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France Produit local

Avis clients sur inwink

4,8 (25) Écrivez votre avis ! France Produit local

En savoir plus sur inwink

inwink est la solution SaaS d’event-marketing BtoB qui permet aux organisations d'organiser les meilleurs événements physiques, digitaux et hybrides.

En savoir plus sur inwink

Avantages :

Platform capabilities with native connectors and no code features. Easy end user onboarding.

Inconvénients :

Even if some features were missing, inwink has develops new services to offer all our needs.

inwink - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,7
Service client
5,0
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
5,0

Probabilité de recommander le produit

9,6/10

inwink a reçu une note globale de 4,8 étoiles sur 5 d'après 25 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Victor
Directeur du développement (France)
Agriculture, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Alternatives envisagées précédemment :

Meilleur plateforme pour l'événementiel

5,0 l’année dernière

Commentaires : Agréable, agile, pas simple mais efficace !

Avantages :

Création de compte, intéraction, simplicité d'usage pour un exposant ou un visiteur

Inconvénients :

Le backoffice mérite de suivre une vraie formation, chose qu'INWINK vous procure facilement.

Marie
Consultante (France)
Relations publiques et communications, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Un outil complet

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Inwink peut s'avérer assez compliqué à prendre en mains au tout début, mais une fois que cela est fait, on se rend compte des possibilités énormes que l'outil offre. C'est un vrai moyen de gagner du temps, de l'efficacité, des performances, et de faire croître son activité. Beaucoup de fonctionnalités qui permettent de mieux centraliser l'organisation d'évènements.

Inconvénients :

Les aspects que j'ai moins aimés sont toujours les petites difficultés rencontrées au début de l'usage du produit (cela se règle quand même assez vite, après un évènement de ce que j'ai observé)

Juliette
Juliette
Head of Architecture (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Administration publique, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Une solution fiable et scalable

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Excellente expérience, tant au niveau de l'utilisation que du relationnel avec le fournisseur. Les équipes sont solidaires et on peut vraiment compter sur eux au moment clé, ce qui est essentiel lorsque le stress de la préparation se fait sentir pour les organisateurs

Avantages :

La conception du backoffice est particulièrement lisible et claire. Elle s'est largement étoffée au cours des deux dernières années, mais les principes fondamentaux sont toujours les mêmes rendant la prise en main facile pour les équipes d'organisation des événements. La structure modulaire s'adapte à tous types d'événements : multi sessions, parallèles ou non, un jour, plusieurs jours, typologies d'interaction variées, etc.

Inconvénients :

La roadmap produit est excellente et nous espérons pouvoir prochainement intégrer notre CRM. Plus de documentation écrite sur les APIs sera souhaitable à ce moment là.

Eric
PDG (France)
Médias de diffusion, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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La solution complète pour des events efficients ,efficaces .

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Simple et efficace cette solution n'a que pour limite l'angticipation de vos futurs besoins

Inconvénients :

Les multiples possibilités et options offertes par la plateforme vous oblige à une manipulation réguliére pour ne pas oublier tous les avantages proposés par cette solution.

Jennifer
Chargée de marketing (France)
Marketing et publicité, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Plateforme fonctionnelle et facile d'utilisation

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Une prise en main assez facile et un service de suivi très apprécié pour les questions plus techniques qui nécessitei une connaissance plus approfondie.

Avantages :

Plateforme intuitive, la mise en forme et la gestion des participants sont fluides grâce à des blocs et fonctionnalités prédéfinis facilement utilisables. Des aides en ligne nous permettent d'avancer rapidement lorsque nous rencontrons une difficultés. Le suivi des équipes techniques d'Inwick est très apprécié.

Inconvénients :

Je n'ai rien a signaler pour le moment..

julie
chef de projet digital (France)
Administration publique, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Retour Inwink

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Rapidité dans la création multiple de sites

Avantages :

Inwink est facile d'utilisation, mais je n'ai pas encore eu l'occasion d'utiliser toutes les fonctions.

Inconvénients :

Limité dans la présentation des modules : vidéo, images. On doit passer par du code pour avoir des présentations spécifiques.

Tristan
Tristan
Freelance (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Alternatives envisagées précédemment :

Inwink is a highly cutomizable still very simple event management platform

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Very good experience and GREAT user support (answer in about an hour on almost everything)

Avantages :

How quickly you can set up your first platform with zero coding skills How highly cutomizable it is when you want to be specific Can satisfy both developers and non-technical users (com, marketing)

Inconvénients :

the lack of documentation when it comes to the development rules in the tool

Pascal
Emea event manager (France)
Matériel informatique, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Alternatives envisagées précédemment :

A strong solutions for BtoB hybrid events in an international environment

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : We use Inwink to manage a large portfolio of events at the EMEA level. From large to small events in different languages we never had issue. The solution is stable and we get a strong support from the team when we need it. Backend is really comprehensive and we can get all metrics that we need.

Avantages :

This product is easy to use and it can really reflect your brand. It is really flexible and it works extremally well in multi language. All your datas are in one place and very easy to manipulate. The solution is really flexible and robust for small or large group of people.

Inconvénients :

This solution is not well known in the international market so it is difficult to convince international organization to adopt it.

Marie
Head of Operations (France)
Sports, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Alternatives envisagées précédemment :

Great platform to manage an hybrid event, as well as engaging our community all year long

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : We chose Inwink as a platform to both engage our community all-year-long and be the support of the digital part of our events and activities. The whole process is quite easy to understand and manage and we the platform is quite adaptable to our needs, but could be even more customizable for us and our partners.

Avantages :

The platform is relatively easy to understand and use. It unables us to manage our hybrid event and community almost 360° and is easy to connect with other softwares (sales, CRM...)

Inconvénients :

I'd like my partners to be more autonomous in the customizing process of their spaces. Also, the platform is used as an all-year-long engagement tool for our community, and it lacks features such as live-feed from our members, with the ability for them to share info & news, comment, discuss as groups, etc.

Romain
Innovation Project Manager (France)
Think tanks, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Alternatives envisagées précédemment :

Top of the art Hybrid event platform

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Our overall experience with inwink has been really good for the last 5 years

Avantages :

Inwink is amazing tool. Easy to use and enables to customize everything on your event in comparison to other event platforms. New features added monthly

Inconvénients :

it is impossible to schedule reminders email

Jean Michel
CMO (France)
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Alternatives envisagées précédemment :

inwink is really THE AllInOne reference platform for event organization (digital, in person and hybr

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Easy to use, very powerful, fully customizable.

Avantages :

All is possible and very simply with inwink and the platform evolve very quickly according to clients need. Inwink is not only an event-based marketing solution is also now a full community-based marketing platform. Try it, and like us, you will be convinced

Inconvénients :

Nothing

Clarisse
Communication and events officer (France)
Services financiers, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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The most professional and qualitative platform

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

What I like most is the ease of use, it's very intuitive. The Inwink site is ergonomic, the sections are clear and precise. The online help is very useful, and all the problems are exposed.

Inconvénients :

The only negative side of the platform is perhaps the propagation time when you make changes that you want to put online. And it would also be great to be able to send invitations directly through Inwink.

Elisabeth
Digital project director (France)
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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The most powerful custom made event platform

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall, Inwink is the key to:
- unify every step of an event organization on the same platform, from registration to tickets or broadcasting
- reach very detailed data about all users
- build a strong multi-events strategy

Avantages :

Very advanced customization on both back end and front end that allows organizers to build their own back office and website. Being able to create the user experience I want for each personae and collect very detailed data thanks to personalized fields and a real "WYSIWYG" platform. The ready made features that make organizers life so much easier (agenda, partners worksapce, business meetings, networking based on a customized matchmaking algorythm...) and can be enhanced by connecting external tools such as Salesforce or Paypal. The fast and efficient help from customer support and customer success managers. And most important: all features are included in the licence and all improvements and new features are available for all clients with no extra fee. The platform keeps evolving for the best!

Inconvénients :

Not much really... Maybe the paid registration feature could be more advanced compared to other features, but it usually answer my needs! Also it would be amazing to be able to export my events data into a nice chart or some kind of data visualization in addition to the usual excel sheets, but as long as I get all my data, I'm satisfied!

Mathilde
Event Manager (France)
Ressources humaines, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Fully customizable platform to manage your on-site and virtual events

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Inwink allows us to create a great user experience for our participants. We can build professionnal looking event websites or registration pages very easily. For virtual events, participants stay on that website to experience the actual event and can view, interact and give their opinion within the same environment. It's also great to manage on-site events with the possibility to generate badges, scan participants, provide lead-gen apps to your partners.

Avantages :

The fact that you can create your own event website without having any web development skills. The fact that Inwink allows you to create your event website, manage communication, allows you to organize on-site and virtual events and you can analyse results afterwards. It's a one-stop shop.

Inconvénients :

Dashboards for post-event analysis can be improved. For Inwink Live: the fact that only the person who shares a ressource can control it. The fact that you can't moderate Q&A and Chat in the live environment but you have to do it in the back office.

Bertrand
CEO (France)
Médias en ligne, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Inwink is an excellent event management platform

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

Inwink has every feature you need for online event management, including webinars, one-one meetings and conference management. It is fairly easy to use, to deploy and administer. But most of all, the support team is excellent and always reactive

Inconvénients :

Some features are hard to find in the admin menus

Maija
Maija
Product Manager (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Affaires internationales, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Robust, flexible and user friendly Cloud solution for event management

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

- Platform capabilities with native connectors and no code features - Easy end user onboarding - Professional services, user support and training resources - Product roadmap, innovative features and user community - Platform can be fully branded and used as "marque blanche"

Inconvénients :

- Limited number of partners providing turnkey solution / VIP services

Oriane
CEO (France)
Relations publiques et communications, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

inwink has developed real expertise. Today it is a powerful provider of solutions for our customers.

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : inwink has been one of our partners for several years. Our customers are very satisfied because of their efficiency and the quality of their service.

Avantages :

inwink offers all the necessary to B2B event

Inconvénients :

Even if some features were missing, inwink has develops new services to offer all our needs.

Zeineb
Chef de projet événementiel (France)
Think tanks, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Inwink review

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

The website design possibility, the back office ease, the team reactivity, the visio conference integrated in the website.

Inconvénients :

The non automating of the emails, Atelier vidéo 35 personnes, Player en propre

Zoubheil
Chargé de marketing (France)
Assurance, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great solution for events

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : I created websites, badge, Emailing.

Avantages :

Easy to use, easy for Reporting, websites are easy to create

Inconvénients :

The tools for marketing, emailings, not enough marketing solutions

Yan
Product Marketing and Design Director (É.-U.)
Logiciels, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

All your event management needs covered in one easy-to-use platform

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : A great solution backed by proactive and hard-workign team

Avantages :

We love the ease of implementation, the ability to visualize event performance. The attendee and registration process is efficient. The solution ensures we can manage attendees, presenters and exhibitors with ease. Great for in-person, virtual and hybrid events. New features such as video management and live interaction make the platform ideal for all and any situations.

Inconvénients :

We would love to see advance intelligence using Power BI

Magali
Partner Marketing Manager (France)
Logiciels, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best-in-class & easy-to use event management platform

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Really easy to set up. You are 100% autonomous on our event platform creation and event management lots of nice features (Business Meetings, Speed Meetings, Networking options, Discussions rooms)

Inconvénients :

Some elements can't be customized Impossible to get a live video directly on the home page

thomas
Consultant junior (France)
Conseil en gestion, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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My opinion on inwink

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

The software is very efficient and allows more freedom than traditional software. Inwink has been one of our partners for several years. Our customers are very satisfied because of their efficiency and the quality of their service.

Inconvénients :

Nothing, because the software is very complete.

Anh
Consultant (France)
Relations publiques et communications, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

All in one plateform

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Inwink is a platform that can be deployed very quickly. No need to be a developer to learn how to use the platform. It is a platform that allows the organization of physical, digital or hybrid events from a single platform. What I like most is that Inwink offers many features to engage and create interactivity between participants and partners.

Inconvénients :

There is nothing I don't like at the moment

Caud
Project Manager (France)
Organisme social ou civique, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Product review

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Great and reactive customer service, versatile software easy to apprehend and customize

Inconvénients :

Some complementary livestream plugs-ins could be implemented

Marion
event manager (France)
Événementiel, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great !

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Great product for online events - very good customers services and lot of programmation possibilities.

Inconvénients :

template's design are nice but there is not so enough branding possibilities