En savoir plus sur Jira

Jira est l'outil de développement logiciel n° 1 utilisé par les équipes agiles. Des millions de clients l'ont choisi pour planifier et développer de grands produits. Essayez-le gratuitement !

En savoir plus sur Jira

Avantages :

It’s ease of use to set up different help desks or ticket requests was fairly easy. Each help desk can be unique to the department it serves.

Inconvénients :

I dislike both how it's hard for me to use and how it's hard for others to use - I run into instances of people misunderstanding the software all the time, which creates mistakes and wasted time.

Jira - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,0
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,2

Probabilité de recommander le produit

8,2/10

Jira a reçu une note globale de 4.4 étoiles sur 5 d'après 11 177 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Note du produit

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Utilisation

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Avez-vous déjà utilisé Jira ?

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Alexandro P.
Freelance (France)
Logiciels, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Excellent pour le développement de logiciel

5 il y a 10 mois

Commentaires : Excellente solution lorsqu'il est bien configuré.
De cette manière vous pouvez vous concentrer sur votre travail et l'utiliser pour le reporting et la gestion des défauts.
Je recommande aux futurs utilisateurs ayant de l'expérience sur la plateforme pour la configuration et la gestion.

Avantages :

Ce logiciel est excellent pour la gestion des anomalies. Même s'il y a quelque défauts sur le logiciel, les anomalies sont transmise assez rapidement au développeurs pour divers corrections. Les développeurs peuvent mettre à jour les correctifs et informer les utilisateurs dès qu'ils ont eu lieu. La gestion de projet peut comprendre les tendances comme le nombre total de défauts, le taux de correction des défauts et la qualité générale de leur projet.

Inconvénients :

Il faut du temps pour que le logiciel soit configuré pour un projet. Il existe des tonnes de plugins permettant d'étendre les fonctionnalités, mais leur installation prend du temps.

Maxime B.
Product Owner (Irlande)
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Intéressant, de nombreuses fonctionnalités mais des bugs récurrents et très énervants

4 l’année dernière

Commentaires : Bonne centralisation des informations

Avantages :

Suite assez complète avec Confluence, nombreuses fonctionnalités.

Inconvénients :

Nombreux bugs handicapants qui ne sont pas résolus pendant plusieurs mois/années malgré leur remontée : - photos qui ne se chargent pas, "Fail to load" en commentaire ou dans les tickets, de façon récurrente - modifications dans les tickets qu'il n'est parfois pas possible d'enregistrer, ce qui nous fait parfois perdre les informations que nous venons de saisir sur le ticket.

Francois D.
Francois D.
Lead Developper (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Complet et fonctionnel

5 il y a 5 mois

Commentaires : Dans l'organisation des projets, le logiciel est vraiment important et tire avantage de toute sa gamme de fonctionnalités.
Cependant, les lenteurs et autres bugs (comme le non rafraichissement de la description quand on édite depuis un kanban) font baisser la productivité.

Avantages :

- La gestion des sprints - Le lien avec bitbucket - Les automatisations - L'API, notamment en python

Inconvénients :

- La lenteur de l'interface - Les multiples bugs lors de l'utilisation des kanban

Sebastien D.
Sebastien D.
Consultant développeur (Belgique)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : GetApp

Facile clair et optimisé

5 il y a 5 mois

Commentaires : Permet de garder trace et un suivi de tout ce qui est réalisé au sein de l'entreprise.
Ce logiciel remplace le boulot de plusieurs personnes (gros gains de performances et d'argent)

Avantages :

- L'optimisation - Les liens entre les tickets jira - La gestion du temps - La personnalisation -

Inconvénients :

Mettre + en avant les tickets avec des codes couleurs

Paulhenri P.
CPO (France)
Agriculture, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Excellent produit, la référence dans le domaine

5 il y a 2 ans

Avantages :

Répond tout à fait a nous problèmess de gestion et de suivi.

Inconvénients :

L'implémentation est longue due a une ultra personnalisation possible. Le gestion des notifications est largement améliorable.

Fabien M.
ceo (France)
Marchés boursiers, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Pour gérer une equipe c'est top

4 il y a 2 ans

Avantages :

On peut configurer des workflow et aussi affecter des taches et suivre l'avancement

Inconvénients :

le design est pas exceptionnel mais ça va

Hazedine K.
Web Analyst (France)
Médias de diffusion, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Utilisateur confirmé

4 l’année dernière

Avantages :

Facile d'utilisation Aisance dans la duplication des tickets

Inconvénients :

Trop de ramification, on a du mal à s'y retrouver parfois

Thibaut P.
Technicien informatique (France)
Impression, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Avis Jira

3 l’année dernière

Commentaires : Vision rapide des tickets créés
Gain de temps

Avantages :

J'aime beaucoup la partie administration qui est facile de prise en main. Le support technique est très réactif. De nombreuses extensions pour interconnecter Jira avec différents outils (O365...) Notifications par mail Une vision rapide des tickets créés

Inconvénients :

La logique des menus est parfois compliquée à comprendre. La page confluence est mal appréciée par les utilisateurs.

Laurence B.
Laurence B.
Consultante Manager (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Conseil en gestion, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

outil incontournable dans un monde Agile

5 il y a 2 mois

Avantages :

Utilisation assez intuitive, quand la configuration colle au process de l'entreprise

Inconvénients :

Taxonomie SAFe n'est pas une configuration native

Yaya B.
freelancer (Côte d’Ivoire)
Informatique et sécurité réseau, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

pas mal

4 il y a 10 mois

Commentaires : bon dans l'ensemble, c'est une application utile pour moi.

Avantages :

Cette application propose vraiment de nombreuses fonctionnalités.

Inconvénients :

La configuration d'un projet requière assez de temps.

Aime landry E.
Responsable géolocalisation (Sénégal)
Automobile, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Monn avis sur Jira

4 l’année dernière

Commentaires : facilité d'avoir les informations qu'on recherche.

Avantages :

Les recherches sont rapides et nous avons les informations mise à jour constamment.

Inconvénients :

je ne sais pas encore, sauf que certaines illustrations (images) ne correspondent pas toujours à ceux de zonmax (dernières version)

Utilisateur vérifié
contrôleur qualité (Tunisie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Production alimentaire, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

le gestion avec Jira est la meilleurs gestion

4 l’année dernière

Commentaires : la diversité de la plateforme de Jira est la meilleur bénéfice.

Avantages :

moyen de création des stories et application innovent.

Inconvénients :

la distribution des taches dans un équipe de travail par cette application est difficulté.

Anne C.
responsable communication (France)
Agriculture, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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jira pour site web

4 l’année dernière

Commentaires : agréable

Avantages :

suivi des tickets très facile et réactif idéal travail en équipe

Inconvénients :

différentes entrées de menus compliqué de s'y retrouver au début

Waqar H.
Waqar H.
Manager HR (Pakistan)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Immobilier, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Review About Jira

5 le mois dernier Nouveau

Commentaires : My overall with Jira is quite good because it is useful for fast-paced teams or agile workflow, you can build, test, and release software faster and more reliably it can integrate with first and third-party tools throughout the development life cycle.
Jira is the best tool for agile processes.

Avantages :

1. This software gives you multiple tools for task management for example burn up/down charts, scrum and kanban boards, etc. 2. Your teams can start with a project template or they can create their own custom workflow. 3. Good thing about this software is that it supports agile development methodology and it works best for everyone both its development team and management. 4. It has customizable permissions that enable admins to determine who can see or perform which action or task.

Inconvénients :

1. It's a little bit difficult for newbies to understand. 2. There is room for improvement in GUI. 3. Sometimes I faced lags and delay work progress. 4. Price is a little bit higher than other tools.

Carla C.
Ecomm Director (É.-U.)
Biens de consommation, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Jira is Great for Development, but only Good for Creative

5 la semaine dernière Nouveau

Commentaires : A great way to track deadlines between silos and especially developers.

Avantages :

Jira is out of the box free, and it's amazing because it works with everything by the same company. It also allows for easy organization of projects and silos, which intersect with each other. You can easily hand off tasks and allow people to collaborate.

Inconvénients :

Jira has a very development based angle, so if you're trying to manage a hybrid team, it works well. But if your team is marketing heavy, it's very anti-user friendly unless a person has familiarity with code or databases. It's just sparse and less user friendly.

Alternatives envisagées : Redmine

Pourquoi choisir Jira : Wanted more customization

Logiciel antérieur : monday.com

Pourquoi passer à Jira : It had nice integrations like Trello and was easy to share between developers AND marketers.

Petar M.
Petar M.
General Manager (Bulgarie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Once The Best, But Now Falling Behind the Competition

3 il y a 3 semaines Nouveau

Avantages :

One of the most popular tools, many people are familiar with it. There are a ton of integrations. There is a decent API. Very good search functionality, JQL especially. Good customization options, although a bit confusing at first.

Inconvénients :

Recent years have brought no new good features. Last 3 UI/UX redesigns have been alwful and have reduced the productivity of the tool. Lacking in dashboards and reports.

Alternatives envisagées : GitHub et Miro

Sudhir B.
Chief Engineer (Allemagne)
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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One of the greatest defect tracking and project management tools in the industry

5 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Project and Time management in many cutomer projects

Avantages :

I find this software to be very versatile and useful. It has functions that make work easier when it comes to organization, planning, and meeting goals. It facilitates effective teamwork; it is simple to keep track of the activities that must be completed and the notifications of changes to any action work well. It has multiple views and is used to manage projects, so people who want to see an overview of the work can use the To-do List or simply the Roadmap, and team members who are trying to balance their daily activities can use the Dashboard to plan their workload. I like it because it easily adapts to what you want to do.

Inconvénients :

In some circumstances, receiving notifications has become difficult, preventing real-time monitoring. Although simple and adaptable, defining and organizing the sorts of work items might be difficult at first.

Alternatives envisagées : Bugzilla

Pourquoi passer à Jira : JIRA is quite easy to migrate. Easy to train and educate the team in fastest time possible. Easy to handle the administrative tasks and correct when needed.

Danilo G.
Responsable Seguridad IT (Argentine)
Vente au détail, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Jira una buena opción para la gestión de proyectos

4 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Hace 5 años que lo utilizamos., y se han gestionado aproximadamente 500 proyectos.
Promueve mucho la metodología Agile y la colaboración entre equipos, lo cual es algo muy positivo.
Realmente facilita mucho el trabajo, de los colaboradores con tareas de control y supervisión.

Avantages :

Excelente herramienta de gestión de proyectos, no sólo agiliza la gestión integral, sino que también ayuda a evaluar los progresos individuales de los equipos como así el progreso general del proyecto.

Inconvénients :

Como administrador, la gestión de usuarios, roles y permisos se hace compleja, dado que hay múltiples niveles de permisos, globales y específicos de un proyecto. Si bien es algo positivo, lo negativo es la falta de documentación detallada sobre lo referido a la administración de la herramienta.

Alternatives envisagées : monday.com

Pourquoi passer à Jira : Mucho más fácil de implementar, y de utilizar para el usuario final.

Brian K.
Sr Program Mgr (É.-U.)
Automobile, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Jira is good but not great

3 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : It was good enough for basic project management and reporting. However when I needed to do something that was not out of the box it was very cumbersome and required a lot of my time.

Avantages :

Web based product that was easy to deploy

Inconvénients :

Building automation was very cumbersome and did not always work. For example I spent way more time that expected to build a simple automation trigger that when a scope item is closd, all the children tasks under it should close.

Teofil A.
Teofil A.
Business Analyst (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Banque, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Jira for Agile at scale framework

4 il y a 4 semaines Nouveau

Avantages :

The boards customization and the fact that the tool is very stable.

Inconvénients :

Search function is very poor and can't be personalized at our level. It is also an aspect of permissions as I have a larger perimeter to see other boards and processes.

Denise W.
Denise W.
Marketing Specialist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Allows communication with my team to be more fluid

5 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : I have utilized a variety of banter programming now for vivid positions, and I guess Jira remaining parts are my fave. It feels cleaner and lower baneful; I don't feel to have the equivalent diverting declarations from Jira. I utilize Jira as a constant stage to keep our unit individuals, in a state of harmony, and on a similar sprinter.

Avantages :

Jira is an extraordinary app for keeping our company. We can snappily falter with one another and produce new channels to grow our joint effort, proficient instruments to keep your detachment imparting. Set various channels for offices or frameworks.

Inconvénients :

Jira can be genuinely irresistible and can be mistaken for some other customary internet-based media stage. Jira is an incredible instrument for correspondence across units yet it doesn't offer any plan activity highlights.

Jing feng C.
Jing feng C.
Student (Singapour)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Jira Review

5 il y a 2 mois

Commentaires : Overall it is an extremely useful tool, but user friendliness can be improved on.

Avantages :

Seamless integrations. The integrations with Github, Gitlab, Slack, Confluence are extremely useful. By creating tasks on Jira for Agile, I can start on a branch based on those tickets, then when my branch is merged. It is automatically updated on Jira. Also, any important updates can be sent to Slack via Jira.

Inconvénients :

Setting up workflows may not be as user friendly. Customizing how the tickets move in an Agile board in Jira may take some time to learn. Also, moving tickets from backlog to the sprint board is not as straightforward as it sounds, as I have to manually go to backlogged tickets, then right click on them and sent to the current sprint.

Víctor P.
Víctor P.
Director de software (Espagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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The best tool for Project management

5 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : I used Jira for years while working as a Product Owner. It's simply the most helpful tool I use in my daily basis.

Avantages :

The functionalities that Jira has to manage the backlog are simply the best in the market. There's nothing comparable with any other tool.

Inconvénients :

At the beginning it might be a bit difficult to use because it has too many things. The Gantt functionality is improvable.

Gayan D.
Gayan D.
Senior Project Manager (Sri Lanka)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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The only project management tool you need

5 il y a 3 mois

Commentaires : JIRA has been an integral part of our software development and project management journey and has just about all the tools you need to successfully manage your project or product offerings.

Avantages :

JIRA has just about every project management aspect covered in their offering and it's easy to set up and configure to suit your needs. Reporting, ticket tracking, requirement and comment tracking, workflow customization, task assignment and follow-up + more make the life of a project manager a breeze which would otherwise have to be done using a multitude of tools.

Inconvénients :

The permissions structure/permission matrix at the administrative level could be a bit more user-friendly as troubleshooting an incorrectly configured (permission) JIRA instance can be a hassle. Sometimes when new versions are introduced, some of the older features are dumbed down to make it easier for the user but for power users, this could cause confusion if they were wired to do some tasks using the old methods.

Alternatives envisagées : Airtable, Asana et Trello

Pourquoi choisir Jira : JIRA was more feature-rich, had all the project management tools needed under one offering and had integrations with a wide set of 3rd party platforms and programs

Logiciel antérieur : MantisBT

Pourquoi passer à Jira : More customizable while being user-friendly at the same time.

Brandon S.
Brandon S.
President (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A robust application that can be used for everything from task management to software development

4 il y a 3 mois

Commentaires : We started using Jira for simple issue tracking for all issue types, from bugs and ideas to backlogged and in progress tickets. We have since expanded this to track our full development roadmap and to produce documentation within Confluence. We have also taken advantage of the integration with Gitlab and Sentry to help give us a more clear picture of what's going on, even when it isn't happening directly in Jira.

Avantages :

Jira has a weekly release schedule which means the product is always being improved or changed. This is usually a good thing, although I will admit that sometimes it isn't. Jira is also incredibly functional for a broad range of use cases, from managing a simple to-do list, team task tracking, process automation, to software development. They do a good job of making it user friendly and easy to onboard, especially since they started making drastic UI improvements a little over a year ago.

Inconvénients :

A consequence of being capable of so much is that it can be hard to configure initially. More specifically, which features you need and which can be disabled. There are a lot of great features but some just complicate the workflow, and it usually takes time to figure this out.

Alternatives envisagées : Basecamp, Trello, Wrike, Asana, Pivotal Tracker et Teamwork

Pourquoi passer à Jira : Jira was either more user-friendly or offered a solution that was geared more towards software development than the other applications. I also like the direct integration with Confluence, even though Confluence itself can be annoying at times.