En savoir plus sur Jira

Jira est l'outil de développement logiciel n° 1 utilisé par les équipes agiles. Des millions de clients l'ont choisi pour planifier et développer de grands produits. Essayez-le gratuitement !

En savoir plus sur Jira

Avantages :

It’s ease of use to set up different help desks or ticket requests was fairly easy. Each help desk can be unique to the department it serves.

Inconvénients :

I dislike both how it's hard for me to use and how it's hard for others to use - I run into instances of people misunderstanding the software all the time, which creates mistakes and wasted time.

Jira - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,0
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,2

Probabilité de recommander le produit

8,2/10

Jira a reçu une note globale de 4,4 étoiles sur 5 d'après 12 376 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (12 376)

Jakob
Jakob
International Senior Manager
Utilisateur LinkedIn vérifié
Loisirs, voyage et tourisme, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Functional and Effective but not Pretty

4,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Alexandro
Freelance (France)
Logiciels, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Excellent pour le développement de logiciel

5,0 l’année dernière

Commentaires : Excellente solution lorsqu'il est bien configuré.
De cette manière vous pouvez vous concentrer sur votre travail et l'utiliser pour le reporting et la gestion des défauts.
Je recommande aux futurs utilisateurs ayant de l'expérience sur la plateforme pour la configuration et la gestion.

Avantages :

Ce logiciel est excellent pour la gestion des anomalies. Même s'il y a quelque défauts sur le logiciel, les anomalies sont transmise assez rapidement au développeurs pour divers corrections. Les développeurs peuvent mettre à jour les correctifs et informer les utilisateurs dès qu'ils ont eu lieu. La gestion de projet peut comprendre les tendances comme le nombre total de défauts, le taux de correction des défauts et la qualité générale de leur projet.

Inconvénients :

Il faut du temps pour que le logiciel soit configuré pour un projet. Il existe des tonnes de plugins permettant d'étendre les fonctionnalités, mais leur installation prend du temps.

MAXIME
Product Owner (Irlande)
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Intéressant, de nombreuses fonctionnalités mais des bugs récurrents et très énervants

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Bonne centralisation des informations

Avantages :

Suite assez complète avec Confluence, nombreuses fonctionnalités.

Inconvénients :

Nombreux bugs handicapants qui ne sont pas résolus pendant plusieurs mois/années malgré leur remontée : - photos qui ne se chargent pas, "Fail to load" en commentaire ou dans les tickets, de façon récurrente - modifications dans les tickets qu'il n'est parfois pas possible d'enregistrer, ce qui nous fait parfois perdre les informations que nous venons de saisir sur le ticket.

Francois
Francois
Lead Developper (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Complet et fonctionnel

5,0 il y a 12 mois

Commentaires : Dans l'organisation des projets, le logiciel est vraiment important et tire avantage de toute sa gamme de fonctionnalités.
Cependant, les lenteurs et autres bugs (comme le non rafraichissement de la description quand on édite depuis un kanban) font baisser la productivité.

Avantages :

- La gestion des sprints - Le lien avec bitbucket - Les automatisations - L'API, notamment en python

Inconvénients :

- La lenteur de l'interface - Les multiples bugs lors de l'utilisation des kanban

Sebastien
Sebastien
Consultant développeur (Belgique)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : GetApp

Facile clair et optimisé

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : Permet de garder trace et un suivi de tout ce qui est réalisé au sein de l'entreprise.
Ce logiciel remplace le boulot de plusieurs personnes (gros gains de performances et d'argent)

Avantages :

- L'optimisation - Les liens entre les tickets jira - La gestion du temps - La personnalisation -

Inconvénients :

Mettre + en avant les tickets avec des codes couleurs

Paulhenri
CPO (France)
Agriculture, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Excellent produit, la référence dans le domaine

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Répond tout à fait a nous problèmess de gestion et de suivi.

Inconvénients :

L'implémentation est longue due a une ultra personnalisation possible. Le gestion des notifications est largement améliorable.

Jean Baptiste
Developer (France)
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Très utile pour la gestion de projet

5,0 il y a 5 mois

Avantages :

Je trouve très pratique la manière dont on peut organiser les sprints et assigner les tâches aux utilisateurs.

Inconvénients :

La recherche de tickets est parfois fastidieuse.

Hazedine
Web Analyst (France)
Médias de diffusion, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Utilisateur confirmé

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

Facile d'utilisation Aisance dans la duplication des tickets

Inconvénients :

Trop de ramification, on a du mal à s'y retrouver parfois

Fabien
ceo (France)
Marchés boursiers, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Pour gérer une equipe c'est top

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

On peut configurer des workflow et aussi affecter des taches et suivre l'avancement

Inconvénients :

le design est pas exceptionnel mais ça va

Thibaut
Technicien informatique (France)
Impression, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Avis Jira

3,0 il y a 2 ans

Commentaires : Vision rapide des tickets créés
Gain de temps

Avantages :

J'aime beaucoup la partie administration qui est facile de prise en main. Le support technique est très réactif. De nombreuses extensions pour interconnecter Jira avec différents outils (O365...) Notifications par mail Une vision rapide des tickets créés

Inconvénients :

La logique des menus est parfois compliquée à comprendre. La page confluence est mal appréciée par les utilisateurs.

Laurence
Laurence
Consultante Manager (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Conseil en gestion, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

outil incontournable dans un monde Agile

5,0 il y a 9 mois

Avantages :

Utilisation assez intuitive, quand la configuration colle au process de l'entreprise

Inconvénients :

Taxonomie SAFe n'est pas une configuration native

yaya
freelancer (Côte d’Ivoire)
Informatique et sécurité réseau, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

pas mal

4,0 l’année dernière

Commentaires : bon dans l'ensemble, c'est une application utile pour moi.

Avantages :

Cette application propose vraiment de nombreuses fonctionnalités.

Inconvénients :

La configuration d'un projet requière assez de temps.

AIME LANDRY
Responsable géolocalisation (Sénégal)
Automobile, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Monn avis sur Jira

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : facilité d'avoir les informations qu'on recherche.

Avantages :

Les recherches sont rapides et nous avons les informations mise à jour constamment.

Inconvénients :

je ne sais pas encore, sauf que certaines illustrations (images) ne correspondent pas toujours à ceux de zonmax (dernières version)

Yoann
Formateur (France)
Immobilier, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Gestion des tickets internes parfaite

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Superbe utilisation de l'outil qui simplifie la gestion des bug internes

Avantages :

L'ouverture des tickets est facile et permet une gestion optimale

Inconvénients :

je n'ai pas de point faible en particulier

Utilisateur vérifié
contrôleur qualité (Tunisie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Production alimentaire, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

le gestion avec Jira est la meilleurs gestion

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : la diversité de la plateforme de Jira est la meilleur bénéfice.

Avantages :

moyen de création des stories et application innovent.

Inconvénients :

la distribution des taches dans un équipe de travail par cette application est difficulté.

anne
responsable communication (France)
Agriculture, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

jira pour site web

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : agréable

Avantages :

suivi des tickets très facile et réactif idéal travail en équipe

Inconvénients :

différentes entrées de menus compliqué de s'y retrouver au début

Mattia
Mattia
Digital Marketing Manager (Italie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Médias en ligne, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Jira, the eldest son of the Atlassian family

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Very positive experience and without any bugs. this has always favored teamwork which has benefited from a time consuming point of view.

Avantages :

a complete and very user-friendly workflow management tool that allows you to optimize work times with a perfect management of all tasks, collaborators, project delivery times and more generally "who does what" on each single activity. Thanks to the easy connection with Trello it is possible to have a complete and easily accessible platform also from mobile for the management of team work. once discovered you will not be able to do without it because it has a free version available complete with all the features you need to manage even complex projects.

Inconvénients :

I have been using this software for several years and I have never encountered a problem either at a technical level or at the interface with the different businesses that I have managed. Implementations are always welcome so I look forward to testing some new features that they will release in the future for now everything works great.

Alternatives envisagées : FullStory, Trello et Nylas

Pourquoi passer à Jira : It is a complete and easy to use tool in a team, especially with creatives and developers. Sometimes I integrate it with the use of other software that may already be used in agencies or private individuals.

Santosh
Sr Software Engineer (É.-U.)
Immobilier, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Excellent Project Management Tool - JIRA

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : - The overall experience with Jira is excellent as it helps in project management, deliverability tracking, time tracking and Jira can be integrated to other external applications like Copado which is used as CI/CD tool for Salesforce deployments

Avantages :

- Jira has the most critical features that every small to enterprise companies use to manage project management, application development, time tracking, workflow automation for various business use-cases, integrations with external applications like Copado (CI/CD) tool for Salesforce - Jira has very important usage in our company. All the teams uses Jira to manage all the deliverables and for tracking project management, feature releases, etc.

Inconvénients :

- The pricing of jira can be cheaper when compared to other alternate solutions available in the market - The support of Jira can be more available in all times to resolve critical issues - The UI can be more customized to better fit every customer needs without lot of overhead time

Alternatives envisagées : monday.com et Wrike

Pourquoi passer à Jira : - The pricing for Jira was good when compared to other products. - The customizations that Jira provides OOB was a huge plus for us to make the decision

Scott
President (Canada)
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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No More Self-Hosted Option - Switched to Redmine

3,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : An employee recommended this software many years ago when Mantis was no longer cutting it for our needs. It was a learning curve and lacked many features I wanted (like gantt and kanban), but my colleague raved on the reporting abilities so I let it go. We've been hodge-podging for years to make it work as project management, client credentials storage, and ticketing and the team that uses it daily is fed up. We decided to do an upgrade as it had many features and a large marketplace ... only to find out they no longer offer self-hosted. I'm so sick of per-user SaaS pricing!!!

Avantages :

Large market share, backed by a company, good reputation, working towards lots of plugins

Inconvénients :

No longer offering a self-hosted version, UX is annoying, codebase is garbage, installing multiple instances in a server is a nightmare

Surajit
Surajit
Senior System Engineer (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Best Tool for Any Project Management

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : It is phenomenal for group coordinated effort, I love that I can redo it however much I need, I love its natural point of interaction, I likewise love its great notice framework, the hunt is awesome and proficient, and it is extremely simple to share records, the method for producing Reporting is astounding, it's ideal for saving time, the organization works on a ton, I like that it is so natural to append pictures while making a document, it incorporates with Hip Chat and Slack, it's outwardly satisfying and permits me to follow without question, everything.

Avantages :

I love the UI, it is extremely natural, I like it a great deal since it is cordial and justifiable, the client can adjust rapidly to its capacities, I love it since it is excellent for getting sorted out and doing my undertakings and ventures, I love its Scrum and Kanban loads up, it is very imagining the work process, it is exceptionally valuable since I can see the improvement of the assignments progressively, I like it since it is extremely simple to produce a report with this instrument, it coordinates very well with Trello and Slack, the task the board is ideal.

Inconvénients :

As of now I found it very useful tool . One problem I think only Software Industry people can use it but other industry like finance and marketing industry won't be able to use it.

Alternatives envisagées : Todoist, Remember The Milk et Trello

Pourquoi passer à Jira : We changed to Jira so the whole organization overall beginning involving similar framework for more straightforward interchanges and set aside cash. Each here concurs that Jira is getting everything done well.

Piotr
QA Automation Engineer (Irlande)
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Everyday task management for everyone.

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : As a tester, I am using Jira daily. My main activities are creating/updating bug tickets, updating task statuses, arrange and planning my future work. Jira is a great tool, on a basic level, it is intuitive to use. A huge amount of functionalities that are built in and integrated make work much more efficient. Bug and task tracking are easy and quick. Everyone with access can check what is the progress or the latest updates on a selected topic. Customization of features is amazing, Jira admin can adapt almost everything to the company's needs. If anything is not clear, customer service is happy to help and assist with all queries. In case the existing functionalities are not enough, it is a possibility to install external plugins from the shop that can extend capabilities.
On the other hand, Jira can be problematic. It is a huge software with a large number of modules that can interfere with each other. Especially if modified by an inexperienced admin, e.g. a small change in a workflow can affect all projects that are in the company. It is vital to know what are you doing as an admin. Also, if users need new functionality, it can be reported in the Jira forum, which is tracking similar requests - unfortunately, a lot of them are there for years without updates, despite users constantly asking about that. I assume this may be because of the software itself, but explanations would be nice.
All in all, it is an amazing piece of code despite the high price and minor problems!

Avantages :

A great number of functionalities. On the basic level is intuitive. Vast possibilities for adaptation and customization. Rather easy to integrate with other apps. A huge number of plugins. Customer service - in terms of personal help to do something

Inconvénients :

Some features are limited (e.g. filtering) Customer service - in terms of requests to add new/change existing functionalities. Rather high price

Rahul
Rahul
Senior Software Engineer (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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A mature product for workflow management of a ticket.

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Overall experience with Jira has been fantastic. It is nearly a perfect product for task/ issue/ ticket management which provides an end-to-end workflow and effort logging.

Avantages :

Jira is one of the simplest to use, issue tracking software with a smooth and user-friendly UI. It tracks every step of a ticket with its well-defined workflow. One of the most useful features is that, for every status change or for every comment, it triggers a mail to the people tagged with the ticket. It helps the project teams to maintain a software life-cycle and is handy in agile methodologies. The reporting feature of Jira is reliable for retrospective review.

Inconvénients :

Jira does not have an auto-refresh feature. The user has to refresh the page and check for the latest update on a Jira ticket. The search function could be made better in case the user does a typo in the search bar.

Erika Jeannethe
Erika Jeannethe
IT Desing (Colombie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Multiple Tool

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : It is my right hand, I work with it daily to manage my pending tasks and those of my co-workers... unfortunately the cost is leading where I work to migrate to a more free tool but without as many benefits.

Avantages :

Once configured, it is a multifunctional tool for a robust IT team, which allows you to manage help desk, projects, tickets; each independently.

Inconvénients :

I think it's a great tool, the only bad thing is the cost per user, at the beginning it seems cheap; but with growth the cost benefit is lost and one ends up losing robustness.

Utilisateur vérifié
Director, Technical Product Management (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Mature, best in class project & product management tool!

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : I've used a lot of Jira's competitors applications and Jira just does it better. Workflow management is much easier to build and edit, creating sprints and the relevant artifacts seems very natural, and reporting and customizations are available to help you manage any team and product. Great tool, very mature, and stable rich feature functionality.

Avantages :

Ease of use for teams to learn how to use the features, integrations with collaborations tools, and overall product/project management solution.

Inconvénients :

I would like more flexibility with reporting before needing to create custom reports.

Alternatives envisagées : Targetprocess

Pourquoi passer à Jira : Mature platform, integrations with other tooling, and rich feature functionality over the competitor.

Syed Adeel
Syed Adeel
Asistant Manager (Pakistan)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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A valuble team and project mangement suite

4,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : It's mainly built for engineering and software development teams

Avantages :

Jira proves itself a powerful project management tool for any case, and it handles it efficiently.

Inconvénients :

For beginners, it is hard to understand the tool's functionality. No collaboration features to communicate with your team.

Alternatives envisagées : Feng Office

Logiciel antérieur : ClickUp

Pourquoi passer à Jira : Jira is Powerful but Complicated for most beginners

jason
jason
Digital marketer (Cameroun)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Jira review 2022

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : It's a good tool that offers a smooth workflow experience for business collaboration and I highly recommend it.

Avantages :

A great tool that offers a nice workflow experience, especially for teams working in fast pace environments. It provides a wonderful team collaboration experience and accurate agile reporting. Encryption in transit, Automation & capacity planning are my favorite features and I will recommend Jira for fast-paced teams who are looking forward to being more productive.

Inconvénients :

I won't say Jira is easy to use because indeed, it isn't. In order to be comfortable working with it, you'll need more time to learn and practice too and the tool is most suitable for software developers.