Netsmart Homecare

Avis clients sur Netsmart Homecare

par Netsmart Homecare

Organized file of medical info.

Publié le 21/04/2019
Celina F.
Bookkeeper
Automobile, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: I like all of my medical info being stored in one place.

Inconvénients: I wish I could add medications manually, and that requesting an appointment was in real time with open appointments available to choose from.

Great EMR

Publié le 10/02/2020
Kristin K.
Radiologic Technologist
Hôpitaux et soins de santé, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: It has been great in coordinating patient info across different office locations and allows for electronic storage of patient records

Avantages: Its very helpful having an electronic charting system that allows you to integrate scanned documents into their chart as well.

Inconvénients: There is a LOT to learn about this software but that probably goes without saying for any EMR system

Allscripts

Publié le 08/01/2019
Brianna S.
Department Assistant
Hôpitaux et soins de santé, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Great system to use in healthcare when keeping track of thousands of patients.

Avantages: There are ALOT of things you can do in this system. A lot of information can be found under patients and doctors, reports can be run for several different things.

Inconvénients: Because there are so many things to do in this system, it is easy to get lost or to navigate around.

Netsmart

Publié le 11/01/2018
Marie P.
Administrator
Hôpitaux et soins de santé, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
3/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
3/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We currently switched to DeVero when DeVero was acquired from Netsmart. Netsmart just could not give us what we wanted. I have to say they tried but in the end were unsuccessful and they let us move to DeVero

Avantages: Customer Service
Sally Borel
Ability to create physician orders from certain parts of the patient's chart
do not need to be connected to wifi to use, only to synch

Inconvénients: Must synch- not live or web based
Expensive! Must have a license for each user
alot of updates which are costly to us as we need to have our IT company facilitate these downloads
not user friendly
can not fax from the software- need to print and send

Not my favorite

Publié le 22/10/2019
Utilisateur vérifié
Cancer Registry Assistant
Hôpitaux et soins de santé, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
3/5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I use this every day and have become accustomed to the programs highs and lows.

Avantages: there’s many ways to search for patients and different ways to see exactly what you need for each patient.

Inconvénients: It can be very slow, glitchy, and hard to navigate through a lengthy record. It also isn’t very easily labeled to know what icon does what.

Old EMR

Publié le 07/09/2018
Arla J.
Hospice Director
Santé, bien-être et fitness, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
2/5
Support client
3/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: The feature I liked most in using Allscripts was the ability to switch back and forth from one division to another of the company without having to log into another site.

Inconvénients: The worst part of Allscripts was having to sync the data at least twice daily and nothing being real time. Often during the syncing process something would go wrong and often documentation would be lost.

Manage your patients

Publié le 14/02/2019
Shannan G.
Manager
Santé, bien-être et fitness, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
2/5
Fonctionnalités
3/5
Support client
3/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Use for major hospital transportation needs.very easy to use. Not easy to determine when someone makes a change

Avantages: Easy to use and get reporting on statistics

Inconvénients: No easy way to handle different types of trips being booked

Allscripts is a great tool to track patient's exam histories & efficiently pull up medical records!

Publié le 26/06/2018
Abigail K.
Administrative Assistant
Gestion des investissements
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
2/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix

Avantages: The great pro about Allscripts is that the software is HIPPA safe. This software is trustworthy in that aspect and alleviates daily pressures for doctors and nurses who use it. This aspect also benefits the patients in the same way. The overall functionality of the program works very well and takes the space and time out of large file systems.

Inconvénients: The biggest con of this software is the "status board" and its' lack of ability to automatically refresh. I may miss a critical piece of information due to forgetting to refresh the app. Another con presents itself in the software updates of the product. Frequent glitches usually always occurs in the event of a software update.

allscripts

Publié le 17/09/2019
Lisa F.
Billing manager
Santé, bien-être et fitness, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
3/5
Support client
3/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Saves time for the patient and saves our office from purchasing scripts pre-written scripts.

Avantages: I like being able to enter the script in and have it send directly to the pharmacy so it is ready for the patient when they get there.

Inconvénients: Pulling down reports seems a little bit cumbersome and confusing. Could be an easier explanation of how to do this.

Poor choice for homecare

Publié le 27/11/2018
Betsy K.
Education Coach
Hôpitaux et soins de santé, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
1/5
Note globale
1/5
Facilité d'utilisation
1/5
Fonctionnalités
1/5
Support client
1/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Horrible experience. I am glad I am no longer using the software.

Avantages: There is nothing that I like about the software. There are much better options out there.

Inconvénients: Very difficult to use. Took too much time documenting visits. Had to go through several steps to do one thing.

Easy to use

Publié le 23/05/2018
Molly B.
mlt
Santé, bien-être et fitness, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: use every day to order patient tests

Avantages: You are able to go in and put notes on orders or visits. It is easy to go back and find the history of a patient.

Inconvénients: It takes a while for the program to communicate with the lab system. It takes a while to understand all the buttons/tabs

Netsmart-NOTsmart

Publié le 09/08/2018
Angel A.
QA/ED Coordinator
Hôpitaux et soins de santé, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
2/5
Note globale
2/5
Facilité d'utilisation
2/5
Fonctionnalités
1/5
Support client
2/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I have been training staff on Netsmart/Allscripts for going about 5-6 years- was part of implementation team at one agency. Would NOT recommend.

Avantages: Can document in home without internet connection-like the scales feature in clinical monitoring-but hard to get staff to use b/c so many tabs

Inconvénients: Synch time excessive -not intuitive-upgrade information comes at last minute and labor intensive- NOT easy to train new staff on.

Netsmart

Publié le 10/01/2019
Sharon S.
Operations Analyst
Vente en gros, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: You can store any and all information about a patient into Netsmart. Good to use if you have hundreds of patients to keep track of, as well as Doctors too. It is very detailed and easy to use.

Inconvénients: Since it is so detailed, new users can easily get lost in Netsmart. Navigating may take awhile to learn.

Was no pleased with this software compared to others

Publié le 14/03/2018
Utilisateur vérifié
Physical Therapist Assistant
Cabinets médicaux, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
2/5
Note globale
2/5
Facilité d'utilisation
2/5
Fonctionnalités
1/5
Support client
1/5
Rapport qualité-prix

Avantages: It worked through multiple disciplines so everyone had access to all patient information and billing

Inconvénients: It was hard to use, did not recognize basic medical terminology, only allowed one person to access a case at a time.

Netsmart Use

Publié le 15/12/2018
Utilisateur vérifié
Implementation Consultant
Hôpitaux et soins de santé, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
3/5
Support client
3/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: My overall experience with Netsmart Homecare hasn’t been terrible. It did take me a bit to get used to the funxtionality and the different quirks to it, but overall it has a fairly nice flow to it.

Avantages: I liked that Netsmart is laid out so that you have to go in a certain order. It makes it a little easier to follow along.

Inconvénients: It’s not the easiest to use right away. You definitely need to play around with it to get a good feel for it.

Useful in Health care

Publié le 24/03/2019
Julie K.
support staff
Hôpitaux et soins de santé, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
3/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I hear from nursing colleagues, that they like to use this for efficiency.

Avantages: It allows for ease of electronic contact, monitoring of reviews, and ordering.

Inconvénients: The learning curve, compared to other products.

Glitchy at time

Publié le 03/01/2019
Kenyetta R.
LPN
Hôpitaux et soins de santé, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Save as you go along, I have lost all my notes several times already. Otherwise, it's neat the different things you can do without internet like the medication interaction checker.

Avantages: you don't need internet access to do your work

Inconvénients: it glitches often, if you don't save often you can lose all your work

Horrible.

Publié le 11/01/2017
Damon C.
Physical Therapist
Cabinets médicaux, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
1/5
Note globale
1/5
Facilité d'utilisation
1/5
Fonctionnalités
1/5
Support client
1/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: This software leads to over a 50% attrition rate for a home health care company I contracted with. The model is simple: give away a free version with an almost intentionally poorly designed interface that is completely counterintuitive and goes against the most basic principals of software interface design. Then charge for "tech support" for implementation. Then sell the data sets that are more valuable than the person's time who put them in.

Avantages: Not having to use it for more than 2 weeks.

Inconvénients: The completely counterintuitive interface.

Easy to use

Publié le 10/02/2017
Julie B.
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix

Commentaires: This software is well organized and easy to use. Has some functionality I wish would work better but mostly positives.

Allscripts

Publié le 16/12/2016
Tina B.
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix

Commentaires: This software is easy to learn and easy to use. use. We were on a DOS system and still use paper charts.