Avis clients sur Zoho Social

4,7 (2 876) Écrivez votre avis !

En savoir plus sur Zoho Social

Planifiez un nombre illimité de publications, gérez vos réseaux sociaux, suivez toutes les conversations et mesurez les performances à partir d'un seul tableau de bord.

En savoir plus sur Zoho Social

Avantages :

I like that the software integrates Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram and even Google My Business. The automatic link shortening is a helpful tool.

Inconvénients :

There are some limitations regarding posting to instagram and managing instagram accounts, though almost all social media managers struggle here.

Zoho Social - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,5

Probabilité de recommander le produit

8,9/10

Zoho Social a reçu une note globale de 4,7 étoiles sur 5 d'après 2 876 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

Avez-vous déjà utilisé Zoho Social ?

Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.

Filtrer les avis (2 876)

Rogerio
Rogerio
Contract Test Analyst
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services environnementaux, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Nice and easy to setup and use straight away

5,0 l’année dernière
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Pauline
Pauline
Free-lance (Suisse)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Développement et commerce international, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Meilleure plateforme sociale

3,0 il y a 7 mois

Avantages :

Le plus gros avantage avec Zoho est la simplicité et la transparence de la configuration. Tout est bien clair.Zoho est convivial et dispose de processus simplifiés qui permettent de contrôler votre monde des médias sociaux en un seul endroit.

Inconvénients :

Aucun inconvénient à signaler . C’est une très bonne plateforme

GeraIdo
GeraIdo
Entrepreneur (Bénin)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Capital risque et capital-investissement, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Logiciel simple et efficace

4,0 il y a 7 mois

Commentaires : Je valide ce logiciel sur tout les plan, espérant qu'il y aura des améliorations plus impressionnante dans le futur

Avantages :

J'aime beaucoup ce logiciel car dispose d'une interface relativement simple

Inconvénients :

Je reproche une lenteur au niveau de la réponse du support client

Andy
Andy
Community manager (Madagascar)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis
Source : GetApp

Superbe application

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : En tant que community manager, j'ai tester plusieurs solutions comme celles ci. Cette application est top. Je met un 9 au lieu d'un 10 seulement parce que je trouve qu'au niveau de la programmation de publication ce serait super si Zoho pouvait enregistrer les heures de publications (par defaut) car au bout d'une dizaine planification ça devient long remettre l'heure a chaque fois pour chaque réseau étant donné qu'il y a des heures de publications spécifiques. Mais en tout cas j'adore.

Avantages :

La solution est très complète. Elle va de la planification au suivi. Top

Inconvénients :

Ce serait mieux de pouvoir paramétrer des heures de publications par défaut pour chaque réseau. Aussi , je n'ai pas encore essayer d'utiliser avec plusieurs marques en même temps, mais je pense que je vais passer a une offre payante.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis
Source : GetApp

Recommandé

4,0 il y a 4 ans

Avantages :

Je recommande vivement cette solution pour les professionnels

Inconvénients :

La simplicité de l'utilisation ainsi que l'efficacité

Tarik
Tarik
Plombier (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Art/artisanat, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Top

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : Un vrai de gain de temp pour communiquer

Avantages :

Gain de temp pour poster sur les réseau sociaux

Inconvénients :

Tarif un peu excessif, pour les petites entreprise

Mohamed
manager (Maroc)
Art, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Zohi social expirience talk

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : j'ai trop aime et je le recommande à tout le monde

Avantages :

j'ai trouver que c'est facile à l'utiliser il aide beaucoup dans la gestio de mon entreprise.

Inconvénients :

il est un peu long mais il fonctionne trés bien.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Sports, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Une bonne application

4,0 il y a 2 mois

Commentaires : La facilité de contrôle de mes pub

Avantages :

Je peux suivre tout mes resaux sociaux et suivre mes publicationL'application est tres simple est facile a utilisé

Inconvénients :

Le temps de mise a jours est peut tard Je peux pas utiliser des images de mes cloud

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Facile et efficace

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Je l'utilise pour planifier mes posts LinkedIn. C'est simple, le calendrier est très pratique. Et surtout, c'est le seul outil que j'ai trouvé qui me permette de citer des comptes dans mes posts.

Inconvénients :

J'aimerai pouvoir citer aussi des comptes personnels, mais je crois que c'est LinkedIn qui bloque.

Antho
CEO (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Développement de programmes, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Super

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Super application pour gérer ses réseaux d'un coup d’œil sans avoir 10 onglets ouverts et toujours répéter les mêmes actions !

Avantages :

Accès à tous les réseaux d'un seul coup Travail en équipe Programmation du contenu

Inconvénients :

- manque d'options pour la recherche twitter

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Me rend la vie plus simple!

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

Me fait gagner du temps Me permets d'avoir une vision sur le mois grâce au calendrier

Inconvénients :

L'intégration dans Instagram n'est pas optimal

Jose J
Jose J
CTO (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Études de marché, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

A Great Solution to Manage and Keep track of your Social Networks Channels

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : Just one word: Wonderful.

Avantages :

Zoho Social is an extensive platform. It has many features we love and use on a daily basis, like scheduled posts, follow global trends, publish quick content to Twitter, advanced reports and more. We really enjoy using Zoho Social.

Inconvénients :

I have been using Zoho Social in my agency for quite a while. I have been noticing that the Zoho Social subscription price increased a lot recently. Anyways, still I believe Zoho Social is the best solution for us after having experience with other platforms that didn't fulfill our expectations.

Melissa
Melissa
CEO/Founder/Lead Strategist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Alternatives envisagées :

I recommend Zoho 100%

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : While it hasn't been long, I really enjoy using this product and will continue to do so for a long time. It is crucial to our business.

Avantages :

The ease of setup and use. I found this easy to learn and share with the team.

Inconvénients :

I haven't found a con yet. I will be adding more brands and using this more going forward though.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Relations publiques et communications, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Customer support SUCKS

2,0 il y a 2 ans

Commentaires : Disappointing. No — infuriating.

Avantages :

Pretty easy to use UI. Monitoring dashboard. Nice looking reports.

Inconvénients :

1. Insights data captured in reports is pretty lacking, especially for posts that are boosted (engagement not captured!! what?!?) so there's inconsistency with actual metrics. 2. Cannot tag other pages/users in Facebook posts 3. Stopped using this to schedule Facebook posts because preview does not reflect how the respective platform posts will look – eg how pix will tile / crop in a post (instead, images are just thumbnailed in a row) 4. Second reason was scheduled posts sometimes Did Not Publish (!!!). Especially multi-image posts. 5. ABSOLUTELY TOP PEEVE: Trying to get customer support is like playing cat and mouse with Zoho. Open a ticket. Wait. Email again. Wait. Email again. Maybe within 48-36 hours, get a reply like "we can't replicate the problem on our end". Gee thanks. I really expect more as a paying subscriber. I'm not a trial user or a noob to social media tools, so I do know what's available and how other companies provide 500% more support within 12 hours, if not live chat.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis
Source : GetApp

Easy Setup, Easy to Manage. Hop on board and enjoy the ride.

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : Excellent tool; you can thrive on the free platform and excel on the paid!

Avantages :

Pros: ease of setup. you can set up 1 brand, connect 7 media accounts in UNDER 1 HOUR (60 minutes). So basic setup is easy and quick. If you want more advanced features, then you'll need to slow down and allow your current strategy (or lack of one) inform your next moves.

Inconvénients :

No cons so far. it's not HOOTSUITE, so that means the last time I checked, there is no CERTIFICATION for this tool. So if you are professional that wants to show your proficiency and impress your colleagues, you can't take a Zoho Social test per say. HootSuite is a valid professional cert with a program/university.

London
London
Owner:Operator (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis
Source : GetApp

Soho Social

5,0 il y a 2 mois

Avantages :

I like Zoho because of the ease of use. Whomever did their UX/UI is phenomenal. Other large social media management platforms are not this user friendly. AND Zoho offers all of the same features that made other ones desirable.

Inconvénients :

I can’t say. At this point I really like the functionality of Zoho. I guess I don’t like it doesn’t bring me a chai latte every morning.

George
George
CEO (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Zoho Social is my Go-To social media management tool!

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Overall the platform is great! I'm very impressed with its ease of use and functionality.

Avantages :

I love how easy Zoho Social makes it to schedule posts across multiple channels.

Inconvénients :

When posting videos across multiple platforms it seems to not post on Instagram. I have to do that separately.

Dr Jabulile
Dr Jabulile
Managing Director (Afrique du Sud)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Formation professionnelle et coaching, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Excellent for social media management

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : It's one of the best platforms I have ever used. That is so efficient and integrates everything

Avantages :

The integration and analytics that are always uptodate

Inconvénients :

There was really nothing major except the hustle to try to choose a monthly option vs a yearly option

Reese
Reese
Director of Marketing (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis
Source : GetApp

A great accidental find!

5,0 il y a 2 mois

Avantages :

Zoho is simple to use and has a HUGE knowledge base. This makes it very easy to get started quickly and efficiently without wanting to pull your hair out.

Inconvénients :

They have so many products, and we use 2 at the moment but are considering more. I wish there was a main page that I could go to to access all of the platforms - but it isn't a huge issue.

Christina
Christina
owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Great Product

5,0 il y a 2 mois

Avantages :

Even with the limited access on the free edition, I can still run my brand-new business without any issues. I can schedule for multiple sites without having to use different programs.

Inconvénients :

The free plan offers very little other than being able to post on multiple platforms. No analytics, no calendar view etc.

Jill
Jill
Consultant (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion de l'enseignement, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis
Source : GetApp

Alternatives envisagées :

Great value for the money!

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Wonderful!

Avantages :

It allows me to do a myriad of things from calendar creation to social media post scheduling.

Inconvénients :

There's nothing that I like least about Zoho Social.

Joy
Joy
Owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Alternatives envisagées :

Like it, not sure if it is worth the cost though

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : I really like it. It is user-friendly and has a lot of nice features. I have done the free trial and have added on my top 5 clients to use. I am nervous what the cost is going to be once the free trial is over. That will be the deciding factor if I continue with it.

Avantages :

I like that I can automate my posts for my clients and I don't have to check on them daily. I also like the SmartQ feature that tells you the best time to post for each brand.

Inconvénients :

Having to pay for each additional brand and/or each additional client to have access. Also, I have two clients that have products to tag on their posts and there is no option for that. So this account is pretty much useless for those clients and they are two of my biggest ones. In addition, you can't schedule or post Stories to FB & IG. That isn't as big of deal but would be really nice if that was a feature.

Jeffrey
Marketing Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis
Source : GetApp

Alternatives envisagées :

The best social platform hands down.

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Yes the best. I've been telling all my marketing pals. This is the best platform for such a steal in monthly premium.

Avantages :

Seriously this platform has every feature you could want. I've used hootsuite, bubble, and sprout social. Compared to this platform all of those suck. With zoho you get monitoring, reporting, connections, team, publishing, drafts, you name it. All for a stinking low price compared to other platforms that want to charge you an arm and a leg for mediocre functionality and no team collaboration. Super happy with this platform.

Inconvénients :

Nothing so far. Haven't found anything.

May
May
Social Media Executive (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis
Source : GetApp

Alternatives envisagées :

Great App

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

I carried out a case study of 4 different scheduling apps and Zoho Social was by far the best one. There are plenty of useful integrations to help manage digital marketing campaigns such as analytics, streams, and lead management which are all hugely helpful. The app is dependable and functional, unlike some of the other apps I tested. Highly recommend this product - it has great functions at an affordable price.

Inconvénients :

The inability to edit images on the scheduling tool would be the cherry on top of Zoho Social. When ensuring content is in the correct format, even just a cropping tool would be really useful. It would also be useful if Zoho Social was compatible with posting Reels, Stories, and Carousels to Instagram, but I appreciate that some of these are down to Instagram's rules.

Holli
Social Media Specialist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Alternatives envisagées :

Great Product.

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall, we have begun to be consistent with scheduling and have seen a massive increase in our social media following, engagement, and awareness of our brand. Using Zoho Social has been a great experience and we will continue using this application for all our social scheduling needs!

Avantages :

Zoho Social is very easy to set up and to use on a daily basis. I use the online version on my desktop, as well as the Mobile App and both integrate seamlessly for ease of posting. I love being able to bulk schedule to all of our social channels, as well as to single channels if the content is specific to just one platform. I also love the tagging feature and the calendar view as well.

Inconvénients :

I can't say at this point that I have much I don't like about this software. The mobile app doesn't have the ability to tag people or businesses when creating a post on the app. However, I've been using the free plan and it's possible that this feature is an option for a higher paid plan. It would be great if the tagging feature was an option on the Mobile App as well as the Online Desk Top version.

Elyssa
Elyssa
CEO (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Cabinet d'avocats, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Alternatives envisagées :

A solid choice for social

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Having the reporting all in one place, and easily understanding what is effective and what isn't is the best part of Zoho, aside from the price to make it all happen.

Avantages :

The price and the customer service are what make Zoho stand out for me. I like the reporting and automatic scheduling features. It's nice that you get a small team of users, even at the lower pricing tiers. The agency option is one of the best I could find.

Inconvénients :

Collaboration and workflows could definitely be improved. There are some limitations with certain channels, especially with Instagram, but other platforms struggle with some of the same limitations. It would be nice to incorporate YouTube into the mix.