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France Produit local

Avis clients sur Contentsquare

4,8 (117) Donnez-nous votre avis ! France Produit local

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Analyse de l'expérience utilisateur (UX) et plateforme d'optimisation qui améliore les taux de conversion et crée des trajets clients idéaux.

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Avantages :

Furthermore, thanks to the "Impact quantification" module, it is possible to evaluate the impact of certain user behaviors and plan actions based on the estimated revenue.

Inconvénients :

The workspace feature can be a bit jumpy at times.

Contentsquare - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
4,4

Probabilité de recommander le produit

9,2/10

Contentsquare a reçu une note globale de 4,8 étoiles sur 5 d'après 117 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (117)

Mathilde
Chef de projet (France)
Assurance, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Un outil puissant et facilitateur

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Contentsquare, c'est mettre des chiffres sur ses intuitions et avoir une démarche UX 100% data driven.
Malgré sa puissance, l'outil reste facile à utiliser et plus intuitif que d'autres solutions du même type.
Deux autres points positifs :
- la plateforme évolue et s'améliore en continue,
- les équipes CS sont charmantes = expérience client au top !

Avantages :

- Un outil adapté aux marketeurs - Facilité d'accès à la data / d'analyse - Les nombreux insights tirés des analyses

Inconvénients :

Le seul inconvénient est la période d'analyse limitée à des requêtes de 3 mois

Stacy
Chef de projet e-commerce (France)
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Super outil d’analyse !!

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Nous sommes très bien accompagnés pour implémenter l’outil, pour se former sur les analyses et pour mettre en place une routine afin d’optimiser l’utilisation de l’outil.

Avantages :

Cet outil permet d’effectuer des analyses très approfondies afin d’étudier le comportement des prospects dans le but d’améliorer le site web et augmenter la conversion.

Inconvénients :

Le fait qu’il n’est pas possible de conserver plus de 3 mois de données.

Benoit
CTO (France)
Vente au détail, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Super outil

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Super outil très puissant pour piloter l'activité e-commerce et l'expérience client.

Inconvénients :

Un peu complexe à prendre en main mais la formation

Jeremy
Responsable E-Commerce (France)
Vente au détail, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Une plateforme puissante pour suivre l'acitivité et le comportement client

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

- ContentSquare est une solution puissante qui permet de mesurer efficacement les points de friction dans les parcours utilisateurs / clients- Centralisation des informations pour permettre de prendre des décisions impactantes- Logiciel d'amélioration continu (UI, UX...)- Accompagnement stratégique et opérationnel de qualité avec les CSM et équipes métier chez ContentSquare

Inconvénients :

- Bien que la solution soit puissante, cette dernière reste une charge financière importante- Nécessite une opérationnalité fréquente pour permettre de maîtriser l'outil et ses nombreuses fonctionnalités

Hugo
Hugo
Analytics Consultant (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Le meilleur outil d'analyses UX du marché

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

L'intégration avec le tracking se fait correctement. Ce que l'on apprécie le plus avec l'outil sont les possibilités offertes pour les différentes analyses (sondages, heatmaps, zoning, tunnel de navigation)

Inconvénients :

Côté technique, il y a une certaine complexité à intégrer ContentSquare correctement sur les différentes balises lorsque l'on utilise un TMS. Il faut savoir être technique pour collecter certaines données sur l'outil

Luc
CEO (France)
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Rolls de l'UX

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Permet d'analyser toutes les métriques importantes d'un site e-commerce

Inconvénients :

La prise en main est assez longue, le set up aussi. Et le prix est excessivement cher

Florianne
Cheffe de projet (France)
Hôtellerie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Fiable et qualitatif

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

CS est un outil très puissant pour évaluer les parcours clients et les frictions rencontrées par ces derniers. L'entreprise évolue sans cesse avec de nouvelles fonctionnalités. Elle est réellement à l'écoute de ses utilisateurs pour permettre l'innovation. L'équipe est disponles pour répondre à toutes les questions.

Inconvénients :

CS Insight pourrait être améliorer au niveau de l'UX ( manque de repère pour l'user)

Margarita
Product Owner (France)
Assurance, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Très utile

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Très utile pour analyser nos parcours digitaux. J'apprécie l'ergonomie de l'outil et sa facilité d'utilisation

Inconvénients :

rien à signaler, un très bon produit facile à utiliser

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Biens de consommation, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Utillisation de content square

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : ne pas hésitez car nous avons la possibilité d'assister à plusieurs formations qui sont toutes très constructives

Avantages :

Les formations qui sont toutes très contructive La précision de l'analyse client Les videos qui sont vraiment un +

Inconvénients :

peut etre pas assez de formation, meme si l'équipe est top. Il est vrai que 1h c'est tres court

Clément
Clément
Analytics & CRO Expert (Allemagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Mode et vêtements, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A powerful tool to enable growth

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

The possibility to answer "why" on so many questions we might have about our pages and journey

Inconvénients :

The learning curve is maybe a bit steep and the tool can be obscure if you don't come with questions to answer to

Samana
Digital Insights & Strategy Manager (R.-U.)
Électronique grand public, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

CS is key to shaping and optimising UX, CX and ultimately business performance

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Overall very happy with the product and support given to us.
Improving business performance across all Samsung product categories and provide optimisation strategies.
Support European markets in insights delivery & usage for their local activities.
We have successfully provided proactive business insights to shape performance and make changes in a timely manner.

Avantages :

Efficient use of experience analytics features, real time data allowing the team to extract insights from the get go. Understand page engagement in real time. CS Live extension is a fantastic addition, especially for clients who are time poor and shows immediate value of the tool. Allows us to see issues when they arise and we can feed back to respective teams in a timely fashion - this is particularly helpful during product launches. Understanding the conversion funnel and contextualising Adobe data to truly understand the consumer. We've used CS on countless use cases and it has made our insights more effective. The best part is also being able to quantify the impact which has really upped our level of reporting & insights. CSM Support, and all tech support from the whole CS team has been invaluable. Thank you!

Inconvénients :

Download functionality currently works only for zoning and not for heatmap. Is it possible to extract all of them easily as images so we can use them in our own decks/templates?

Katie
Product Manager (R.-U.)
Médias de diffusion, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Great consumer insights

4,0 il y a 5 ans

Avantages :

I find the heatmaps invaluable to understand how the users are navigating our site and how they are engaging with the various features. It really gives us a great insight and helps us to make customer centric product decisions.

Inconvénients :

I do find some of the journey tracking functionality confusing to use, but with training and frequent use, it is becoming easier to navigate through.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Both the software and the team are easy and flexible to interact with

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : There's something useful at every level of knowledge/experience with the tool. The team is super flexible and supportive and speaks with us like a good friend who happens to be very knowledgeable about CX Analytics.

Avantages :

Like the ability to ease into to using the software. Always something new to learn, but also value at every stage of training. they are constantly developing and improving so even if something isn't ideal, its not long before they fix/improve it.

Inconvénients :

more in-depth features require more training, but that's understandable

Nicola
Ecommerce trading & retention manager (R.-U.)
Vente au détail, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Has helped improve many aspects of our site

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : As a team we are spending more time reviewing changes made to the site and able to recommend based on data rather than opinion for future campaign launches, page updates etc. this saves a lot of time and ensures that we are all confident with what is live online.
Any problems with being unsure where to start on a project are always quickly solved by the CS team giving guidance and continued support to make sure we not only get the most out of the tool but find the results we need to answer questions and feedback to others in the business.

Avantages :

The training with the Content Square team is very thorough and they are always on hand to help with any questions to make sure you get the most out of the tool. It's takes a bit of time to feel confident with all aspects of the platform but once you do it is easy and quick to use and helps with decision making and amending site issues quickly.

Inconvénients :

The tool can be a bit glitchy at times however usually a quick refresh sorts the issue and I haven't had too many issues with this. There is a lot within the tool so it can feel overwhelming to start with but I do think the layout of the CS platform helps to resolve this as it laid out in the steps to follow.

Michelle
Michelle
Conversion Manager (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Great UX Analytics tool

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

As a Conversion Manager, I use Contentsquare on a regular basis. It's a great tool, essential in customer experience analysis. Their different platforms are very intuitive, the e-learning platform is just great and their support is of excellent quality.

Inconvénients :

The alerts module is not very customizable, and often I receive “false alarms”.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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A very good tool to understand how and why your customer behave the way they do on your website.

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : Content Square helps us understand how and why are various customer segments behave the way they do on our digital ecosystem. Thanks to the insights we get from Content Square we can launch A/B testing campaigns or make directly some évolutions on our website to improve the Customer Experience and our conversion rate. For a company like ours that make billions euros per year in turnover on the web, we can make millions euros incremental revenus by leveraging this solution.

Avantages :

Content Square is a very efficient tool to get great insights that you can leverage to improve the customer experience and the conversion rate on your website. Besides, they offer a best in class support.

Inconvénients :

Some features are missing (cross domain behavior, limit the access to the data based on the user profile, App coverage...) but are in the 2018 roadmap.

Paul
Paul
Digital Customer Experience Director (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great platform that helps you find pain points throughout your journey that you do not know exist!

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : I’ve partnered with ContentSquare at two separate companies now and have always found them to be a brilliant company to work with. They have great people and also a great platform that has consistently helped us identify and rectify pain points throughout our journey that we didn’t know we had, unlocking both customer and commercial value.

Avantages :

I love the visual and accessible nature in which ContentSquare displays insight. It does a far better job than most other platforms of eliciting actionable insight rather than simply displaying data, which is what it’s all about.

Inconvénients :

It’s a big platform and so takes some time to navigate and master, which can be further complicated depending on how well you set up your mappings etc. That said, the ContentSquare University platform is an excellent way to self learn and self serve. I’d also like some of the Find & Fix capability to be bundled within the core product and cost as it’s brilliant, but costly.

Karina
Karina
CRO (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Loisirs, voyage et tourisme, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Very good UX analytics tool !

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : One of the best tool I ever used for UX Analytics, it enables to make deep analysis easily and to understand pain points of the user path. Having this tool in the CX department enable us to go further in our conversion rate optimization approach.

Avantages :

- being able to see behaviors that I can't see in traditionals webanalytics tools - easy to set-up - can be linked with others tools (particularly ABtesting tools which enable a qualitative analysis of AB Test)

Inconvénients :

- A bit expensive - Specific features can be hard to handle for non-expert

Lara
Lara
Senior CRO Analyst (Brésil)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Télécommunications, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Excellent tool for analysis

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

The plugin on Chrome and zonning part are very useful, as well as Google Analytics integration! Great webinars and training videos.

Inconvénients :

Session replay could be improved, sometimes it doesn't load, setting up mappings can take time.

Carmen
E-commerce Manager (Pays-Bas)
Bijoux et produits de luxe, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Contentsquare review

5,0 l’année dernière

Commentaires : Analyzing A/B tests has become much more valuable with Contentsquare, because I am able to segment on a very detailed basis now - it's amazing! Also, Contentsquare has become my one-stop source for e-commerce, UI/UX, and commercial decisions, from big to small. Once you have passed the learning curve of the platform, it's so easy and quick to retrieve most essential information.

Avantages :

Contentsquare is a helpful platform for companies that are looking for easy ways to before more data-driven in their day-to-day decision-making. The platform is relatively easy to break in, also for analytics beginners. The features that allow you to analyze from macro- to micro-level allow for detailed and thorough analyses.

Inconvénients :

The Define module with mappings, goals and segments take some time to set up, making the initial stage of implementation and getting the whole platform up and running and in sync with current checkout events a bit longer. Also, the session replay module does not seem to work quite as well as what I had experienced with Hotjar so far.

Ashley
Senior Ecommerce Analyst (É.-U.)
Bijoux et produits de luxe, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Def worth your investment

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

While I was not part of the integration team, I can firmly say Contentsquare is worth it (especially compared to competitors). The variety of data is exceptional from heat mapping to journey analysis and the page comparator. While it may have a learning curve, once you figure it all out the analyses you can pull are very powerful in driving website strategy and improvements.

Inconvénients :

My only con is the learning curve. But be patient and you'll be fine.

Helen
Digital Product Manager (R.-U.)
Vente au détail, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

A powerful and essential tool for making real time impact to customer products

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : It's been incredibly well received all round.
We've made noticeable changes to products, tests and content/campaigns based on the real time customer data this is giving us.

Avantages :

CS is an extremely usable and versatile mechanism for product and web analytics. It enables us to add an additional lens of insight over standard KPIs to make informed decision. It's v easy to onboard teams, v configurable/integratable and the Customer Success team are incredible. Zoning and impact analysis and the fact I can use my AB test segments readily are big wins.

Inconvénients :

There's so much you can do which can be a little daunting. I'm not keen on the mapping but I know that's being worked on.

Josie
UX Researcher (R.-U.)
Vente au détail, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Best tool I use at work

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Unbelievable (in the best way)

Avantages :

It helps me understand every aspect of customer experiences and journeys online, I use it every day for so many different tasks. Implementation and support from CS is above anything I have ever experienced and recommend to everyone within the business

Inconvénients :

I haven't come across any issues, if there was anything I am stuck on the team are there to suppirt

Sevag
Sr. Customer Research Analyst (É.-U.)
Vente au détail, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great Tool for Customer Journey and Customer Behavior Insights

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Overall, it continues to provide our team valuable insights that we couldn't find anywhere else. It's an exciting that I'm sure will get better over time.

Avantages :

Heat maps and session replays are key features not found in typical analytic tools. It helps provide great insights into what our customers are doing on any given page. Ability to integrate with AB testing tools also helps us provide additional insights as to why a test version performed well or poorly.

Inconvénients :

Issues around bugs found across the platform. Not show stoppers but can be frustrating when using day-to-day.

Natalie
Associate Manager, Ecommerce Site Merchandising (É.-U.)
Produits alimentaires, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Loving Contentsquare!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : We use the platform to monitor user experience to catch site bugs, note frustration points, view session replays, and dive into how our customer interaction with the site impacts revenue and conversion.

Avantages :

I love the way the reports display information visually. I also love CS live and having the power to view our site analytics in real time.

Inconvénients :

Our current plan does not keep data beyond three months.