15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Avis clients sur Supremo Remote Desktop

En savoir plus sur Supremo Remote Desktop

Supremo est un logiciel de bureau à distance facile à utiliser, sécurisé et abordable pour Windows, macOS, iOS, Android et Linux.

En savoir plus sur Supremo Remote Desktop

Avantages :

Easy access, easy installation, make better supermo for iOS.

Inconvénients :

Does not have 2FA Auth, what is needed to give garanties that no one could access computers without permission if some ATO happens.

Supremo Remote Desktop - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,7

Probabilité de recommander le produit

9,1/10

Supremo Remote Desktop a reçu une note globale de 4,7 étoiles sur 5 d'après 441 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

Avez-vous déjà utilisé Supremo Remote Desktop ?

Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.

Filtrer les avis (441)

Ari
Ari
Gérant (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Informatique et sécurité réseau, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Solution télémaintenance multi session au cout réaliste

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Supremo permet d'intervenir facilement pour la maintenance à distance des pc / serveurs de mes clients a un cout raisonnable pour une petite structure. Etant en plus devenu revendeur supremo je le conseille a mes clients travaillant à distance dans cette période compliquée de pandémie

Avantages :

- Supremo fait le job de façon simple et efficace et remplace sans soucis Teamviewer / Anydesk à un cout plus abordable - La version business permet plusieurs sessions simultanées sans surcout prohibitif - Compatibilité Windows étendue (ancien et nouveau os desktop / serveur) - Support OSX / IOS / Android... bien que légèrement en retrait par rapport aux versions windows - La gestion du multi écran avec un mode permettant de visualiser deux écrans distant sur le poste maitre - La gestion des contacts en ligne ou en local au choix sans surcout - stable et rapide - support commercial et technique réactif et compétant. les demandes / besoins semblent être pris en compte

Inconvénients :

- l'obligation de selectionner par une radio box le mode demarrage ou installation permanente avec saisie d'un mot de passe n'est pas très intuitif et est tres perturbant pour les utilisateurs (un pre-choix demarrer serait plus instinctif) . - pas de possibilité d'installer directement via un script sans passer par l'usage d'un token en variable disponible en version business. - une fois installé pas possible d'épingler à la barre des taches - pas de copier / coller de fichiers ou dossiers distant / local, mais c'est annoncé pour 2022 :) - la gestion de l'uac , le cas de sessions ouvertes sous un autre profil utilisateur - manque de paramètre a passer pour l'installation automatique (par exemple la restriction d'hôtes) - EXTREMEMENT pénalisant l'impossibilité de sauvegarder / transferer le numéro d'id d'un poste de maintenance ( par exemple en cas de réinstallation changement de pc il faudras redéfinir le poste autorisé a accéder sur chaque client) - pas de package chocolatey pour le deploiement (je travaille dessus pour le rendre disponible) ni glpi / fusion inventory pour la gestion de parc

Cédric
Team Leader RUN (France)
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Utilisation de Supremo au quotidien

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

En comparaison avec les outils concurrents, SUPREMO, pour un excellent tarif offre des fonctionnalités équivalentes, voire supérieures. L'outil est stable et facile à utiliser.

Inconvénients :

Dans l'utilisation quotidienne qu'en fait mon équipe, il n'y a rien à ajouter comme fonctionnalité.

Theodore
Opérateur de Production (Cameroun)
Pétrole et énergies, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

tu veux prendre le controle d'un ordinqteur à distance SupRemo est la Solution

5,0 l’année dernière

Commentaires : satisfaisant

Avantages :

pas très couteux. le logiciel est compatible avec plusieurs système d'exploitation il peut se connecter à plusieurs ordinateurs simultanément avec des sessions différentes et des mots de passe différents et ceci de manière automatique si les mots de passe ont été préqlqblement enrégistrés.

Inconvénients :

quelques ralentissements et des petits bugs de courte durée mais presque récurrents

Roche
Dirigent (France)
Informatique et sécurité réseau, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Un produit performant

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

Facile a mettre en œuvre, simple d'utilisation

Inconvénients :

Il manque un bouton d'acces direct pour le CRTL ALT SUPP

Franck
Franck DUMONT (France)
Réseaux informatiques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Trés bon produit pour la prise en main

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Tester c'est appouvé.

Avantages :

Rapport qualité prix, c'est le meilleur produit. Grace à l'anuaire, nous pouvons rapidement nous connecter chez nos client

Inconvénients :

Seul bémol, c'est que l'on peux pas bloquer le clavier et la souris du poste client

Laureine Claire
Laureine Claire
Manager (Cameroun)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Agriculture, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Nous recommandons le logiciel Supremo Remote Desktop

4,0 il y a 9 mois

Avantages :

Les prix de Supremo Remote Desktop sont excellents

Inconvénients :

Le partage d'écran ne se fait pas aisément

Kouadio franck arnold
Kouadio franck arnold
Informaticien (Côte d’Ivoire)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Très utile

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Très satisfait

Avantages :

Pour prendre le contrôle d'un ordinateur à distance il est excellent

Inconvénients :

Aucun inconvénient c'est une bonne application

octavio santiago
Remerciements à Webnode (Suisse)
Art, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

utilisation facile et pratique

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

logiciel pratique , facile d'utilisation , utile

Inconvénients :

le logiciel est facile d'emploi il n'y a rien de négatif à en dire

Rafael
Rafael
Account Manager (Portugal)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Best Remote Software

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : We do all the helpdesk and remote support with supremo. All perfect!!

Avantages :

Very easy to install and use and low use of resources

Inconvénients :

Request for assitance hould be an great improvement

Réponse de l'équipe de Nanosystems

il y a 2 ans

Hello Rafael, we'd like to inform you that we have just released the Support Queue feature, that allows your customers to send a support request via Supremo. You can then receive and manage the support requests in your Supremo Console account, creating your Support Team. For more information: https://www.supremocontrol.com/supremo-professional/ Kind regards

Muhammad
Chief Internal Auditor (Pakistan)
Services financiers, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Effective Virtual Platform

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Supremo Remote Desktop remotely access and control PCs further it can be used for a virtual meeting by sharing screen even it can be used for a group to consider specific problem by sharing their screens. It is powerful, easy and complete solution that supports Windows, Linux, MacOS, iOS, and Android therefore it allows connection to any machine anywhere in the world.

Avantages :

You just need password to connect a remote desktop rather waiting acceptance of that person, therefore that remote PC may be off. New version seems more modern interface. It is reliable and secure and can be accessed only on the permission of the person at other side. Its powerful data transfer protocol helps to connect remote PCs without any configuration.

Inconvénients :

Sometimes it becomes difficult to operate as it lags. It is user friendly, however, mobile version is not so simple. It does not support printer. Connectivity problem irritates therefore users need strong internet connection.

Réponse de l'équipe de Nanosystems

il y a 2 ans

Dear Muhammad, thanks for your feedback. Some issues might be related to the stability of the internet connection. For any further technical issues, please contact us at https://www.supremocontrol.com/contacts/ so we can provide you with assistance. Supremo also supports Remote Printing. More details at https://www.supremocontrol.com/tutorials/how-to-print-remotely-with-supremo/ Thank you, The Staff

Fabruzio
Technician (Italie)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Supremo is a good choice when you need to remote connect

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : I often use Supremo at work. The connection is usually fast, it may be slower if the quality line is not good of course.
It's important to be able to remote connect to give assistance to your customers.
I can connect also in unattended mode if on remote machine the service is running and I have set a secondary password. Really useful.

Avantages :

Supremo is easy to download, install, launch and use. These 4 features are fundamental, especially when you need to remote connect to help and assist (your peer could not be skilled in IT, so simple task to allow a remote connection are mandatory. When you launch Supremo you see on the left side your ID and password if you want to receive a connection (and/or a file transfer); in the right side you will input the remote ID and then you will be asked for the password (you can choose a secondary if you often connect to the same ID). You can execute it at windows startup as a service. A really good product, surely recommended.

Inconvénients :

Sometimes even if it is started it does not load. You have to kill the task and relaunch the service

Arturo
Director (Mexique)
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Disenchanted Custommer

3,0 il y a 2 ans

Commentaires : Supremo does the job, but leaves a lot to be desired in connection reliability.We really hope you take a good dive into this situation.

Avantages :

It's easy to use, has good price. It let us take full control of remote host so we can configure Windows on remote side.

Inconvénients :

Very frequent disconnections. Our Internet service is stable and very reliable, and after over 2 yr of use we are sure Supremo can be improved. TeamViewer does not present this problem.Maybe Supremo needs a mirror server in North America. If there is, we don't know or have no access.

Sara
Engineer (Italie)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Super Supremo!

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Among the remote connection programs, Supremo is the one I prefer.
The interface is simple and the the program is very light. The remote connection runs without any slowdown.

Avantages :

I use SupRemo every day to connect to remote computers to give support for various issues (email, windows, apps problems...). The installation of supremo in simple and fast. The remote user just tells the ID and the Password and you can connect to remote machine. You can also connect in unattended way setting a secondary password (install supremo as service and start it with windows). The remote connection is always smooth, with no slowdown. You can share files and run supremo as administrator (useful if the user has no administrator rights and need to interact with some credential pop ups). The support is excellent.

Inconvénients :

sometimes it crashes and needs to be restarted

Adrian
IT-Administrator (Suisse)
Psychologie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A really good but not perfect Remote Desktop Software

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Since I've gotten used to the latency and 30FPS is not necessary for my use, I'm quite satisfied with Supremo Remote and will be happy to renew my license. The price is good for the scope of the software and I don't need more.

Avantages :

The software can also be easily installed remotely if the domain user does not have admin rights. you have the option to have them start automatically in the background, so that you can access a computer at any time, even if the user can no longer make any inputs or is not very gifted with computers ;)

Inconvénients :

Unfortunately, the performance is very poor compared to competing products. The video is jerky, inputs have a clear latency. Unfortunately, all other remote maintenance programs that I have used so far perform better here.

Juan
CEO (Mexique)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

My best choice for remote desktop

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : I solve my every day needs of remote support with Supremo

Avantages :

The software is very Ease of use and has all the features I need

Inconvénients :

I have all the feautures I need, maybe it will improve the Android version

Nigel
IT Support (R.-U.)
Réseaux informatiques, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy to Use, Easy to Fix

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Been using it for 3 or 4 use, still using it, recommended to my collegues and they using it, so the cost is good, the easy of use is good .

Avantages :

It easy to use, easy for my client to download, once connected to a desktop I can fix 95% issue.

Inconvénients :

When used on a domain network, if end-user run in their profile, I have difficulty in using as Administrator, they have to enter the Admin login details and then I lose control of Supremo.

Philip
Owner (É.-U.)
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great remote software, easy to setup and good value

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

I really like how simple it is to get this software working on a clients machine and how it has exactly the features that I need. It's a lot less money than other competitors for a license and it pretty much does the exact same thing.

Inconvénients :

Compared to other products, the network lag is a little more noticeable. I'm not sure why this is, but it is not a huge deal because I am saving a lot of money on the product and I am willing to deal with a slight delay.

Alessandro
Alessandro
CEO (Italie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Développement de programmes, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Remote power user that works in almost every use case

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Just works.

Avantages :

Whenever you need full control of a remote desktop, especially when you need to do administrator-level jobs (eg. installing software).

Inconvénients :

I feel sometimes uncomfortable with some customers with the fact that remote user wins over local user when using the mouse. Useful but I feel that I'm having too much control. User interface is very effective but not so stylish.

Russell
Director (R.-U.)
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great remote control software

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Great piece of software that does exactly what we need it to do.

Avantages :

It is easy to use software for an affordable price and allows us all to remote in to the same devices at one time which is a feature we didn't previously have with other software.

Inconvénients :

When rebooting a PC we are connected in to it only reconnects us half of the time, but that is easily solved by just exiting and re connecting to the PC manually. It would be nice for the GUI to be able to be full screen on our PCs so we can see all of the device names in the address book if they are long.

Réponse de l'équipe de Nanosystems

il y a 3 ans

Dear Russell, the functionality requested is already available for macOS. Our development team will verify the possibility to implement it on Windows. In order to be up to date, you can subscribe to our newsletter (click on the following link to register: https://www.supremocontrol.com/newsletter/ ) Best regards

Placido
CEO (Espagne)
Télécommunications, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

The one to help desk

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : My experience is good, good technical support, good price and it is powerful in its use

Avantages :

It is powerful, easy to use, with great options such as calendar, administration, etc. It is a great choice at a good price.

Inconvénients :

Maybe fewer steps for the connection would be better

Réponse de l'équipe de Nanosystems

il y a 2 ans

Hello, you can save all the contacts of remote PCs you connect to in your Supremo's Address Book; in this way you can initiate a remote connection simply by clicking on the contact name. If you have already tried this feature and would like to send us suggestions for improvements, please contact us at https://www.supremocontrol.com/contacts/. We will be happy to receive your comments. Thanks in advance. Kind regards

Carlos
JoAT (Portugal)
Réseaux informatiques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Game changer

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

We liked the ease of use and easy integration with our customer base. We had it installed and running in minutes.

Inconvénients :

Nothing to report. When we started there was a problem with our language pack (portugue from Portugal ) but they were very fast to handle that.

Constantinos
Director (Chypre)
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Constantinos Review

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Excellent experience.

Avantages :

Easy connection with client. Personalisation.

Inconvénients :

Copy/paste from/ remote station. Easier and faster customer supremo download facilities.

Michel
IT Trainer & Consultant (Suisse)
E-learning, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

My review of Supremo

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Very satisfied for what that brings to me in overall

Avantages :

The ease of use, multi-platform, User friendly

Inconvénients :

Need more functions, such as reporting, having an inventory of the devices, not possible to control iOS or Android devices

Réponse de l'équipe de Nanosystems

il y a 2 ans

Hello, we'd like to inform you that we have just released a new product, Supremo Professional, that offers new advanced features, included Advanced Reports of all incoming and outcoming connections; Inventory of hardware and software of the devices; Remote Management & Device Health Check; and much more. Please have a look at all the news here: https://www.supremocontrol.com/supremo-professional/ About mobile devices, the Supremo Mobile Assiste APP allows to share the remote screen for Android devices. Kind regards

Juan Carlos
Technicals (Espagne)
Matériel informatique, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

easy and cheaper remote control software

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : very welll

Avantages :

easy access and cheaper best software for remote repair

Inconvénients :

now on MAC and Android, i can manage all systems with a smartphone

Joan
CEO (Espagne)
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Essential Tool

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Ease of use, customization with company image, price.

Inconvénients :

Nothing, everything is correct and very well priced.