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France Produit local

Avis clients sur Witco

4,5 (14) Écrivez votre avis ! France Produit local

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Witco est une application de gestion du lieu de travail tout-en-un qui centralise tous les services entre les gestionnaires de bureaux et leurs occupants.

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Avantages :

Non disponible

Inconvénients :

Non disponible

Witco - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,1

Probabilité de recommander le produit

8,7/10

Witco a reçu une note globale de 4,5 étoiles sur 5 d'après 14 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Fatiha
gestion technique (France)
Immobilier commercial, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

outil attractif

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Cet outil permet de communiquer entres les occupants de la tour et les gestionnaires. Les demandes d'intervention se font via cette interface et permet une réactivité des agents concernés

Avantages :

Facile d'utilisation et attractif, cet outil facilite les échanges possibles entres les occupants de la tour et les intervenants, les réservations de salle...

Inconvénients :

Certaines fonctionnalités devraient être plus développées

Shérazade
Formatrice - Change Manager (France)
Immobilier commercial, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Adoption lors du déménagement de notre nouveau siège !

5,0 l’année dernière

Commentaires : Expérience globale satisfaisante, prise en main rapide autant pour les utilisateurs admin que les utilisateurs finaux. Permets d'avoir toutes les fonctionnalités dans la poche 🚀👍🏼

Avantages :

L'adoption de l'application servicielle a été assez simple, les fonctionnalités proposée utiles : Réservation de salles de réunion, déclaration des incidents etc...

Inconvénients :

Doit-être utilisé avec Bluetooth activé

Sebastien
Sebastien
Manager conseil (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A very good Saas workplace application

5,0 l’année dernière

Commentaires : The customers I had the opportunity to accompany the deployment of Witco are globally satisfied with the application and it allows them to offer an innovative and integrated quality workplace experience

Avantages :

The interface is clear and efficient. The proposed functionalities are well thought out and evolve regularly. The ecosystem of integrated partners is growing rapidly. The team is a real asset for this company: all those I had the opportunity to meet are of good level.

Inconvénients :

Statistics can be improved, lack of customization (with regard to the SAAS model)

Manon
Transformation project manager (France)
Immobilier, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Nice solution, easy to use.

5,0 l’année dernière

Commentaires : Overall, Witco has been a great partner for the past 3 years.
Witco teams are very agile and always eager to improve the product or find solutions.
Their roadmap is clear and their software super easy to use for both clients and admins.

Avantages :

Easy to use software for both administrators and clients. Many available features and a good ability to integrate new apps.

Inconvénients :

Guest-management can be improved and more connected to the meeting room booking feature.

Gilles
Manager (France)
Événementiel, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Alternatives envisagées précédemment :

Witco for le Connecteur

3,0 l’année dernière

Commentaires : Booking Rooms & Spaces is possible with billing solutionSalto integration for access control is esay to use

Avantages :

Integration are possible with others appsEase of useSaaS Solution and good pricing politics

Inconvénients :

Billing interface is perfectibleIntegration specifications need to be shared with users

xavier
Head of international Asset management (France)
Immobilier, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Great reporting capabilities and easy tool to centralize all office services

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Space planning & management, guest management, service requests to improve property management and tenant satisfaction

Avantages :

Witco allows us to get valuable data insights to optimize our space management and pinpoint how we can enhance our tenants’ satisfaction thanks to KPIs on service requests and services in the building. The fact that Witco easily integrates our tech stack in their platform makes the lives of our property managers so much easier.

Inconvénients :

A bit of training and commitment from the administrators is necessary to make sure the tool is used properly but customer support is very involved in helping our property managers, receptionists and tenants get properly onboarded

Alexandre
COO (France)
Immobilier, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Managing Coworking Spaces with Witco

5,0 l’année dernière

Avantages :

Witco is easy to use and fit with our needs

Inconvénients :

Witco is not completely bespoke for our company

vanessa
Community Manager (France)
Immobilier, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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1st review for METAL 57

3,0 l’année dernière

Avantages :

THE SOFTWARE is pleasant and rather easy tu use

Inconvénients :

I can't program in advance my posts, when I have a meeting.... I can't post

Laurie
Chief Transformation & IT Officer (France)
Immobilier, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Easy and client centric

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Very easy, a robust partner

Avantages :

Easy to implement and add more partners / services Easy to connect and use for our clients Clear roadmap

Inconvénients :

The full integration of space occupancy with digital signage and flex office management can be a feature to promote more

Pierrick
Pierrick
Consultant (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Witco review

5,0 l’année dernière

Avantages :

Easy to use, a lot of features available

Inconvénients :

A good internet connection is required.

Balazs
Product Owner (Hongrie)
Produits pharmaceutiques, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Review

4,0 l’année dernière

Avantages :

I liked the "My Day" module most which is a one-stop shop of various features allowing you to have info at a glance of all your current bookings, significantly speeding up end-user' booking processes.

Inconvénients :

The reporting features could be improved to allow more insight on utilization trends of each module.

Sophie
Experience Manager (France)
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Review as the gestionnaire for booking

4,0 l’année dernière

Avantages :

not possible to have an accidently double booking

Inconvénients :

really hard to get new users ( process too long)

Zambetti
Global Head of REFM Applications and Technologies (France)
Produits pharmaceutiques, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Ambitious deployment, still ongoing...

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : So Far so Good

Avantages :

The interface is user friendly, and provides a "social network" experience that eases community management. It fosters the user experience and helps increasing their on site experience. The project team involvement is really appreciable.

Inconvénients :

The analytics (dashboard capabilities) can be improved

Pauline
Partnership Manager (Belgique)
Immobilier, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Successful collaboration and product integration for Covivio

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall, Witco is a trusted and key partner to work with. It is a pleasure to collaborate with them on a regular basis. They are a dynamic company, eager to innovate and create synergies with other companies to deliver the best experience and product to the clients. I would highly recommend to work with them.

Avantages :

The quality of the integration they did with our solution (in webview) is really great, providing a smooth and optimal user experience. As a user, you have the feeling to use a single platform, rather than 2 separate solutions. They delivered this integration for one of our biggest client, Covivio which is a key player in the real estate sector. The client was very satisfied with the integration and it definitely helped us foster this relationship with them. On top, throughout the process, the product team was very efficient and proactive in the communication.

Inconvénients :

There's nothing wrong about the software itself.