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Sendcloud permet à plus de 23 000 sites e-commerce de gagner du temps et de l'argent sur la gestion de leurs processus d'expédition

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Avantages :

How clear, easy to use, easy to find information.

Inconvénients :

No option for sending letters, the price for small customers are sometimes higher.

Sendcloud - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,0
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,1

Probabilité de recommander le produit

7,9/10

Sendcloud a reçu une note globale de 4,2 étoiles sur 5 d'après 88 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (88)

Philippe
CEO (France)
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Nul - plein de bugs ne marche jamais

1,0 il y a 3 ans

Commentaires : Le service est bien , lorsqu'il marche complètement (ce qui est rare) et qu'il n'y a pas de bug suite au déploiement de mise à jour de leur coté.
De mémoire, sendcloud a toujours eu des difficultés dans l'intégration des différentes règles de transporteurs .
Depuis un an qu'on l'utilise on a surement perdu plus de temps avec leur support (qui est maintenant plus du tout réactif) que gagner avec leurs intégrations toujours bancales et pleines de bug. Il serait grand temps de changer d'équipe de développeurs.
Une déception alors que la solution semblait prometteuse.
Mais ce n'est pas grave nous avons trouvé mieux, plus fiable et complet - concrètement passer votre chemin il y a bien mieux sur le marché.

Avantages :

trop simplet pour répondre à de vrais besoins

Inconvénients :

Tout est buggé, pas assez complet, ne marche jamais.

Thomas
President (France)
Biens de consommation, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Arnaque

1,0 il y a 3 ans

Commentaires : Terrible, évitez à tout priw

Avantages :

Sendcloud facture les étiquettes créées et non expédier et refuse de le rembourser. Je vais porter le litige devant les tribunaux français.

Inconvénients :

Service client roublard, ils ont tenté de m’arnaquer

Réponse de l'équipe de Sendcloud

il y a 2 ans

Bonjour, Navré de ce malentendu. Le support client Sendcloud vous a déjà contacté pour vous expliquer la situation et vous apporter une solution. En effet, vous êtes facturé à la création d'une étiquette, mais si vous l'annulez car vous ne l'avez pas utilisé vous êtes remboursé automatiquement dans les 42j. Cependant il faut payer la facture émise. Aussi vous avez contesté des surcharges que vous deviez payer sauf que dans ce cas nous ne pouvons rien faire car c'est le transporteur qui les appliques, et vous aurez été finalement remboursé si votre contestation est validé par le transporteur. Dans ce cas là nous Sendcloud sommes des intermédiaires et dépendons des CGV des transporteurs. J'espère que c'est plus clair. Merci de votre compréhension Sendcloud

Irakli
Irakli
Founder and CEO (Pays-Bas)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

8millennium B.V

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Simple and practical, meets all of my needs and great support

Avantages :

Its is pragmatic and easy to use, also perfect option for e-commerce platform with well integrated systems ad possibilities (broad choices of shipping services)

Inconvénients :

It's hard to say, so far I like it very much

Ferdek
Buisness Owner (Pays-Bas)
Biens de consommation, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Sencloud for webshops

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : I really think that SendCloud is the best multi shipping platform in Europe - I've tried several other and the competition far away behind SendCloud.
I use it every day and it helped my business a lot. When I started my first webshop I didn't have enough orders to negotiate good shipping rates with courier companies - SendCloud was a solution at that time to offer to my client's affordable shipping costs. 2 years ago we were having maybe 3-5 orders a week, now it is around 5-10 orders a day. SendCloud played a major role in this business growth.

Avantages :

Amazingly simple setup process. API connection with major marketplaces and with our webshop was very easy. The process of addressing and creating labels for packages became super quick. Exactly what we needed. Issues are solved quickly - customer service is excellent.

Inconvénients :

We use SoundCloud now only for EU shipments because SoundCloud at this moment is missing integration with FedEx courier company. I hope it will be added soon that I can use SendCloud for all my packages. We tried a few times to send packages outside EU with DHL but we never succeed with it - somehow there was always some issue with it so we gave up and concentrate on using SendCloud only for EU. However, if integration with FedEx will be possible we will need to look into it again because 40% of all our packages go outside the EU. I am also missing integration with the selling platform Reverb.

Kayzar
Company Director (R.-U.)
Vente au détail, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Totally Useless, Only Sign Up If You Want to Destroy Your Business

1,0 il y a 2 ans

Commentaires : My experience of SendCloud was that they are a bunch of liars that will tell you anything to make you sign up but then deliver absolutely nothing they promised. They negotiated rates with me then after I paid 2 invoices which was what we had agreed the next invoices had a bunch of hidden charges. They were unprofessional, I didn’t speak to the account manager for several weeks due to “partying too much”. The main reason I signed up was a promise about customer support handling customs issues which I asked about 4-5 times and was told not to worry but the first thing that happened was a customs issue exactly what I had described and I was given the number of French customs as customer support. A total disgrace of a company, I would advise to only use them if you want to pay double your negotiated rate, be hounded by debt collectors and have your Amazon business suspend repeatedly.

Avantages :

I found no pros, they were more expensive and charged for the account as well where the competition don’t charge for basic customer care. Software was no different than other similar companies just hyped up by the sales reps who are complete liars.

Inconvénients :

I found a lot of time wasting when trying to get things done, was told that they had integrated software with Amazon but this only worked satisfactorily with U.K. orders but I export to Europe mainly

Réponse de l'équipe de Sendcloud

il y a 2 ans

Dear Kayzar, We're very sorry to hear that your experience with Sendcloud has been negative, and we thank you for taking the time to share your thoughts. We actively try our best to communicate all relevant information. The shipping conditions of every carrier within Sendcloud are available to read in our helpcenter. Unfortunately, surcharges are implemented by the carriers when a package does not meet these conditions, and are then automatically applied and added to your invoice after dispatch. As I'm aware, my colleagues have been in direct contact with you for several months now and an agreement was made to resolve the situation. We will continue to proactively reach out to you to ensure commitment to finding a resolution. We hope to speak with you soon on the matter, and once again, we apologise for any inconvenience. Kind Regards, Steph

Nina
Webshop owner (Pays-Bas)
Biens de consommation, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Sendcloud is so easy to use

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : We really enjoyed the meeting we had before switching to SendCloud. We had a personal Zoom meeting where we discussed our wishes, they showed us how to use the system and they gave us some recommendations.

Avantages :

The integration with Woocommerce was so easy and took only a minute. The Sendcloud system is accessible and easy to use, the integration with our webshop makes sure the customer info is already filled in and we only need to print the labels.

Inconvénients :

It's annoying that they charge for printed labels, instead of scanned labels.

Jana
Business Development (Belgique)
Produits alimentaires, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Alternatives envisagées précédemment :

Essential tools for every organization who wants to ship goods!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : I am very happy we can handle all our shipments in one central system without having to switch from one shipment provider to another one.

Avantages :

The tool provides a very reliable interface between your sales database/crm and a wide range of shipment providers.

Inconvénients :

The UX experience is already quite good, but there is some room for improvement concerning intuïtivity.

Mounteder
Owner (Pays-Bas)
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great solution to not having to deal with other carrier portals

4,0 il y a 4 ans

Avantages :

We use Sendcloud because the portals of carriers absolutely suck. We have an overview of all shipments, can contact support to track down lost packages, use a personalised tracking page, email and return portal which is also a very important feature for us.

Inconvénients :

The tracking page especially will bug frequently, I am not sure if that's a Sendcloud software issue or a carrier API issue but it's very annoying.

Jamy
Floral Stylist (Pays-Bas)
Design, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Easy of use and very helpfull for a comany who is shipping many orders

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : I had a problem with the system once, they were very helpfull with solving my problem.

Avantages :

Easy of use and the connection with other businees programs

Inconvénients :

All labels are automatically developed. They also develop labels for order who will be picked up from our location.

Conrad
Director/ Owner (Pays-Bas)
Biens de consommation, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Very easy to use partner for your shipments

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : All my parcels are send with Sendcloud and the customer service is very helpful.

Avantages :

It's easy to use and good implementable is the eCommerce software (WooCommerce)

Inconvénients :

There are small things, like: when I delete a shipment, sometimes it still comes back in my overview. And it would be easy if you could print directly in Safari

Joachim
Business Development Manager (Autriche)
Biens de consommation, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Essential for shipping goods!

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Setup is very quick and shipments can be automated in no time. + free for small businesses with low shipping volume

Avantages :

Perfect solution to simplify logistics quickly and easily. The core competence usually lies in advice and sales, not in shipping. Sendcloud helps us to optimize shipping and to be able to proactively approach customers if, for example, something is wrong with the shipment before the recipient even notices! The individual shipping rules also enable us to automatically preselect the right logistics service provider depending on the country, size, weight or value of the shipment without manual intervention.

Inconvénients :

There are many automatic connections, but if it gets a bit more exotic, you have to create your own CSV and upload it manually (if you can't / don't want to use the API). It would be nice if SendCloud could simply pick up such files independently from a URL on a regular basis.

Juan Carlos
Juan Carlos
Cofounder (Espagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Santé, bien-être et fitness, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Fantastic solution

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Everything ok. Great customer service who is helping you always.

Avantages :

We are using Sendcloud as our platform integrated with our ecommerces in Prestashop and Shopify and everything is fine.

Inconvénients :

Integrations with more shipping companies in automatic. We are working with Correos Express and we would like to use Sendcloud also for international shippings with another companies.

Jeannnine
Zaakvoerder (Belgique)
Sports, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Geen support en addertjes onder het gras

2,0 il y a 2 ans

Avantages :

Meer of min gemakkelijk te integreren maar is maar begin van de (lijdens?)weg

Inconvénients :

Voor het afstellen naar persoonlijke instellingen is de support 0,0. Je wordt telkens doorverwezen naar een handleiding. Waar ik nog op het minst over te spreken ben is mijn ervaring met de eilandtoeslag. Het systeem weet maar al te goed naar waar het pakje moet. Sendcloud houdt rekening met het land maar niet met de uiteindelijke bestemming waardoor je nog een toeslag krijgt of zure appel. Een van de redenen waarvoor je overstapt, is een automatisering naar informatie over de zending voor je klant alsook het sneller verwerken van orders. Uiteindelijk kan je niet sneller werken daar je iedere keer moet nakijken of je pakje niet onder de vele uitzonderingen valt.

Réponse de l'équipe de Sendcloud

il y a 2 ans

Hi, Wat vervelend om te horen dat je een toeslag hebt ontvangen voor je zending naar een afgelegen gebied. Afhankelijk per vervoerder kan het wel eens voorkomen dat je een toeslag afgelegen gebied ontvangt. De vervoerder bepaalt wanneer zij een postcode classificeren als afgelegen gebied. Aangezien deze gebieden variabel zijn, kunnen we dit niet direct in het panel op voorhand tonen. Mocht er echter twijfel zijn of een postcode een afgelegen gebied is, kun je dit op ons helpcenter terugvinden. De documentatie die hier te vinden is wordt altijd up to date gehouden door de betreffende vervoerder. Wij begrijpen deze frustratie, vandaar dat wij alle voorwaarden voor transport en toeslagen zo transparant mogelijk omschreven hebben in ons helpcenter. Omdat wij begrijpen dat toeslagen ontzettend vervelend zijn, zijn wij intern aan het uitzoeken hoe we dit nog beter in het panel kunnen ondersteunen zodat je altijd verzekerd bent van de voordeligste verzendoptie. - Senna

Bennie
CEO (Pays-Bas)
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Zeer slecht

1,0 il y a 2 ans

Commentaires : Zeer slecht

Avantages :

Eenvoudige integratie met webshops en lage verzendkosten.

Inconvénients :

Zeer slechte klantenservice: telefonisch of contact per chat met SendCloud help draagt niets bij aan het oplossen van verzendproblemen. Ook het aanmaken van tickets bij de klantenservice helpt niet, het duurt meestal ongeveer 5 tot 10 dagen voordat deze opgepakt worden. Zeer slechte facturatie: op facturen staan vaak onterechte toeslagen. Wanneer deze aangemerkt worden, duurt het maanden voordat er reactie op gegeven wordt.

Juliana
Juliana
SEO Manager (Espagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Biens de consommation, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Un avance para la logística de una pequeña tienda online

5,0 l’année dernière

Commentaires : En general la experiencia ha sido buena hasta el momento para gestionar envíos de una pequeña tienda en Prestashop.

Avantages :

Que se integra fácilmente en plataformas como Prestashop, y ha permitido reducir tiempos y costes en la gestión de los envíos.

Inconvénients :

Aun faltan opciones a la plataforma para hacerla más funcional, como personalización de etiquetas, filtros en el listado de pedidos y la atención al cliente.

Céline
CEO (Belgique)
Conseil en gestion, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Supereasy YX

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Super easy to work with: looks attractive

Inconvénients :

All good, so nothing to dislike so far....

Paul
Owner (France)
Vente au détail, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Works well, easy to use

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

I like the seamless integration with WooCommerce; as soon as an order is received, the label is available for printing.

Inconvénients :

Not really a criticism of SendCloud, but It would be easier if they re-sold mailing services so I don't have to set these up directly.

Maurice
Owner (Pays-Bas)
Vente au détail, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Easy to use shipping tool for webshops

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Easy to setup a shipping system. No IT hassle, easy to use all-in-one package.

Avantages :

Easy to use, easy to implement, no need to contact parcel services for c ontracts. No need to have IT knowledge.

Inconvénients :

I haven't experienced any. I use the free package, it's a bit limited, but what can you expect for free?

Stefan
Founder (Pays-Bas)
Art/artisanat, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Perfect solution

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

It's easy to use and looks great! The integration was really easy for WooCommerce

Inconvénients :

To send the emails from WooCommerce is not easy. You would like to do that, because with that mail you want to send the invoice.

Wouter
CEO (Belgique)
Vente au détail, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Speeds up my daily work

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

The integration with WooCommerce makes SendCloud so great for me. Once an order has arrived, all I need to do is click on create label and print it. This saves me a lot of time when running my shop. The overal experience and usability is also very good. Definitely would recommend it!

Inconvénients :

Not really any issues. Perhaps, it would be nice if SendCloud invoices could be grouped which would mean less admin on my side.

Ana
Owner (Belgique)
Mode et vêtements, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Easy to use

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : I don't spend time creating labels, so I have more time to focus on my core business

Avantages :

I like the fact that the tool is easy to use

Inconvénients :

There is nothing I dislike about this tool

Jelena
Owner (Pays-Bas)
Art/artisanat, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
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Best software I have used

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Great experience, easy to use and time saving

Avantages :

It is easy to use. It is easier than checking all the different websites for sending packages. I'm very happy about it.

Inconvénients :

I did not find any cons yet, I find the software very easy to use

Cor
Fotograaf (Pays-Bas)
Photographie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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The best

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : i am not missing anything, i have no problems with the software

Avantages :

user convenience, clear , the links work perfectly

Inconvénients :

I don't miss anything, it's just fine I don't want anything else anymore

Petya
owner (Pays-Bas)
Vente au détail, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alenika

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : shiping my products to my clients

Avantages :

easy to work, clear, all for my delivery on one place

Inconvénients :

it was no so clear how is it working in the beging *at the start(

Sonia
Business owner (Belgique)
Biens de consommation, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Productivity upgraded with Sendcloud

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

The automatic import from my WooCommerce webshop is key. Shipping adresses are automatically imported whenever a sale is completed. Integrating Sendcloud was really easy with the step by step descriptions.

Inconvénients :

Adding a shipping address of a sale that has been made outside the shop (via mail, social media,...) does require an awake mind. Once you have done this a couple of times you get used to the interface. It's especially important to focus the first couple of times.