15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

France Produit local

Avis clients sur Dolibarr

4,5 (102) Écrivez votre avis ! France Produit local

En savoir plus sur Dolibarr

Solution open source de gestion d'activité professionnelle. Clients, commandes, factures, inventaire...

En savoir plus sur Dolibarr

Avantages :

EAsy to install, large set of features, fully integrated.

Inconvénients :

Many features are missing, customization is not easier, many bugs are found.

Dolibarr - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,3
Service client
3,6
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,7

Probabilité de recommander le produit

9,0/10

Dolibarr a reçu une note globale de 4,5 étoiles sur 5 d'après 102 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

Avez-vous déjà utilisé Dolibarr ?

Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.

Filtrer les avis (102)

Sébastien
Gérant (France)
Services aux consommateurs, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Dolibarr : comment avoir un outil sur mesure sans se le faire développer

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Je l'ai déposé sur mon hébergement et ai fait moi-même la configuration base de données. Cela demande un peu de connaissance, mais c'est faisable quand on s'y connait un peu.
Depuis il me coûte 0€ avec 4 utilisateurs, là où Odoo me demanderai plus de 200€ /mois !

Avantages :

Ce logiciel permet de se faire un outil adapté aux besoins propre de son entreprise pour 2 raisons. Tout d'abord il permet un nombre énorme de choses de base, il suffit d'activer ou désactiver les modules fournis par défaut : gestion commerciale, de stock, ressources humaines, tickets, et beaucoup encore. Ensuite, le dolistore permet de compléter avec des modules tiers gratuits ou payants.

Inconvénients :

Assez typiquement dans le monde du libre, l'interface n'est pas très pensée pour la productivité. Certains l'appellent le "Clicodrome" !

Guilene
Gerante (France)
Formation professionnelle et coaching, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

CRM simple et ergonomique

5,0 il y a 6 mois

Commentaires : Nous sommes ravis de ce CRM qui nous est précieux pour Notre certification.

Avantages :

Nous l'avons depuis 2016. Sa facilité d'utilisation nous a séduit et nous avons rajouté le module formation qui simplifie l'administration des formations.

Inconvénients :

Nous avons rencontré quelques difficultés avec l'insertion de signatures sur certains documents.

Nicole
Assistante commerciale (France)
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Simple d'utilisation

4,0 il y a 6 mois

Avantages :

Pour des petites structures, la prise en main est facile et il permet de gérer les contacts, devis, commandes et factures.

Inconvénients :

La mise en page, notamment des devis et confirmation de commandes pourrait être mieux. Il n'est pas toujours facile, de créer de "jolis" documents.

Jacques
Webmaster (France)
Internet, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Un usage quotidien depuis 6 ans !

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Devis, facture, suivi du compte en banque. C'est vraiment très pratique.

Avantages :

C'est un outil open source que j'ai pu installer moi-même et faire monter en version régulièrement.

Inconvénients :

Il n'est pas normal qu'une extension open-source doivent être rachetée à chaque changement de version !

claude
gerant (France)
Vente en gros, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Un bon Logiciel

5,0 il y a 6 mois

Commentaires : dans l'ensemble je suis satisfait de la solution, mais je perd un peu plus de temps qu'avec une solution Sage par exemple.

Avantages :

très complet mais il faut avoir un peu de connaissance sur les fonctionnalité

Inconvénients :

On peut se perdre quand on ne connait pas les fonctionnalités

Emmanuel
Business Manager (Congo-Kinshasa)
Conseil en gestion, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

LOGICIEL DE L'ANNEE

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : je suis utilisateur de dolibar depuis 2015 j'ai parcouru toutes les versions depuis la version 7

Avantages :

les opérations sont très coherent avec le logiciel

Inconvénients :

la gestion des stocks n'est pas encore parfait jusqu'ici

ABDO
directeur (É.-U.)
Production alimentaire, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Pour notre entreprise c'est le meilleur

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

C'est très facile et sample accessible .

Inconvénients :

La présentation des ces factures Et le gestion des employer .

Bryan
Bryan
Tailor (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Mode et vêtements, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Dolibarr truly is an all in one solution

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : In the time that I have been using Dolibarr, I have been able to better record and track customer inquiries that have then been turned into projects with invoices. I've also been able to directly tie expenses to projects to readily recognize if what customers are being charged is inline with expenses incurred by the business for the project. The more I have learned about the software, the more I have been able to think of better ways to integrate the software within my business.

Avantages :

One of the things that I like most about Dolibarr is that it truly offers an all in one solution for my business (Sewing and Alterations) as it helps track every aspect of the business process.

Inconvénients :

I haven't really found much that I don't like about the software as taking the time to learn the software has really been paying off.

Jean-Noel
President (France)
Services d'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Dolibarr as a Prospect/customer management and invoicing system

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We create all prospects, customers, products (but just a few) and services and it is easy to create them. the software help us a lot to make the follow-up of invoice payments.

Avantages :

The software is quite easy to use. A lot of plugins can help to manage better the company and the leads/proposals. Update is better even if they can still improve it

Inconvénients :

For the contract management for employees, the features are too lights !

Talha
Talha
Assistant Manasger Finance (Pakistan)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Mode et vêtements, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Dolibarr to manage finance and account

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : Overall at this level, this software meet requirements with some headache, much modifications was made by our devolpers.

Avantages :

Very easy to configure, import, export of master data like materials, vendors, customers etc, of previous erp is sophestically covered. Invoicing, banks, account, reconsillation is ok, suitable for small industries. User authorizations, checks and control is available.

Inconvénients :

All business finance stratigies is not functional, like releasing payments etc. Some flaws found in invoicing status, margin report should be modified.

Alexis
Assistant technique (Liban)
Bibliothèques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Good product, wish it will continue to evolve !

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Well i use it for a litle library in lebanon. We bub books in france in euros, and sell it in lebanon in usd and LBP.
We also work in consignation, so we put our books in other stores... and we collect then the money each 2 month...

Avantages :

I like that it has a very good process from proposal to facture. it's modular so i can select the modules i need. So i can chose the level of complication for the end user. I liked also to be able to buy some plugins that did something.

Inconvénients :

Well, it's doing it's job ! i was a litle lost with the multi curency module. and a module for putting goods in a parthner store (and getting out of the my stock) but doing facturation when it is sold by the parthner. would be realy nice. in french we call this "consignation".

Virgilio
CIO (Portugal)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

quality opensource

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : As I said, I use and indicate dolibarr for professional and personal purposes as well, from inventory control management to financial control.
I am happy to work with a secure system that also provides me with solving the sometimes serious customer issues regarding database and customizations.
I developed in it a feature of the Brazilian Invoice. This was one of the developments that I performed with total satisfaction.

Avantages :

I like dolibarr easy to customize, safe to use and practical to solve problems.

Inconvénients :

from the lack of plugins or third party resources available to it. On the other hand, I believe this is due to the fear of giving credit to software that could topple big ones in the market.

Mohammed
CEO (Nigeria)
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Dolibarr is Excellent Open source ERP

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

The fact that it's free and well maintained. Has very vibrant user community

Inconvénients :

Lack some functionality and flexibility needed to make ir universal.

Anthony
Anthony
Freelance webdesigner & marketeer (Belgique)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

My weekly assistant

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : I have been using Dolibarr for more than a year now and I absolutely love it (and so does my accountant). As a freelancer I used to work in Excel and keep track of my leads in a separate CRM. This was becoming quite difficult to track vendor and client invoices nationally and internationally and if I wanted to add something to my CRM, I had to pay for an upgrade. With Dolibarr I can do everything myself and expand the field I require.

Avantages :

The amount of flexibility in this software is massive. Every single function is customisable and the functionality that is already included out of the box is everything a starting company needs. I'm using the CRM and invoicing module every week. My accountant has her own login to view and download all supplier and client invoices.

Inconvénients :

The software has some learning curve. I host the software on my own server so if you don't know how to do this yourself, you probably will have to hire someone with technical skills. You are actually buying a lego-box but still need to build the castle yourself so you will have to put in some hours/days to set everything up.

Josep Lluís
Josep Lluís
CEO (Espagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A great ERP/CRM easy with PHP language

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Small bussiness or Entities that need a ERP/CRM very cheap.
Also small bussiness or Entities that need a very personalized ERP/CRM for their needs.

Avantages :

Uses the same programming language that Wordpress, Drupal, o Prestashop. Very easy to install in most common hostings. Good and open community. Free licence GPL.

Inconvénients :

More events or meetups in countries that uses Dolibarr for interact with other developers and customers.

Daniel
IT (Allemagne)
Informatique et sécurité réseau, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Perfect CRM

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : We are using dolibarr for our whole business process, from customer contact management to invoice.

Avantages :

- The system is a webbased CRM Suite - there are many modules for different cases - the system hast it's own Customer Portal - Own API

Inconvénients :

- Some modules are not working at all correctly. (But please remember that it's a open source Project)

Marco
Marco
IT Administrator (Équateur)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Open source with all its power.

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

By saying that it is open source does not imply that it is a software to be taken lightly, due to the constant support it receives from companies and programming enthusiasts immersed in the development of the platform. It is easily installable in the cloud allowing access from anywhere in the world, it has clients that can be installed on Windows or Linux systems, its modular approach helps to run only the necessary modules without having to have everything installed.

Inconvénients :

It meets the basic ERP needs of small and medium-sized businesses, but if you want to add features to help comply with your country's existing federal configuration, you will need customization that may require hiring an expert programmer.

Alain
President (France)
Télécommunications, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

TPE, PME, association Dolibarr is for you

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : To manage our activity with a commercial in a town, a technical team in another country and a financial manager on the road, DOLIBARR is a tool located on a IONOS server. We are able to work together and to follow the activity in real time, to be able to estimate VAT, margin, ...
Each time an update is done we do not loos any data.
The ability to have a screen in one language to a user and the documents in another language is very usefull.

Avantages :

The modularity , the reactivity of the development team, the general concept.

Inconvénients :

The update is a too log process but in the other hand a very secure one.

GERMAN
FREELANCER (Espagne)
Design graphique, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A REALLY GREAT ERP

4,0 il y a 4 ans

Avantages :

IT IS OPEN SOURCE, MODULATED AND SCALABLE

Inconvénients :

I THINK THAT THE USABILITY CAN BE IMPROVED

Teerapong
Technical Advisor (Thaïlande)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

OSS ERP for Small Company

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : I was looking for OSS ERP ,I found Dolibarr and have been using is since version 7, starting with my old small business and suggest to friends company who has small size.
They seem like to use this Dolibarr compare to maintain

Avantages :

Easy to deploy in Webserver, easy to maintain with PHP and MySQL

Inconvénients :

Report generation and configuration is not so flexible. Open Office Template are not available in some modules

Christian
CEO (Autriche)
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best in class

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We have a good usage for stock, customer invoices and suppliers - account would be next;

Avantages :

We reviewed a lot of different erp systems and checked about ease of installation, maintenance and usability- dolibarr was best in class in all segments; we ate only missing a reliable support and a good documentation for the Interfaxes and extensions;

Inconvénients :

Support and documentation;we need an interface for edifact and Workflows

Olivier
Owner (France)
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Dolibarr user since 2011. Now i manage my training center with two agencies with ease... No doubt...

5,0 il y a 7 ans

Avantages :

Simple to : install, configure, use, and update... As computer scientist, i also like th ease to move dolibarr across servers and so on.

Inconvénients :

not able to hide field by configuration. Can be very easy by générating css to hide some field having a checkbox field list to show or hide a field. But for that : fields must have an id in html... And it's not the case.

kevin
Owner (Australie)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great Open Source Business Management System

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Overall Dolibarr is a great system and i have to say is getting better in the last 2 years it has improved out of sight and is well worth looking at prior to version 9 it was not as good

Avantages :

Very Cost Effective as it is open source and there is lots of community options for this platform

Inconvénients :

unfortunately its SQL Structure is very french and European and the translation to English is lost sometimes and makes it hard to solve things with the language barrier

Vincent
Director (Maurice)
Services sans fil, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great Open Source

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : I love Dolibarr and using it since version 2

Avantages :

Cost v/s Productivity A lot of modules to buy

Inconvénients :

Accounting limited No Hr Poor data analytics

Laurent
Project (France)
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Integrator and developer since 2003

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

The main feature of Dolibarr ERP CRM is its ease of use. It is easy to install, easy to use and easy to develop.

Inconvénients :

Some modules/features are still missing, like a production module (planned for end of 2018), and reporting tools are missing