17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Avis clients sur Supremo Remote Desktop

En savoir plus sur Supremo Remote Desktop

Supremo est un logiciel de bureau à distance facile à utiliser, sécurisé et abordable pour Windows, macOS, iOS, Android et Linux.

En savoir plus sur Supremo Remote Desktop

Avantages :

Easy access, easy installation, make better supermo for iOS.

Inconvénients :

Does not have 2FA Auth, what is needed to give garanties that no one could access computers without permission if some ATO happens.

Supremo Remote Desktop - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,7

Probabilité de recommander le produit

9,1/10

Supremo Remote Desktop a reçu une note globale de 4,7 étoiles sur 5 d'après 441 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

Avez-vous déjà utilisé Supremo Remote Desktop ?

Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.

Filtrer les avis (441)

Ari
Ari
Gérant (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Informatique et sécurité réseau, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Solution télémaintenance multi session au cout réaliste

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Supremo permet d'intervenir facilement pour la maintenance à distance des pc / serveurs de mes clients a un cout raisonnable pour une petite structure. Etant en plus devenu revendeur supremo je le conseille a mes clients travaillant à distance dans cette période compliquée de pandémie

Avantages :

- Supremo fait le job de façon simple et efficace et remplace sans soucis Teamviewer / Anydesk à un cout plus abordable - La version business permet plusieurs sessions simultanées sans surcout prohibitif - Compatibilité Windows étendue (ancien et nouveau os desktop / serveur) - Support OSX / IOS / Android... bien que légèrement en retrait par rapport aux versions windows - La gestion du multi écran avec un mode permettant de visualiser deux écrans distant sur le poste maitre - La gestion des contacts en ligne ou en local au choix sans surcout - stable et rapide - support commercial et technique réactif et compétant. les demandes / besoins semblent être pris en compte

Inconvénients :

- l'obligation de selectionner par une radio box le mode demarrage ou installation permanente avec saisie d'un mot de passe n'est pas très intuitif et est tres perturbant pour les utilisateurs (un pre-choix demarrer serait plus instinctif) . - pas de possibilité d'installer directement via un script sans passer par l'usage d'un token en variable disponible en version business. - une fois installé pas possible d'épingler à la barre des taches - pas de copier / coller de fichiers ou dossiers distant / local, mais c'est annoncé pour 2022 :) - la gestion de l'uac , le cas de sessions ouvertes sous un autre profil utilisateur - manque de paramètre a passer pour l'installation automatique (par exemple la restriction d'hôtes) - EXTREMEMENT pénalisant l'impossibilité de sauvegarder / transferer le numéro d'id d'un poste de maintenance ( par exemple en cas de réinstallation changement de pc il faudras redéfinir le poste autorisé a accéder sur chaque client) - pas de package chocolatey pour le deploiement (je travaille dessus pour le rendre disponible) ni glpi / fusion inventory pour la gestion de parc

Cédric
Team Leader RUN (France)
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Utilisation de Supremo au quotidien

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

En comparaison avec les outils concurrents, SUPREMO, pour un excellent tarif offre des fonctionnalités équivalentes, voire supérieures. L'outil est stable et facile à utiliser.

Inconvénients :

Dans l'utilisation quotidienne qu'en fait mon équipe, il n'y a rien à ajouter comme fonctionnalité.

Theodore
Opérateur de Production (Cameroun)
Pétrole et énergies, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

tu veux prendre le controle d'un ordinqteur à distance SupRemo est la Solution

5,0 l’année dernière

Commentaires : satisfaisant

Avantages :

pas très couteux. le logiciel est compatible avec plusieurs système d'exploitation il peut se connecter à plusieurs ordinateurs simultanément avec des sessions différentes et des mots de passe différents et ceci de manière automatique si les mots de passe ont été préqlqblement enrégistrés.

Inconvénients :

quelques ralentissements et des petits bugs de courte durée mais presque récurrents

Roche
Dirigent (France)
Informatique et sécurité réseau, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Un produit performant

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

Facile a mettre en œuvre, simple d'utilisation

Inconvénients :

Il manque un bouton d'acces direct pour le CRTL ALT SUPP

Franck
Franck DUMONT (France)
Réseaux informatiques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Trés bon produit pour la prise en main

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Tester c'est appouvé.

Avantages :

Rapport qualité prix, c'est le meilleur produit. Grace à l'anuaire, nous pouvons rapidement nous connecter chez nos client

Inconvénients :

Seul bémol, c'est que l'on peux pas bloquer le clavier et la souris du poste client

Laureine Claire
Laureine Claire
Manager (Cameroun)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Agriculture, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Nous recommandons le logiciel Supremo Remote Desktop

4,0 l’année dernière

Avantages :

Les prix de Supremo Remote Desktop sont excellents

Inconvénients :

Le partage d'écran ne se fait pas aisément

Kouadio franck arnold
Kouadio franck arnold
Informaticien (Côte d’Ivoire)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Très utile

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Très satisfait

Avantages :

Pour prendre le contrôle d'un ordinateur à distance il est excellent

Inconvénients :

Aucun inconvénient c'est une bonne application

octavio santiago
Remerciements à Webnode (Suisse)
Art, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

utilisation facile et pratique

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

logiciel pratique , facile d'utilisation , utile

Inconvénients :

le logiciel est facile d'emploi il n'y a rien de négatif à en dire

Alessandro
Alessandro
System Administrator (Italie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Administration publique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Same services at lower cost

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : We have moved from the old remote control system (the main competitor) to SUpremo and we are able to have the same services we had before but with slightly lower quality but cheaper costs and we have chosen to keep this software so we are satisfied with it.

Avantages :

Compared to the main competitor it is less complex in configuration and does not require you to authenticate via email and subsequent confirmation of the new devices from which you connect so in the end the process is faster (but less secure)

Inconvénients :

Compared to the main competitor, the quality of the video transmission is lower, there is greater latency, there is less effect of being in front of the remote PC but the lower cost justifies this condition

Adrian
IT-Administrator (Suisse)
Psychologie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A really good but not perfect Remote Desktop Software

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Since I've gotten used to the latency and 30FPS is not necessary for my use, I'm quite satisfied with Supremo Remote and will be happy to renew my license. The price is good for the scope of the software and I don't need more.

Avantages :

The software can also be easily installed remotely if the domain user does not have admin rights. you have the option to have them start automatically in the background, so that you can access a computer at any time, even if the user can no longer make any inputs or is not very gifted with computers ;)

Inconvénients :

Unfortunately, the performance is very poor compared to competing products. The video is jerky, inputs have a clear latency. Unfortunately, all other remote maintenance programs that I have used so far perform better here.

Alexander
Director (Belgique)
Internet, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Supremo does the job

3,0 il y a 3 ans

Commentaires : Solved many problems at customers via this support tool.

Avantages :

Installation is easy.. Create your own look and feel in minutes.

Inconvénients :

Waiting for months for an update to support Azerty keyboard from another country. (Working with Qwerty keyboard in home country). Even with map functionality special characters doesn't work.

Réponse de l'équipe de Nanosystems

il y a 3 ans

Hello Alexander, thanks for your review. With the Map Keyword (feature available in the Control panel of the remote toolbar) you can use the Azerty keyboard on the remote machine. Anyway, we are available to provide assistance to your device in case this actually doesn't work on your machines. Feel free to contact us at https://www.supremocontrol.com/contacts/ for further assistance. Kind regards!

Fernando
CTO (Espagne)
Services juridiques, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

The best remote control desktop application

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : The best remote control desktop application

Avantages :

Easy install and superb features. It solves my 100% remote support service / server monitoring.

Inconvénients :

Doesn't work with remote sound and perhaps you could improve the screen resolution.

Balazs
Technician (Slovaquie)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Supremo Remote Control

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : We used Supremo for remote support / helpdesk. We saved lot of time with this software. Most problems can be easily fix remotely instead of on-site service.

Avantages :

Easy of use software, contact list, remote printing, file sharing and multiscreen support

Inconvénients :

Nothing. We have very good experience with the product.

Malcolm
Support (R.-U.)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Good for remote working and desk top support

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : It has helped reduce the support team teklephone times with customers

Avantages :

If you deal with remote customer support than this product is good for you. It's simple to get customers to download the current tool for their computer.

Inconvénients :

The mobile version on a tablet is not easy to scroll down or up

Martin
CEO (Autriche)
Réseaux informatiques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

One of the best remote desktop softwarw

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : I support about 500 clients and servers.

Avantages :

Simply, I use it on many different clients

Inconvénients :

Sometimes the adressbook is a bit tricky

Marcos
CEO (Portugal)
Matériel informatique, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Better then Teamviewer and Cheaper

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Works very well, and do what is proposes...

Inconvénients :

Updates are sometimes a problem in clients!

Réponse de l'équipe de Nanosystems

il y a 3 ans

Dear Marcos, thank you for your advice. In order to analyze the problem you highlighted, we kindly invite you to contact us and indicate more details by writing on the online contact form: https://www.supremocontrol.com/contacts/ Best regards

Fabruzio
Technician (Italie)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Supremo is a good choice when you need to remote connect

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : I often use Supremo at work. The connection is usually fast, it may be slower if the quality line is not good of course.
It's important to be able to remote connect to give assistance to your customers.
I can connect also in unattended mode if on remote machine the service is running and I have set a secondary password. Really useful.

Avantages :

Supremo is easy to download, install, launch and use. These 4 features are fundamental, especially when you need to remote connect to help and assist (your peer could not be skilled in IT, so simple task to allow a remote connection are mandatory. When you launch Supremo you see on the left side your ID and password if you want to receive a connection (and/or a file transfer); in the right side you will input the remote ID and then you will be asked for the password (you can choose a secondary if you often connect to the same ID). You can execute it at windows startup as a service. A really good product, surely recommended.

Inconvénients :

Sometimes even if it is started it does not load. You have to kill the task and relaunch the service

Sara
Engineer (Italie)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Super Supremo!

5,0 il y a 5 mois

Commentaires : Among the remote connection programs, Supremo is the one I prefer.
The interface is simple and the the program is very light. The remote connection runs without any slowdown.

Avantages :

I use SupRemo every day to connect to remote computers to give support for various issues (email, windows, apps problems...). The installation of supremo in simple and fast. The remote user just tells the ID and the Password and you can connect to remote machine. You can also connect in unattended way setting a secondary password (install supremo as service and start it with windows). The remote connection is always smooth, with no slowdown. You can share files and run supremo as administrator (useful if the user has no administrator rights and need to interact with some credential pop ups). The support is excellent.

Inconvénients :

sometimes it crashes and needs to be restarted

Russell
Director (R.-U.)
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great remote control software

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Great piece of software that does exactly what we need it to do.

Avantages :

It is easy to use software for an affordable price and allows us all to remote in to the same devices at one time which is a feature we didn't previously have with other software.

Inconvénients :

When rebooting a PC we are connected in to it only reconnects us half of the time, but that is easily solved by just exiting and re connecting to the PC manually. It would be nice for the GUI to be able to be full screen on our PCs so we can see all of the device names in the address book if they are long.

Réponse de l'équipe de Nanosystems

il y a 3 ans

Dear Russell, the functionality requested is already available for macOS. Our development team will verify the possibility to implement it on Windows. In order to be up to date, you can subscribe to our newsletter (click on the following link to register: https://www.supremocontrol.com/newsletter/ ) Best regards

Bruno
IT Director (Portugal)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Good option for remote support

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : We've been using it for at least 4 years, we have encouraged our clients to buy it when professional use is necessary, and we are considering keeping Supremo as our remote support software

Avantages :

Easeness of use, price, good for unatended support, personalisation with our logo and contacts

Inconvénients :

For me, not being able to use Copy and Paste functionality to transfer files, is a big con. Take control of PC

Fabian
In (Équateur)
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Supremo Review

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : I have used the software for several years, giving remote support to my clients, and I have not had any problems.

Avantages :

Ease of use and installation is the main feature

Inconvénients :

For the job he did, it's perfect. Easy to use, does not require a difficult installation process.

Carlos
Service Engineer (Espagne)
Biotechnologie, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Good profit using this software

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Very good experience. Forthe product cost you receive high performance level.

Avantages :

Very fast connection and highly image resolution of the remote equipment

Inconvénients :

Sometime lost of connection and there is no reconnection again

John
Owner (Danemark)
Informatique et sécurité réseau, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy Remote control with High Security

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Big help in my business supporting my customers

Avantages :

Easy installation , user friendly and fast connection.

Inconvénients :

Have not Found any problems, every function works

Daniel
Chief (Suisse)
Matériaux de construction, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Professionel Software

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Help me by question with account departement

Avantages :

All my platforms are supportet ( only Android to PC )

Inconvénients :

Connecting from PC to Android devices not possible

Serge
Gerant (France)
Télécommunications, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

The essential tool at an affordable price.

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : I use it every day to work remotely or troubleshoot remote servers and PCs or transfer data to remote PCs.

Avantages :

Easy to use product Attractive price compared to other products in the same category. I work alone and I used it daily Nothing to complain about

Inconvénients :

I did not really understand how to use it independently on a USB key with the current license information.