Note moyenne

  • Note globale
    4,8 /5
  • Facilité d'utilisation
    4,8 /5
  • Service client
    4,8 /5

En savoir plus sur Obkio

Distributed Network Performance Monitoring SaaS Solution for Enterprises

En savoir plus sur Obkio

21 avis affichés

Eric D.
Directeur TI
Hôpitaux et soins de santé, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/11/2019

"Super bon service et logiciel tres performant"

Commentaires: Equipe de suport formidable, Vous avez toujours été disponible pour nous aider et bien orienté nos recherche.
Le système est intuitif et fonctionne correctement, avec peu charge sur la télécom.

Avantages: L'équiement ainsi que le logiciel nous a permis rapidement de localiser la source nos contrainte télécom. Durant tous le processus d'investigation l'équipe de support nous a été d'un grand dupport.

Inconvénients: De nouveaux outils ce sont greffer à service de bse mais je n'ai pas eu encore la chance de les utiliser. Un pacquet capture serait un bon outil à intégrer aux système.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/11/2019
John M.
Tech Lead, Managed Service
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/10/2019

"Obkio Network Monitoring"

Commentaires: We have used Obkio in a variety of situations, both for managed service customers as well as network assessment projects. Non technical users at sites are able to quickly install the physical sensors in their offices allowing rapid assessment of WAN performance. With a few sensors we were able to diagnose a complex VPN based WAN servicing 2000 independent offices. We also were able to assess issues in a traditional MPLS architecture and provide actionable measurements to the service provider. Throughout the deployment and analysis process we received excellent support from the Obkio team.

Avantages: Obkio was very easy to deploy and use, provides detailed network performance visibility without needing access to network equipment.

Inconvénients: There are very few things I don't like about Obkio, however since I need to fill in this field The only issue we've had is with cost, especially for a network with a larger number of sites. The growing feature set is improving the value proposition over time and it's easy to adjust the size of your deployment monthly based on your needs at a specific time.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/10/2019
Christoph P.
Solutions Architect
Télécommunications, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020

"Very helpful troubleshooting tool"

Commentaires: Obkio has been part of multiple projects with us and their support team was always there to help and work odd cases with us.

Avantages: Ease of access and lots of data to work with when troubleshooting a problematic network. The Obkio device integrates easily onto the customer network and provides instant reports.

Inconvénients: Not a con but more of a feature request; Have a more graphical dashboard that can be installed in a support center environment that will instantly flag any issues and show them on screen.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020
Philippe R.
It Support
Automobile, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/07/2020

"Great product but needs a little bit of improvment"

Avantages: Great Graphical inteface, easy to read and easy to get a overview of the network

Inconvénients: Needs a easy to deploy agent for laptop and remote worket to be able to monitor their connexion
Price of the agent should be reviewed

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/07/2020
Donald R.
Sales Manager
Télécommunications, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020

"Obkio network performance"

Commentaires: Great team to support us, and great tool to help us with our customers issues.

Avantages: It's a great value to our proposition, to reassure customer on they network performance. It also gives Voysis the tools to find any problems that could impact voice quality.

Inconvénients: Before the new product there was no solution for remote workers, but now with Pierre-Luc presentation we confident that we'll be able to pitch it on every call.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020
Frederick M.
CEO
Réseaux informatiques, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/11/2019

"A tool that was missing before"

Commentaires: Obkio helped us better understand the network bottlenecks our customers experienced. Now, we are able to pin-point the exact link that's causing issues. Even more, we can fix issues before the client calls us since we get alerts before the performance is too degraded. Overall, this is a perfect tool for any network engineers & VoIP technicians!

Avantages: It's full of stats. You get instant alerts. They have public agents in the 3 biggest cloud providers at the moment (Azure, Google and AWS). They have hardware agents when needed. Oh, and they listen to the customer, which is awesome!

Inconvénients: It is priced fairly low for the amount of features you get. Also, they are constantly working on making it better with more features and public agents.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/11/2019
Jonathan S.
Network Enginner
Divertissement, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020

"Great bang for the buck"

Commentaires: Works well for what we needed, does the proverbial job.

Avantages: Easy to setup and implement, gives you basic site-to-site availability monitoring and graphs. Traceroutes are a nice to have for transient path changes too.

Inconvénients: The ui is somewhat confusing at times. Often searching the right button to press to do what I need/want. No easy way to pause a node for a maintenance either.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020
Francois L.
Network Engineer
Divertissement, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/11/2019

"The truth between the network and the app team"

Avantages: This application is very picky (in the good way). If it's all green, it ain't the network!

Inconvénients: A few more integrations would be required to make this a proper alarming tool

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/11/2019
François G.
ProjectManager
Conseil en gestion, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/11/2019

"Amazing customer service"

Commentaires: Instead of solving problems, we prevent them with Obkio. Truly a nice tool and a great time behind it.

Avantages: The team behind Obkio is absolutely amazing and passionate about what they do. Whenever there's something different happening with our servers, they write an email to wave a flag and when we don't undserstand, they take time to explain the situation.

Inconvénients: If there wasn't such a great customer service, I would find it a bit hard to navigate by myself on the website and to interprete the data, but it doesn't apply in this context since the team is always ready to help.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/11/2019
Alexandre P.
President
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/12/2020

"Easiest and most efficient network monitoring software"

Avantages: The software is very easy to deploy. The support is excellent, when we have questions or to help us as needed. The software is very well done and it quickly identifies network problems.

Inconvénients: I don't really have a cons with the software, except that I would like it maybe a basic version so that I can deploy it to all my customers at our expense.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/12/2020
Martin L.
Voip director
Télécommunications, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/07/2020

"We love it"

Avantages: Great application, we love it, monitoring is really easy and gives us results clearly and quickly

Inconvénients: The cost still high does not allow us to monitor all our customers

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/07/2020
Jonathan S.
IT Admin
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/11/2019

"Great and easy to deploy tool for monitoring network"

Commentaires: People at Obkio are always there, from the initial setup to the after-sale services. They are very proactive. I really appreciate.

Avantages: I was able to set up a complete network monitoring from 3 datacenters and our HQ in less than 1 day with Obkio agents and monitoring app. With Obkio, we can now precisely observe and detail our network issues, and have a lot of information when comes the time to do overall reports on our uptime for our clients, and when discussing about network problems with our ISP.

Inconvénients: Nothing for now, works perfectly! New features are coming and we are ready to try!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/11/2019
Carlos L.
director
Réseaux informatiques, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/10/2019

"Fast diagnostic"

Avantages: Very easy to deploy and the visual part with the graphics

Inconvénients: the alert features are a bit limited in terms of groups

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/10/2019
Emilien G.
Analyst
Vente au détail, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/11/2019

"A very good product"

Avantages: The simplicity of installation, the Dashboard simplicity, the QoS monitoring (using DSCP values) and the affordable price of the product.

Inconvénients: I have nothing to reproach the product, I find it very good.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/11/2019
Milad A.
DevOps Engineer
Télécommunications, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020

"Total Overview"

Commentaires: It was a very interesting experience. I contacted with them and they responded all my questions and they are very open to comments.

Avantages: It's very easy to implement and their team has a very good customer service.

Inconvénients: For their domain it's very good. I think for my domain of research and work they need some more features.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020
Benoit G.
Founder
Services sans fil, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/12/2020

"Initial feedback"

Commentaires: Impressed with quality of product and easy of deployment

Avantages: Easy to install even in a complex network environment

Inconvénients: Ability to configure solution with more options. Ability to extract collected data for further analysis.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/12/2020
Eric T.
Senior consultant
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/10/2020

"The tool you need to have to be ahead of problems"

Commentaires: Great team thst is big enough to deliver quality but still small enough to deliver that personal touch

Avantages: Instananious value in getting a quick and clear view of problem areas on the network, internet service provider, managed service providers simply overlook.

Inconvénients: Some refinment needs to be added to the alerting functions but this is a minimal thing that does not take away from the value of the product

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/10/2020
Nick T.
Senior Infrastructure Support Specialist
Pétrole et énergies, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/08/2020

"Awesome Product"

Avantages: Integration was easy, does what I need and couldn't find any issues.

Inconvénients: Price was a little high, but after using it for a while I can see the price matches the features.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/08/2020
Sarah lynn B.
Project Manager
Télécommunications, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020

"Know your Network with Obkio! Great partnership awaits you!"

Commentaires: Working with Obkio team is knowing that you are in the best hands. True experts that offer the best solutions for your infrastructure. Don't wait any longer. Contact them today!

Avantages: Innovative, professional and easy to use!

Inconvénients: I can't think of anything negative to say.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020
Patrick C.
System Administrator
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/11/2019

"Easy and powerful monitoring solution"

Avantages: The agent installation is fast and easy
Time saver over existing tools or solutions
User-friendly web interface without cruft
Works flawlessly

Inconvénients: The agent is not packaged in usual Linux repositories (APT, YUM)

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/11/2019
Hamdan G.
VoIP Technical Specialist
Télécommunications, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020

"Amazing network analytics"

Commentaires: Obkio makes our explanation to clients much easier when it comes to provide specific data about their connection.

Avantages: Obkio provides very reliable and detailed about any network performance.

Inconvénients: The web interface has room for some improvements.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/12/2020