des demandes et la notification de demande recu.defois plusieur minute avant de recevoir la demande. Retour de plusieurs locataires qui ne peuvent pas envoyer de demande quand les personnes qui sont enregistrées sont abscentes.( compliqué pour elles )

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 4 ans

Merci pour votre retour et vos suggestions Romain. Nous ameliorons notre produit chaque jour et ne manquerons de vous tenir informe des qu'une nouvelle fonctionnalite sera deployee.

Benoit
Resp. Mission modernisation (France)
Organisme social ou civique, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Outil à forte valeur ajotuée pour les usagers comme pour les équipes

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

La simplicité d'usage et le gain de temps pour les équipes. Quel plaisir d'entendre les agents techniques dire que depuis qu'Urbest est déployé au sein de notre compagnie, les agents les remercient et les félicitent pour leur rapidité d'intervention.

Inconvénients :

On voudrait pouvoir tout gérer dans Urbest , ou au moins aussi facilement que dans ce logiciel ...

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 4 ans

Merci pour votre retour Benoit. Nous sommes content d'apprendre que vous avez pu ameliorer votre reactivite grace a urbest!

Mickaël
Technicien de maintenance (France)
Machines, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Le logiciel qui vous simplifie vos journées !

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Le logiciel est très facile à prendre en main, testé et approuvé par mon équipe de maintenance ! De plus nos clients sont satisfaits du temps qu’ils gagnent en utilisant l’application URBEST !

Avantages :

Facile d’utilisation et un gain de temps pour notre équipe !

Inconvénients :

Aucun problème détecté durant l’utilisation de URBEST

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 4 ans

Thank you for your feedback, Mickael!

francois
responsable équipe (France)
Administration publique, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

maintenance

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : une bonne idée au départ, la première version était plus lisible de mémoire.

Avantages :

toutes les demandes sont centralisées, la possibilité de mettre des photos

Inconvénients :

manque de visibilité sur smartphone en tant qu'intervenant sur les demandes.

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 4 ans

Bonjour, Je vous remercie pour votre retour, nous travaillions au quotidien pour ameliorer urbest et vous simplifier la vie, n'hesitez pas a nous faire par de vos remarques sur hello@urbest.io

Florian
Innovation et startups (France)
Urbanisme et architecture, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Adopté très vite

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

Nous avons beaucoup apprécié la capacité d'Urbest à travailler avec nos équipes et à évoluer dans un cadre assez restrictif qu'est le notre, tout en proposant un outil assez innovant pour un établissement qui n'était pas habitué. Toutes les équipes qui l'utilisent sont ravies de la facilité d'utilisation et de l'efficacité de l'application.

Inconvénients :

Aucun problème avec l'utilisation d'Urbest

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 4 ans

Merci Florian pour ce retour ! Ravi de voir que Paris la Defense apprecie l'experience urbest.

Tom
DIRECTEUR DE CENTRE COMMERCIAL (France)
Immobilier commercial, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Limpide, Fluide, une évidence

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

sa fluidité et sa prise en main rapide pour les équipes, URBEST est vite devenu une évidence car répond à une vraie problématique de préparation et reporting des sujets courants

Inconvénients :

le menu recherche d'immeuble du départ, pas assez fluide comme le reste de l'appli

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 4 ans

Thanks Tom! We appreciate your feedback and we are working on improving this in our next releases! Urbest team

Toni
Toni
Responsable de secteur (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Solution complète de smart building

4,0 il y a 5 ans

Avantages :

Facilité de déploiement et ergonomie d'utilisation

Inconvénients :

Aucune déception rencontrée pour le moment

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 5 ans

Thank you Toni! We value your review and appreciate the time with this. Best, Urbest team

Fabrice
CEO (France)
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Je recommande le logiciel URBEST

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Réactivité des équipes support et sales

Avantages :

Ticketing travaux et l’arborescence proposée

Inconvénients :

RAS pas de commentaire

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 4 ans

Thank you Fabrice!

Thomas
CEO (France)
Immobilier, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Easy to use

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

Très facile à déployer et à prendre en main pour les équipes

Inconvénients :

Rien à signaler pour l'instant, nous continuons le déploiement.

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 4 ans

Thanks you Thomas! We look forward to supporting you further and bringing more value to your teams!

Danyl
Charge d’affaires (France)
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Urbest

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Logiciel très simple à utiliser et complet.

Inconvénients :

Il faudrait voir pour ajouter plus de fonctionnalités liées au domaine du bâtiment.

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 3 ans

Thank you Danyl, let us know how we can help you win more deals.

PORTEUX
chef de service maintenance bâtiments (France)
Administration publique, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Région Normandie

4,0 il y a 4 ans

Avantages :

facilité d'utilisation et rapidité dans l'exécution

Inconvénients :

plusieurs demandes sur un même sujet peuvent parvenir en même temps.

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 4 ans

Thank you Mickael!

Luc
Luc
CEO (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A very good software that makes our lives easier

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : We have several offices and Urbest helps us centralize all requests and act as efficiently as possible. This is very important for our teams.

Avantages :

Very easy to use, our team is very happy to use this software daily.

Inconvénients :

Nothing to say here. Everything works like a charm.

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 5 ans

Thanks Luc, It's a pleasure to help you along your growth and new offices.

Alexis
Product Solution Specialist (R.-U.)
Eau/gaz/électricité, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Computer Aid Facitily Mngt System: Urbest tops the league

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : As said above, the reporting of problems is often a bottleneck in traditional systems whereby one will see the problem and will have to call/email/ or phone the helpdesk to report it. Not with Urbest. One can do it directly via its mobile-app. And this is empowering the user, giving the chance to participate in making the building a building users want to be proud of. Personally I was impressed by how easy it is to get going with the software. From taking the decision to having it running, no more than a week passed by. In fact, a couple of days after the decision, I was already accessing the software and setting up the few bits and pieces needed. A week after everyone in my organisation could go ahead and use it.

Avantages :

The fact this software isn't presented as a traditional software. It is a service ; it is there ; it runs. You barely have anything to do to get it going for your organisation. That's the beauty of an easy-to-use software that sits in the cloud and can be accessed as a software-as-a-service. The graphic is great and minimalist so you see things. You don't have to learn it to get going. Simple is key and that's the main adjective to it. KISS: Keep it Simple and Straightforward fits this software perfectly. And when it comes to its core, it is great as it captures the information at source: it gives the user who sees the problem to report it directly in the system there and then. And that is the essence of a good system where the whole community is involved and one can see how her/his issue is resolved in near real time.

Inconvénients :

Difficult to fault this software. Yes maybe it doesn't have all the features of a Maximo (IBM) or Planon but do we need these features? No.

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 5 ans

Thank you Alexis! We continuously strive to improve our product and if there are other ways that you think Urbest can help solve problems for you or add more value - then please do share these with us! Best, Team Urbest

YVAN
Property analyst
Immobilier, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Urbest Portalis

4,0 il y a 4 ans

Avantages :

a better check for maintenance and a better connexion between users.

Inconvénients :

work wtih others partners than ENGIE to develop more skills.

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 4 ans

Thank you for your comment! We appreciate. For your information, you can invite any service provider from your admin panel. Regards,

Catriona
Digital Transformation and innovation manager (R.-U.)
Eau/gaz/électricité, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Urbest is the innovation all modern Facilties Management companies needed yesterday

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : It has solved the issue of giving building users self service reporting, not going through antequated methods of calls/emails. It has resolved the issue of being unable to capture ongoing feedback from users on our request resolution and satisfaction. It hasn't resolved our issue of having a slow/bulky CAFM that isn't lean in its workflow

Avantages :

The simplicity, user friendliness, modern approach and workflow. It makes FM so simple it's a surprise that we didn't already switch to it. Giving a tool to all building users to report to FM teams their issues is like tracking a pizza order on domino's, everyone should have it. Having a simple workflow for FM teams to organise and be faster at reacting/resolving in all transparency is a step towards even having a FM as a self service linked to a marketplace for independent ad hoc workers which is where the industry may go.

Inconvénients :

Integration with our existing CAFM is possible but the overlap of functionalities has made it difficult for our IS teams to draw the line. Integrating directly with our purchasing/finance system could be the solution but the build, dashboard, monitoring would need to be very robust for the teams to feel reassured. It could/should do so much more as an FM app in the future e.g. geolocalisation, way finding, community building if Urbest doesn't want to be the app that just gets integrated into other ''sexier'' apps

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 5 ans

Thanks Catriona! We understand the needs of customers and this is why we are building more things and expect to see very soon PO/Invoice management live in our product and a few more things up our sleeve. We look forward to helping Bouygues UK strengthen it's portfolio and services.

Vadim
CEO (Danemark)
Services juridiques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Seamless job and tasks tracking

5,0 il y a 9 mois

Avantages :

I love the interface Urbest has. The dashboard looks very neat and easy to understand.

Inconvénients :

The communication is in French in emails. I still did not figure out how to change the email notifications to English, but it doesn't bother much.

Alexis
Operations Manager (France)
Immobilier, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Urbest is a key component for us in order to organise, plan, and get feedbacks.

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Urbest enables us to keep a close contact to the final users of this solution, and to keep every task in mind.

Avantages :

Easy to use, and very efficient to have an overview of all actions to prepare for all sites. Filters are really usefull to compartiment all tasks.

Inconvénients :

Some features like a planning could be usefull in order to plan in advance some tasks.

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 4 ans

Thanks Alexis! We appreciate your feedback! Stay tuned as we are working on delivering (in the next few months) the ability to plan tasks!

Cécile
President (France)
Immobilier commercial, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Easy tool

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Help create a community

Avantages :

Very easy to implement: no technological barrier

Inconvénients :

Necessity to GO international for large groups with Many sites

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 3 ans

Thank you Cécile, it's a pleasure working with you. We will continue our effort to delight your users.

Youcef
Youcef
COO (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Immobilier, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Easy to use

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

We highly value the ease of use and its simple integration into our work environment.

Inconvénients :

The application still has a lot of development potential even if it is already very complete.

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 3 ans

Thank you Youcef! We look forward to bringing even more services and functionality into Urbest as we continue on our mission to simplify collaboration in facilities, property management and delivery of services.

Nicolas
Property manager (France)
Immobilier, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Urbest eases my life

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : I am able to manage queries from both tenants and landlords in a third of the time previously required.

Avantages :

The gain of time Urbest provides is very impressive

Inconvénients :

Really innovative stuff do not have inconvenients

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 5 ans

Great to hear your experiences Nicolas! We look forward to helping you gain even more value through Urbest

Pascal
Manager (France)
Eau/gaz/électricité, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

As a service

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : we were able to bring a single Customer service, we improve communication on intervention request from our customers. the traceability is much better. Customers are more satisfied. The property manager it lso is benefitting. It's a win win solution.

Avantages :

ease, simplicity, efficiency , scalable , geotag , easy to implement , simple ergonomics , Advice and manager web service . The Reporting. Statistics.

Inconvénients :

Obligation to be connected . You must convince the Customer and tenant . we need to be with tenants to use.

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 5 ans

Thank you Pascal! We strive to improve our service and we look forward to hearing your thoughts about how Urbest can add more value to you and your teams.

Ludovic
Project manager (France)
Eau/gaz/électricité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

You must need it

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : URBEST is perfect to centralize, manage and follow every actions & needs of stakeholders. We are using it to manage premises buildings.

Avantages :

The flexibility of the solution. URBEST can evolve following our needs.

Inconvénients :

Nothing for the moment, even if we are using URBEST for almost one year

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 5 ans

Thanks Ludovic, We look forward to expanding to more buildings with your team.

Trevor
Real Estate & Facilities Consultant (R.-U.)
Immobilier, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

A user friendly revolution in task management software

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : It creates a good collaborative environment for managing tasks and issues. In the examples I have seen the introduction of Urbest has typically led to work being completed 20 - 30% faster than before, with higher satisfaction in the end result.

Avantages :

The strengths of this software are that it is very easy to implement and to use. It is easy to onboard service providers. You can see the status of all tasks at any point of time. It automates the collection and presentation of feedback on work done. Both planned and reactive work can be supported.

Inconvénients :

The issue to be aware of is that it is not a comprehensive facilities management solution, with lots of additional different modules. Its strength is task management, if that is what you want, it will do it well.

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 4 ans

Thanks Trevor! We look forward to bringing even more value to our users, so stay tuned for some exciting things ahead!

Maxime
COO (France)
Immobilier, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

The Facility Management future is here

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

Urbest litterally hacked all the pain points related to Hard and Soft FM management. The system is 100% user-friendly and delivers the right information to the right person at the very right time.

Inconvénients :

The product could be cooler by enabling more integrations

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 5 ans

Thanks Maxime for your review!

François
Gérant (France)
Urbanisme et architecture, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Very usefull for social hoursing refurbishment

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Architectural co-conception withs architects, ingeneers, contractors
Site management during construction works, interface between all actors : users, contractor, architects, client
Work management after delivery

Avantages :

Very user friendly, specially for no professional users : inhabitants, workers, etc. the software is very flexible and adaptable

Inconvénients :

Nothing, except maybe the graphic interface...

Réponse de l'équipe de Urbest

il y a 5 ans

Thank you Mister Gruson, We look forward to helping you with more projects in social housing.