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En savoir plus sur Jira

Jira est l'outil de développement logiciel n° 1 utilisé par les équipes agiles. Des millions de clients l'ont choisi pour planifier et développer de grands produits. Essayez-le gratuitement !

En savoir plus sur Jira

10 765 avis affichés

Maxime B.
Product Owner
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/08/2020

"Intéressant, de nombreuses fonctionnalités mais des bugs récurrents et très énervants"

Commentaires: Bonne centralisation des informations

Avantages: Suite assez complète avec Confluence, nombreuses fonctionnalités.

Inconvénients: Nombreux bugs handicapants qui ne sont pas résolus pendant plusieurs mois/années malgré leur remontée :
- photos qui ne se chargent pas, "Fail to load" en commentaire ou dans les tickets, de façon récurrente
- modifications dans les tickets qu'il n'est parfois pas possible d'enregistrer, ce qui nous fait parfois perdre les informations que nous venons de saisir sur le ticket.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/08/2020
Sebastien D.
Sebastien D.
Consultant développeur
Internet, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 30/08/2021

"Facile clair et optimisé"

Commentaires: Permet de garder trace et un suivi de tout ce qui est réalisé au sein de l'entreprise.
Ce logiciel remplace le boulot de plusieurs personnes (gros gains de performances et d'argent)

Avantages: - L'optimisation
- Les liens entre les tickets jira
- La gestion du temps
- La personnalisation
-

Inconvénients: Mettre + en avant les tickets avec des codes couleurs

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 30/08/2021
Aime landry E.
Responsable géolocalisation
Automobile, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/11/2020

"Monn avis sur Jira"

Commentaires: facilité d'avoir les informations qu'on recherche.

Avantages: Les recherches sont rapides et nous avons les informations mise à jour constamment.

Inconvénients: je ne sais pas encore, sauf que certaines illustrations (images) ne correspondent pas toujours à ceux de zonmax (dernières version)

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/11/2020
Utilisateur vérifié
contrôleur qualité
Production alimentaire, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/11/2020

"le gestion avec Jira est la meilleurs gestion"

Commentaires: la diversité de la plateforme de Jira est la meilleur bénéfice.

Avantages: moyen de création des stories et application innovent.

Inconvénients: la distribution des taches dans un équipe de travail par cette application est difficulté.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/11/2020
Hazedine K.
Web Analyst
Médias de diffusion, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/11/2020

"Utilisateur confirmé"

Avantages: Facile d'utilisation
Aisance dans la duplication des tickets

Inconvénients: Trop de ramification, on a du mal à s'y retrouver parfois

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/11/2020
Paulhenri P.
CPO
Agriculture, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/11/2019

"Excellent produit, la référence dans le domaine"

Avantages: Répond tout à fait a nous problèmess de gestion et de suivi.

Inconvénients: L'implémentation est longue due a une ultra personnalisation possible. Le gestion des notifications est largement améliorable.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/11/2019
Thibaut P.
Technicien informatique
Impression, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/11/2020

"Avis Jira"

Commentaires: Vision rapide des tickets créés
Gain de temps

Avantages: J'aime beaucoup la partie administration qui est facile de prise en main.
Le support technique est très réactif.
De nombreuses extensions pour interconnecter Jira avec différents outils (O365...)
Notifications par mail
Une vision rapide des tickets créés

Inconvénients: La logique des menus est parfois compliquée à comprendre.
La page confluence est mal appréciée par les utilisateurs.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/11/2020
Fabien M.
ceo
Marchés boursiers, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/05/2020

"Pour gérer une equipe c'est top"

Avantages: On peut configurer des workflow et aussi affecter des taches et suivre l'avancement

Inconvénients: le design est pas exceptionnel mais ça va

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/05/2020
Alexandro P.
Freelance
Logiciels, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/03/2021

"Excellent pour le développement de logiciel"

Commentaires: Excellente solution lorsqu'il est bien configuré.
De cette manière vous pouvez vous concentrer sur votre travail et l'utiliser pour le reporting et la gestion des défauts.
Je recommande aux futurs utilisateurs ayant de l'expérience sur la plateforme pour la configuration et la gestion.

Avantages: Ce logiciel est excellent pour la gestion des anomalies.
Même s'il y a quelque défauts sur le logiciel, les anomalies sont transmise assez rapidement au développeurs pour divers corrections.
Les développeurs peuvent mettre à jour les correctifs et informer les utilisateurs dès qu'ils ont eu lieu.
La gestion de projet peut comprendre les tendances comme le nombre total de défauts, le taux de correction des défauts et la qualité générale de leur projet.

Inconvénients: Il faut du temps pour que le logiciel soit configuré pour un projet.
Il existe des tonnes de plugins permettant d'étendre les fonctionnalités, mais leur installation prend du temps.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/03/2021
Francois D.
Francois D.
Lead Developper
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/08/2021

"Complet et fonctionnel"

Commentaires: Dans l'organisation des projets, le logiciel est vraiment important et tire avantage de toute sa gamme de fonctionnalités.
Cependant, les lenteurs et autres bugs (comme le non rafraichissement de la description quand on édite depuis un kanban) font baisser la productivité.

Avantages: - La gestion des sprints
- Le lien avec bitbucket
- Les automatisations
- L'API, notamment en python

Inconvénients: - La lenteur de l'interface
- Les multiples bugs lors de l'utilisation des kanban

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/08/2021
Yaya B.
freelancer
Informatique et sécurité réseau, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/03/2021

"pas mal"

Commentaires: bon dans l'ensemble, c'est une application utile pour moi.

Avantages: Cette application propose vraiment de nombreuses fonctionnalités.

Inconvénients: La configuration d'un projet requière assez de temps.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/03/2021
Anne C.
responsable communication
Agriculture, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/11/2020

"jira pour site web"

Commentaires: agréable

Avantages: suivi des tickets très facile et réactif
idéal travail en équipe

Inconvénients: différentes entrées de menus compliqué de s'y retrouver au début

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/11/2020
Cristian B.
Cristian B.
Sr Software Development Manager
Semi-conducteurs, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/07/2019

"Jira for bug tracking and project management"

Commentaires: I highly recommend Jira for a bug tracking tool and especially for Agile software teams. For us it has really made a difference in terms of: team collaboration, Agile methodology adoption, decreased time to market of new projects/new features and on the overall teams' spirit. We have seen a wide adoption for the other departments as well, non software development.

Avantages: We used several bug tracking tools in the past but Jira is by far the best one. What I like most:
- user friendly interface, provides a nice user experience
- Agile SCRUM/Kanban support out of the box
- extremely configurable on almost everything
- extendable through custom scripting, either built-in or via addons
- very collaborative
- there are thousands of addons in the marketplace; you can even write your own

Inconvénients: Being so flexible to be configured, the learning curve for admins is a little steep.
The price is based on the number of users and if you experience wide user adoption in a big company, you end up in paying more for upgrading to the next tier, than if you would pay for that tier first time.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/07/2019
Joshua M.
Freelancer
Services financiers, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/09/2021

"Enablement of Team collaboration for Agile projects."

Commentaires: JIRA is a great tool that allows for greater team collaboration within Agile projects. It is easy to use and very intuitive. Sometimes connectivity can be a problem especially with the cloud based versions. JIRA definitely provides more value than shortcomings.

Avantages: 1. Different user roles can be defined to allow for segregation of duties.
2. Epics can be defined to assist with long and intermediate project planning.
3. Duration of sprints can be defined according to project requirements.
4. Statuses for user stories can be used for tracking progress as well as workflow management.
5. Allows for bulk import of epics and user stories which can fast track administrative tasks where this information has been captured elsewhere e.g. CSV format

Inconvénients: 1. Only users from within the organization can be assigned to tasks and user stories. This can cause unnecessary delays where external users need to provide urgent input or contribution.
2. Statuses (user stories) cannot be defined specifically for a board where multiple boards exist within a project.
3. Only two types of users can be assigned to user stories, which are assignees and reporters. JIRA does not allow for multiple users (assignees) to be assigned to one user story.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/09/2021
Yaroslav K.
Information Technology Major
Enseignement supérieur, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 21/05/2018

"More then you will ever need / Tool to handle thousands of problems one by one"

Avantages: *Functionality The best feature of Jira is a huge number of integrations, massive amount of possibilities, statistics and tricks that you can you inside the platform.
There is an integrated tracking, kanbans, lists, sorting direct contact with chat (stride) and feature to work with git right from every task or issue.
* New UI Recently Jira got an update, a new chat (Stride, instead of Hipchat) and a new UI for the tasks. I can see that company goes in the right direction to adopt all of it's powers. *Customization Jira, being confusing at first hides a lot of it's features inside most of which you can change and adjust to your business needs. It is a great solution for a big corporation with dozens of departments, hundreds of employees and thousands of issues and tasks daily. However, in all other cases Jira can be a nightmare at this point.

Inconvénients: *Slow Out off all CRM platforms and tools to handle tasks and issues Jira is the slowest by far. Is it initial problem or has it appeared after adopting so many technologies under one roof - I can't be sure. But one thing is clear - Jira is awfully slow. *To many features Yes, it is a disadvantage when it comes to Jira. When a new customer comes to Jira I believe, he is most definitely confused. Especially, if he/she tried ANYTHING else before. Of course, I see that company does a lot to make it easier and more comfortable, but as it is now, Jira is a terrible solution for fast adoption, scary for a small or middle sized team and most definitely not a great choice for personal use. Jira is Huge. If you are huge - great features, customizing, different apps and plugins will help you solve a lot with Jira. If you are just starting or don't have that many tasks and issues and people in your company - you should probable check other options.

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 21/05/2018
Darian P.
Team Lead of Internal Tools
Assurance, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/07/2021

"Review for Jira as a developer"

Commentaires: We moved our IT department to start using Jira for the teams that work in development. We have not yet moved our Helpdesk or "system uptime" teams over since we are still looking at what product works best. So with the smaller team, I believe it has helped in keeping our tickets in order. It is simple to see what is currently being worked on in each project. We do not have the highest plan so we do not have all features, but I think our current feature set is large with room to evolve.

Avantages: Jira is excellent at keeping track of our issues and linking between them on a kanban board. It was our introduction to a Kanban system of tickets. There are also many features we see ourselves using that we are on the verge of delving into, allowing us to focus on the tickets now but expand in the near future. I like that tickets are easily linked to each other. Our previous system made it difficult to know which tickets were related, while Jira has several options for relating tickets (related to, duplicates, blocked / blocks/ etc)

Inconvénients: I think the price can get high depending on how big your team is. We were just over the free limit which becomes a large cost, especially once you include subscriptions to confluence etc. I think the load times and UI can get buggy at times, there are multiple times a day I have to click through menus several times for it to register. This is by far the most frustrating thing, especially when you have many tickets on a page. One issue we had was that our current ticket system allows us to CC users onto tickets so they (+ anyone else we add) can get an update. This was not possible through regular Jira, however something similar could be done with effort on the Jira Service Management side.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/07/2021
David V.
David V.
CTO
Services financiers, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/06/2021

"Love/hate relationship with JIRA"

Commentaires: I'll focus on the experience of moving from JIRA Classic to Next Gen project types. Basically, over 19 years of existence, Atlassian made JIRA so customizable, that it was difficult for new users to get started. You had to spend months learning the platform just to make simple changes to process management. So Atlassian started over with Next Gen projects. Next Gen projects have some cool features like a road map. Even though I'm experienced with Classic, I decided to try Next Gen. 95% of the time, it works fine. However, there are frustrating limitations: * Workflow transitions rules are very limited. Next Gen allows transition to any status.
* Custom fields are project-levels, so moving issues between projects is a pain.
* You can only do Sprints or Kanban
* Epics are just grouping issues. They don't do much else and don't show on the board.
* Single board per project

Avantages: * Allows the issue flow to be perfectly configured to match your software development practices.
* Highly customizable process management - define the properties of issues and how they transition between states.
* Integration with many other products, like Slack & GitLab

Inconvénients: * "Next Gen" project type lacks many features of Classic projects.
* Classic Project configuration is full of bloated features and complexity
* Next Gen projects sometimes have frustrating bugs and limitations that don't get fixed for years.
* Issue transition between Next Gen and Classic projects is not smooth (custom properties don't carry over)

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/06/2021
Angelo L.
Angelo L.
Project Manager
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/08/2021

"Jira: best software for Scrum and Agile Management"

Commentaires: I´m using scrum and interating continously to achieve expected outcomes developing software.

Avantages: I like the most the integrations available (Bitbucket, Slack, etc) and how customizable the software is. You can define which detail to include in any new created task, project, etc.

Inconvénients: I liked least the format used for uploading files. With this purpose Jira works together with conduent in a "Pages" format but I would prefer a File Management System based on folders.

Alternatives envisagées : Trello

Pourquoi choisir Jira : I was looking for a software with more tools alligned with software development processes and tools

Logiciel antérieur : Teamwork

Pourquoi passer à Jira: Jira is the most complete SaaS option available in the market for software development team. Their format help teams to adopt scrum.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/08/2021
Dushyant P.
Dushyant P.
Software Engineer
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/05/2021

"Minimalist, easy to use, feature rich and easily integrable"

Commentaires: JIRA is very useful for collaborating on projects across large teams . It is constantly evolving to accommodate new features, works well for various team sizes, ensures minimalism, and makes sure updates are not missed

Avantages: Jira is a defacto project management tool in most companies, given its agile oriented layouts of Kanban, and recently introduced Gantt and Timeline views. Task assignation, subtasks, stories, time estimation are easy and even new hires can easily onboard and use it effectively. My favorite was its super clean sync with Slack and its fast alert system, so that any assigned tasks, deadlines and updates would never get missed, even with my team working across different time zones.

Inconvénients: JIRA has numerous free alternatives, and tbh, I find it slightly overpriced in a competitive market. While my company pays for the official tool that we use, I am usually unable to use JIRA for my personal projects since the free tier limits are very small. I really think JIRA should create a personal project plan that would allow access to some of their services for free/much more reduced cost.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/05/2021
Matthew R.
Matthew R.
CEO
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/07/2021

"You've got to try this."

Commentaires: I really think these guys "live and breathe" this stuff. No, I dont work for them and they're not paying me - in fact this review is free, and I'm happy to give it to these folks. Not only is it a great product, if you need their support, you'll quickly see they very much enjoy helping their customers out and they are true believers in this software's abilities - and they are RIGHT.

Avantages: Seriously, where do i begin on this one? Project management? Help desk? This system makes it look easy. If they haven't thought of it, dont worry - they have a marketplace with add-ons by independent developers .. you're going to solve your project management / help-desk / ticketing / stuffyouhaventeventhoughtof problems with this one.

Inconvénients: There are so many features, so much to try out that at first, it can be a bit of an overload. Just stay focused, start simple, and grow into the more advanced features and add-ons.

Alternatives envisagées : Salesforce Service Cloud, ConnectWise Manage, Dynamics 365 Customer Service et ServiceNow Customer Service Management

Pourquoi choisir Jira : Lower price, more features, and overall this one was just more fun to use.

Logiciel antérieur : Autotask PSA et SherpaDesk

Pourquoi passer à Jira: More bang for the buck, free trial.. they have no problem letting us try this software out to make sure its a right fit.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/07/2021
Utilisateur vérifié
Developer
Transport routier/ferroviaire, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/06/2021

"Jira - Worth It"

Commentaires: Overall this is a great product that I would recommend for small and perhaps larger teams, it has worked well for us to minimize the inbound flow of support requests (or at least provide a single channel) and during the COVID-19 outbreak has helped substantially in keeping track of issues from remote users who can't "tap" you on the shoulder.

Avantages: I think Jira is great that it allows us to build workflows for our support team, as well as for use as a project management system when planning out software development timelines and estimates. This tool has really reshaped the way we look at IT, and provides the metrics and analytic information to back us up.

Inconvénients: The learning curve is pretty steep with Jira, getting into some of its more advanced functionality like integrating with other software and initially setting things up takes some time. As well, the Confluence pages have great amounts of features, but the formatting is a little awkward on the web interface.

Alternatives envisagées : Asana

Pourquoi passer à Jira: Asana was great for its looks, but lacking in functionality and reporting.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/06/2021
Vinayak B.
Vinayak B.
SAP BW Analyst
Services et technologies de l'information, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/07/2021

"Best ticketing tool to use and track Issues"

Commentaires: I have been using this tool for almost 2 years for tracking, creating Incident and also for change request,
It's simple to use and easy to filter our query.

Avantages: Ease of use and filters and customizing dashboard based and sharing across team

Inconvénients: All good, when downloading any incidents it should consider all the attachments and download in the particular incident.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/07/2021
Sourabh S.
Sourabh S.
Software Developer
Logiciels, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/09/2021

"JIRA enables business to add velocity to their service management tasks and workflows"

Commentaires: JIRA is a modern take on a ITSM solution. It is feature loaded yet has a very intuitive User Experience. It has good User Interface as well. JIRA acts as the common interface between Developers, IT ops and business teams and helps different parts of the business colloborate better. It acts as the source of truth for all involves parties and does its basic tasks quite well. It adds velocity to the overall process of task management irrespective of the industry it is used in.

Avantages: 1. Great User Interface and User Experience.
2. The ability to create custom queues and automatically re-direct issues to these queues saves a lot of time. 3. The inbuilt SLA management and the option of integrating it to third party alert and notification software is impressive.
4. Adding attachment, links and other resources to JIRA ticket is easy and straightforward.
5. It has great audit trail tracking and can act as a source of truth for all parties involved.

Inconvénients: 1. The issue search feature could have been a little more customizable and faster.
2. The options available to format the comments on an issue are limited and not very intuitive.

Alternatives envisagées : Zepel

Pourquoi choisir Jira : We moved to the Atlassian Ecosystem.

Logiciel antérieur : Bugzilla

Pourquoi passer à Jira: Jira was more cost effective and fitted our needs better. It better integrated with other Atlassian products that we planned to buy. Jira certainly is the most proven modern Project Tracking software out there.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/09/2021
Niel D.
President
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/09/2021

"Very Powerful but only if your team is techy enough to use it"

Avantages: So far, the gold standard in project and process management, especially in the number of options, features, automations, integrations and workflows that the software is capable of handling. We shifted to this software when the pandemic hit and were forced to stay at home since we needed a more powerful software to handle our workflow. If you have a techy team, nothing else compares.

Inconvénients: Biggest con really is that it is not the most user friendly software. Unlike Trello or Asana where you can just go fire it up and it's good to go. This one takes a lot of set-up to do and a deep familiarity with how it works under the hood. Given that the software is one of the older ones, you can sort of see it's age in both the older workflows (issues, screens, etc) vs the newer templates. The newer project templates sort of partially solved this problem but if you need to tweak the settings, it still has a steeper learning curve. The con really here is that i tried Jira with my other less techy company (a school) and adoption was really low as users just weren't able to keep up with it.

Alternatives envisagées : Asana, Teamwork et monday.com

Pourquoi choisir Jira : Needed something more powerful

Logiciel antérieur : Trello

  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/09/2021
Ogaga U.
Security Analyst
Santé, bien-être et fitness, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/08/2021

"JIRA works pretty great for projects and tasks"

Commentaires: JIRA has been very beneficial to us across all teams and it's very useful for service and technical management.

Avantages: I like the kanban board, it works very well and looks simple to use (but it's not easy to setup). The task management for business project is very nice and the new feature of being able to look at the overall work like in a spreadsheet, definitely beats Smartsheet for me. I like that you can easily move your work when you're done using the board view, if you like.

Inconvénients: Scrum/Agile can be difficult to setup because the Kanban board isn't so great when setting it up. I have run into some difficulties with it, their support board was helpful but it did not resolve the issue. Business projects do not have the ability to link to Bitbucket, it would have been nice to include task management with Bitbucket integration, it helps to appropriately follow up on tasks. The board view for tasks and sub-tasks doesn't work for me. I'd like to see that there are major tasks with steps of the child tasks (change the subtask icon too).

Alternatives envisagées : Smartsheet

Pourquoi choisir Jira : Atlassian has a wider product range and it helped to keep everything with one organisation. Secondly, at the time, JIRA integrations with other tools we used, worked really great.

Logiciel antérieur : Asana

Pourquoi passer à Jira: There were some drawbacks with Smartsheet when we used it for a short time to try it out. Some liked it but my team and I preferred JIRA and we were the decision makers.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/08/2021